20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1605 på: 06. Mai 2011, 15:58 »
Defoe har forøvrig 12 mål på 24 kamper (9 innhopp), totalt 2314 minutt i 2010/11. Et mål pr. 192 minutt, eller nesten et mål annenhver kamp, så det har ikke vært så skrekkelig i år som man gjerne skulle tro på grunn av tre måneder med skade og måltørke i PL.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1606 på: 06. Mai 2011, 16:30 »
Defoe har forøvrig 12 mål på 24 kamper (9 innhopp), totalt 2314 minutt i 2010/11. Et mål pr. 192 minutt, eller nesten et mål annenhver kamp, så det har ikke vært så skrekkelig i år som man gjerne skulle tro på grunn av tre måneder med skade og måltørke i PL.

Han har 7 mål på 25 kamper ifølge Tottenham sin hjemmeside. Hvorav 3 mål på 18 PL kamper. Har vært skadet en del, men han har også vært en del vraka fra laget pga dårlige prestasjoner. Marerittsesong.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1607 på: 06. Mai 2011, 16:52 »
Gervinho wants CL football

Lille striker Gervinho insists he will only leave for another club participating in the UEFA Champions League.

http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_6916740,00.html

Dette er vel egentlig som fryktet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1608 på: 06. Mai 2011, 16:53 »
Alle spillere ønsker vel i utgangspunktet CL. Vi får se når overgangsvinduet for alvor tar seg opp.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1609 på: 06. Mai 2011, 18:12 »
Han har 7 mål på 25 kamper ifølge Tottenham sin hjemmeside. Hvorav 3 mål på 18 PL kamper. Har vært skadet en del, men han har også vært en del vraka fra laget pga dårlige prestasjoner. Marerittsesong.

Ingen god kilde med andre ord. Råder deg til å ikke se på klubbsider for statistikker for det er mye rare praksiser som blir praktisert der.

Riktig at han bare har 3 mål i Premier League, men han har definitivt ikke spilt 25 kamper.

Her er tallenes tale slik jeg leser de:
Premier League: 14 start - 4 innhopp - 3 mål
FA Cup: 2 start - 2 mål
Champions League: 1 start - 3 innhopp - 2 mål

Dette blir altså 17 kamper fra start og 7 innhopp=24 kamper totalt. Tottenham teller tydeligvis innhopp som kamper med andre ord (hvor de får den 25. fra vet jeg ikke).

I tillegg har han altså 4 landskamper fra start og 1 innhopp med 4 mål.

Enkel matte og man er oppe i 21 kamper fra start og 8 innhopp med 11 mål.

Ja jeg ser at jeg tidligere har telt tre kamper og et mål feil, sansynligvis telt noe dobbelt.

Totalen er altså 2209 minutt på banen (dette har jeg telt i fra offisielle tider han er byttet inn og ut) noe som blir 24.5 kamper totalt om man deler dette på 90 minutt. Med andre ord en scoringsprosent på 45% pr 90 minutt. Om vi kun skal ta dette for kamper fra start så er det en scoringsprosent på 52%. Med andre ord ikke katastrofalt totalt sett.

Til sammenligning har Bent 19 mål på 37 kamper og 1 innhopp, eller 3201 minutt totalt. 35.6 kamper blir dette om vi deler det ut på 90 minutt. Scoringsprosenten er da på 53% eller 51% om vi kun teller for starter. Van der Vaart som regnes for å ha hatt en fantastisk sesong har i sin rolle som angriper scoret 15 mål på 42 kamper fra start og 5 innhopp. Så det skiller med andre ord 4 mål på 19 kamper mer, for å gå fra fantastisk til mareritt.

Ikke all verdens til forskjell tatt i betraktning at Defoe har vært ute i 3 måneder med skader og formen naturlig nok lider av dette. Det beste er selvfølgelig å være skadefri slik Bent har vært og det er her skoen trykker for Defoe jf. mine tidligere anmerkninger. Dette og litt dårlig holdning på banen og at han scorer litt for sporadisk, 3 mål en kamp, så 6 kamper uten mål før 3 nye osv.

Som sagt så har han hatt en dårlig sesong, spesielt i Premier League der han har hatt et langt måltørke. Det er jeg slettes ikke uenig i. Men marerittsesong er vel drøyt vil jeg si, og pressen har etter min mening vært noe unyansert i sine karakteristikker. Det som har vært dårlig er den lange måltørken og generell prestasjon i Premier League, spesielt sett i betraktning forrige sesong. Men man må se litt lenger enn nesen og se at skaden nok ødela mye for Defoe i år. Man kan dessuten ta med FA-cup, England og Champions League i en vurdering av en sesong synes jeg.

Edit: Ja jeg vet at det er mer enn mål som betegner en spillerprestasjon, også for angripere. :)
« Siste redigering: 06. Mai 2011, 18:19 av Hughie »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1610 på: 06. Mai 2011, 18:17 »
Cole og Ameobi på topp neste sesong da? Håper virkelig det ikke ligger noe i dette. Dessverre så rykker nok West Ham ned og Cole har sikkert OK lønn som West Ham vil kvitte seg med. Blir skuffa om Pardew henter han!!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1611 på: 06. Mai 2011, 18:25 »
Cole og Ameobi på topp neste sesong da? Håper virkelig det ikke ligger noe i dette. Dessverre så rykker nok West Ham ned og Cole har sikkert OK lønn som West Ham vil kvitte seg med. Blir skuffa om Pardew henter han!!

Uff... Dette er marerittet ja, selv om jeg regner med at det blir Cole og Best om vi skulle gå for han.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1612 på: 06. Mai 2011, 18:35 »
Hvorfor bruke penger på å erstatte vårt esel med hammers' esel?
Elg er elg og esel er esel

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1613 på: 06. Mai 2011, 21:57 »
Alle spillere ønsker vel i utgangspunktet CL. Vi får se når overgangsvinduet for alvor tar seg opp.

Det er klart, men nå er vel sjansen stor for at Lille faktisk spiller CL neste år, og da er det jo egentlig like greit at han blir om han vil spille i CL.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1614 på: 06. Mai 2011, 22:00 »
Han har vel allerede gjort det ganske klart at han ønsker å forlate Lille, så jeg føler meg rimelig trygg på at han spiller i en annen klubb neste sesong.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1615 på: 06. Mai 2011, 23:14 »
Noen som har oversikt over hvilke spillere Graham Carr har ordna tidligere?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1616 på: 07. Mai 2011, 00:00 »
Han har vel allerede gjort det ganske klart at han ønsker å forlate Lille, så jeg føler meg rimelig trygg på at han spiller i en annen klubb neste sesong.

Det hakke jeg fått med meg, har du noen link til det?
Kan jo også være at han tidligere i sesongen ikke regna med Lille ville havne så høyt oppe og at han da ville videre til en klubb som faktisk spilte eller skal spille CL da, virker for meg som om han har større ambisjoner enn det NUFC kan matche.
Tror uansett han vil koste for mye og kreve for mye i lønn ettersom vi så langt fra er den eneste klubben som jakter han.
Skal også sies at jeg ønsker han til klubben, bare så det er sagt!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1617 på: 07. Mai 2011, 13:09 »
Gervinho sa jo for litt siden at Newcastle var en veldig spennende klubb da..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1618 på: 07. Mai 2011, 13:23 »
For å si det sånn, så tror eg han kommer til oss om alternativet er å bli i frankrike. Melder en engelsk klubb som spiller CL seg, blir det derimot tøft. Har uansett ikke lyst på Gervinho, passer ikke inn i vår spillemåte.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1619 på: 07. Mai 2011, 14:14 »
Avhengig hva Gervinhio prioriterer. Mye penger, umiddelbart prestasjonspress og benketilværelse om han ikke leverer, eller sjansen til å utvikle seg i svart og hvitt. Vi kan tilby ham fast plass. Og det bør telle litt for en ung spiller.I tillegg tilbyr ikke vi akkurat dårlig lønn. Vi har bare sluttet med latterlige lønninger.