20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283441 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #2955 på: 09. Juni 2011, 07:36 »
Jeg tror faktisk det er gode muligheter for at Gervinhio har valgt oss. Dessuten er jeg ikke sikker Arsenal er etter ham fordi det er ikke en slik spiller arsenal trenger. De trenger en bedre spiss og et bedre forsvar først. Og da er det ikke likt Wenger å svi av £10 mill Gervinhio før forsterkninger på de andre mer sårbare posisjonene er i boks.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2956 på: 09. Juni 2011, 07:50 »
So ingen føler at mi treng ein spiss framfor å kjøpa Nzogbia for 12 mill...
Vi trenger en spiss ja. Men vi bør da vel fortsatt ha ressurser til å kunne hente minst en god spiss, selv om vi kjøper N'Zogbia til den prisen, eller?

Det er jo dumt om en annen klubb evt snapper N'Zogbia fordi vi sover i timen. I tillegg har vi jo, vistnok, allerede bydd på en spiss (Gameiro), så gjenstår det å se om han vil til Newcastle (lite sannsynlig?).
« Siste redigering: 09. Juni 2011, 07:56 av chickenman »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2957 på: 09. Juni 2011, 07:52 »
Av alle de storfiskene vi er hyppig linka til ser jeg bare på Zog som delvis realistisk å tro på. Håper vi byr det Wigan vil ha om det er prat om 10-12 mill.

Jeg også. Men det er ikke nødvendigvis så ille. Jeg tror Ben Arfa, Cabaye og N'Zogbia kan gjøre midtbanen vår særdeles spennende. Det å få Ben Arfa tilbake er jo nesten som å få en ny spiller det også. Men vi trenger fortsatt en spiss. Gervinho har jeg fått inntrykk av er mer enn ving en spiss, og dermed ikke det vi først og fremst trenger.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2958 på: 09. Juni 2011, 09:56 »
GET IN!

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/8562075/Charles-NZogbia-could-return-to-Newcastle-United-from-Wigan-Athletic.html

Tror forøvrig at vi ikke kommer til å betale £12 mill for ham siden vi kan betale hele beløpet på forskudd. Dette vil jo også rom for Wigan til å planlegge sommerens forsterkninger. Tror vi ender på £10 mill, og det er han verdt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2959 på: 09. Juni 2011, 10:51 »
Hadde vært så herlig! Har sikla etter N'Zog retur siden januar!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2960 på: 09. Juni 2011, 11:02 »
Get it overwith allready!  ;)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2961 på: 09. Juni 2011, 12:42 »
Skrives at Nolan kan forsvinne vist bud på £6mill kommer inn?(daily mail)
Noen som hadde sagt ja til salg ved den summen? Jeg er litt usikker, men hadde kansje sagt ja.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #2962 på: 09. Juni 2011, 12:43 »
særdeles god sak fra Telegraph! noe mere troverdig enn horven av de jalla-blekkene med rykter om dagen. om det blir £10M eller £12M så er jeg enig; GET IN! ;D
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2963 på: 09. Juni 2011, 12:59 »
Ja, det er vel en av de mest seriøse avisene. Iallefall de som treffer på flest % ang rykter osv.
Jeg sier og ja takk til Zoggy. Men ikke mer enn £12mill.

Leser og at våre scouter hadde fått bakoversveis når de hadde sett på Eden Hazard? Men at prisen ble eller blir alt for stiv. Snakk om £22mill.

Håper vi skaffer oss noen av disse 4 når det kommer til det offensive
Gameiro - Zoggy - Gervinho - Sturridge

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2964 på: 09. Juni 2011, 13:08 »
Noen som hadde sagt ja til salg ved den summen? Jeg er litt usikker, men hadde kansje sagt ja.

Jeg hadde hadde sagt ja, men det kommer vel ikke som noen overraskelse. Nolan var spesielt giftig da vi hadde Carroll pga førsnevntes eminente posisjonering inne i boksen. Nå er ikke Carroll her. Dvs at vil si at vi ikke har noen på laget som kan ta seg av Bartons crossere. Resultatet er at Nolan har få 2. baller han kan jage. Konsekvensen er at han heller ikke skårte så mange mål etter salget.

Med andre ord så ville Nolan passet bedre inn i lag som Stoke.  Hvis vi får tak i Gameiro, Zog eller Gervinhio vil midtbanen og angrepet i større grad bestå av raske, tekniske spillere som slår ballen hurtig langs bakken. Å sentre ballen til Nolan vil da bety at en støttepasning eller tvers over, hvilket vil ødelegge momentumet i angrepet. Og når ballen går hurtig langs bakken vinner heller ikke Nolan å flytte kroppen sin inn i boksen hvor han er farlig. Det sier seg selv at hvis Zog eller HBA bestemmer seg for å gå med ballen er det ikke sjans i helvete at Nolan kommer seg opp i tide.

Når det er sagt tror jeg aldri vi kommer til å få 6 mill. Dessuten mener jeg Nolan er perfekt å ha i bakhånd. En boks-assasin som kan spille fra start når vi møter slike drittlag som Stoke der det garantert kommer til å bli kamp inne boksen i begge ender.  Skal vi kjempe om cup neste år, må vi ha bredde i laget til å hvile enkeltspillere..

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #2965 på: 09. Juni 2011, 13:31 »
say what? skal vi investere i en 38 år gammel keeper også nå? El Hadary. kan jo sikkert være en bra deal om vi får han på lån og bruker han som backup da...virker jo meget solid.

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2001032/Essam-El-Hadary-edges-closer-Premier-League-move.html
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2966 på: 09. Juni 2011, 13:38 »

Nei!!!!!!!! Får håpa det berre er rykte. Er jo galskap om det er sant. Eg skjønnar meg ikkje på visse her inne som har ein FM-mentalitet av ein annan verden(InspectorC i spissen). Det er jo heilt på trynet. Eg meinar det verte heilt feil kvitta seg med alle våre beste og viktigaste spelarar på ein sesong. Og det før ein har fått inn erstattarar, og ein veit aldri om desse kjem til å slå til. Kva med behalde den troppen mi har no, og viss det trengs, strekkja oss eit stykke for å gjera det. Og so må mi få inn 4-5 nye. Og minst 3 bør då vera ein klar forsterkning per dags dato.

PS. Etter å ha høyrt deg InspectorC, preika om Arfa i x antall månadar no, so sit eg med eit inntrykk av at han er betre enn Messi. Og at neste sesong so er mi det nye Barcelona. Kva skal mi med Nolan, Barton, Harper, Enrique, Simpson,Best og Taylor? Ingen er visst bra nok for oss neste sesong. Ut med dei!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2967 på: 09. Juni 2011, 13:42 »
Ja - er piss lei dette enkle FM-synet som frontes her inne. Blir malabarisk om vi kvitter oss med Barton og Nolan i løpet av sommeren - det er jo selvskudd. Atpåtil forsvinner Smith (det er forøvrig helt greit, misforstå meg rett) - og vi har mistet store deler av den ekstremt viktige stammen i laget - og kilden til spiriten within.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2968 på: 09. Juni 2011, 13:46 »
Jeg er redd det kan fucke opp en hel del ja. Et lag kan ikke kun bestå av helt like spillertyper, og Nolan og Barton står for en fightervilje og en mentalitet som må til for å vinne kamper. Ispedd tekniske kvaliteter og tempo hos eksempelvis Ben Arfa gjør at vi går en spennende sesong i møte. Men mister vi en av disse komponentene kan det gå galt, og jeg er redd det er verre hvis man mister gløden, gutsen og fighterviljen enn finnessene. Denne sesongen har vært et bevis på at man klarer seg rimelig bra med de tre førstnevnte.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2969 på: 09. Juni 2011, 13:59 »
Ja - er piss lei dette enkle FM-synet som frontes her inne. Blir malabarisk om vi kvitter oss med Barton og Nolan i løpet av sommeren - det er jo selvskudd. Atpåtil forsvinner Smith (det er forøvrig helt greit, misforstå meg rett) - og vi har mistet store deler av den ekstremt viktige stammen i laget - og kilden til spiriten within.

Jeg klarer virkelig ikke å fatte hva det er som gjør så mange så sikre på at vi ikke bare skal få inn nye spillere som skal gi oss en topp 6-stall, men også at disse skal fungere sammen både på banen og sosialt. I tillegg skal de lage dette miljøet og samholdet helt selv, for vi skal selge alle de som har bidratt til dette miljøet i dag. Vi selger Nolan, som scorer 12 mål som sentral midtbanespiller på en sesong i PL fordi han egentlig ikke er god, så selger vi Barton fordi han heller egentlig ikke er så god, selv om vi nesten ikke vinner kamper uten ham. Jeg tror til og med jeg har sett noen foreslå at vi selger Harper. Det er også et fantastisk forslag, for han har helt sikkert ikke noe å bidra med når den nest gamleste keeperen vår er tidlig i 20-årene. Hva slags lag er det egentlig vi har tenkt å stable sammen om vi selger hele stammen?

Hvilke signaler sender vi ut om vi bestemmer oss for å selge de viktigste spillerne våre? Jeg kan forstå at det er problemer i forbindelse med kontraktsforhandlinger som er grunnen til at vi selger en og annen spiller. Men å skulle se på "stats" og bestemme seg for å erstatte 5-6 spillere med spillere som aldri har spilt i England og noen tror er marginalt bedre er ikke veien å gå!

Hva er det egentlig som tilsier at Ben Arfa kommer til å dominere PL neste år? Han har en håndfull kamper for oss og folk omtaler ham som om han kommer til å ta gullballen neste år.