20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289652 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1335 på: 19. April 2011, 23:13 »
Er han ikke ving?
Lens altså.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1336 på: 19. April 2011, 23:24 »
Joda, han er en anvendelig offensiv spiller. Men selv om han spiller mest høyreving i PSV ser jeg ikke bort i fra at han kan være god som spiss med en større makker i 4-4-2. Enig med Daniel, en av de spillerne jeg aller mest håper på at vi henter. Vil heller ha han enn Dzsudzsak, da han blir mer lik Ben Arfa. Jonas gjør det jo også faktisk ganske godt på venstre, og med et bedre lag rundt seg skal man ikke se bort fra at han blomstrer enda mer.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1337 på: 20. April 2011, 01:22 »
Joda, han er en anvendelig offensiv spiller. Men selv om han spiller mest høyreving i PSV ser jeg ikke bort i fra at han kan være god som spiss med en større makker i 4-4-2. Enig med Daniel, en av de spillerne jeg aller mest håper på at vi henter. Vil heller ha han enn Dzsudzsak, da han blir mer lik Ben Arfa. Jonas gjør det jo også faktisk ganske godt på venstre, og med et bedre lag rundt seg skal man ikke se bort fra at han blomstrer enda mer.

Tvert imot vil jeg si. Balazs er en spiller som ofte holder seg helt langs siden og kommer til innlegg (som han er en av verdens beste på), mens Lens er mer en dribler som går innover i banen for å score selv. Balazs over Lens når som helst forøvrig. Av de kampene jeg har sett har det vært klasseforskjell.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1338 på: 20. April 2011, 03:21 »
Lager en liste over hva jeg mener vi trenger inn neste år.

1. En kvalitetsspisss. Koste hva det koste vil, for det her er det vi trenger mest av alt. Kan ikke stole på at Nolan, Best eller Sholadinho skal putte masse mål for oss.

2. Om, måtte Gud forby, Enrique forsvinner en ny venstreback.

3. Litt flere kreative spillere, per dags dato har vi kun HBA som er meget kreativ, og han har vi jo ikke hatt veldig stort utbytte av i år. Få inn en til på midten som kan gjøre litt på egen hånd, uten å være superego. (Litt sånn Myggen type jeg vil ha inn, men gjerne større da selvfølgelig.)

Har lagt merke til at det var mye rykter rundt Gameiro en periode, håper dette ikke har dødd ut. For han er en spiller jeg tror kan bli meget bra i Newcastle trøya. Sammen med en Best, Shola eller Ranger (Som har vært på gymmen og buffet seg opp litt)
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1339 på: 20. April 2011, 09:33 »

Tvert imot vil jeg si. Balazs er en spiller som ofte holder seg helt langs siden og kommer til innlegg (som han er en av verdens beste på), mens Lens er mer en dribler som går innover i banen for å score selv. Balazs over Lens når som helst forøvrig. Av de kampene jeg har sett har det vært klasseforskjell.

Takk Parker. I de to kampene jeg så, var det klasseforskjell mellom de to. Det er visse forutsetninger man trenger for å gjøre det godt i PL. Den ene er god grunnteknikk. Dvs evnen til å føre ball, dempe ballen og holde på den under press og pasningskvalitet. På bortebane mot Benfica ble Lens satt under press med en gang. Han fikk dermed problemer med å vende opp og forsvarerne matchet ham på farten. Ergo ble han tatt ut av kampen helt. Og i PL er tempoet enda større, og man blir satt under press hele tiden.
Forøvrig gjorde han også noen dårlige valg. Drublet når han burde ha sentret ol.  Saken hadde vært en annen om Lens hadde hatt grunnteknikken på plass, fordi da ville han evnet å holde på ballen til han fikk støtte. I bortekampen spilte han forøvrig ving, mens i hjemmekampen var han spiss.  Men som Parker sier, det var stor forskjell på PSVs vinger. Balaz har et helt annet repertoar å spille på..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1340 på: 20. April 2011, 12:06 »
1. En kvalitetsspisss. Koste hva det koste vil, for det her er det vi trenger mest av alt. Kan ikke stole på at Nolan, Best eller Sholadinho skal putte masse mål for oss.

Jo mer jeg ser på troppen vår, og det dagens spisser presterer, jo mer sikker blir jeg på at vi ideelt sett bør få inn to gode spisser i sommer, hvorav begge bør være bedre enn både Ameobi og Best.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1341 på: 21. April 2011, 00:31 »
Støtter den chickenman! Vi trenger absolutt 2 nye spisser!  ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1342 på: 21. April 2011, 12:06 »

Jo mer jeg ser på troppen vår, og det dagens spisser presterer, jo mer sikker blir jeg på at vi ideelt sett bør få inn to gode spisser i sommer, hvorav begge bør være bedre enn både Ameobi og Best.

Heilt einig. Det kjem an på kor mykje pengar Pardew har til rådigheit sjølvsagt, men det må prioriterast 2 spissar.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1343 på: 21. April 2011, 15:43 »
2 (klasse)spisser er et must...
Og for mine egne nerver er jeg sykt keen på en stopper vi virkelig kan stole på, for det har vi ikke pr dags dato

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1344 på: 21. April 2011, 15:55 »
Colo har jo vært STOR i år, så føler vi har en stopper å stole på.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1345 på: 21. April 2011, 16:06 »
Enig i at Colo har stått fram, og at Williamson til tider viser seg verdig PL, men jeg tviler sterkt på du/dere stoler fullstendig på dem og ikke hver eneste kamp er redd for at de skal drite seg ut. Noe av det verste med å være Newcastle-supporter er at du aldri kan føle deg trygg bak der:P

Tenker bare på taklinga på Williamson på Rooney forrige match, der Rooney bommer alene med Krul. Selger seg så ufattelig lett, det er sånne billie scoringer mot som ødelegger sesonger...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1346 på: 21. April 2011, 16:33 »

Løvenkrands og Kuqi er ikke noe å ha med videre. Ameobi er god å ha i stallen men ingen førstelagsspiller om NUFC satser enda høyere. Til det er han altfor ujevn og altfor skadeplaget. Ranger skal få et par sesonger til. Har noen gode innhopp og kan snu kampene til vår fordel slik. Men trenger flere kamper fra start. Kansje utlån..........
Best har imponert med sine 6 mål på 10 kamper og er en spiller som bør få fortsette.

Jeg er litt usikker på om NUFC trenger 1 eller 2 spisser. Det kommer litt an på hvilke planer han har for Ben Arfa og Ireland, hvor mange av dagens spisser Pardew velger å fortsette med og hvilke planer han har når det kommer til taktikker og formasjoner, om han vil spille med 1 eller 2 spisser.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1347 på: 21. April 2011, 16:46 »

Tenker bare på taklinga på Williamson på Rooney forrige match, der Rooney bommer alene med Krul. Selger seg så ufattelig lett, det er sånne billie scoringer mot som ødelegger sesonger...

Der bommer du litt. Williamson forsøkte faktisk å rette opp feilen til Colo. Ballen kom mot Rooney som stod med ryggen mot mål. Colo ble utålmodig og prøvde å bryte  og snappe ballen foran Rooney. Colo endte opp med å selge seg og Rooney fikk nesten fri vei mot mål. Williamson gikk da opp i banen for å forsøke å takle ballen før Rooney fikk kontroll på den. Men han ble for sen. Williamson kunne heller ikke falt av, fordi han ikke er rask nok til å holde følge med Rooney i toppfart. Hadde Williamson falt av ville han forøvrig invitert Rooney rett inn i vår egen boks, noe som er selvmord.  Hvis Colo hadde gjort som han skulle, dvs. å stå i ryggen på Rooney og presse, ville sannsynligvis ikke Rooney klart å vende opp. Dermed ville ikke situasjonen med Williamson opstått i det hele tatt.

Det var forøvrig den eneste feilen Colo og Williamson gjorde i kampen. Sammen med Tiote tok de helt luven av Rooney og Hernandez som begge har vært i storform i det siste. Spissene hadde en stor sjanse hver i løpet av en hel kamp, og det kom først og fremst av slurv fra vår side..Ikke verst..
« Siste redigering: 21. April 2011, 16:55 av InspectorC »

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1348 på: 21. April 2011, 19:06 »
Enig i at Colo har stått fram, og at Williamson til tider viser seg verdig PL, men jeg tviler sterkt på du/dere stoler fullstendig på dem og ikke hver eneste kamp er redd for at de skal drite seg ut. Noe av det verste med å være Newcastle-supporter er at du aldri kan føle deg trygg bak der:P

Her er jeg enig med deg. Williamson solgte seg BILLIG(og gir meg høy puls hver gang han har ballen i beina). Man kan se høydepunkter her:
http://videa.hu/videok/sport/n0-0m-VFlg26WAnkoElDKO

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1349 på: 21. April 2011, 20:13 »
Talentet: Så du mener Colo ikke solgte seg i det hele tatt? Etter å ha sett videon om igjen så er jeg enig i at Williamson kunne kanskje kunne ha gjort ting bedre. Men å legge hele skylda på ham blir litt feil. Colo var alt for aggressiv i den situasjonen og skulle heller ha kommet seg i ryggen på Rooney i stedet for å forsøke å bryte foran. Så begge midtstopperne må ta litt av skylden etter mitt skjønn. Forøvrig var det Enrique som opphevde offsiden på sjansen som Krul reddet så glimrende.