20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290646 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3315 på: 14. Juni 2011, 12:02 »
Mevlut Erdinç var det ikke han som spilte totalt ræva forrige sesong, mistet helt formen, dette er noe han skal ha sagt selv, samtidig som han skrøyt av manageren som fortsatt hadde tror og lot han spille.

Dette leste jeg i en avis her om dagen, husker ikke hvor? Har ikke tid til og leite heller, for nå er det 2 årig tverrfaglig eksamen kl 14.30.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

OLEZZ

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3316 på: 14. Juni 2011, 12:04 »
Huntelaar hadde vært en fin signering. Tror han vil blomstre bare han får tillit.
Det ser vi på landslaget.

Tror også Premier league kan passe han bra da han er en giftig og god avslutter.
Han kan jo dog være veldig statisk og usynlig i perioder, men dukker ofte opp på rett sted.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3317 på: 14. Juni 2011, 12:32 »
Tror ikke vi pr. dags dato har sjangs for noen bedre spillere enn at vi må hente de på Ba og Erdinc nivå hyllen. Lett å ta på seg Newcastle brillene å tro at vi er større enn hva vi er.

Vi har fått inn Cabaye og kommer Ba, Erdinc (Zog) (Gervinho = bonus) så har vi alt i alt kommet styrket ut av dette vinduet og kan kjempe om 7-10 plassen neste sesong.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3318 på: 14. Juni 2011, 12:51 »
Godt opsummert Christian. Vi viste vel alle at Gameiro egentlig var en litt for stor fisk for Newcastle, og hadde han ikke fått bedre tilbud ville han vurdert å komme til Newcastle eller bli i Lorient. Nå fikk han dessverre et bedre tilbud, og valgte dermed det, ingen overraskelse der akkurat. Så enkelt er det.

Sånn må både klubben, og vi som fans, måtte tåle når de sikter så høyt. Men helt greitt all den tid det tydeligvis fins andre alternativer som det nå jobbes aktivt med.

Spent på å se om Erdic og Ba eventuelt kommer. Sistnevnte har iallfall bevist at han kan håndtere Premier League, Erdic kommer det vel an på om PSG er villige til å selge, all den tid de slettes ikke er avhengige av å selge ham.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3319 på: 14. Juni 2011, 13:05 »
Forøverig ryktes det at Jonathan Soriano fra Barças b-lag vasser i tilbud og kan velge mellom klubber i Spania, Belgia, England og Russland. Soriano ble toppscorer i Segunda og bidro sterkt til at Barça-b ble nummer 3 i ligaen, hvilket er godt nok til å rykke opp. Det blir jo allikevel ikke noe av, da a- og b-laget ikke kan spille i samme ligaen. I Segunda scoret Soriano 32 mål.

Barcelona vil aldri forlange store summer for Soriano, og som tidligere b-lagsspiller så tror jeg neppe han krever en kjempehøy lønn. Innenfor noenlunde rimmelige rammebetingelser kunne det vært morsomt å sett hva han kunne utrettet i Newcastle.
Soriano beskrives forøverig slik på Barcelonas hjemmeside:
Sitat
Soriano has the ability to score goals from all over as he plays in the classic number nine role up front. Able to use both feet equally the experienced youngster is also strong with his head and battles for every ball in and around the area. A great team player he battles and gives everything while showing some delicate touches and a willingness to bring others into the game when he can. He has also shown that he can perform playing slightly further back.
Tror ikke Newcastle hadde tapt mye på å ta sjansen på denne karen.

Høyreback Martin Montoya fra b-laget er forøverig opptatt med U21 EM i Danmark og sier at han drømmer om å spille for Barças a-lag, noe som neppe kommer til å skje, men ser ikke bort ifra at han kunne utfordret Danny Simpson på høyrebacken, heller ikke Montoya ville blitt veldig dyr, og han er deffinetivt bedre enn Perch.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3320 på: 14. Juni 2011, 13:50 »
Jepp, trur desverre spissar på ei hylle lengre opp blir både for dyre og evnt. velger andre klubbar før oss.

Erdic og Ba er verdt fall eit steg nærmare topp 10, enn Ameobi og Løvenkrands.

Det er sant nok. I følge artikkelen i journal har NUFC sett erdic flere ganger. Ikke effektiv men en spiller med høy energi som fungerer best sammen med en tankerspiss.  Jeg har aldri sett ham spille og er litt skeptisk. Det vi først og fremst trenger er en putter. Likevel kan det være at PSGs måte å spille fotball på ikke passer Erdic, men at han passer vårt spillesystem perfekt. Mange spillere trenger managere som evner å bruke de egenskapene de besitter. Det er få spillere som er så gode at de spiller godt uansett formasjon og medspillere, tror jeg.

Som Christian nevner skal det godt gjøres å finne en spiss som skårer mål på bestilling uten å betale veldig mye. Derfor er vi kanskje avhengig av å finne en Erdic og evne å spille på hans sterke sider. Forøvrig skal det ikke undervurderes å ha en spiss på topp som jobber slavisk. Rooney og Tevez aggressive press har mang en gang presset forsvarerene til å pole ut ballen hvilket gjør gjenvinningsfasen enklere. I tillegg vil aktive bevegelser fra spissene selvsag skape rom for vår midtbane.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3321 på: 14. Juni 2011, 13:55 »
Får vi inn 5 nye spillere, så kan vi muligens kjempe om en 10 plass, hva er det for noe vås ? Vi var 1 minutt unna 9 plass i år, og me 5 nye spillere bør vi sikte oss inn på 6-7 plass.
Men om klubbens to største stjerner og bidragsytere forsvinner, ja da skal vi jobbe meget bra for å holde den plasseringen vi fikk i år. Enrique stikker vel også, og da ser det ikke mye lysere ut om vi får inn 5 stk, når våre kansje 3 beste forsvinne.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3322 på: 14. Juni 2011, 14:05 »
http://www.sunderlandecho.com/sport/football/newcastle-united/newcastle_united_in_for_a_double_swoop_1_3476320

However Gervinho will not be coming to Tyneside. The £10million-rated forward has been a long-standing Toon target and he has been heavily linked with a switch to St James?s Park this summer.

But it is understood that far from reports claming that Gervinho doesn?t want to move to Tyneside, the truth is that United aren?t sold on the striker.

The club have met Gervinho to discuss a potential move but he did not impress senior figures at the club in those initial discussions.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3323 på: 14. Juni 2011, 14:19 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/06/14/newcastle-united-ready-to-abandon-chase-for-gervinho-72703-28873902/

jeg satte også å leste samme sak :)

But United do not want their foreign arrivals to disrupt a dressing-room spirit that has been key over the last couple of seasons.

Det er jævla synd at han ikke blir Newcastle spiller... Jeg tror han hadde blitt bra, men jeg er ikke veldig overrasket over at han virker krevende på gutta i toppen :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3324 på: 14. Juni 2011, 14:59 »
Denne 'dealing with multiple agents'-artikelen som kom her forleden dag burde jo få en del varsellamper til å lyse...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3325 på: 14. Juni 2011, 15:16 »
2:14 Speculation: Sky Sports sources understand that Sunderland have enquired about Birmingham City's Craig Gardner while North East rivals Newcastle are also interested in landing his signature.

Trenger vel ikke flere på midten nå vel?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3326 på: 14. Juni 2011, 15:20 »
2:14 Speculation: Sky Sports sources understand that Sunderland have enquired about Birmingham City's Craig Gardner while North East rivals Newcastle are also interested in landing his signature.

Trenger vel ikke flere på midten nå vel?

;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3327 på: 14. Juni 2011, 15:26 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/06/14/newcastle-united-ready-to-abandon-chase-for-gervinho-72703-28873902/

jeg satte også å leste samme sak :)

But United do not want their foreign arrivals to disrupt a dressing-room spirit that has been key over the last couple of seasons.

Det er jævla synd at han ikke blir Newcastle spiller... Jeg tror han hadde blitt bra, men jeg er ikke veldig overrasket over at han virker krevende på gutta i toppen :)

Synes det er tøft av klubben å sette foten ned til tross for at spilleren åpenbart kan forsterke laget. Slike krav stilte vi ikke tidligere, og det straffet seg.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3328 på: 14. Juni 2011, 15:28 »
Craig Gardner kan vel også fint brukes i forsvaret, uten at jeg ser på ham som noen drømmesignering akkurat. For min del må gjerne Mackems få ham!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3329 på: 14. Juni 2011, 15:44 »
Jeg tror Ba og Erdinic(eller hvordan man nå skriver det :P) kan bli et veldig bra spisspar, og jeg er definitivt fornøyd om vi får begge disse. Folk som forventer at vi skal plukke spillere fra øverste hylle i konkurranse med Barca, Manu & co. må nesten stikke fingeren i jorda, og innse hvor klubben vår faktisk er. Det er faktisk bare ca. ett år siden vi spilte på nest øverste nivå, og dermed ikke den mest attraktive klubben for en random spiller som har null følelser for klubben. Vi er ikke i europa, og vi har ikke for vane å vinne troféer. Altså vil ikke en spiller i utgangspunktet få noe mer for å spille for oss, kontra f.eks fulham, stoke, wolves osv.
At vi har klart å signere en spiller som Ben Arfa(fremdeles usikkert hvordan han tar PL) er for meg helt utrolig, og jeg har enda ikke helt forstått at han faktisk ville til oss da vi var nyopprykket. Men vi må skjønne at det er LANGT ifra alle spillere som vil til oss. De fleste spillere folk snakker om i denne tråden er spillere som er aktuelle for toppklubbene, og klubbene som spiller i Europa. Dette er selvfølgelig ikke spillere vi normalt sett har sjans på(selvfølgelig med unntak som f.eks Ben Arfa).
Poenget mitt her er uansett at tatt i betraktning av hviolken posisjon NUFC er i, er Ba og Erdinic kjempesigneringer om de skulle gå igjennom. De er en soleklar forbedring fra Løven og shola iallefall!
« Siste redigering: 14. Juni 2011, 15:49 av tveit »