20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283437 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1410 på: 25. April 2011, 14:23 »
Han står med 12 mål selv, men har kun en assist.

Nolan har faktisk 2 assists bare for å være pirkete. Det er 1 mindre enn en så god spiller som Arteta hos Everton.
Det er jo mye mer en sentral midtbanespiller kan bidra med enn kun å spille frem sin lagkammerater. Det fine med midtbanen til NUFC denne sesongen er at det har vært brukbart med variasjon. Tiotè har tatt et skikkelig tak i det defensive og er god med ball. Jonas fortsetter å terrorisere høyrebacker, man vet jo aldri hvor man egentlig har han. Har han dagen er Jonas en vanskelig mann å stoppe, det fikk O`Shea erfare for en uke siden. Barton har bidratt med gode crosser og har foreløpig mest assists blant NUFC spillerne, og Nolan er den som lurer inne i boksen og putter mål jevnt og trutt.
Jeg synes derfor det er en midtbane med god variasjon av egenskaper som står godt til verandre, og det er ingen som helst tvil om at samtlige holder godt PL nivå.
Det vet jeg ikke om man kan si om spissene i dagens tropp. Ameobi er god når han har dagen en sjelden gang. Best ville flestparten kvitte seg med før sesongen men er kansje vår beste spiss pr nå. Løvenkrands har jeg sagt nok om. Ranger trenger å vise mer. Kuqi er rett ut etter sesongen.

Uansett om vi bruker Ben Arfa eller hvem det måtte være som offensiv midtbanespiller så må det inn nye spisser. Så enkelt er det! De er ikke gode nok uansett hvem man setter inn på midtbanen.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1411 på: 25. April 2011, 14:25 »
Hvorfor ikke prøve seg på Poldoski? Köln holder på å rykke ned, så han er sikkert ikke såååå dyr og alle vet jo at han kan bøtte inn med mål.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1412 på: 25. April 2011, 14:28 »
i tillegg til det er han en fantastisk leder.

Helt klart et poeng. På de 5 kampene Nolan ikke har spilt i PL har vi fått 2 poeng.

Uansett om man mener at Nolan "stjeler mål fra alle andre" kan man jo også si at han skaper sjanser gjennom sine kloke løp, noe jeg faktisk synes han er bedre til enn det Løvenkrands er.

Helt klart meget gode poenger som taler til Nolans fordel.
Og til Geir, jeg er 100% enig!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1413 på: 25. April 2011, 14:33 »
Hvorfor ikke prøve seg på Poldoski? Köln holder på å rykke ned, så han er sikkert ikke såååå dyr og alle vet jo at han kan bøtte inn med mål.

Köln rykker neppe ned, og Podolski kunne spilt i en større klubb hvis han ville. Köln er klubben til Podolski og derfor spiller han der, og hvis han vil bort er det nok mange klubber som vil være interessert. Når det gjelder Podolski er det også en del spørsmålstegn rundt personlighet og profesjonalitet. Da han signerte for Bayern som 21-åring uttalte han at han ikke hadde noe som helst å bevise, og han svarte med to eller tre elendige sesonger for Bayern. Var også en fotballpersonlighet i Tyskland som uttalte; "hvordan vet man at det er Torsdag i Köln, - Jo, Lukas Podolski dukker opp til ukas første treningsøkt".
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1414 på: 25. April 2011, 14:37 »
Hvor mange poeng har vi fått på de kampene Tiote ikke har spilt?

Sturridge hadde vært glimrende. Men regner med Chelsea kommer til å bruke han sammen med Torres neste sesong.
Vela hadde jeg sagt ja takk til, meget spennende spiller som ikke har fått ut potensialet på benken til Arsenal.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1415 på: 25. April 2011, 14:40 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/dortmund-bekrefter-realinteresse-3477159.html
Kan vi ikke bare legge 156 mill på bordet, så har vi en av verdens beste spillere i den possisjonen. (hadde det bare vært så enkelt) ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1416 på: 25. April 2011, 15:11 »
Nei takk. Er vel egentlig bare Tyskland han har spilt godt for etter at han gikk til Bayern?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1417 på: 25. April 2011, 15:34 »
Er jo ikke noen fasit på hvordan en sentral offensiv midtbanespiller skal være. Nolan er jo en box-to-box-spiller som er dødelig på sine løp inn i feltet. Da syns jeg det er kjekt at vi spiller etter hans styrker. Barton er også i stand til å slå gjennom bakromsspisser dersom vi hadde hatt det. Han beveger seg ofte innover iløpet av kamper. Forøvrig også veldig enig i det du sier, Geir, om at Nolans løp skaper rom for sine andre medspillere. Jeg begynner bli litt lei dette maset om at Nolan mangler kondis. Han er ingen kjempekjapp spiller, men han er en fighter som legger ned en meget god innsats der utpå. Nolan gjør ting enkelt og effektivt fra sin sentrale posisjon - og er en fantastisk god kaptein som går i front i krigen for oss. Det er dessverre ingen andre det lukter såpass mål av som Nolan av dagens Newcastle-spillere, spesielt når Best er skadd. Åpenbart at vi da må spille på hans styrker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1418 på: 25. April 2011, 16:35 »
Barton trekker innover ja. Men han slår sjelden stikkpasninger. Det tror jeg nok henger sammen med at vi henger litt igjen ifht Carrolls dager. I tillegg gjør også Barton hatt en tendens til å gjøre ting for tungvint.  Som Pards selv har sagt. Vi må legge om spillet nå som vi ikke har Carroll. Men fortsatt blir det for mange langballer etter mitt skjønn. Og kristoffer: Nolan har dårlig kondis og han er for feit. Det er nettopp derfor han sliter når han blir satt under press. Når man blir presset er det en ting som gjelder: pass and move.  Og Nolan tar sjelden løp for åpne opp andre. Han tar løp forst og fremst for å komme i posisjon selv. Og tversoverpasninger og støttepasninger er ikke effektiv fotball. Som drillo sier, og som jeg er tilhenger av, effektiv fotball er spill i lengderetning.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1419 på: 25. April 2011, 17:07 »
Hva som er effektiv fotball finnes det mange oppfatninger om. Fordi du er en tilhenger av direkte angrepsfotball, så må man akseptere at andre ønsker å gjøre det annerledes. Pardew vil at vi skal spille annerledes enn slik Drillo ønsker å se sine lag. Uten at vi trenger å gå innpå noen spillestilsdebatt. Nolan har ikke dårlig kondis, der bommer du.  Wayne Rooney har samme kroppsfasongen han og det er vel heller ingen tvil om Rooney sin workrate.

Og bare for å ha sagt det, tversoverpasninger kan være like effektiv fotball som spill i lengderetninger, det spørs bare hvordan man utfører og utnytter det. Hvis man ønsker å ha mye ball i laget, så kan det være smart og effektivt å vende spillet fra side til side for å skape ubalanse hos motstanderen. På den måten skaper man også rom, og da vil man kunne komme lettere rundt på kant, eller man kan flytte spillere opp sentralt i banen. Som noen var inne på her, så har nok midtbanen vår instrukser om hvordan vi skal spille, og at det kan være noe av grunnen til at Nolan ikke slår pasninger i lengderetningen som en Scholes, Gerrard type.

Og til slutt. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så altfor opptatt av de stikkpasningene dine. Det er sannsynligvis en av de mest vanskelige måtene å score på i fotball. Mot de beste lagene vil man møte stoppere som knapt gir bort en centimeter om du legger ballen i bakrom. Og kommer du bak forsvaret så klarer de ofte å presse det ut mot sidene. Mangel på stikkere igjennom er like mye pga dårlig bevegelse fra våre spisser. Sannsynligvis har vi et av de aller dårligste spissparene i hele PL. Det er klart det kan fungere på kontringer, men bortsett fra Jonas så har vi ingen spillere som er kapable til å kjøre virkelig gode overganger slik som f.eks Dyer, N´zogbia, Martins etc var veldig gode til.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1420 på: 25. April 2011, 17:30 »
Dårlig formulert fra min side kø. Jeg mener ikke kun stikkpasninger. Jeg mente at midtbanen vår generelt har en tendens til å slå for mye på tvers og ikke i lengderetningen. Tversoverpasninger kan være effektivt det. Men det fordrer at spillere kommer på løp. Dvs slå opp på markert mann som slår ballen ut til siden når løpene kommer rundt. Problemet er selvsagt at vårt lag er for lite mobilt.

Det som frustrerer meg generelt med vår spillestil akkurat nå er at vi gjør ting alt for vanskelig: Barton som skal prøve på en fiks pasning i stedet for å bruke en overlappende Simpson, Enrique som skal ta en siste drubling i stedet for å ta rommet som allerede har åpnet seg opp, eller som bestemmer seg for å druble når det er fire spillere ledig. Jonas som ikke bruker Enrique når han overlapper og omvendt. Eller spillere  som ikke kommer etter når det er et hav av rom å ta av. Dette er enkel fotball, men den er også effektiv. Det er spesielt gunstig når man har et lag som med tekniske begrensinger.

Det er f.eks nettopp derfor Fletcher gjør det godt for Scum. Få spillere på laget bruker mange touch, og det er konstant bevegelighet. . Dvs at fletcher vil ha spillealternativer tilgjengelig hele tiden, sånn at han slipper å druble. Hvis dere gidder å se det møkkalaget, legg merke til hvordan de nesten uten unntak sentrer på  overlappene når de kommer. Dermed klarer de også å få slått innleggene  fra området på utsiden av 16 meterens kortside. Innlegg derfra er hardere  å forsvare seg mot. Barton og Enrique på den annen side slår innleggene høyere opp i banen. Slike innlegg er vanskeligere å  utføre, og i tillegg vanskeligere å skåre på. Og i tillegg klarer Scum å fylle på i boksen med spillere som kommer på sugende løp. Skjer dette ofte nok i løpet av en kamp kommer målene.
« Siste redigering: 25. April 2011, 17:38 av InspectorC »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1421 på: 25. April 2011, 17:35 »
Du vet at det heter "drible"?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1422 på: 25. April 2011, 17:37 »
Det er på grensen til å spore litt av her nå, men siden det både er en interessant diskusjon og "relevant nok" så henger jeg meg litt på.

Først til inspektøren: du kan meget mulig ha rett i at vi kunne utnyttet spissene våre bedre med å spilt på andre måter, eller med andre spillere.

Så til kø1: jeg er enig i at vi har et av de dårligste spissparene i PL.

Kristoffer og Geir: Veldig viktig det dere fremhever: Nolan er en ledertype og en "vinnerskalle" på banen. Ingen tvil om at vi trenger en slik personlighet.

Så over til temaet:
Skal vi bygge laget rundt, eller med, Nolans gode egenskaper, eller skal vi tenke helt anerledes? Om det siste så betyr at vi må vrake Nolan.

Jeg mener åpenbart at vi bør gå for det første: nemlig å bygge et lag basert på det som fungerer. Hvorfor?
Jo... Vi har penger å handle for i sommer, men vi er ikke City, Chelsea, eller Real Madrid, derfor er det en fordel om vi kan fokusere på å forsterke de posisjonene som ikke fungerer, og heller være fornøyd med de spillerne som er gode nok. Midtbanen med Barton, Tioté, Nolan og Jonas er den mest komplette lagdelen vår pr dags dato. Legg til at vi har Ben Arfa tilbake neste sesong, og mulignes Ireland(? selv om jeg som sagt er skesptisk til han), og vi ser fort at vi har mye kvalitet i midtbaneleddet. Med _NOE_ begrensede midler ville jeg da valgt å bruke ressurser på spisser og forsvarere først og fremst. Deretter kan vi eventuelt forsterke midtbanen, hvis det er rom for det, og ressurser til det. Selvfølgelig vil eventuelle salg kunne tvine frem endringer i planene, men det får man eventuelt ta stilling til når\hvis det blir nødvendig.

HELE dette innlegget baserer seg litt på "if it ain't broke, don't fix it" tankegangen. Newcastle vil få det mer enn travelt nok med å skaffe to gode spisser denne sommeren, og kanskje en, eller i beste fall to, forsvarere. Med begrenset tid og i mangel av et City-overgangsbudsjett, så bør vi se på hva som er bra nok, beholde det, og deretter fokusere på hva som ikke er bra nok. I mine øyne er det den mest effektive, og derav fornuftige, måten å jobbe på for Newcastle p.d.d.

My two cents...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1423 på: 25. April 2011, 20:53 »
Sturridge virker det ikke som Chelsea har noen intensjon om å slippe, men han hadde vært fantastisk for oss. Hangeland hadde også vært en glimrende stopper for oss, men Vela er jeg mer usikker på. Jeg har egentlig aldri sett ham spille spesielt bra.

Litt info, Vela står med 3 mål 1 assist på de bare 304 minuttene han har spilt denne sesongen. Hørte kommentatoren omtalte ham som en måltyv.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1424 på: 25. April 2011, 21:47 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/04/25/alan-pardew-receives-his-transfer-budget-61634-28577762/

Pardew claimed in February he had been told the entire £35m received from Liverpool for Andy Carroll would be reinvested in the team, although not just in transfer fees. Strikers will be high on his shopping list, but Peter Løvenkrands served a reminder of his value with his sixth goal this season. ?I keep telling Peter he needs to shoot more, and he?s shown with his goal exactly why he should,? said Pardew. ?He?s so honest at times he looks to set other people up rather than taking a bit of a gamble himself.

?When he?s in the side, you know you can play four midfield players against a side playing a different system because of his work-rate.

?It was only because of the effort he put in against Manchester United that he got substituted. Even if new players come in, I know Peter will still be pushing for a place in the team. He?s a fantastic character and we?re very lucky to have him.?

Ser ikke ut til å bli kvitt Løven med det samme.