20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292140 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1620 på: 07. Mai 2011, 22:06 »
Stor, sterk, kompromissløs, ikke meg motstander av det jeg. Lei av den fisefine driten til stopperne våre

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1621 på: 08. Mai 2011, 10:14 »
Carlton Cole ville vært et mareritt å se på topp...

Høyrest vertfall ut som noko Ashley og AP kan få til...

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1622 på: 08. Mai 2011, 11:00 »
Må si jeg virkelig håper at vi unngår å kjøpe PL-spillere uten den nødvendige x-faktoren. (Cole, Konchesky,Zamora etc) Greit at man skal være proven på nivået, men skal vi virkelig ha muligheten til å ta steg må vi tørre å satse. Vi hadde aldri angret hvis vi hadde hentet 3-4 STORE talenter kontra 2 "proven" i esel-kategorien. Jeg mener at vi har en supporter-gruppe som hadde løftet de frem og støttet dem igjennom tykt og tynt. En perfekt arena for et stortalent mener nå jeg, da vi ikke er like kravstore som andre klubber av samme størrelse.

Frankrike,Tyskland og Nederland skal være steder der NUFC sine scouter har gjort en innsats i det siste og her finnes det også MANGE eksempler på spillere som jeg tror vil kunne tilføre x-faktor i mange år fremover. Må si jeg er kjempespent på hva vi kan få til i det kommende vinduet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1623 på: 08. Mai 2011, 11:53 »
For meg kommer det da litt an på "hvor langt i prosessesn" disse talentene er kommet. Jeg liker ikke tanken på å bruke halvparten av sommerens overgangsbudsjett på talenter som først løfter laget om 2-3 sesonger da jeg mener vi trenger å bli bedre NÅ, eller altså allerede neste sesong.

Spesielt i angrep skriker vi etter forsterkninger. Pr dags dato så er vel Ameobi og Best være førstevalg på topp, hvorav begge er både skadeplaget og akkurat ikke-gode-nok i mine øyne. Dermed trenger vi minst én, og aller helst to spisser, hvorav bege bør kunne gå rett inn i laget ved sesongstart og tilføre angrepet vårt en ny dimensjon. Det må da finnes noe mellom Charlton Cole og disse unggutta fra nede på kontinentet?

Men hvis noen av navnene vi linkes til er gode nok til at de kan begynne å score mål allerede neste sesong, så er de selvfølgelig velkommen. 

Som dere da skjønner så linkes vi til en del spillere om dagen som jeg ikke kjenner spesielt godt til.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1624 på: 08. Mai 2011, 12:23 »
Sitat
Tevez, who could start today in his preferred role as a central striker, said: "I was surprised to see how long Pardew held on to the job in the end.

"In Argentina or Brazil he would have been out long ago. It was clear the team did not react as he wanted ? it wasn't going right.

"I was never given the chances I thought I would be given and I was told to play out of position against my will.

"I had to sacrifice myself for the team which I don't think helped. I was playing in ways I did not understand well and I lost a lot from my own game.

"It didn't fit where he put me, but I wanted to help."

Angry

The stress was too much for Tevez when he was substituted in the 1-0 win over Sheffield United and he stormed out of the ground and was later forced to apologise. He said: "I was a bit angry because I was playing as the second striker and I normally play as a No8.

"I am here to help but playing outside of my role puts me under pressure. I didn't think Teddy Sheringham would replace me but he did, but I know now that was wrong."

Tevez, who scored 25 goals in 38 games for Brazilian side Corinthians, has yet to score in 13 appearances for West Ham, the worst spell of his career.

That has contributed to the Hammers' dismal run of 11 defeats in 17 League games, a sickening cup defeat to minnows Chesterfield and a potentially disastrous relegation fight.

It led to Pardew's dismissal on Monday and Curbishley's immediate appointment. Tevez, 22, insisted he and Mascherano got on well with Pardew.

He said: "Pardew was always asking how we were and if we needed anything and for that I am grateful. But when the match came round, he would be more distant.

"I don't think he had a clear idea about my game or what to do. He was good football man but more suited to coaching English teams without foreign players with big reputations.

"I think that was a bit of a problem for him."

Tevez was mystified why Mascherano ? linked with a move to Juventus ? was not given a chance by Pardew.

He said: "It was strange not to have Javier playing. Especially as the team were struggling and losing. He is a very good player, doing well in training and he just wanted to play."

Utdrag av eit intervju med Tevez frå West Ham-tida. Kan det bli eit problem for oss også? Dersom vi skal hente inn store namn treng vi ein manager som kan handtere dei på ein tilstrekkelig god nok måte. Skal vi heve nivået på stallen treng vi spelarar som antakeleg også, i tillegg til å vere store spelarar, er store navn. Klarer Pardew dette? Eller er det derfor vi heller blir linka til hard-working spelarar utan flair? Spelarar med flair har i alle fall tidvis også primadonnanykker, og det blir spennande å sjå kva vurderingar Pardew/Carr gjer i forhold til dette.

Vi må ha fleire spelarar med flair og kreativitet. Håpar i alle fall at Pardew og Ben Arfa går godt overens.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1625 på: 08. Mai 2011, 13:15 »
Så lenge Pardew får hente sine egne spillere, eller spillere han har kunnskap om, så tror jeg det går greit. Er tydelig at han visste for lite om Tevez da han kom til klubben. Kjøpene av Tevez og Masch kom som en like stor overraskelse på Pardew som de fleste andre, slik jeg har forstått det. Nå har vi også John Carver som helt sikkert vil være til stor hjelp både for nye spillere og for Pardew. Carver har jobba med flere store spillere fra Sir Bobby tiden, så jeg er ikke spesielt bekymra for at trenerteamet ikke skal funke like godt mot utenlandske spillere som med de engelske.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1626 på: 08. Mai 2011, 17:11 »
Angående det intervjuet Tevez gir lenger oppe her så har nok den saken 2 sider, minst.....
For det første så førte Pardew West Ham opp på 7. plass og til FA cupfinale sesongen før. Det er ganske sterkt når West Ham sin beste plassering i PL er en 5. plass, og den beste plasseringen de har i toppdivisjonen gjennom alle tider er en 3. plass.
Dessuten så er det jo viktig at manageren selv får hente spillerne han mener passer best til sitt eget system og spillmønster. Om det er andre som skal styre hvem som kommer inn og hvem som skal ut så blir det jo også litt feil å sparke manageren om resultatene skulle utebli.

Tevez og Mascherano er jo 2 veldig gode spillere, men da de først kom til England og PL snakket ingen av dem engelsk og de aller fleste hadde vanskelig for å kommunisere med dem. D få kampene Mascherano i tillegg spilte var han katastrofalt dårlig.
Må jo også nevne at West Ham i de 3 kampene før Tevez og Mascherano kom til klubben hadde fått 4 poeng på 1 hjemme og 2 bortekamper, der en av motstanderne var LFC. Etter at de kom til klubben ble det 1 uavgjort og 5 tap på rappen i serien.

Det meste med denne dealen var jo steingalt, med agenter og eierskap som kun var ute etter penger og spillere som jeg tviler på var så veldig ivrige etter å komme til West Ham. Hele denne dealen var jo også ulovlig, og det synes jeg gir en liten forklaring på mange av problemene som oppsto i klubben på den tiden. 2 kjente "stjerner" som plutselig skulle tjene mer enn resten av gjengen gjorde tilsammen....... (ja jeg tok litt i der)

Til sist må det jo også nevnes at verken Tevez eller Mascherano er enkle personligheter å ha med å gjøre. Spesielt Tevez er jo en sær mann som har jo kranglet med spillere og managere i samtlige klubber han har vært innom. Så når han snakker negativt om noen i media så finnes det nok en bakside av det også..........

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1627 på: 09. Mai 2011, 08:47 »
Godt innlegg frode. Det samme inntrykket sitter jeg også med. 

Summa sumarum må jeg si meg fornøyd med jobben Pards har gjort. Han har slitt med tynn stall og skader og suspensasjoner på nøkkelspillere siden han tok over.  Det skal godt gjøres å gjøre noe bedre med kanskje PLs dårligste spisser. Jeg var som mange andre rotras da MA sparket CH. Men akkurat nå ser det ut som at the fat man ler sist. Selv om CH hadde noen sterke resultater, slet han med å vinne mot antatt svakere lag. Det er Pards evne til å få resultater i de kampene som bare MÅ vinnes som gjør at vi holder oss. Da tenker hjem blant annet på 6 poeng mot Bham, uavgjort borte mot Bpool, seier mot WH hjemme og Wigan borte osv.   

Jeg tror vi får en utrolig spennende sommer. Bortsett fra at vi kanskje flesker til med et kjøp ala Gameiro, ser jeg helst at vi forsetter i samme trenden med å kjøpe ungt og smart. Vi har bevist flere ganger at det nødvendigvis ikke er sammenheng mellom kvalitet og pris.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1628 på: 09. Mai 2011, 16:11 »
I diskusjonen Pardew vs. Hughton må det jo skytes inn at Hughton hadde Carroll i veldig, veldig mange av sine kamper (gidder ikke å finne ut hvor mange). Er ikke noen hemmelighet at vi var mye farligere med Carroll der fremme. Bare hans blotte nærvær okkuperte 1,5 mann.

Har troa på at vi henter noen spillere på free transfer. Så får vi bruke penger på skikkelige spisser. Morsomt om vi henter Larsson, Elmander og Reo-Coker gratis. De to førstnevnte er gode nok for å kjempe om en startplass, mens NRC kan være backup for Tiote. Det går litt lønninger selvfølgelig, men da har vi sluppet å betale for de. Sett bort fra sign-on-fee da.
Så får vi heller satse på å bruke penger det behovet er størst.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1629 på: 09. Mai 2011, 19:46 »
Skulle ønske vi kjøpte Kevin-Prince Boateng..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1630 på: 09. Mai 2011, 19:49 »
Veldig bra forslag Anders.
Larsson har jo vært Birminghams beste spiller siste del av sesongen og dødballene hans er jo helt fantastiske.
Elmander er jo bedre enn samtlige av spissene vi har pr. dags dato, men jeg håper Pardew og co også kan finne noe mer spennende på spissplass.
Nigel Reo-Coker kan jo fint være et alternativ som erstatter for Guthrie eller Smith. NRC er jo mye bedre enn dem og vil i så måte forsterke laget ganske så greit. Er jo også et pluss at han kan spille på høyrebacken.

I mine øyne er det 3 gode signeringer som kan hentes på free transfer i sommer. Så har Pardew og co fremdeles massevis av cash igjen som kan brukes på litt større navn og "stjerner", spillere som har det lille ekstra.
« Siste redigering: 09. Mai 2011, 19:51 av Frode »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1631 på: 09. Mai 2011, 20:09 »
NRC har jo Pardew hentet før til West Ham og hadde vært et steg opp fra Smith så ikke helt umulig vi ser på han igjen. Pardew har jo også hatt en forkjærlighet for britiske spillere før. En del kjente navn han hentet til West Ham og Reading. Blant annet Dean Ashton (skam at han ikke spiller mer), Robert Green, James Collins, Bobby Zamora, Paul Koncesky, Charlton Cole, Benayoun, Nicky Shorey

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #1632 på: 09. Mai 2011, 23:07 »
Back on topic, lads :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1633 på: 09. Mai 2011, 23:28 »
Nigel Reo-Coker kan jo fint være et alternativ som erstatter for Guthrie eller Smith. NRC er jo mye bedre enn dem og vil i så måte forsterke laget ganske så greit. Er jo også et pluss at han kan spille på høyrebacken.

NRC har jo ein fryktelig pasningsfot. Så noko kraftig oppjustering er det ikkje. Klart, han har meir tempo enn Smith. Men Guthrie si totalpakke er utvilsamt betre etter mitt syn, sjølv om ikkje han heller er god nok for ein plass på førstelaget. Synes Guthrie har vore bra dei få innhoppa han har hatt i 2011, og ville ikkje jubla høglytt om NRC var på vei inn. Kun som ei direkte erstatning for Smith, i så fall.

Reo Coker Mediocre, som WHU-fansen sang for nokre år tilbake.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1634 på: 10. Mai 2011, 15:17 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/05/10/nufc-eyeing-aston-villa-s-stephen-warnock-72703-28666354/?

Ikke første gang vi linkes til godeste Stephen Warnock, som er fryst ut i Villa av Houllier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida