20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291606 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1635 på: 10. Mai 2011, 16:43 »
Veldig interessant om Jose forsvinner!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1636 på: 10. Mai 2011, 16:47 »
Straks 30 år gammel. Aldri vært noe annet enn en som prester jevnt på et ok nivå og ser ingen ekstremegenskaper hos mannen. Svak offensivt. Jeg er veldig lite frista.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1637 på: 10. Mai 2011, 16:52 »
Om Jose stikk til ein ny klubb, skal eg krysse alle kroppsdelar for Van Aanholt. Forhåpentligvis er han så lei av å ikkje få spele for Chelsea, at han melder overgang (til oss!) før unggutane uunngåelig nok får sjansen når generasjonsskiftet i Chelsea må komme.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1638 på: 10. Mai 2011, 17:21 »
Enig Hans. Var vel noe twitring mellom Simpson og Aanholt hvor sistnevnte sa han kanskje kunne tenkt seg en retur til NUFC.  Virker allerede bedre offensivt enn Enrique.. Dyr blir han sannsynligvis heller ikke..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1639 på: 10. Mai 2011, 17:34 »
Mtp Ashley Cole´s alder, så kan jeg tenke meg at Chelsea ikke er interessert i å gi opp van Aanholt enda, men at vi evt. kan låne han neste sesong burde det være gode muligheter til.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1640 på: 10. Mai 2011, 17:37 »
Van Aanholt var bra for oss i Championship, men er mer usikker på om han vil prestere i PL. I Chelsea rangeres han bak Bertrand og skal ikke ha vært noe særlig for Leicester. Virker som han kan få det tøft som førstevalg i PL utifra det. Tok jo lang tid før Enrique virkelig presterte.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1641 på: 10. Mai 2011, 17:51 »
Van Aanholt hadde vært spennende ja, så absolutt! Er fortsatt uferdig, men potensialet er stort.

Warnock frister så absolutt ikke.

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1642 på: 10. Mai 2011, 18:03 »
Noen som kjenner til denne karen:

http://www.nufcblog.com/2011/05/10/newcastle-reported-interest-in-venezuelan-international-striker/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nufcblog+%28The+Newcastle+United+Blog%29

Ung, og har puttet en del mål for et ikke akkurat topplag, høres ikke så ille ut. Uansett, jeg vet ingen verdens ting om denne karen, men er ung og har fått en del landskamper hvor han har scoret noen mål.
Noen som har sett han spille?!
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1643 på: 10. Mai 2011, 18:21 »
Var vi ikke linket til Rondon for noen uker side også? Absolutt spennende, selv om jeg skal innrømme at jeg ikke vet altfor mye om spilleren. Kanskje derfor det er spennende? :P

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1644 på: 10. Mai 2011, 18:58 »
Nigel Reo-Coker kan jo fint være et alternativ som erstatter for Guthrie eller Smith. NRC er jo mye bedre enn dem og vil i så måte forsterke laget ganske så greit. Er jo også et pluss at han kan spille på høyrebacken.

NRC har jo ein fryktelig pasningsfot. Så noko kraftig oppjustering er det ikkje. Klart, han har meir tempo enn Smith. Men Guthrie si totalpakke er utvilsamt betre etter mitt syn, sjølv om ikkje han heller er god nok for ein plass på førstelaget. Synes Guthrie har vore bra dei få innhoppa han har hatt i 2011, og ville ikkje jubla høglytt om NRC var på vei inn. Kun som ei direkte erstatning for Smith, i så fall.

Reo Coker Mediocre, som WHU-fansen sang for nokre år tilbake.

Det at West Ham fansen synger slikt er vel mer bitterhet over at han leverte inn en transfer request der for en del sesonger siden.
At han har så ryktelig pasningsfot er vel å ta godt i.....?
Reo Coker har vært kaptein i de siste kampene for Villa da Petrov har vært ute. Han har jo vært en av få spillere i Villa som har stått frem denne sesongen når laget har slitt og er en sterk og robust fighter som gjør enkle valg med ballen som oftest.
På wikipedia står det følgende om han: "He is known for being a robust midfielder with good overall tackling and passing qualities."

Dette behøver jo ikke bety noe som helst og det vil jo være meninger om det ene og det andre.
Uansett så synes jeg han er såpass god at jeg vil kalle han en solid forsterkning for laget. Om jeg kunne valgt mellom Smith, Guthrie og Reo Coker hadde det vært et enkelt valg for min del.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1645 på: 10. Mai 2011, 19:21 »
No ser eg ikkje Villa kvar helg, og det er godt mulig du har eit betre grunnlag for å uttale deg om det han har gjort denne sesongen. Når eg har sett han denne sesongen har pasningsfoten ikkje akkurat vore fininnstilt. Det har for så vidt ikkje resten av Villa-laget heller, så det kan sikkert spele inn. I følge ein kompis av meg er han ein god ballvinnar. Men distribusjonen etter å ha vunne ballen er mildt sagt varierande, hevdar han.

Eg ville tatt Guthrie framfor Reo-Coker, men eg trur ingen av dei er gode nok for førstelaget vårt neste sesong.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1646 på: 10. Mai 2011, 20:08 »
Sorry, men jeg har sett Reo både i WH og Villa..Og han er omtrent som Smith..Han kan ikke å sentre, og har omtrent samme fotballintelligens som Shola..Han er en kjemper, that's it.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1647 på: 10. Mai 2011, 20:22 »
Jose Salomon Rondon er linket til oss nok en gang i dag. Hadde ikke sagt nei takk til denne spilleren som har den rette alderen, en fin scorings-rate og masse spennende kvaliteter! Hva tror folket?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1648 på: 10. Mai 2011, 21:18 »
Var vi ikke linket til Rondon for noen uker side også? Absolutt spennende, selv om jeg skal innrømme at jeg ikke vet altfor mye om spilleren. Kanskje derfor det er spennende? :P

Jeg er for. Absolutt. Men ikke for dyrt. Ser for meg at £4-6 mill kan være en grei pris, men er mer tvilende til at han går for den prisen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1649 på: 10. Mai 2011, 22:00 »
Sorry, men jeg har sett Reo både i WH og Villa..Og han er omtrent som Smith..Han kan ikke å sentre, og har omtrent samme fotballintelligens som Shola..Han er en kjemper, that's it.

Siden dere er så sta  :) så leste jeg meg frem på div statistikker bare for å vise at dere bommer "litt" når dere sier at Reo Coker ikke kan sentre.
Han er sammen med Petrov den spilleren i Villa som har flest vellykkede pasninger til nå i årets sesong, begge med en treffsikkerhet på 85%.
Sammenligner vi med f.eks. Scott Parker så har han 83% vellykkede pasninger, men han har i forskjell flere av det engelskmennene kaller "key passes".
Tar vi med Essien på Chelsea for å sammenligne litt med de "store spillerne" så viser det seg at han har en treffsikkerhet som viser 87%, altså 2% mer en Reo Coker, men så har han lagkammerater som muligens vil gjøre det enklere for han også.
Gareth Barry i ManCity har en treffsikkerhet på 85%, mens hans lagkammerat Nigel de Jong har sterke 90% i samme kategori, bare for å ta med dem også.

Uansett så er det jeg synes er mest imponerende at Reo Coker kun har 3 gule kort denne sesongen fra sin defensive rolle på midtbanen, og det at han kun har gitt vekk et snitt på KUN 1,3 frispark pr kamp.
Dette er tall jeg synes er veldig imponerende når han spiller i den rollen han gjør.

Nå skal det sies at de fleste av de jeg nevner over her (ihvertfall Parker og Essien) bidrar en del mer offensivt enn hva Reo Coker gjør, men så er han utelukkende en ballvinner og defensivt anker også, i tillegg til enkelte vikariater på høyrebacken.
Han er en ballvinner som er god til å bryte ned motstanderens spill og nøyer seg som regel med sikre og enkle løsninger i avleveringene. Det er derfor han har såpass god pasningsrate, i tillegg til at han ikke er i nærheten av toppen i antall pasninger på grunn av at han ikke er så mye med i det oppbyggende offensive spillet.

Jeg sier ikke at Nigel Reo Coker er en helt strålende spiller, men han er veldig god om man utnytter ferdigheten hans. Og siden dere sammenlignet med Smith så kan dere jo tenke dere selv hvor mange frispark Smith lager i løpet av en kamp i forhold til Reo Coker sine gjennomsnittelige 1,3 frispark pr kamp.

Så etter min mening er jo Nigel Reo Coker et kupp om man kan hente han på free transfer.
« Siste redigering: 10. Mai 2011, 22:03 av Frode »