20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283268 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1425 på: 25. April 2011, 21:57 »
?It was only because of the effort he put in against Manchester United that he got substituted. Even if new players come in, I know Peter will still be pushing for a place in the team. He?s a fantastic character and we?re very lucky to have him.?

Leste dette tidligere i dag, og dette sitatet her viser at Alan Pardew er dårlig til å skjule at han ser for seg andre spisser fra start ved neste sesongstart.

Edit: Skulle forsåvidt bare mangle, så var ikke det jeg mente.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1426 på: 25. April 2011, 22:30 »
Inspektøren: Bedre med en fugli i hånda enn ti på taket...
Det eneste jeg er enig med deg i, er at vi må bli flnkere til å bruke overlappene og å gjøre ting enkelt når vi har sjangsen.
Enig med Chickenman her; vi må forsterke det som ikke funker, og i mine øyne funker en midtbanespiller som scorer 12 PL mål mer enn godt nok i forhold til mange andre posisjoner i laget.

Det er derfor mindre viktig om han tar løpene for egen del eller for å skape rom for andre. Det gir nemlig samme resultat når man er så fotballsmart som Nolan er i boksen. (Fox in the Box)

Nei, bruk pengene på to nye spisser og en høyreback, evt en venstreback hvis Enrique forsvinner

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1427 på: 25. April 2011, 22:32 »
Kunne vi hatt en taktikktråd, slik at denne diskusjonen lettere kan leses for de av oss som er interessert i den. Dette kan også være en greie som en kan ta generelle ting en ser over flere kamper, uavhengig av Løven.

Den hører vel egentlig ikke hjemme her, selv om den kanskje har som utgangspunkt i hvilke spillertyper vi har og hva vi trenger før neste sesong. Just a thought.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1428 på: 25. April 2011, 22:36 »
God ide! Det å diskutere taktikk er faktisk litt moro, slik utover reint formasjonsmessig altså :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1429 på: 26. April 2011, 01:04 »
Sturridge virker det ikke som Chelsea har noen intensjon om å slippe, men han hadde vært fantastisk for oss. Hangeland hadde også vært en glimrende stopper for oss, men Vela er jeg mer usikker på. Jeg har egentlig aldri sett ham spille spesielt bra.

Litt info, Vela står med 3 mål 1 assist på de bare 304 minuttene han har spilt denne sesongen. Hørte kommentatoren omtalte ham som en måltyv.

Det er godt mulig. Han har bare vært totalt elendig hver gang jeg har sett ham :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1430 på: 26. April 2011, 02:34 »
Sturridge virker det ikke som Chelsea har noen intensjon om å slippe, men han hadde vært fantastisk for oss. Hangeland hadde også vært en glimrende stopper for oss, men Vela er jeg mer usikker på. Jeg har egentlig aldri sett ham spille spesielt bra.

Litt info, Vela står med 3 mål 1 assist på de bare 304 minuttene han har spilt denne sesongen. Hørte kommentatoren omtalte ham som en måltyv.

Det er godt mulig. Han har bare vært totalt elendig hver gang jeg har sett ham :P

Lurer på når du har sett ham? For han har scora i 3 forskjellige innhopp, altså nesten alle innhopp han har, og assist når han nylig fikk 90 min for West Brom. ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1431 på: 26. April 2011, 03:21 »
Geir tenker helt sikkert på for Arsenal. Er egentlig enig i at Vela ikke har imponert, men jeg har ikke sett han for WBA. Bare for Arsenal.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Grundemaister

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1432 på: 26. April 2011, 10:09 »
For å få det beste ut av dagens stall, kombinert med et par nye fjes, mener jeg vi burde legge op til følgende taktikk og tilhørende kjøp neste sesong:

Keeper

H.Back(NY) Stopper 1  Stopper 2    V.Back

Tiote
          Barton                Nolan
                                       l
H.Kant                                         B. Arfa
                       Spiss(NY)

Keeper: Harper, Krul(Forster)
H.Back: Nytt førstevalg, Simpson gir konkurranse
V.Back: Enrique/(ny), Ferguson i dekning
Stopper 1: Collocini. (Taylor og Williamson)
Stopper 2: NY, feks Hangeland eller en med mer fart.
M.Anker: Tiote
Sentral 1: Barton
Sentral 2: Nolan
H.Kant: Jonas/ny
V.Kant: Ben Arfa
Spiss: NY
Kommer neppe til å skje, men jeg tror den midtbanetrioen ville dominert i stor grad i PL. Tiote rydder opp, Barton distribuerer til backer og kanter, og Nolan går på løp fremover, inn i boksen og rundt spissen. Alle har sine spissferdigheter, og den midtbanen der er vel mer eller mindre komplett. Ben Arfa vil kunne produsere endel sjanser og innlegg, kan trekke innover og slippe løs Enrique langs krittet. Kanskje ville vi trengt ny høyre angriper.
Løser dette "problemet" rundt Kevin Nolan? Barton dekker opp for hans svakheter..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1433 på: 26. April 2011, 10:35 »
Løser dette "problemet" rundt Kevin Nolan? Barton dekker opp for hans svakheter..

"Problemet" som har scoret 12 mål fra sentral midtbane denne sesongen? Det er enkeltpersoner her som finner på disse "problemene"..

Forøvrig kommer du med et godt forslag. Hva som er riktig formasjon er nok kanskje best å vente med til vi vet hvem som er i stallen når sesongen starter, men hadde vi fått inn en målfarlig og god targetspiss samt en god ving til, så kunne 4-3-3 vært en bra formasjon med de spillerene vi allerede har i stallen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1434 på: 26. April 2011, 11:48 »
Har to ting jeg ønsker meg i dette overgangsvinduet. Det er først og fremst fart. Rett og slett en spiller med fart nok i midtbaneleddet til å kunne avansere med ball.

Om en skal ta frem ett prakteksempel på dette kan en vel se gerrard i sitt ess. Gerrard er ikke en ronaldo med ball, er heller ei den raskeste spilleren, men han har fart og vilje nok til å kunne forsere spillere.

Får vi dette får vi oftere satt folk på bakbena. Da kommer rommene til å åpne seg, da får vi brukt spillere som ben arfa i de situasjonene de er best, når de har rom, når de har bevegelse.

Neste jeg ønsker meg er en god spiss som kan holde på ball og har teknikk til å kunne følge med. Og ha ett øye for mål er vel ikke feil heller det.

Bortsett fra dette ønsker jeg meg en bredere stall, slik at skader og suspansjoner ikke dreper alle ønsker og håp for sesongen med en gang de intreffer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1435 på: 26. April 2011, 11:55 »
Geir tenker helt sikkert på for Arsenal. Er egentlig enig i at Vela ikke har imponert, men jeg har ikke sett han for WBA. Bare for Arsenal.

Nettopp. Har ikke sett ham for WBA, men han har ikke imponert meg i alle årene har har vært i Arsenal, selv om det bare har vært sporadiske innhopp.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1436 på: 26. April 2011, 12:03 »

Nettopp. Har ikke sett ham for WBA, men han har ikke imponert meg i alle årene har har vært i Arsenal, selv om det bare har vært sporadiske innhopp.

Da skjønner jeg. Men kan godt hende han slår til for et lag som oss. Men er vel ikke så sannsynlig at vi singerer han tror jeg. Bare vi for all del ikke signerer Bendtner.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1437 på: 26. April 2011, 21:53 »
http://united.no/united/nyheter/nyheter/tilbake_i_hvitt

Hva med Berbatov?

Et steg ned? For gammel? For høy lønn?

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1438 på: 26. April 2011, 22:07 »
Ja.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1439 på: 26. April 2011, 22:19 »
Hva med 27 år gamle Mirko Vucinic (som bortsett fra disse horrible bommene i DB artikkelen er meget god) http://www.dagbladet.no/2011/04/20/sport/fotball/serie_a/roma/mirko_vucinic/16261344/

Men skal nok i likhet med Berba ha en del lønn.
he shagged your lass, taylor shagged your lass