20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283233 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3045 på: 10. Juni 2011, 04:15 »

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3046 på: 10. Juni 2011, 04:19 »
sorry, ikke meningen å si noe stygt om noen her på forumet, for det er virkelig ikke meningen i hele tatt. Men det kan virke som om noen her må stikke en finger i jorda, og faktisk se at Newcastle per dags dato er et lag i oppbyggingsfasen, som det vil ta noen år før vinner noen trofeer. Det som skjer nå, er nesten utelukkende positivt, og min mening om styret og managere, inkludert en del spillere, fra begynnelsen av Ashley styret, er at dette nå faktisk har blitt skikkelig positivt. :)

Det er bare å si at uten Ashley ved roret, hadde vi nesten garantert vært en klubb som falt som en stein gjennom vann. Men å tro at vi kan klare å skaffe oss de store stjernene, uten å ha noe å lokke med i hele tatt. DVS, Europacupspill eller Penger. Derfor må vi kunne se at spillere som Gervinho, Gameiro, etc, som er spillere som er meget up and coming, ikke velger oss, om de har et bedre alternativ. Vi kan ikke bare stikke ut å hente landslagspillere. Derfor er det bra med kjøp som spillere som f.eks Naylor, som kan vise seg å bli en meget bra signering, om noen år.

Vi er fortsatt ingen toppklubb, men med smarte investeringer og litt kontinuitet. Så er det ingen som helst grunn til at vi ikke kan bli det, om noen år.

Du baserer dette på svært lite da! Du vet ikke om Cabaye blir noe som helst. Du vet ikke om det kommer inn nye spillere og at de slår til. Kan godt vært noen av de bedre i klubben stikker, som Barton og Nolan, og dermed er vi værre stilt... Bare fordi vi hører vi er aktive på markedet, så er det rykter, INGEN nevneverdige er signert ennå...

Hva mener du med oppbyggingsfasen? Helt seriøst? Vi har signert én spiller. Hva får deg til å tro at vi er i oppbygginsfasen? Hva er forskjellig nå fra andre sesonger?

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3047 på: 10. Juni 2011, 07:50 »
Har ikke lest så mange innleggene her inne som krever trofeer så hvor man får det inntrykket fra vet jeg ikke...  I denne tråden diskuterer vi transfers og det er fort gjort å begynne å drømme litt. Men når det er sagt synes jeg mange her inne har blitt flinkere til å diskutere realistiske mål. - mål som er i henhold til vår nye transferpolitikk der vi tenker ungdom, kvalitet og good value.  Det som hadde vært optimalt er om vi hadde kunnet diskutere i større grad hva slags funksjon en potensiell ny spiller vil få i vårt lag.

Når det gjelder ryktene om affelay sin misnøye med for liten spilletid så hørte jeg dette på canal pluss av kommentator under en barca-kamp tror jeg. Vi må huske på at Affelay er en spiller i en alder hvor han har blitt etablert og derfor gjerne vil spille mye. Hvis det er slik at han ønsker å starte mange kamper så er frustrasjonen forståelig synes jeg. Vi vet jo ikke hva han har blitt lovet av Barca. Uansett, det virker litt merkelig at han vil få mye spilletid neste år. Hva tror dere, er Enrique av større eller mindre verdi for barca enn Affelay?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #3048 på: 10. Juni 2011, 08:08 »
Gameiro takker nei?
Ja, vi skal vist ha nesen for spillere som kommer fra kontinentet?
Jeg personlig kunne tenkt meg Sturridge som neste mann på listen. Ellers blir det spennende og se hvem som twitter og alle mediene kommer til og skrive om nå da?

Zoggy må vi bare få inn. Har fortsatt drakta hans i skuffen:)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3049 på: 10. Juni 2011, 08:20 »
Jeg følger Barça tett og kan ikke huske å ha lest noe som helst om at Afellay er misfornøyd. Han ga vel et intervju nå, rett etter sesongen var slutt, hvor han var fornøyd med sin første halve sesong i Catalonia, og håpet at den neste ville bli enda bedre.

Årsakene til at Afellay har spilt lite, tror jeg, er først og fremst at han er ny i klubben. Barças spillestil tar tid å vende seg til for nye spillere som kommer inn, og som ikke er oppdratt eller i det minste har vært innom LaMasía på sin vei mot a-laget. I tillegg kom Afellay til et helt nytt land og kunne ikke språket, og har også innrømmet at han slet litt pga dette i begynnelsen. Summen av disse tingene er nok til sammen årsaken til at Pep ikke har brukt ham så veldig mye den første sesongen. Dog har Afellay fått en del innhopp og faktisk startet noen kamper, og har absolutt gjort en brukbar figur. To eller tre mål har det vel også blitt, hvis jeg ikke husker feil. I tillegg står Afellay allerede høyt i kurs hos mange Culés fordi han la opp til Messis første mål mot Real Madrid i den første Champions League semifinalen.

Slik jeg har forstått det, så er det heller lite som tyder på at Barcelona ønsker å selge Afellay etter bare en halv sesong. Men skulle jeg ta feil, hvilket ikke vil være første gangen, så ser jeg gjerne at han kommer til Newcastle.

Fra Barças a-lagsstall så er det nok ikke så veldig mange som pdd er aktuelle. Gabriel Milito reiser nok denne sommeren, men jeg håper virkelig Newcastle ser etter bedre alternativer enn han. Jeffren har også vært nevnt kan være på vei ut, ung og lovende rask ving med en nese mål, men også han har dessverre vært mye skadet den siste sesongen.
Bojan ryktes, som vanlig får man nesten si, at kan være på vei ut også, men det gjenstår fortsatt og se om det blir noe av, jeg tviler. Skulle han først bli leid ut eller solgt, vil nok ikke unggutten mangle gode tilbud uansett. Og dersom han først slår til, så vil nok Barcelona ha med en tilbakekjøpsklausul i enhver kontrakt hvis han mot formodning blir solgt.

En spiller fra LaLiga som jeg har nevnt før, og nevner igjen er Felipe Caicedo. Han skal vistnok allerede ha vært en tur i Russland og sett på forholdene i en av Moskva-klubbene, uten at det ble noe av. Siste ryktene rundt han går på at Levante nå vil kjøpe ham permanent fra City, men muligens selge ham videre med stor fortjeneste. 14 mål for "lillebror fra Valencia" er høyst brukbart, i tillegg til at han tidligere har vist at han takler Premier League. Jeg syns fortsatt at Newcastle burde prøve å hente Caicedo.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3050 på: 10. Juni 2011, 08:41 »
Nå som Gameiro selv har sagt det ikke blir Newcastle og jeg får bare mindre og mindre troen på at Gervinho vil signere for oss... Hvem vil folk ha inn hvis det ikke blir de to?

Selv hadde jeg likt å sett Sturridge komme inn porten på St. James' park, og gjerne enda en spiss.
Tror N'Zogbia kommer, men håper vi signerer en anvendelig midtbanespiller til.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3051 på: 10. Juni 2011, 08:43 »
Det siste vi bør gjere er å jage spelarar som ikkje er interessert i å komme til klubben.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3052 på: 10. Juni 2011, 08:51 »
Det siste vi bør gjere er å jage spelarar som ikkje er interessert i å komme til klubben.

+1

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3053 på: 10. Juni 2011, 09:14 »
@tomEcoleman

Tom Coleman
Lot's of talk suggesting that #LFC have made a bid for Gael Clichy. Does this mean the Jose Enrique deal is off then? #NUFC

Der var endel som skrev det samme så jeg bare tok en tilfeldig post.
Går han til Barca eller blir han hos oss?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3054 på: 10. Juni 2011, 09:20 »

Einig. Det har vel skjedd før. Og mi endar opp med ingenting.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3055 på: 10. Juni 2011, 10:41 »
Kan Neil Taylor spele andre plassar enn venstreback også? Om Enrique mot alle odds skulle bli verande, hadde det vore greitt om N.Taylor kunne pushe både Simpson og Enrique. Evt. danke ut førstnevnte.

Men det blir vel ein direkte erstattar for Enrique vi får inn.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3056 på: 10. Juni 2011, 10:46 »
Taylor#3 (KNALL navn  :D )  er betegnet som en venstreback som også kan operere på venstrekanten ut ifra det jeg har lest. En back som er like god på begge sidene hadde jo vært det ideelle.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3057 på: 10. Juni 2011, 11:33 »
hadde mista trua på Gameiro for lenge siden...uansett kjipt. bare N`Zogbia vi har i spisskikkerten igjen nå da? (Gervinho er vel også kjørt?).

Uansett gladnyhet at Cabaye visstnok er på medical hos oss i dette sekund og kommer til å signere iløpet av dagen. virker som en meget god deal (£4.5M, 5 år og rundt £30K i uka)
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3058 på: 10. Juni 2011, 11:36 »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3059 på: 10. Juni 2011, 11:39 »
Neh, vi kan få Gameiro ennå :) Får vi tak i Gervinhio eller Zog kan Gameiro fort komme etter, håper jeg.  Dessuten tror jeg ikke Gameiro har noe mot oss som klubb spesielt, han vil helst ikke til England. Synd fordi jeg tror han vil passe perfekt inn. En trenger ikke være så forbanna teknisk og sterk så lenge avslutningsferdighetene og evnene til å time løp er til stede. 

Faens Gameiro som gjør seg kostbar, har mere lyst på ham nå enn Sturredge, hehe.