20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292578 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #825 på: 04. Mars 2011, 16:18 »
KILDE: NUFCBLOG

Ah, må ha gått meg hus forbi. :) Som 17Parker sier så er han vel ønsket av større klubber. Mener at begge Manchester-klubbene, Arsenal og Chelsea har vært linket til han de siste årene. Prisen blir nok også stiv, men han er en type som kan forsvare en sum på £15-20m. Spørsmålet er om vi skal være villige til å blåse så mye på en enkelt spiller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #826 på: 04. Mars 2011, 16:29 »
Riise trenger ikke å være et steg ned fotballmessig. Enrique har vært god i år ja, men han han har svakheter som ikke Riise har og omvendt. Riise er f.eks mer plasseringsdyktig, mens Enrique er bedre mann mot mann. I tillegg taler Enriques alder til hans fordel. Men på den annen side er det få spillere som er mer profesjonelle enn Riise. Hans holdninger gjør at han helt sikkert kan spille på toppnivå i 2-3 sesonger til, så fremt han unngår skader. Riises lønn kommer også til være mindre enn Enriques. Og Riise er bedre offensivt enn Enrique. Et frispark utenfor 16 meteren er en god mulighet når man har Riise på banen. Hvis Enrique drar, kunne vi hentet inn Riise som erstatter og i tillegg har råd til å få inn en reserve. Riises holdninger gjør ham til et perfekt forbilde for våre yngre gutter.

Konklusjonen er at det finnes både for og motargumenter. Helst ser jeg at Enrique blir, men jeg vil heller ikke ha en umotivert spiller på banen. Tror ikke det vil være vanskelig å finne en back som er bedre fremover enn Enrique (Van Aanholt, Riise), spm er om vi klarer å finne en som er like god mann mot mann.  Sannheten er uansett at en venstreback er lettere å erstatte enn Tiote og Colo, som har en ballbehandling som er unik med tanke på posisjonene de besitter på banen
Selvsagt er Riise et steg ned fotballmessig. Defensivt, som strengt tatt er det viktigste, er Enrique en 10 ganger bedre spiller. Fremover har Enrique kommet seg såpass at jeg rater ham foran Riise der også. Motivasjon, altså psyke osv er en ting, men Enrique er en langt bedre spiller.

Nå overdriver du sterkt. Han er bedre mann mot mann ja, men plasseringsevnen må han fortsatt jobbe med, jfr Bham og Fham spesielt.  Offensivt er han ikke god nok enda. Men han har blitt bedre. Er minst et par ganger at spissene ikke klarer å konvertere gode innlegg fra Enrique i mål. Likevel er han for ineffektiv. Må ha mange muligheter før et godt innlegg kommer. Det er bare å se på f.eks hvor mange assist Enriqe står med i f.eks forhold til Baines. Cole, Baines og Evra er mer giftigere når de først kommer i angrep. I tillegg virker de litt smartere i løpene. Det er først og fremst den biten i spillet som gjør at Enrique ikke her i Spanias stropp, tror jeg.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #827 på: 04. Mars 2011, 16:38 »
KILDE: NUFCBLOG

Ah, må ha gått meg hus forbi. :) Som 17Parker sier så er han vel ønsket av større klubber. Mener at begge Manchester-klubbene, Arsenal og Chelsea har vært linket til han de siste årene. Prisen blir nok også stiv, men han er en type som kan forsvare en sum på £15-20m. Spørsmålet er om vi skal være villige til å blåse så mye på en enkelt spiller.

Tipper du kan legge til £10mil prisen !

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #828 på: 04. Mars 2011, 17:15 »
Tipper du kan legge til £10mil prisen !

Godt mulig, har ikke sagt noe om hvor mye man må ut med for å få han til klubben. Men synes bare han forsvarer et utlegg på £15-20m. £30m er selvsagt alt for mye uansett.

Edit: Sitatkluss.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #829 på: 04. Mars 2011, 17:45 »
Riise trenger ikke å være et steg ned fotballmessig. Enrique har vært god i år ja, men han han har svakheter som ikke Riise har og omvendt. Riise er f.eks mer plasseringsdyktig, mens Enrique er bedre mann mot mann. I tillegg taler Enriques alder til hans fordel. Men på den annen side er det få spillere som er mer profesjonelle enn Riise. Hans holdninger gjør at han helt sikkert kan spille på toppnivå i 2-3 sesonger til, så fremt han unngår skader. Riises lønn kommer også til være mindre enn Enriques. Og Riise er bedre offensivt enn Enrique. Et frispark utenfor 16 meteren er en god mulighet når man har Riise på banen. Hvis Enrique drar, kunne vi hentet inn Riise som erstatter og i tillegg har råd til å få inn en reserve. Riises holdninger gjør ham til et perfekt forbilde for våre yngre gutter.

Konklusjonen er at det finnes både for og motargumenter. Helst ser jeg at Enrique blir, men jeg vil heller ikke ha en umotivert spiller på banen. Tror ikke det vil være vanskelig å finne en back som er bedre fremover enn Enrique (Van Aanholt, Riise), spm er om vi klarer å finne en som er like god mann mot mann.  Sannheten er uansett at en venstreback er lettere å erstatte enn Tiote og Colo, som har en ballbehandling som er unik med tanke på posisjonene de besitter på banen
Selvsagt er Riise et steg ned fotballmessig. Defensivt, som strengt tatt er det viktigste, er Enrique en 10 ganger bedre spiller. Fremover har Enrique kommet seg såpass at jeg rater ham foran Riise der også. Motivasjon, altså psyke osv er en ting, men Enrique er en langt bedre spiller.

Nå overdriver du sterkt. Han er bedre mann mot mann ja, men plasseringsevnen må han fortsatt jobbe med, jfr Bham og Fham spesielt.  Offensivt er han ikke god nok enda. Men han har blitt bedre. Er minst et par ganger at spissene ikke klarer å konvertere gode innlegg fra Enrique i mål. Likevel er han for ineffektiv. Må ha mange muligheter før et godt innlegg kommer. Det er bare å se på f.eks hvor mange assist Enriqe står med i f.eks forhold til Baines. Cole, Baines og Evra er mer giftigere når de først kommer i angrep. I tillegg virker de litt smartere i løpene. Det er først og fremst den biten i spillet som gjør at Enrique ikke her i Spanias stropp, tror jeg.

Etter hva jeg har sett fra Roma-kamper (vel, mål for/imot på norsk tv) er plasseringsevnen til Riise langt ifra noe god. Opptil flere ganger har han ligget helt feil i forhold til sin mann, for så at motstanderen har scoret. Den er langt i fra perfekt hos Enrique (heller), men ut ifra det lille jeg har sett er det tull at plasseringsevnen til Riise skal være en spesiell "styrke".

Ellers er jeg enig med deg i at Enrique enda mangler det lille avgjørende fremover, men han har kommet seg veldig i det siste, og han vil bare bli bedre. At andre spillere har mer assister osv. trenger dog ikke bare ha med Enrique å gjøre. Best (som jo faktisk har gjort det bra) og Løven er ikke det mest imponerende paret der framme.
« Siste redigering: 04. Mars 2011, 17:47 av 17Parker »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #830 på: 04. Mars 2011, 17:54 »
Ellers er jeg enig med deg i at Enrique enda mangler det lille avgjørende fremover, men han har kommet seg veldig i det siste, og han vil bare bli bedre. At andre spillere har mer assister osv. trenger dog ikke bare ha med Enrique å gjøre. Best (som jo faktisk har gjort det bra) og Løven er ikke det mest imponerende paret der framme.

Vi skal ikke overdrive Riise sitt bridrag fremover på banen for Roma. Han har 0 mål og 3 assist i ligaen så langt i år, og 0 assists ifjor. Riktignok scorte han 5 mål den sesongen, men man må tilbake til 04/05 sesongen sist han var over 2 mål. I samme perioden har han ligget mellom 1-3 assists. Det er ikke akkurat enorme tall dette. Nå kan dette ha med mer å gjøre enn bare evnene til Riise, men at han er så sterk fremover er jeg ikke uten videre med på.

Han har derimot kapasitet til å springe frem og tilbake langs sidelinja og om han får lov så er han omtrent med i hvert angrep. Men teknikken hans kommer mye til kort, og venstrebeinet er mer kraftig enn følsomt, så innleggene er av varierende kvalitet. Ja Riise er god fremover og bakover på banen, men så fantastisk er han heller ikke.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 04. Mars 2011, 18:13 »
Riise kommer ikke til NUFC allikevel, En mann med en slik merittliste som Riise krever nok mer i lønn enn hva NUFC er villige til å gi.
Fransk seriemester og fransk cupmester. Engelsk FA cupmester, engelsk Ligacupmester, 2 X Community Shield mester, 2 X mester i den europeiske supercupen, 2 X CL finalist derav 1 er vunnet.
Kan også ta med at han mer eller mindre siden han slo igjennom som proff som 19 åring har vært fast innventar i Champions League. Det er veldig sterkt.

Angående diskusjon om hvem som er best av Riise og Enrique synes jeg det er et lett valg. Jeg synes Riise er noen hakk bedre og jeg tror også at med den proffesjonaliteten Riise viser kommer til å holde det gående mange år til.
Men jeg håper Pardew sikter mot yngre erstattere enn Riise om/når Enrique forsvinner. For noen sesonger siden skulle jeg gjerne sett Risse i NUFC, men ikke fra og med neste sesong som 31 åring.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 04. Mars 2011, 19:11 »
Egentlig veldig enig med deg Frode, bortsett fra at jeg mener at Enrique har vært bedre enn Riise akkurat denne sesongen. Nå skal det sies at jeg ikke har sett så altfor mye av Riise i år da, og at man må kunne prestere lengre enn en snau sesong for å endre styrkeforholdet betraktelig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 05. Mars 2011, 22:58 »
Pr. dags dato ligger Almeria på bunnen av P.D. En spiller vi definitivt bør inngå "forhandlinger" med allerede er Pablo Piatti. 21 år og utrolig spennende ving. Det gikk jo faktisk rykter om at vi var keene i januar også. Tror dette for kan være en av våre signeringer til sommeren og det hadde vært en perfekt en ;)

Hvis klubben rykker ned vil de stille i en svakere posisjon i forhandlingene. Dette vet MA sikkert å benytte seg av. Er spilleren god nok kommer MA og Pardew til å prøve seg.

Det gjør helt sikkert andre klubber også. Vi hadde gjort lurt i å kontaktet dem tidligst mulig.
Spørs vel hvor interessert de er i å forhandle om salg av en spiller i klubbens desidert viktigste periode av sesongen.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #834 på: 07. Mars 2011, 04:24 »
gervinho scorer jo ikke böttevis akkurat da. faen jeg blir lei meg om el toro går.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 07. Mars 2011, 09:10 »
gervinho scorer jo ikke böttevis akkurat da. 

Men han jobber mye, og i følge artikkelen kommer han til mulighetene. Hvis vi kjøper Ireland, kommer vi etter all sannsynlighet å gå for en 4-4-1-1 formasjon neste sesong. Og da er vi helt avhengig av å ha en bevegelig, hardt jobbende spiss på topp som kan holde på ballen slik at resten av laget får flytte etter. Gjør han den jobben, vil midtbanen får komme til mange muligheter: Nolan, Ireland og HBA er alle potensielle målscorere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 07. Mars 2011, 10:56 »
Basert på det jeg så av Gervinho i VM, virket han til å være en høyst variabel spiller. Er i utgangspunktet ganske skeptisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 07. Mars 2011, 11:31 »
Basert på det jeg så av Gervinho i VM, virket han til å være en høyst variabel spiller. Er i utgangspunktet ganske skeptisk.

Sant nok, men basert på det du så i VM ville du vært skeptisk til Tioté også. ;)

En vanskelig målestokk da Elfenbenskysten var i en vanskelig gruppe, og aldri kom helt i gang og derav fikk et altfor kort mesterskap.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #838 på: 07. Mars 2011, 11:41 »
Det er forsåvidt et veldig godt poeng ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #839 på: 08. Mars 2011, 07:46 »
Newcastle and Sunderland have sent scouts to watch Lille striker Moussa Sow. The 25-year-old is the top scorer in France with 17 goals in 26 games this season.
Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1363935/Newcastle-Sunderland-eye-Lilles-France-Under-21-striker-Moussa-Sow.html#ixzz1FzJvaW3c

Trenger spiss som kan score. Hadde vært morsomt å fått han foran nesen på Sunderland.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.