20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290055 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #2985 på: 09. Juni 2011, 16:58 »
http://www.skysports.com/story/0,,11810_6971090,00+en-USS_01DBC.html

Dette måtte vel ha vært en god signering hvis mannen ikke skulle kreve altfor høy lønn. Han kan vel spille langs hele rekka bak, men jeg tenker han først og fremst ville utfordret sterkt som midtstopper ved siden av Colo. whatya think?

Det hadde vært helt konge! Han og en god høyreback pluss litt krutt offensivt så begynner det og ligne noe.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #2986 på: 09. Juni 2011, 17:03 »
jeg føler meg helt rolig på at verken Nolan eller Barton forsvinner i sommer + at det løser seg på kontraktsfronten for begge i løpet av neste sesong. får forhåpentligvis høre ting som beroliger alle imorgen da Pards er tilbake etter to ukes ferie + signering med Cabaye som er ventet imorgen. veldig fin optimistme i denne saken, spesielt ifra John Carver!

?I?ve never known a bunch of players and a backroom team that are so keen to get back to work.? ;D

?We have our tour of America coming up as well, and trips like that are excellent when it comes to players bonding." håper vi signerer flest mulig før statene, så alle får bonda godt der borte.

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/06/09/newcastle-boss-ready-for-big-transfer-push-72703-28848784/
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2987 på: 09. Juni 2011, 17:06 »
Garay er en stopper med et stort potensiale. Jeg stiller dog spørsmålstegn ved om han har vokst nok som spiller den siste sesongen etter å ha fått lite spilletid i Madrid. Jeg er også litt redd for at Garay og Colo kan bli litt like sammen, og mangle litt "battle-evne" i Premier League. Williamson er en lang primitiv stake, men han fungerer utmerket sammen med Colo fordi om de er veldig ulike. Jeg tror kanskje Garay og Colo blir litt for like, og at vi blir manglende en skikkelig go gamledags "engelsk-spillende" midtstopper der bak.

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2988 på: 09. Juni 2011, 17:11 »
Bare en vill tanke som har slått meg: Kan det være at vi har done deals på plassene til Nolan og Barton og det er grunnen til at de to skal ut? Klart vi trenger dybde i stallen og at det er to viktige spillere for oss, men nå er det dessverre slik at alle ike kan spille hele tida. Barton og Nolan vil nok ikke akkseptere benken, heller ikke Cabaye og Tiote (eller andre evt signeringer), og det er bedre å bli kvitt dem nå i sommer hvis vi først skal ha dem ut. Aller helst vil jeg at vi beholder begge to! Er nok av andre spillere vi kan kvitte oss med.

Ben Arfa-Tiote-Cabaye-Jonas-Barton-Guthrie-Routledge-Gosling-LuaLua-Ferguson

Det er spillere fra midtbanerekken.. Kommer Gervinho er vi oppe i 11 spillere.

Kanskje greit å selge unna Nolan og Barton hvis det hjelper på å få inn 2 GODE spisser.. se på det vi har idag:

Ameobi-Best-Ranger*-Løvenkrands-Xisco... (*Ranger stikker vel snart)

Ikke vet jeg men midtbane dekningen er mer enn bra nok, det er på topp det er ren helvette

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2989 på: 09. Juni 2011, 17:27 »
Garay er vel stopper og ikke back. Kan sikkert spille begge. Hadde vært bra han for en grei pris! Men hvofor i all verden vil folk selge Nolan for skarve £6 mill??? For det første er han verdt mer, og for det andre er han vår kaptein! Han har gjort så mye for klubben! Ville heller solgt Barton faktisk. Men å beholde begge er selvfølgelig det beste.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2990 på: 09. Juni 2011, 17:56 »
Setter ganske mye på at Barton og Nolan er Newcastle spillere 01 september 2011.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2991 på: 09. Juni 2011, 18:15 »
Bare en vill tanke som har slått meg: Kan det være at vi har done deals på plassene til Nolan og Barton og det er grunnen til at de to skal ut? Klart vi trenger dybde i stallen og at det er to viktige spillere for oss, men nå er det dessverre slik at alle ike kan spille hele tida. Barton og Nolan vil nok ikke akkseptere benken, heller ikke Cabaye og Tiote (eller andre evt signeringer), og det er bedre å bli kvitt dem nå i sommer hvis vi først skal ha dem ut. Aller helst vil jeg at vi beholder begge to! Er nok av andre spillere vi kan kvitte oss med.
(...)
Kanskje greit å selge unna Nolan og Barton hvis det hjelper på å få inn 2 GODE spisser..
Nå handler dette ikke like mye om FOTBALLSPILLERNE Nolan og Barton, og deres roller på banen, det handler vel så mye om personene Nolan og Barton, og deres roller UTENFOR banen. Det er selve ryggraden i laget vi snakker om! Disse to spillerne var SÆRDELES viktige i å få oss opp fra Wankership, og disse to har vært ekstremt viktig også denne sesongen, i kampen for å holde oss langt unna nedrykksstriden. Og selv om den poengmessige forskjellen har vært liten, så har vi egentlig aldri vært direkte innblandet i nedrykksstriden. Og mye av æren for det må tilskrives blant andre Nolan og Barton.

Hvis vi selger unna disse to, for å kjøpe to nye spisser. Hvem faen er det da vi skal forvente at går i krigen for oss, når motbakken blir som brattest, og hindringene er mange? Det er mange lag som har overlevd første sesong, men rykket ned andre sesong i stedet. Rett og slett fordi det er vanskeligere å gjenskape gode prestasjoner, enn å klare det første gang. Det er aldri lett for et nyopprykket lag å overleve, men har man først klart det første sesong, så er det ikke dermed sagt at andre sesong blir a walk in the park.

DERFOR er vi avhengige av å løse de konfliktene som eventuelt måtte være med de to nevnte spillerne. Fordi det er de som må gå i krigen for oss. De er grunnmuren som huset er bygget oppå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2992 på: 09. Juni 2011, 18:25 »
Ja, jeg tror som sagt mange undervurderer den jobben TYPENE Joey Barton og Kevin Nolan gjør både på og utenfor banen. Se Hvordan det går med RBK uten vinnertypene Demidov, Annan og Iversen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2993 på: 09. Juni 2011, 18:39 »
Geir, tveit og Jokke - veldig gode innlegg her nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2994 på: 09. Juni 2011, 18:44 »
(...)
Kanskje greit å selge unna Nolan og Barton hvis det hjelper på å få inn 2 GODE spisser..
Nå handler dette ikke like mye om FOTBALLSPILLERNE Nolan og Barton, og deres roller på banen, det handler vel så mye om personene Nolan og Barton, og deres roller UTENFOR banen. Det er selve ryggraden i laget vi snakker om! Disse to spillerne var SÆRDELES viktige i å få oss opp fra Wankership, og disse to har vært ekstremt viktig også denne sesongen, i kampen for å holde oss langt unna nedrykksstriden. Og selv om den poengmessige forskjellen har vært liten, så har vi egentlig aldri vært direkte innblandet i nedrykksstriden. Og mye av æren for det må tilskrives blant andre Nolan og Barton.

Hvis vi selger unna disse to, for å kjøpe to nye spisser. Hvem faen er det da vi skal forvente at går i krigen for oss, når motbakken blir som brattest, og hindringene er mange? Det er mange lag som har overlevd første sesong, men rykket ned andre sesong i stedet. Rett og slett fordi det er vanskeligere å gjenskape gode prestasjoner, enn å klare det første gang. Det er aldri lett for et nyopprykket lag å overleve, men har man først klart det første sesong, så er det ikke dermed sagt at andre sesong blir a walk in the park.

DERFOR er vi avhengige av å løse de konfliktene som eventuelt måtte være med de to nevnte spillerne. Fordi det er de som må gå i krigen for oss. De er grunnmuren som huset er bygget oppå.

Ja absolutt, er fullstendig klar over at det er to spillere som nærmest er ryggraden på laget. Vil beholde begge to bare så det er sagt. Men nå tenkte jeg i en scenario der de blir erstattet med to spisser så har vi fortsatt ett lag som skal greie seg i PL.. Høres nesten ut som du tror laget vil slite i bånn uten de to.. Men jeg forstår hva du vil frem til. Men tror du vil være de samme spillerne som skal skape bra lagmoral osv hvis de blir i laget og sitter på benken.. Nå skriver jeg med utgangspunkt i at klubben ikke vil ha dem og de "tvinger" seg til å bli i klubben.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2995 på: 09. Juni 2011, 19:47 »
Barton og Nolan skal selvsagt bli. Trollefolk som vil kvitte seg med to av våre mest innflytelsesrike spillere så fort de ser £-tegnet bør skamme seg. Utrolig hvor fort det glemmes. Håpløst.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2996 på: 09. Juni 2011, 19:54 »
Samtidig er det jo ikke lett å se hva som skjer innad i klubben når begge disse linkes bort, ikke får nye kontrakter etc. Det kan jo väre informasjon vi ikke har, helt enkelt.

Barton har värt PLs beste engelske midtbanespiller denne sesongen og Nolan er utvilsomt viktig for atmosfären. Samtidig er det trist å kvitte seg med de beste engelske vi har.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2997 på: 09. Juni 2011, 20:08 »
Er det sånn at alle skal ha ny iontrakt? Jonas, colo, guthrie, forster...

Siden disse ikke er tilbydd kontrakt så synes jeg at vi skal spekulere om disse er til salgs...

Jeg skjønner Barton siden vi har sagt at han ikke får. Vi har 2 år på å bli enig med Nolan. Og det er ikke sikkert det er dumt å miste Nolan om 2 år. For 2 år siden var vi på tur ned i wanker... Nå kjøper vi internasjonale landslagsspillere på nest øverste hylle! Ting skjer på 2 år uansett om du har vært en bærebjelke i laget tidligere.

Solano var viktig i garderoben vår, han spiller fortsatt fotball, kanskje vi skal hente han?

Barton er nok tilgjengelig for salg. Nolan har vi bare ikke gitt kontrakt. Vi har andrespillere som ikke har fått ny kontrakt, og ingen av de er tilsynelatende ril salgs. Hvis Lazio byr på Jonas så betyr ikke detat vi har transfer listet han.

Ble bare frustrert å måtte blåse ut. Er enig med de som føler at diskusjonen handler om Nolan skal være i start 11ern, framfor om han skal selges.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2998 på: 09. Juni 2011, 20:11 »
Jeg spør igjen: Er det egentlig noen som vil kvitte seg med Nolan og Barton nå? Jeg har ikke orka å lese gjennom alle innleggene nå, men inntrykket jeg sitter med er at folk er kritiske til kontraktslengdene ved evt nye kontrakter, ikke at folk vil kvitte seg med spillerne asap.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2999 på: 09. Juni 2011, 20:14 »
Det er jo ikke samme sak med Nolan som med Barton. Barton er god nok for England og kommer sannsynligvis til å väre det 2-3 år til. Synes det er spesielt om han ikke får en to-treårskontrakt.

Nolan tror jeg kommer svekkes i löpet av de neste sesongene. Vi burde iallefall vente til neste sesong med å selge ham.

Å selge Barton og Nolan i samme transfervindu, samtidig som vi enbart satser på uskrivne blad i PL er for meg intet annet en höyrisiko.