20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1650 på: 10. Mai 2011, 22:07 »
Er helt enig i det Frode. De kampene Tiote er suspendert vil jeg føle meg mye tryggere med Reo Coker som vikar kontra Smith og Guthrie. Kan se for meg Gosling som "erstatter" for Guthrie neste år og RC for Smith. Det mener jeg hadde styrket oss, pluss at kjempelønna til Smith hadde blitt borte.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1651 på: 10. Mai 2011, 22:07 »
Smith ut og Reo-Coker inn ville jo selvfølgelig vært helt kanon!

1) Fordi han er en mye bedre fotballspiller. 2) Fordi han ikke vil få i nærheten av den samme lønna som Smith.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1652 på: 10. Mai 2011, 22:18 »
Overraskende god treffsikkerhet ja Frode. Kan nok være avhengig av hvilke motstander han møter. Hvis han kun får ligge bakpå og erobre baller og fordele den videre, kan nok dette gi en bra pasningsstatistikk. Problemene oppstår når han begynner å involvere seg mer i det offensive spillet. Det  er først og fremst der jeg har sett ham svikte med dårlige pasninger og manglende spilleforståelse.  Jeg sitter uansett igjen med et middels inntrykk, til tross for årets statisikk som du henviser til. Han kunne nok vært en bedre backup til Tiote enn Smith.  Lønna taler derimot i  hans disvafør. Coker er ikke så god at han er verdt de 50 i uka han tjener i Villa. I tillegg må vi nok ut med et sign on fee på et par mill pund. Hadde han akseptert en lavere lønn, så hadde vi vært enige :)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1653 på: 10. Mai 2011, 22:32 »
Phil Neville toppa vel pasningsstatistikken eit par år tilbake, så det ligg nok ein del bak som ikkje viser igjen i dei konkrete tala. Så spørst det sjølvsagt kor nødvendig det er å ha ein spelar som strør pasningar i den posisjonen? Sånn sett kan Reo-Coker være et alternativ. Etter å ha søkt meg litt rundt på nettet, virkar Villa-fansen sitt syn på NRC å ha bedra seg kraftig etter nyttår. Får beklage at eg gjekk hardt ut i mitt første innlegg, men følte da eg modererte meg ganske greitt i det andre. Ydmykheit skal ein aldri kimse av! :)

Det lønnsaspektet som Inspektøren dreg fram er vitalt. Villa-fansen spår at han krev lønnsøkning, og den lønna han sit på i dag skal vere et stykke over vårt lønnstak i alle fall. Tviler på at vi får han, og eg klager igrunnen ikkje. Som nemnt i ein annan tråd, er det heilt andre posisjonar som bør prioriterast først. Uavhengig av pengar og relativt god tid, så er det vanskelig å få inn meir enn 4-5 i løpet av eit sommervindu. Og vi har ein del posisjonar (spiss, kant, back) som er viktigare enn DM cover.

Igjen trur eg Gosling kan klare seg kurant som cover for Tioté. Forhåpentlegvis blir det færre suspensjonar på ivorianeren til neste år.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1654 på: 10. Mai 2011, 22:35 »
Nå er det slik, som jeg også skrev over her, at Nigel Reo Coker i likhet med Nigel de Jong ikke bidrar så veldig mye offensivt, derfor er pasningsprosenten så høy på dem. Men det betyr ikke at de ikke er viktige for lagene de spiller på. De "rollene" de har på sine lag ufyller de særdeles godt, og begge 2 er en av sine lags viktigste spillere. ManCity med og uten de Jong er jo ikke sammenlignbart.

Det er jo også slik at spillertyper som dette ofte blir litt annonyme og ikke får like mye skryt som de fortjener. Den jobben de gjør for laget er jo til tider særdeles viktig.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1655 på: 11. Mai 2011, 08:26 »
Spurs, Everton and Newcastle are reportedly among a host of clubs planning a summer swoop for FC Copenhagen defender Mathias Jorgensen.

http://www.teamtalk.com/newcastle-united/6925458/Prem-trio-monitoring-Jorgensen
he shagged your lass, taylor shagged your lass

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1656 på: 11. Mai 2011, 10:09 »
Interessant. Ikke som et førstevalg, men utvilsomt bedre backup enn Campbell.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1657 på: 11. Mai 2011, 12:13 »
Tror han fort kommer til å koste 40-50 mill. Dvs at prisen impliserer at vi må spille ham for å få valuta for pengene.  Jeg sier ja takk. Ung og virket god i CL-kampene jeg så.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1658 på: 11. Mai 2011, 12:19 »
Er ikke jørgensen en bramble type spiller som kan koble helt ut i enkelt kamper å gjøre utrolige feil?
Han er jo fortsatt ung og kan forbedre seg. Ville blitt et ok 4.valg.
Synd at Kadar ikke har tatt steget opp denne sesongen. Jeg tror et vellykket låneopphold blir viktig neste sesong hvis han i det hele tatt skal ha sjangs til å spille for newcastle i fremtiden.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1659 på: 11. Mai 2011, 12:40 »
Etter mitt inntrykk, er Zanka en bedre stopper enn Williamson
Oscillons From The Anti-Sun

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1660 på: 11. Mai 2011, 12:52 »
Etter mitt inntrykk, er Zanka en bedre stopper enn Williamson

Enig, det jeg har sett av Zanka har vært bunnsolid.
Og vi trenger uansett en stopper, helst en som kan ta plassen ved siden av Colo, jeg kunne godt tenkt meg å se Zanka der!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1661 på: 11. Mai 2011, 13:29 »
SAMBA ! Det hadde vert fantastisk ved siden av Colo :D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1662 på: 11. Mai 2011, 15:00 »
SAMBA ! Det hadde vert fantastisk ved siden av Colo :D

Vært nevnt mange ganger han ja ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1663 på: 11. Mai 2011, 16:14 »
Er ikke jørgensen en bramble type spiller som kan koble helt ut i enkelt kamper å gjøre utrolige feil?
Han er jo fortsatt ung og kan forbedre seg. Ville blitt et ok 4.valg.

Jørgensen er jo kun 21 år, så å semmenligne med Bramble allerede synes jeg blir urettferdig.
Jeg har heller ikke tro på at han skal inn som noe 4. valg. Med den merittlista han har i så ung alder, nærmere 100 kamper for FCK og 5 A landskamper for Danmark, så er det ikke langt unna at han går rett inn på stopperplass hos NUFC om han velger dem.
Litt lite å basere meg på, men av det lille jeg har sett av han så er han uten tvil en mer spennende spiller enn hva Williamson og Taylor er. Jeg tror også at han pr dags dato er en smule bedre en dem også.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1664 på: 11. Mai 2011, 16:41 »
Enig Frode. Ville vært perfekt for ham også å komme til oss siden han nok kan regne med en del spilletid.