20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291475 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #435 på: 13. Feb. 2011, 01:52 »
Harper er helt grei, men ikke noe mer. Det er riktig. Og jeg mener det vil være galskap å hente tilbake Given, da han ikke er i nærheten den samme nå, som da han dro. Og fordi vi har to unge talenter i Krul/Forster, som begge er i en slik alder at de MÅ ha spilletid for å kunne utvikle seg. Given selv ble mer eller mindre et førstevalg i mål for oss, i den alderen Krul og Forster er nå, og han gjorde det da ganske bra. Selv om han også gjorde en tabbe for kavalkadene.

Og jeg er forøvrig helt enig i at Eresdivisie er en glimrende arena for å se etter forsterkninger. ManU hentet Nistelrooy fra PSV, Pool hentet Suarez fra Ajax og Kuyt fra Feyenoord. Vi hentet riktignok Tomasson fra Feyenoord, men det er en helt annen historie.

Kom ikke van der Vaart fra Eredivise også?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #436 på: 13. Feb. 2011, 03:48 »
Spurs hentet nok han fra Real Madrid i Liga BBVA.
Var ikke han innom Bundesliga før han gikk til Real? HSV elns?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 13. Feb. 2011, 05:24 »
Ja, det stemmer unge gutt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 13. Feb. 2011, 08:54 »
Suarez har jo vært enorm for liverpool hittil... Synes vi burde rette blikket mot Eresdivison og se på 15+ mål/sesong spillere der.
prisene er vel litt mer overkommelige og, her i england må man jo ut for 100 mill eller mer for en jævla championship spiss..

Han har spilt TO kamper.. Ja, han ser lovende ut, men det er ganske tidlig å dra den konklusjonen der. Ellers er nederland et bra marked, det samme gjelder frankrike og jeg håper vi finner noe gull lignende Tiote, Bassong til sommeren også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 13. Feb. 2011, 09:19 »
Han har spilt kun to kamper  ja , og det mot svak motstand (Wigan og Stoke, sistnevnte passer fysiske pool perfekt). Lakmustesten for Suarez er når han møter bedre lag. Det er da han vil falle gjennom, tror jeg :)

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #440 på: 13. Feb. 2011, 10:23 »
Som Tyskland, Frankrike og Mexiko? ;)
Gan canny doon Toon!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #441 på: 13. Feb. 2011, 11:20 »
Suarez har jo vært enorm for liverpool hittil... Synes vi burde rette blikket mot Eresdivison og se på 15+ mål/sesong spillere der.
prisene er vel litt mer overkommelige og, her i england må man jo ut for 100 mill eller mer for en jævla championship spiss..

Han har spilt TO kamper..

Og han har vært banens beste i begge kampene. Jeg er enig med deg i at to kamper er altfor lite til å trekke konklusjoner, men han ser ut som ekte kvalitet through and through.
Jeg trengte ikke mer enn to kamper med tiote for å se det samme :P
If it has tits or wheels, count on problems!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 13. Feb. 2011, 11:28 »
Sånne som Dirk Kuyt mener du? Var vel en agent(?) som for en tid tilbake sa at man må dele antall mål på 2 når det gjelder spillere i Nederland for å finne ut hvor gode de faktisk er.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #443 på: 13. Feb. 2011, 11:31 »
Kuyt ble brukt som ren spiss i nederland, i liverpool ble han slengt på kanten og skolert i en helt ny rolle. når det er sagt har han levert flere gode sesonger i liverpool, i sin nye posisjon. Men akkurat Kuyt er vel ikke det beste eksempelet.

For å være litt realistisk mht hvem vi henter i sommer; Blir antageligvis Elmander og Bothroyd inn. Enten Tiote eller Enrique går, men ikke begge to tror jeg. Blir nok en rimelig kjedelig sommer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 13. Feb. 2011, 13:02 »
Hva med å se på franske Ligue 1? Virker som det er gode spillere der. Marseille og co. Mange unge og gode virker det som.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 13. Feb. 2011, 14:17 »
Sånne som Dirk Kuyt mener du? Var vel en agent(?) som for en tid tilbake sa at man må dele antall mål på 2 når det gjelder spillere i Nederland for å finne ut hvor gode de faktisk er.

Kuyt var jo spiss i Nederland men ble omskolert til ving av Benitez. Han har vel egentlig nesten aldri blitt brukt i samme rolle i LFC som han ble i Feyenoord, mellom midtbane og spissene. Når LFC først har brukt han på topp så er det som ensom spiss.
Synes dessuten Kuyt har klart seg bra som ving jeg. Er vel en av de mest stabile i LFC og 40 mål på litt over 160 PL kamper er jo ikke værst til å være ving. Han ble jo klubbens toppscorer i hans første sesong og leverer jevnt over greit med assists.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 13. Feb. 2011, 15:00 »
Kuyt ble brukt som ren spiss i nederland, i liverpool ble han slengt på kanten og skolert i en helt ny rolle. når det er sagt har han levert flere gode sesonger i liverpool, i sin nye posisjon. Men akkurat Kuyt er vel ikke det beste eksempelet.
Kuyt er et veldig godt eksempel på at du kan finne veldig gode spillere i nederlandsk fotball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #447 på: 13. Feb. 2011, 15:46 »
Ja jeg har jo ikke sagt noe imot det. Var en annen nisse lenger oppe i tråden som brukte Kuyt som eksempel på nederlandske spillere som IKKE har slått igjennom her i PL, noe jeg er komplett uenig i.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 13. Feb. 2011, 15:58 »

Han har spilt TO kamper..

Og han har vært banens beste i begge kampene. Jeg er enig med deg i at to kamper er altfor lite til å trekke konklusjoner, men han ser ut som ekte kvalitet through and through.
Jeg trengte ikke mer enn to kamper med tiote for å se det samme :P

Ingen av dem. Han var ikke blant de 3 beste engang i den første. Mot Wigan ble han nest best, etter Gohouri.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #449 på: 14. Feb. 2011, 01:36 »
hvis man skal se på spillere i nederland, spisser, som har slått igjennom, så er det ikke mange som har tatt steget. Det finnes unntak av spillere som har vært innom nederland, eller kommer derfra som har vist at de er mer enn gode nok.

Kan nevne for eksempel:

Mateja Kezman: Bøttet inn mål i Nederland, floppet totalt i England.
Afonso Alves: Bøttet inn mål i Nederland, floppet totalt i England.

Så det å score masse mål i den Nederlandske ligaen betyr ikke nødvendigvis at man holder mål i den store fotballverden.

Derimot finnes det også eksempler på andre spillere som har gjort det bra, men forskjellen er da at de, nesten uten unntak, har vært et annet sted før de kommer til Premier League.

Vil bare, helle litt kaldt vann i årene på de som tror at det bare er å hente en spiller fra Nederland som scorer i bøtter og spann, hente han til Premier League, og tro at han skal score masse. I noen tilfeller er det faktisk en bra handel, men spillere fra Nederland er ofte priset ganske høyt også.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!