20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291819 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #195 på: 05. Feb. 2011, 19:51 »
Ranger er rett og slett komplett ubrukelig på PL-nivå. Han er en impaktspiller, men hans teknikk er rett og slett alt for dårlig. Avslutningsegenskapene er dårlige og i går beviste han at fotballforståelsen heller ikke er på topp. Ranger trenger langvarig spill i Championship slik at han får utvikle ferdighetene sine. Sholadinhio er vårt soleklare 1. valg på topp..

Synes han viser takter teknisk jeg, noen herlige dragninger som han har vist frem i ny og ne. Avslutteregenskapene er ikke på topp, men det kommer bare med spilletid. Enten må han ned en divisjon på lån for å få denne spilletiden eller så må han (mer  realistisk i vår situasjon) få prøve seg mer. Kan ikke bli så mye verre enn Best som omtrent bodde i off-side og latet seg i 70 minutt idag. Han trenger å bli pushet litt Best og, nå når Ameobi er ute.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 05. Feb. 2011, 20:25 »
I dag må jeg ta Best delvis i forsvar. Han scoret for det første faktisk i realiteten 2 mål i dag. Vannvittig irriterende at han alt for ofte gikk i offside, men samtidig syns jeg han jobbet bra i dag, og gav stopperne til Arsenal mye tyn. Når det i tillegg lukter mer mål av han enn noen av våre andre friske spisser, føler jeg at han etter i dag fortsatt forsvarer en plass i startelleveren. Du kunne se at det var en lettelse da han endelig fikk den scoringa der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #197 på: 05. Feb. 2011, 20:26 »
I dag må jeg ta Best delvis i forsvar. Han scoret for det første faktisk i realiteten 2 mål i dag. Vannvittig irriterende at han alt for ofte gikk i offside, men samtidig syns jeg han jobbet bra i dag, og gav stopperne til Arsenal mye tyn. Når det i tillegg lukter mer mål av han enn noen av våre andre friske spisser, føler jeg at han etter i dag fortsatt forsvarer en plass i startelleveren. Du kunne se at det var en lettelse da han endelig fikk den scoringa der!

Enig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 05. Feb. 2011, 20:30 »
Det er jeg helt enig i, men per dags dato har vi ingen PL-spisser i stallen vår. Jeg mener fortsatt Best per nå forsvarer en plass som spiss i laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 05. Feb. 2011, 20:30 »
Best er litt som Shola, han er for ukonsentrert til tider. Ser ut som at han "forsvinner" mentalt. Men han har mye: god til å avslutte med begge føtter, god grunnteknikk og ganske rask.  Men vi har møtt noen tøffe lag i det siste. Det viktigste er at han scorer mot de svakere lagene vi skal møte fremover, som Bham, West Brom og Blackpool. Gjør han det holder vi oss.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 05. Feb. 2011, 20:35 »
Jepp, han blir viktig mot dei svakaste laga som er meir på hans nivå. Itilegg håpar eg Ranger får sjangsen før Løven. Løven er rett og slett den dårligaste spissen me har i stallen. Airey er bedre enn Løven også.

Jeg vil fortsatt at Løven skal starte. Rett og slett fordi at da har vi muligheten til å bruke Ranger hvis kampen ikke går vår vei, jfr det jeg har nevnt tidligere om ranger som impaktspiller. Ranger er med sin fysikk i større grad i stand til å forandre spillets gang hvis nødvendig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 05. Feb. 2011, 20:35 »
Til Løvens forsvar fikk han jo ikke spille spiss i dag. Skulle gjerne slått sammen Løven og Best, da hadde vi hatt en ganske fin spiss! Airey har ihvertfall ikke jeg noe grunnlag for å si om er i nærheten av god nok for førstelaget!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #202 på: 05. Feb. 2011, 20:40 »
Enig i at Best gjør en hel del bra. Men er grenseløst irriterende å se på en spiss som står så mye uinteressert i off-side. Tror Ranger har godt av å prøve seg mer enn 15 minutt. Såklart skal han ikke starte fast, iallefall ikke enda, og Best må spille mest slik stoda er nå. Han trenger likevel å bli pushet for å prestere for det er rimelig tydelig at han ikke klarer å motivere seg på profesjonalitet alene.

Man skal huske at Best først begynte å prestere godkjent når Newcastle hadde lekestue og stort sett alt foregikk i angrep.

Løvenkrands er for svak, han glimter til når alt faller hans vei, men han virker ikke i stand til å skape sin egen lykke.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 05. Feb. 2011, 20:53 »
Du må huske på at det er lettere å legge merke til spisser når resten av laget fungerer. Førsteomgang var grusom, og Best fikk lite å jobbe med, han sprang for det meste imellom. Allikevel syns jeg at han da gjorde en god innsats, men dessverre mangler det endel på konsentrasjonen, og han gikk mye i offside.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 05. Feb. 2011, 20:58 »
Du må huske på at det er lettere å legge merke til spisser når resten av laget fungerer. Førsteomgang var grusom, og Best fikk lite å jobbe med, han sprang for det meste imellom. Allikevel syns jeg at han da gjorde en god innsats, men dessverre mangler det endel på konsentrasjonen, og han gikk mye i offside.

Man må også huske at det er svært lett å unnskylde spisser når resten av laget ikke fungerer og tro at alt er bra om de klarer seg greit når resten av laget herjer. :)

Uansett er det av akademisk interesse, regner med Best kommer til å spille mye fremover og håper jeg tar feil av han og at han kan glimte til også når motstander presterer bra.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 05. Feb. 2011, 21:03 »

Konsentrasjonen er nøkkelordet her. Får han den biten på plass kan vi han bli en god spiss. Håper virkelig at han scorer neste kamp. Det kan være nok til at den berømte flasken åpnes. Spisser er - og kanskje Best spesielt - avhengige av selvtillit..Nå har vi Burn borte, Bham borte og Bolton borte..Alle er kampene med poengmuligheter. Skal ha brukbare muligheter å å score i 2 av dem.

Simmi

• Gjest
« Svar #206 på: 05. Feb. 2011, 21:07 »
Konsentrasjonen er nøkkelordet her. Får han den biten på plass kan vi han bli en god spiss.

Ikke sant, og det er ikke umulig å trene opp. Bare se på Jose Enrique

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 05. Feb. 2011, 22:18 »
Følger en del med på Besiktas i Süper Lig, og i dag spilte de mot Karabükspor. De hadde et beist av en spiss som var en håndfull for Besiktas forsvarerne. Han heter Emenike (1987) og er fra Nigera. Vanvittig rask, bra rykk, avslutningsferdigheter og teknikk. Rangerer han som en bedre versjon av Martins.

http://www.youtube.com/watch?v=3H8HgnRjFhM

Fantastisk video ovenfor.

Han mener jeg vi bør hente.

Spennende! Det er nettopp slike kjøp jeg håper vi skal gjøre. Selvsagt er det en viss risiko, men det er så herlig hvis de slår til.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #208 på: 05. Feb. 2011, 23:45 »
http://www.superlignews.com/2010/12/emineke-to-leave-karabuk-in-summer.html

Tenk om vi for en gangs skyld kunne være tidlig ute med å sikre spillere. Spennende fremtid, men først må vi holde oss. Håper vi kan ta med oss dagens guts videre inn i de neste matchene. Må stå sammen nå!

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #209 på: 06. Feb. 2011, 01:17 »
Emenike har 13 mål på 19 kamper for et nyopprykket Karabukspor denne sesongen.  I fjor scoret han 16 mål og hadde 13 assist på 28 kamper. Det er sterkt! Han var ønsket av både av det Tyrkiske og Nigerianske landslaget men valgte sistnevnte. Tror en del russiske klubber er ute etter han.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".