20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283019 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3720 på: 17. Juni 2011, 23:38 »
Sitter her og tenker siden ikke har noe annet å gjøre før skal i senga snart.
Men vist Ranger blir solgt for 1£mill og Best for la oss si 3£mill, når vi da regner med Carroll og Nolan? Har vi ikke da fått inn noe sånn som £43-44 mill.
Med Cabaye og Ba inn, så har vi jo ca svimlende £35mill igjen til kjøp inkludert lønninger? Eller er jeg helt på jordet med min tanke.
Har jo endel penger igjen til spillere da.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #3721 på: 17. Juni 2011, 23:45 »
Sitter her og tenker siden ikke har noe annet å gjøre før skal i senga snart.
Men vist Ranger blir solgt for 1£mill og Best for la oss si 3£mill, når vi da regner med Carroll og Nolan? Har vi ikke da fått inn noe sånn som £43-44 mill.
Med Cabaye og Ba inn, så har vi jo ca svimlende £35mill igjen til kjøp inkludert lønninger? Eller er jeg helt på jordet med min tanke.
Har jo endel penger igjen til spillere da.
Har tenkt på samme måte selv og definitivt enig i at vi BØr ha massevis av penger som vi kan bruke på å hente forsterkninger.
Sommerhandelen vår har nok såvidt startet ;D
Twitter: @Matserazzi

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3722 på: 17. Juni 2011, 23:48 »
Bør være endel ja men at 100% av de £35m er tilgjengelig for salg ser jeg på som lite trolig. Med salgene håper/tror jeg at vi har en ~£25m igjen å handle for. Noe som jo ikke er ubetydelig i mine øyne.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3723 på: 17. Juni 2011, 23:49 »
Helt klart. Jeg har håp om at vi skal bruke minst 150mill til i sommer, men det er greit at noe av pengene fordeles litt over tid også + at det sikkert vil brukes til lønninger og sign on fees også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #3724 på: 17. Juni 2011, 23:51 »
To inn så langt er bra. Zog + en til før oppkjøringa til neste sesong så har vi et bedre utgangspunkt enn på flere år. I tillegg har vi Ben Arfa og Gosling som desverre ikke bidro så mye av forrige sesong pga skade, som nesten kan reknast som ny signa. Noen som har status på de to utenom at det nærmer seg som vi har hørt i nesten hele vår? 

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3725 på: 17. Juni 2011, 23:51 »
Hadde dette vært FM eller et hvilket som helst annet spill, så hadde det definitivt vært tilfelle. Men i virkeligheten er vi ikke sikret at de inntektene klubben genererer via spillersalg vil gå rett inn på et transferbudsjett. Det eneste vi kan gjøre er å vente og se hvor mye Ashley er villig til å betale for forsterkninger. Det er uansett ikke summen som er det viktigste, det er kvaliteten på det som kommer inn. Må si det ser meget bra ut sålangt med mindre enn £5 mill i samlet overgangssum for Cabaye og Ba.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3726 på: 17. Juni 2011, 23:57 »
Hvis man legger til realistiske 5-8 mill for Enrique, så er sekken rimelig stor.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3727 på: 17. Juni 2011, 23:58 »
9:07  Speculation: Reports in the French media are suggesting Rennes midfielder Sylvain Marveaux has failed a medical at Liverpool. Stay with us for updates

Kunne ikke han vært noe for oss? Vi gir han evt noe alla samme kontrakt som Ba.

Tor Kristian Karlsen har skrive eit blogginnlegg om Marveaux. Ifølge han er det både klare fordelar og ulempar med mannen, i sistnevnte kategori det at han ofte er plaga med strekkskader. Tydelegvis ingen 'consistent performer', men meir ein type som kan gjere det heilt store i ny og ne.

http://tkkarlsen.tv2blogg.no/article2177949.ece

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3728 på: 18. Juni 2011, 00:31 »
Vet ikke akkurat om det er noen god idé sånn på generell basis å "stjele" en spiller som ikke har bestått legesjekken hos en annen klubb. Ikke bare snakker vi da om en spiller som vi neppe har den medisinske kompetansen til å gjøre "frisk", men vi har også å gjøre med en spiller som egentlig ikke vil hit i utgangspunktet. Så nøyaktig hva skal vi med slike spillere?

Ba har også tilsynelatende failed medicals på samvittigheten. Og det gjør meg ikke spesielt mye mer optimistisk med tanke på den karen, men det er kanskje verdt forsøket likevel.

Men spillere som ikke består legesjekken hos andre klubber i DETTE vinduet synes jeg ikke er mye for oss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3729 på: 18. Juni 2011, 00:36 »
Tja, skal vi da ikke gå for spillere som eksempelvis helst ville spilt for Manchester United, Barcelona eller lignende? Tror bortimot 100% av spillere helst vil dra der i utgangspunktet. Om de nå først signerer for oss så må antagelsen etter min mening være at de også er motivert for å spille for oss. Det sagt så er jeg ikke så interessert i å hente noen som nettopp har feilet en medical, iallefall ikke en spiller som Marveaux som sikkert skal ha fete rammer på kontrakter og neppe vil spille på noe pay-as-you-play etc. Så er nok enig med deg der Joakim!

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3730 på: 18. Juni 2011, 01:42 »
Må si at jeg synes (på tross av Nolan-salget) at vi har kommet MEGET godt i gang med 11/12-sesongen.
Ikke bare klarer vi å hente kvalitetsspillere, men vi ser også ut til å hente dem tidlig, noe som er meget gunstig med tanke på pre-season. Veldig viktig at vi får satt laget så tidlig så mulig (uten at vi gjør noen panikk-kjøp), slik at de får trent og spilt mye sammen inn mot seriestarten. Dette tror jeg er mye av nøkkelen til suksess neste sesong. Liker ryktene og aktiviteten i klubben for øyeblikket. La oss håpe det fortsetter!
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

OLEZZ

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3731 på: 18. Juni 2011, 02:06 »
Ikke nok med det.. Vi har fått inn kvalitetsspillere, men også brukt veldig lite penger.
Går ut ifra at klubben har nok til å kjøpe et par gode spillere til, dersom det er nødvendig.

Tar jeg feil hvis jeg sier vi nesten er i 0? mtp kjøp og salg den siste tiden. Sett bort ifra evt kontrakter.
« Siste redigering: 18. Juni 2011, 02:09 av OLEZZ »

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3732 på: 18. Juni 2011, 03:43 »
Ranger muligens på vei til Bolton som erstatter for Elmander. http://www.dailystar.co.uk/football/view/196522/Nile-Ranger-ready-to-make-Bolton-move/

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3733 på: 18. Juni 2011, 08:28 »
Vet ikke akkurat om det er noen god idé sånn på generell basis å "stjele" en spiller som ikke har bestått legesjekken hos en annen klubb. Ikke bare snakker vi da om en spiller som vi neppe har den medisinske kompetansen til å gjøre "frisk", men vi har også å gjøre med en spiller som egentlig ikke vil hit i utgangspunktet. Så nøyaktig hva skal vi med slike spillere?

Ba har også tilsynelatende failed medicals på samvittigheten. Og det gjør meg ikke spesielt mye mer optimistisk med tanke på den karen, men det er kanskje verdt forsøket likevel.

Men spillere som ikke består legesjekken hos andre klubber i DETTE vinduet synes jeg ikke er mye for oss.

Hva er du egentlig fabler om her? "Stjele" en spiller? Vil ikke Demba Ba til NUFC? Etter ryktene så valgte han jo Newcastle foran flere andre interesserte klubber.
Ba bestod ikke legesjekken hos Stoke for 6 mnd siden, men bestod i West Ham, også spillemessig med glans.
Demba Ba er uten tvil den beste spissen i stallen pr dags dato, og det er betryggende å vite at det kommer flere og bedre spillere inn i dette transfer vinduet.
Damba Ba på free transfer. Hvem i hellsikke gidder å klage på det ???

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil