20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283429 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1395 på: 25. April 2011, 10:56 »
Jeg prøver mao. å få frem et litt mer balansert syn. Enkelte legger utelukkende skyld på Løven. Jeg er klar over Løvens begrensinger og vet at han kan ødelegge spillet. Men alt  er ikke hans skyld: Mididtbanen og spesielt Nolan begrenser spillet og gjør jobben vanskeligere for våre spisser og ikke minst for Løven som er helt avhengig av stikkere.  Jeg argumenterer altså for en "mellomløsning" hvor både Nolan og Løven på ta på seg skylden for hvorfor vårt angrepsspill ikke fungerer.

Bra innlegg lenger oppe her InspectorC, men det forandrer ikke mitt syn på Løvenkrands. Jeg skrev også i kamptråden for noen dager siden at jeg er enig med deg angående Nolan.
Det er uansett vanskeligere å vrake Nolan når han er klubbens toppscorer. Det at han er flink til å dukke opp på rett sted til rett tid og putte viktige mål har vært særdeles viktig for NUFC denne sesongen. Ingen andre har jo vist seg å ha den evnen der. Nolan var jo også en ganske målfarlig spiller i Bolton, så vi visste jo på forhånd at han var god for noen mål i PL.
I tillegg har jo Nolan vært en særdeles viktig brikke i alle NUFC store målfester denne sesongen. Han har puttet i alle storseirene mot Villa, Sunderland, LFC (må ta med den), West Ham og Wolves. Han var også stor bidragsyter i opphentingen mot Arsenal, men da scoret han ikke.
Løvenkrands derimot var kun med i kampen mot Wolves. Da scoret han også 1 mål. Han var jo også med mot Arsenal, men bidro ikke noe i opphentingen da han da satt på benken etter bytte med Ranger.
Jeg mener derfor at Nolan er en mye viktigere brikke enn det Løvenkrands er i dagens NUFC stall. Derfor er det også enklere å "vrake" Løvenkrands enn det ville vært med Nolan.

Det er heller ingen her som jeg vet om som utelukkende legger skylda på Løvenkrands, absolutt ikke. Men jeg med fler ser bare ikke de fantastiske gode løpene Løvenkrands gjør, noe som heller ikke har gjort han beryktet tidligere i sin karriere. Det er bare å se på antall mål han har puttet i mindre ligaer som Skottland og Danmark. Han kan jo ikke bare ha hatt dårlig service fra midtbanen i løpet av sin karriere heller.......

Det at NUFC trenger offensive spillere er jo noe de aller fleste her er enige om, så det er ikke noe nytt. Spisser, vinger og offensive midtbanespiller(e) (kansje Ireland og Ben Arfa fyller den) er det veldig manko på i dagens stall.
« Siste redigering: 25. April 2011, 10:58 av Frode »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1396 på: 25. April 2011, 10:58 »
Nolan verte viktig neste sesong og, det verte nok ikkje Løven. So enkelt er det :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1397 på: 25. April 2011, 11:03 »
Hangeland - Colo i forsvar hadde vært bra tror jeg.

Sturridge i angrep hadde vært konge for en klubb som oss! Vela er også en mulighet.
« Siste redigering: 25. April 2011, 11:05 av thomashaer »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1398 på: 25. April 2011, 11:44 »
Sturridge virker det ikke som Chelsea har noen intensjon om å slippe, men han hadde vært fantastisk for oss. Hangeland hadde også vært en glimrende stopper for oss, men Vela er jeg mer usikker på. Jeg har egentlig aldri sett ham spille spesielt bra.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1399 på: 25. April 2011, 11:49 »
Nolan verte viktig neste sesong og, det verte nok ikkje Løven. So enkelt er det :P

Jeg håper Nolan signerer ny kontrakt. For min del kan han bli i klubben resten av sin karriere. Men ideelt sett vil jeg helst at Nolan skal være reserve neste sesong. Og det kommer rett og slett av måten han spiller på, og fordi han er for feit og treig til å være midtbane i PL. Det irriterer meg litt også. Hadde han vært litt mer seriøs i kostholdet og tatt av seg noen kilo er jeg ikke i tvil om at han er god nok. I Bolton hadde han faktisk raid med ballen, noe han ikke har nå. Nolan er en spiller som kan være perfekt å bruke mot lag hvor vi får rom, samtidig er hans begrensinger litt tydelige når vi møter de lagene som er aggressive i presset. Men han har også hatt fantastiske kamper i år, som Frode nevner.

Problemet med Nolan er at han "stjeler" mål fra andre. Uten ham ville vi hatt 12 mål mindre. Samtidig vil en mer bevegelig og pasningssikker midtbane også skape mål for andre spillere. Han ville sannsynligvis vært flinkere å sette opp både Jonas og Løven i rom. Flinkere til å gå mot mål og tvinge forsvaret til å støte, hvilket igjen vil skape rom som både våre vinger og spisser kan løpe i.  I tillegg vedkommende skåre noen mål selv. Dette betyr at Jonas ville ha stått med flere enn 2 mål, ditto med Løven etc. I sum vil dette bety flere mål enn de Nolan alene er i stand til å skåre i løpet av en sesong.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1400 på: 25. April 2011, 12:06 »

Problemet med Nolan er at han "stjeler" mål fra andre. Uten ham ville vi hatt 12 mål mindre. Samtidig vil en mer bevegelig og pasningssikker midtbane også skape mål for andre spillere. Han ville sannsynligvis vært flinkere å sette opp både Jonas og Løven i rom. Flinkere til å gå mot mål og tvinge forsvaret til å støte, hvilket igjen vil skape rom som både våre vinger og spisser kan løpe i.  I tillegg vedkommende skåre noen mål selv. Dette betyr at Jonas ville ha stått med flere enn 2 mål, ditto med Løven etc. I sum vil dette bety flere mål enn de Nolan alene er i stand til å skåre i løpet av en sesong.

Du kan ikke lage dine egen hypoteser og fable med sånne ting som det der uten at det blir useriøst og på grensen til latterlig. Du har noen gode poenger innimellom, men denne Løvenkrands og hans fantastiske bevegelser begynner snart å bli for dumt å lese om. Ifølge din bok så ligger alle Løvenkrands sine begrensninger i hans motspillere, noe som er helt borti natta etter min mening. LØvenkrands er en spiller som overhodet ikke holder et godt PL nivå.

Jeg husker jeg hadde mange diskusjoner med deg om Nolan i starten av sesongen. Du ville benke han for det det var verdt, mens jeg ville ha han på banen. Tror det er ganske åpenbart hvem som hadde rett der Inspector. Det er greit nok at Nolan ikke er en playmaker eller en tilrettelegger, men han gjør mye annet for laget som ikke er så veldig vanskelig å se hvis man sperrer opp øynene. At Kevin Nolan er en av PL´s mestscorende midtbanespillere er ikke noe annet enn ufattelig imponerende og denne sesongen har han vært en av våre beste og viktigste spillere. Løvenkrands derimot er roten til mye av det dårlige vi har prestert denne sesongen. Utrolig at det skal gå an å vri om på dette her.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1401 på: 25. April 2011, 12:29 »

Beklagar, men eg greier ikkje ta det du skriv seriøst. Kor mange sjansar har ikkje Jonas og Løven brent? Du kunne like godt ha skreve at Alan Shearer "stjal" mål frå andre osv.

Simmi

• Gjest
« Svar #1402 på: 25. April 2011, 12:29 »
Jeg husker jeg hadde mange diskusjoner med deg om Nolan i starten av sesongen. Du ville benke han for det det var verdt, mens jeg ville ha han på banen. Tror det er ganske åpenbart hvem som hadde rett der Inspector.

Til Inspectors forsvar, spilte Nolan dårlig i den offensive midtbanerollen han hadde i starten av sesongen. Der ble han rett og slett altfor treig. Men etter at Nolan ble flyttet opp på sentral midtbane, har han vist hvor utrolig viktig han har vært for oss denne sesongen, med tanke på arb.kapasitet og mål.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1403 på: 25. April 2011, 12:32 »

Jeg synes ikke Nolan "stjeler" noe som helst jeg. Han spiller på sine egne styrker og det han kan best. Og denne sesongen har han vært fantastisk viktig for NUFC med sine mål, kjemping og kriging og måten til å få lagkammeratene med seg i kampen. NUFC har et særdeles begrenset og ujevnt spillermateriale men jeg synes de har fått tett opp mot maks ut av dem denne sesongen.
Resten av innlegget ditt er jo bare ren fantasi eller ønsketenking om at Løvenkrands og Jonas hadde hatt mange flere mål med en bedre tilrettelegger, osv. Nå er det slik at verken Jonas eller Løvenkrands er særlig gode i avslutningsfasen. Spesielt Jonas slurver voldsomt der, så om hypotesen din stemmer får vi nok aldri svar på. Er jo ikke sikkert at de plutselig hadde blitt bedre til å avslutte med en bedre tilrettelegger.......

Og til kø1, Kevin Nolan ER den mestscorende midtbanespilleren i PL med sine 12 mål. Om vi kan kalle Malouda en midtbanespiller så har han 1 mål mer, men er ikke han mer en spiss/offensiv ving type?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1404 på: 25. April 2011, 12:40 »
Frode; Ja jeg vet, litt i tvil om man skal regne med Malouda eller ikke.

Jeg husker jeg hadde mange diskusjoner med deg om Nolan i starten av sesongen. Du ville benke han for det det var verdt, mens jeg ville ha han på banen. Tror det er ganske åpenbart hvem som hadde rett der Inspector.

Til Inspectors forsvar, spilte Nolan dårlig i den offensive midtbanerollen han hadde i starten av sesongen. Der ble han rett og slett altfor treig. Men etter at Nolan ble flyttet opp på sentral midtbane, har han vist hvor utrolig viktig han har vært for oss denne sesongen, med tanke på arb.kapasitet og mål.

Han hadde noen gode kamper i den rollen også. Scoret to mot Villa i den rollen blant annet, men jeg er enig i at han har spilt bedre sentralt i 4-4-2 når Joey har vært på kanten.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1405 på: 25. April 2011, 12:53 »
kø. Da tror jeg ikke du skjønner logikken min. Nolan "stjeler" mål fra andre fordi han ikke legger opp til mål hvilke er en offensiv midtbanes jobb. Han står med 12 mål selv, men har kun en assist. Det er bare å se på Nolans pasningskjemaer jeg viser til ovenfor. Han er OFFENSIV midtbane og har nesten ikke offenisve pasninger i lengderetning. Det er helt logisk at dette går utover spissene og vingene.  Fotball er et lagspill for pokker hvor man gjør hverandre gode. Hvis ikke det ikke er den offensive midtbanespillerens jobb å spille spissene gjennom, hvem er det som skal gjøre det da? Colo? Og du trenger åpenbart å lese innlegget  mitt en gang til,  du har overhodet ikke skjønt dilemmaet jeg prøver å få frem.

Frode: Jeg er enig i at han spiller på det han kan best. Og som jeg har sagt, jeg mener Nolan bør spille nå pga skadesituasjonen. Det er først og fremst neste sesong jeg helst ser Nolan på benken.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1406 på: 25. April 2011, 13:18 »
Det var ganske enkelt å skjønne innlegget ditt Inspector. Det faller nemlig på sin egen urimelighet i form av flåsete hypoteser. Det dilemmaet ditt er vel heller at du står fast i dine egne hypoteser :)  Jeg er enig med deg i at vi burde ha en sentral midtbanespiller som kan fungere mer som en playmaker, men når vi ikke har det og samtidig velger å bruke Joey Barton på kanten, så benytter vi også dette. Det er ganske åpenbart at vi bruker bredden til å komme oss fremover veldig mye. Hvorvidt dette er en fordel eller ulempe er det veldig vanskelig å si noe om, da kortpasningsspill og gjennombruddspasninger sentralt i banen er mye vanskeligere å gjennomføre enn å bruke bredden. Dette gjelder spesielt mot de gode lagene, og vi så jo hvilke problemer vi skapte fra kant i en halvtime mot Manu for en uke siden. Det som ihvertfall er helt sikkert er at hvis vi skal begynne å spille mer gjennom midten så trenger vi mer enn bare en god playmaker sentralt, da trenger vi jaggu meg en bedre spiss enn Peter Løvenkrands.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1407 på: 25. April 2011, 13:44 »
Nolan burde i mine øyne være fast førstelagsspiller neste sesong uansett. Når hadde Newcastle sist en midtbanespiller som scorte 12 mål + pr sesong? Det er kun Lampard og Gerrard som har pleid å score mer enn det. Hvis man tar bort målene til Nolan så er han ikke akkurat den beste spilleren, men han har bestandig scoret mange mål, og i tillegg til det er han en fantastisk leder.
Jeg vil heller ha en middelmådig type spiller som Nolan som aldri er skada og som bøtter inn med avgjørende mål og jobber rævva av seg, enn en type Dyer som scorer 2-3 mål pr sesong og som er mye skada. Og den playmakeren folk etterlyser er det Ben Arfa som kommer til og være. Pardew har vel sagt at han skal bruke Ben Arfa som offensiv midtbane sentralt i banen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1408 på: 25. April 2011, 14:08 »
Virker som jævlig mange glemmer at Nolan er en vinnertype. Han er en spillertype det er utrolig viktig å ha i et lag da han virker å være en glimrende lederskikkelse og en som virkelig gir jernet og ønsker å vinne hver kamp.

Uansett om man mener at Nolan "stjeler mål fra alle andre" kan man jo også si at han skaper sjanser gjennom sine kloke løp, noe jeg faktisk synes han er bedre til enn det Løvenkrands er.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1409 på: 25. April 2011, 14:13 »
i tillegg til det er han en fantastisk leder.

Helt klart et poeng. På de 5 kampene Nolan ikke har spilt i PL har vi fått 2 poeng.