20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291577 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1320 på: 18. April 2011, 16:04 »
Hehe - vær så snill - la oss la den diskusjonen ligge, for der blir vi aldri enig.
Sheperd oppsummerte det perfekt i ei setning - " But hindsight is a great management tool".
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1321 på: 18. April 2011, 16:17 »
Kunne vært spennende å se hvordan Danny Graham hadde gjort det i PL. Toppscorer i Championship og 3. plass i FourFourTwos kåring av beste spillere Championship (bak henholdsvis Taarabt og Bellamy). Fra Gateshead og da fan av riktig klubb, men våre speidere bør ha sett mer av han enn det jeg har gjort for å konkludere om han kan være en riktig spiller for oss.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1322 på: 18. April 2011, 21:23 »
Kunne vært spennende å se hvordan Danny Graham hadde gjort det i PL. Toppscorer i Championship og 3. plass i FourFourTwos kåring av beste spillere Championship (bak henholdsvis Taarabt og Bellamy). Fra Gateshead og da fan av riktig klubb, men våre speidere bør ha sett mer av han enn det jeg har gjort for å konkludere om han kan være en riktig spiller for oss.

Har sett svært lite av Graham så kan ikke uttale meg om han. Men er jo et spennende navn. I en alder av 25 så er han vel tvilsomt en spiller med nok potensial for oss, men kan jo være en late bloomer? Jeg er en av dem som fortsatt har stor tro på Ranger, bare han får orden på moralen sin og avslutningsteknikken.

Jeg har lyst til å foreslå Park Chu Young som nå spiller på Monaco. Er også 25, men har etterhvert tatt steget internasjonalt. Er kreativ og kan bekle en rekke roller. Han er også dødballspesialist og tar de fleste dødballene på det sør-koreanske landslaget. Har spilt i fransk liga altså og jeg tror han kan ta det fysiske nivået i PL på en god måte. med sine 1.82 er han heller ikke av de minste. Han ville utvilsomt gjort oss mer interessante på det asiatiske markedet og vi ville ha solgt haugevis av drakter der borte. Etter en svært varierende sesong for Monaco tror jeg han er klar for nye utfordringer og toppnivået hans gjør han meget interresant for oss. Innspill?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1323 på: 18. April 2011, 23:01 »

Har sett svært lite av Graham så kan ikke uttale meg om han. Men er jo et spennende navn. I en alder av 25 så er han vel tvilsomt en spiller med nok potensial for oss, men kan jo være en late bloomer? Jeg er en av dem som fortsatt har stor tro på Ranger, bare han får orden på moralen sin og avslutningsteknikken.

Han har hvert fall gode meritter denne sesongen. Å være klar toppscorer for Watford er sterkt og FFT setter han foran spillere som vi har blitt linket til som  Bothroyd, Snodgrass og Westwood. Gradel er ikke en gang med på listen, men det kan muligens diskuteres. Dog tror jeg vi ser andre steder for han er som sagt ikke særlig ung og dette er den første sesongen han virkelig presterer i Championship.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1324 på: 19. April 2011, 10:08 »
Hey hey.
Vist Arsenal skal rydde litt til sommeren?
Er det noen som kunne tnkt seg Diaby? Spiller ikke fast og har flere foran seg i køen.
Hva med Vela, skulle vi lagt inn et bud på han? Tror han vil forsvinne.
Hva med vår danske spiss, Nicklas Bendtner. Ja, han er mye skadet og jeg tror han og kommer til å forsvinne. Synd han er endel skadet da.
Hadde dette vært noe for oss, kansje en eller 2 stk av disse. Jeg kunne ialledall tenkt med Diaby. Ja han og Tiote hadde gjort seg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1325 på: 19. April 2011, 10:35 »
Diaby, Vela eller Bendter sier jeg nei takk til. To av dem vil se Castle som et steg ned. Bendtner trenger forøvrig tonnevis med sjanser for å skåre. Og er det en ting NUFC allerede er gode til så er det å brenne sjanser. Det vi trenger er en kynisk avslutter som setter sjansene han får, som Gameiro..

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1326 på: 19. April 2011, 15:39 »
Er det ikke bedre å spille fast på et lag som iallefall ønsker å være alltid blant topp 10, vist det er Newcastles mål de kommende årene?
Enn å spille for et lag som jager topp 5 og som bare blir brukt på benken?
Regner ikke med de greier å spille seg til fast plass i sine klubber, å heller ikke i en topp 5 klubb?
Så derfor burde det ikke å være "et steg ned", men heller et steg ned og 2 frem ;)

Ellers er vi linket til denne sussebassen fra PSV. Hadde gjerne sagt ja takkt til han.

http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/6681/9/newcastle-and-everton-battle-psv-ace

Scorer mye å har veldig mange assist. Hadde vært glimrende.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1327 på: 19. April 2011, 15:41 »
Er det en klubb i Europa jeg gjerne hadde sett at vi hadde raidet, så er det PSV. Toivonen, Lens og Dzsudzsak, ja takk!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1328 på: 19. April 2011, 16:25 »
Er det en klubb i Europa jeg gjerne hadde sett at vi hadde raidet, så er det PSV. Toivonen, Lens og Dzsudzsak, ja takk!

Toivonen virker for meg foreløpig som en litt for begrenset spiller. Har liksom bare luftstyrken og til en viss grad fighting spirit. Minner meg litt om Dirk Kuyt, men tror ikke han har det samme potensialet. Men de 2 andre du nevner er jo kjempespennende! Hvordan er økonomien der i gården? mener å ha hørt noen rykter om at det ikke står allverdens bra til.. Og da er jo de navnene ekstra spennende!

Mon tro om vi har lukta litt på Nolan Roux. Bør være mulig å lokke den talentfulle spissen bort fra Stade Brest?

Chu Young Park er også et svært spennende navn å ha på blokka synes jeg!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1329 på: 19. April 2011, 17:22 »

Toivonen virker for meg foreløpig som en litt for begrenset spiller. Har liksom bare luftstyrken og til en viss grad fighting spirit. Minner meg litt om Dirk Kuyt, men tror ikke han har det samme potensialet. Men de 2 andre du nevner er jo kjempespennende! Hvordan er økonomien der i gården? mener å ha hørt noen rykter om at det ikke står allverdens bra til.. Og da er jo de navnene ekstra spennende!

Mon tro om vi har lukta litt på Nolan Roux. Bør være mulig å lokke den talentfulle spissen bort fra Stade Brest?

Chu Young Park er også et svært spennende navn å ha på blokka synes jeg!

Sier ikke nei til 2 Nolaner på laget ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1330 på: 19. April 2011, 17:35 »
Er det ikke bedre å spille fast på et lag som iallefall ønsker å være alltid blant topp 10, vist det er Newcastles mål de kommende årene?
Enn å spille for et lag som jager topp 5 og som bare blir brukt på benken?
Regner ikke med de greier å spille seg til fast plass i sine klubber, å heller ikke i en topp 5 klubb?
Så derfor burde det ikke å være "et steg ned", men heller et steg ned og 2 frem ;)

Ellers er vi linket til denne sussebassen fra PSV. Hadde gjerne sagt ja takkt til han.

http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/6681/9/newcastle-and-everton-battle-psv-ace

Scorer mye å har veldig mange assist. Hadde vært glimrende.

Enig. Jeg så begge PSV-kampene mot Benfica. Han var god i hjemmekampen og en av de få som gjorde det bra på bortebane. Lens vil jeg derimot ikke ha. Han har styrke og fart som sitt fremste våpen, men slet med grunnteknikken. Var ok på hjemmebane, men i bortekampen var han omtrent usynlig. Kommer til å slite i PL hvor de fleste spillerne vil ha samme tempo og fysisk styrke som han.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1331 på: 19. April 2011, 22:58 »
Du burde ikke basere deg kun på en dårlig kamp. Han har debutert for Nederland som er nr. 2 på FIFA-rankingen, og det gjør du ikke hvis du har dårlig grunnteknikk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1332 på: 19. April 2011, 23:04 »
Du burde ikke basere deg kun på en dårlig kamp. Han har debutert for Nederland som er nr. 2 på FIFA-rankingen, og det gjør du ikke hvis du har dårlig grunnteknikk.

2 kamper takk :) Det er stoor forskjell på å gjøre det godt i NL og PL..Han er ikke god nok. Mistet ballen nesten hver gang på bortebane..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1333 på: 19. April 2011, 23:06 »

2 kamper takk :) Det er stoor forskjell på å gjøre det godt i NL og PL..Han er ikke god nok. Mistet ballen nesten hver gang på bortebane..

Jo.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1334 på: 19. April 2011, 23:11 »
Jeg skulle veldig gjerne ha sett Lens i Newcastle-trøye! Sterk, rask og med et blikk for mål. Akkurat hva vi trenger! Vi trenger en spiss som kan utrette noe på egenhånd, som kan lage litt rabalder i forsvaret til motstanderen.