20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290632 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #1305 på: 15. April 2011, 09:21 »
Forstod det som at det er ganske vanlig egentlig. På den måten kan man se om spilleren faktisk kunne tenkt seg en overgang før man begynner med forhandlinger med klubben som gjerne kan være en omfattende prosess.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1306 på: 15. April 2011, 13:10 »
Men trenger man ta personlig kontakt med spilleren for å gjøre det? Er det ikke blant annet det agenter er til for?

Sånn som jeg kjenner dette gamet så er det vel først og fremst agenten som får hint eller tips om at en klubb kan være interessert i hans spiller (eller han lokker en klubb med den aktuelle spilleren), og agenten vil nok da ta kontakt med sin klient, som sannsynligvis vil fortelle agenten sin om han overhodet ikke er interessert. Og agenten vil da sannsynligvis gi den aktuelle klubben tilbakemelding om hvorvidt spilleren er interessert eller ikke. Slik slipper klubbene å mase om å få holde samtaler med den eller den, hvilket "selgende" klubb kanskje ikke ønsker.

Dette ble en lang avhandling, men som sagt, akkurat det med interessert eller ikke går nok hovedsaklig via spillerens agent, ikke spilleren selv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 16. April 2011, 16:13 »
Då trenge mi vertfall;

1 stk høgreback, ein som er betre enn Simpson.
1 stk venstreback, ein som kan erstatta Enrique.
2 stk spissar, ein som kan forsterka laget kraftig og har potensial på 15 mål++ og ein til kanskje som kan vera eit "Tiote-kjøp" er mi like heldige.
1 stk midtbane, mi treng vel nokon på kant?

5-6 spelarar bør vel vera eit minimum i sommar.

Enig..Enriques salg alene vil finansiere punkt 1 og 2. I tillegg vil vi da også ha god dekning på begge backplassene i Simpson og Ferguson.

Med barton jonas ben arfa og ferguson har vi vel nok kantspillere...personlig vil jeg ikke ha barton på midten, han er for treg og lite fysisk. Mer (puste)rom på kanten til å lempe inn beckham-crosser og gjennombruddspasninger.
Vi trenger 1 klassespiss ihvertfall, gjerne 2, men har vi en selvskreven "9er" sammen med sholadinho og Best er det ganske bra synes jeg..har litt troen på best fremdeles, han er smålat og litt luntende, men virker som om han har talent.
Shola er en selvskreven benkesliter som gang på gang har bevist at han ihvertfall holder PL nivå.

Ireland har jeg helt gitt opp, maken til mislykket låne-signering. Men med Gosling tiote ben arfa nolan barton og jonas synes jeg midtbanen er ganske bra dekket.

For min del vil jeg se følgende i sommervinduet:

- Erstatning for Enrique ( 90% sikker på at han drar)
- Ny klassespiss
- Ny midtstopper ( williamson/taylor er ikke bra nok)
- Eventuelt en ny høyreback som ikke rygger inn i buret :P synes simpson er fin backup/squadplayer men ideelt sett vil jeg ha en ny moderne ving

summa summarum: Lovende spiss + erstatning for enrique så er jeg fornøyd
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1308 på: 16. April 2011, 17:24 »
Hva med Mario Mandzukic? Croatisk landslagsspiller som spiller for Wolfsburg. Har ikke sett altfor mye av han, men det er tydelig at han har et stort talent. For dinamo zagreb hadde han veldig god scoringsstatistikk, men for wolfsburg har han ikke helt fått det til å stemme, og har enda ikke scoret for dem etter 13 kamper(usikker på hvor mange av disse som er innhopp og hvor mange som er starter).
Husker bla. at han scorte i landskampen mellom Norge og croatia i fjor.

Jeg tror vi kan få han ganske billig, og han kan være en spennende spiller å kjøpe i tillegg til en klassespiss. Han er ikke kjempeung, men heller ikke spes gammel. tror han er 23 eller 24 år gammel ;)

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 17. April 2011, 02:37 »
hva med Park Chu Young? anvendelig, ung , talentfull og kreativ. Hatt en passe minus sesong i ligue1 for monaco. Men det er først og fremst lagets skyld. Hadde vært et spennende kjøp for den rette prisen! eller!?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1310 på: 17. April 2011, 11:58 »
Owen-tråden bør være død og begravet for alltid så jeg slenger like så godt denne inn her:

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/2011/04/17/owen-deal-was-the-worst-i-did-at-united-shepherd-79310-28532884/2/

Fornuftige ord..Dog har jo jeg påpekt dette i årevis :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1311 på: 17. April 2011, 12:23 »
ALAN PARDEW has revealed Newcastle United have already tabled offers for new players and out- of-contract stars.
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/2011/04/17/pardew-we-re-already-in-transfer-action-79310-28533627/

Ja, spennende. Selv om jeg ikke helt stoler på den avisen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1312 på: 17. April 2011, 12:27 »
Kan ikke folk være så snill å lese artikkelen ihvertfall?

ALAN PARDEW HAS REVEALED står det. Og hvis du leser artikkelen så er det faktisk et intervju med Pardew hvor han forteller om hva som skjer! :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1313 på: 17. April 2011, 12:29 »
Lese eller ikke lese? Ja, det er det store spørsmålet ::)
Kan lese, selv om jeg ikke stoler helt på den avisen ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1314 på: 17. April 2011, 13:59 »
"Newcastle manager Alan Pardew is set to make an £11.5m double swoop for Lorient striker Kevin Gameiro and Toulouse left back Cheikh M'Bengue.", ifølge News of the world!

Hadde ikke vært meg i mot.. Har vi fortsatt penger til å hente inn enda 1spiss, en ving og et par forsvarsspillere :)  :P

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 17. April 2011, 14:00 »
"Newcastle will test just how much Liverpool want their left-back Jose Enrique by insisting that promising Reds midfielder Jay Spearing moves the other way."

Nei takk!!

"Meanwhile, the Magpies are interested in West Brom striker Peter Odemwingie.", Begge sitater, ifølge People!

Er ikke et dumt alternativ!
« Siste redigering: 17. April 2011, 14:02 av Jonas99 »

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1316 på: 17. April 2011, 15:48 »
Støttes. Spearing nei takk!

Peter Odemwingie? Husker han scoret mot Newcastle og hadde det elendige straffesparket mot ManUtd(?). Teknisk ok og hurtig.. er vel det jeg forbinder med han. Hva med smartness og posisjonering?? Må innrømme at jeg ikke har så altfor mye kjennskap til den 29 år gamle (30 år i sommer) spissen. Men når jeg ser på stats'n i PL så viser den 12 mål på 28 kamper, og det er forsåvidt godkjent..

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 17. April 2011, 17:57 »
Odemwingie er jo en måltyv! Vet hvor han skal posisjonere seg, og har et mer enn godkjent blikk for spillet.. Dette er nå min mening ;)

Og som du selv nevnte, så er han jo også hurtig!
Så hvis han kommer billig, så sier eg ja takk!

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 18. April 2011, 03:28 »
Han kommer ikke billig etter sesongen han har hatt med WBA.

Pris og alder passer ikke med Ashleys modell. Neste.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1319 på: 18. April 2011, 15:59 »
Owen-tråden bør være død og begravet for alltid så jeg slenger like så godt denne inn her:

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/2011/04/17/owen-deal-was-the-worst-i-did-at-united-shepherd-79310-28532884/2/

Fornuftige ord..Dog har jo jeg påpekt dette i årevis :)
Ja, dette er fornuftige ord av Shepherd, og en god oppsummering av situasjonen sett i etterkant. Men likevel vil jeg til min siste stund hevde at det verste Shepherd gjorde som big boss i Newcastle, var å kaste penger etter en spiller som overhodet ikke var interessert, Albert Luque. Det var så til de grader sportslig og økonomisk uansvarlig, at det ikke kan forsvares. Men det er en annen sak.

Michael Owen var et godt kjøp da vi hentet han. Men i ettertid er det selvfølgelig lett å se at han aldri var så engasjert som man kunne ønsket, og at han ikke ga hjerte og sjel for denne klubben. Men på den tiden var det en spiller som på sikt kunne erstatte Shearer, som vi visste sang på siste verset. Alle var i ekstase over at vi greide å få selveste Michael Owen til Newcastle. Og Owen var en profesjonell spiller, gjorde det han skulle på trening og i kamp, men han gled aldri helt inn i miljøet, og gjorde ikke noe stort forsøk på å gjøre det heller.

Owen ga aldri hjerte og sjel for denne klubben, men var en profesjonell spiller som gjorde det han skulle, i de kampene han spilte. Det er dog ingen tvil om at han aldri i verden burde blitt utnevnt til kaptein den siste sesongen han spilte for oss, og alt i alt var det en dårlig investering. Men Freddy Shepherd har gjort LANGT VERRE investeringer enn Michael Owen! Det er et ubestridelig faktum!

Samme hvor mye man måtte hate Owen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon