20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1305955 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8280 på: 24. Aug. 2011, 19:43 »
Baines hadde 3 straffescoringer forrige sesong.

Ok, da er sikkert Saha fratatt ansvaret, det var i alle fall ikke slik tidligere. Forøvrig mange straffeskyttere i Everton, ved et lite øyekast så ser jeg at i tillegg har Heitinga og Beckford tatt straffer ifjor. Godt mulig det er enda flere også.

Baines var lovende som ung, så stagnerte han noen sesonger mener jeg å huske. Nå holder han høyt nivå fremover og bakover på banen synes jeg og er absolutt en av de bedre venstrebackene i ligaen. Enrique holder så klart også høyt nivå, men for tiden vil jeg si at Baines er hakket bedre.

Det kan derimot endre seg om Enrique får det til i Liverpool. På sikt tror jeg i så tilfelle at han er avhengig av at Liverpool forsterker forsvaret sitt, for det er ikke det beste jeg ser i ligaen. Hva toppnivået til de to gjelder heller jeg vel mot å si at Baines er best fremover og Enrique er best bakover.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8281 på: 24. Aug. 2011, 19:43 »
Kan også ta med at Baines kun hadde 2 mål og 15 assists på sine 90 første PL kamper for Everton. Det er mer normale stats til back å være selv om det også er bra. Han er allikevel foran Cole og Evra om man kun baserer seg på slike statistikker.

Men Evra og A. Cole er jo overlegne kontra Baines på det defensive arbeidet. I likhet med Enrique er de raske og sterke i kroppen og vanskelige å komme forbi. Enrique er hakket bak disse på det defensive på grunn av små tullefeil han gjør innimellom. Dette kommer han til å vokse av seg i LFC der spillerne er bedre og gir han flere muligheter når han har ball.

Baines spilte ikke fast på laget i begynnelsen Frode, derav den statstikken...Og små tullefeil er en underdrivelse..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8282 på: 24. Aug. 2011, 19:49 »
Sitat fra Inspector:
 Eller hvor ofte har vi sett Barton i løp slik som Gosling utførte på overtid mot Sland? Det er nettopp slike spilletyper vi trenger: spillere som springer på pasningene til Cabaye og Tiote..

Mener å huske et visst mål  mot Pool i vinter da Barton kasta seg rimelig fryktløst frem og vant kampen for oss...

Det du skrev noen sider tilbake om at du ikke mener Barton er en nøkkelspiller... Da må jeg spørre hva du definerer som nøkkelspiller..

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #8283 på: 24. Aug. 2011, 19:58 »
Angående Enrique er det jo interessant å lese hva Liverpool-fansen skriver etter kampen hans mot Arsenal..

http://forum.liverpool.no/t/15779.aspx?PageIndex=4

Vi kan takke Ashley for at han dro, godt mulig han hadde blitt om vi ikke sparket hughton, solgte carroll og nolan og generellt har vært gapestokken i PL siste sesong.

Lykke til Jose, håper du scorer hat-trick mot oss :)
If it has tits or wheels, count on problems!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8284 på: 24. Aug. 2011, 20:01 »
Har du skreve "forsvarstalen" din, Inspector, med tanke på om andre nøkkelspelara som Tiote, Jonas og Colo verte selde? ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8285 på: 24. Aug. 2011, 20:01 »
Isåfall er det vel ingen som er nøkkelspillere dersom ikke Barton er det. Vi vant ikke kamper uten Barton forrige sesong. Enriques tullefeil er dessuten så massivt overdrevet etter at han ikke var fantastisk i samtlige kamper etter jul, som før. Han var fortsatt GOD gjennom en hel sesong for oss. Barton og Gosling er dessuten to ulike spillere. Bartons forse er ikke farten eller evnen til å gå på løp i boksen - Bartons evne er disse fantastiske pasningene, kreativiteten og evnen til å styre spillet. Dersom Gosling skal erstatte noen på sikt ser jeg heller at han er en yngre og piggere versjon av Nolan. Jeg syns det blir for dumt måten du stadig bagatelliserer spillere vi selger sitt bidrag til dette laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8286 på: 24. Aug. 2011, 20:02 »
Sitat fra Inspector:
 Eller hvor ofte har vi sett Barton i løp slik som Gosling utførte på overtid mot Sland? Det er nettopp slike spilletyper vi trenger: spillere som springer på pasningene til Cabaye og Tiote..

Mener å huske et visst mål  mot Pool i vinter da Barton kasta seg rimelig fryktløst frem og vant kampen for oss...

Det du skrev noen sider tilbake om at du ikke mener Barton er en nøkkelspiller... Da må jeg spørre hva du definerer som nøkkelspiller..

I så tilfelle representerer det målet unntaket fra regelen..Nøkkelspillere er spillere som for meg er uerstattelige fordi de er unike ifht posisjonen de spiller i..I forsvaret gjelder dette Colo: den mest spillende midstopperen i PL, som aldri er skadet..På midten har Tiote, en unikum av et defensivt anker, med en pasningsnøyaktighet få andre spillere i den posisjonen tar etter ham..Og i angrep HBA - hans talent er udiskutabelt og forhåpentligvis klarer vi å få frem det beste i ham. Forsvinner disse klarer vi aldri å erstatte dem uten at vi igjen trekker et kjøp ala tiote opp av hatten..

Jeg sier ikke at Barton eller Enrique er dårlige spillere, de er faktisk gode, men de er langt fra uerstattelige..Pieters har samme fysiske forutsetninger, og kan hvis han få tillitt bli like god Enrique..Barton er en terrier, de spillertypene har vi nok av..Det midtbanen vår mangler er fart og innlegg..Det vil gjøre de andre spillerne bedre, og heve laget mer enn et lag med barton..Barton er for godt lønnet til at han kan være reserve..Ser pards laget som bedre uten han, bør han selges slik at vi kan få inn erstattere som passer bedre inn i vårt spillesystem, og som ikke har så mye bagasje..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8287 på: 24. Aug. 2011, 20:03 »
Akkurat det håper jeg ikke, håper både Barton, Enrique, Nolan og Carroll flopper til de grader. Nolan har fått en treg start i West Ham, det samme med Carroll. Men Enrique tipper jeg slår til med engang, var superb forrige kamp for Pool.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8288 på: 24. Aug. 2011, 20:09 »
Isåfall er det vel ingen som er nøkkelspillere dersom ikke Barton er det. Vi vant ikke kamper uten Barton forrige sesong. Enriques tullefeil er dessuten så massivt overdrevet etter at han ikke var fantastisk i samtlige kamper etter jul, som før. Han var fortsatt GOD gjennom en hel sesong for oss. Barton og Gosling er dessuten to ulike spillere. Bartons forse er ikke farten eller evnen til å gå på løp i boksen - Bartons evne er disse fantastiske pasningene, kreativiteten og evnen til å styre spillet. Dersom Gosling skal erstatte noen på sikt ser jeg heller at han er en yngre og piggere versjon av Nolan. Jeg syns det blir for dumt måten du stadig bagatelliserer spillere vi selger sitt bidrag til dette laget.

Enrique hadde noen grove feil i fjor, og han var heldig at de ikke medførte baklengs..F.eks to stygge tilbakespill mot Bham..Barton var viktig i fjor, men da hadde vi også dårligere dekning på midtbanen..Pards har selv sagt at han vil ha mer bevegelse og hurtighet, og da passer ikke Barton inn..Og du mistforstår litt en kantspillers jobb: Han skal ikke være ballfordeler kristoffer..Det er Cabaye som skal gjøre den jobben..Skal angrepsspillet fungere kan vi ikke spille med både Cabaye og Barton..Vi trenger balanse i laget, som jeg har nevnt 1000 ganger..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8289 på: 24. Aug. 2011, 20:10 »
Kan også ta med at Baines kun hadde 2 mål og 15 assists på sine 90 første PL kamper for Everton. Det er mer normale stats til back å være selv om det også er bra. Han er allikevel foran Cole og Evra om man kun baserer seg på slike statistikker.

Men Evra og A. Cole er jo overlegne kontra Baines på det defensive arbeidet. I likhet med Enrique er de raske og sterke i kroppen og vanskelige å komme forbi. Enrique er hakket bak disse på det defensive på grunn av små tullefeil han gjør innimellom. Dette kommer han til å vokse av seg i LFC der spillerne er bedre og gir han flere muligheter når han har ball.

Baines spilte ikke fast på laget i begynnelsen Frode, derav den statstikken...Og små tullefeil er en underdrivelse..

Baines startet 37 kamper sesongen 2009/10. 1 mål og 8 assists da. Sesongen før startet han 26 kamper og hadde 5 som innbytter. 1 mål og 6 assists. I sin første sesong i Everton slet han litt mer, blant annet med skader, men startet 13 og fikk 9 som innbytter.
Hans 2 siste sesonger i Wigan startet han 71 kamper og hadde 2 som innbytter og noterte seg for 4 mål og 2 assists.

Så det Baines leverte forrige sesong med 5 mål og 11 assists er noe han ikke har vært i nærheten av tidligere. Men så var Arteta skada til langt ut på nyåret, noe som gjorde at Baines fikk ta både straffene, frisparkene og cornerne. Det kan være litt av grunnen. Hadde jo 3 straffescoringer og 2 på frispark + 2 i åpent spill. Av de 11 assistene var det vel 2 av dem som var mot NUFC på St. James Park........

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er Enrique en god spiller. Med sin hurtighet og enorme styrke så er han meget god defensivt. Etter min mening er det kun A. Cole og Evra som er bedre der. Han har litt å gå på offensivt.
Baines er ikke i nærheten av disse 3 defensivt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8290 på: 24. Aug. 2011, 20:11 »
Har du skreve "forsvarstalen" din, Inspector, med tanke på om andre nøkkelspelara som Tiote, Jonas og Colo verte selde? ;D
Hehe  :P Tiote og Colo da er det krise!

Ryker Colo, Tiote og HBA så blir det ikke mye forsvarstale, det skal jeg love dere :)
« Siste redigering: 24. Aug. 2011, 20:13 av InspectorC »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8291 på: 24. Aug. 2011, 20:14 »

Enrique hadde noen grove feil i fjor, og han var heldig at de ikke medførte baklengs..F.eks to stygge tilbakespill mot Bham..Barton var viktig i fjor, men da hadde vi også dårligere dekning på midtbanen..Pards har selv sagt at han vil ha mer bevegelse og hurtighet, og da passer ikke Barton inn..Og du mistforstår litt en kantspillers jobb: Han skal ikke være ballfordeler kristoffer..Det er Cabaye som skal gjøre den jobben..Skal angrepsspillet fungere kan vi ikke spille med både Cabaye og Barton..Vi trenger balanse i laget, som jeg har nevnt 1000 ganger..
Skal man gå etter noen balltap trenger vi jo ikke se lenger enn til Tiote. Han også har hatt flere farlige misser når han skal snurre rundt eller sover litt. Han er likavel klasse.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8292 på: 24. Aug. 2011, 20:16 »
Det er derfor Pardew har konstatert HELE TIDEN hvor viktig Barton kommer til å være for det offensive spillet også denne sesongen? Du konstruerer stadig ny realitet. De første kampene i sesongen tyder kanskje også på at Barton ikke er endel av den egentlige planen til Pardew? Bartons exit er ene og alene et økonomisk anliggende - ikke en avgjørelse Pardew har tatt. Barton var ei heller aldri noen ren ving i fjor selv om han spilte der - det veit du like godt som meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8293 på: 24. Aug. 2011, 20:18 »

Skal man gå etter noen balltap trenger vi jo ikke se lenger enn til Tiote. Han også har hatt flere farlige misser når han skal snurre rundt eller sover litt. Han er likavel klasse.

Tiotè har 3 eller 4 slike balltap som faktisk har endt med baklengs. Uansett en viktig og god spiller i mine øyne.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8294 på: 24. Aug. 2011, 20:20 »

Det er ingen A4 definisjon på hvordan en kantspiller skal opptre eller utøve rollen. Hvordan Cabaye og Barton alene skal klare å skape ubalanse i spillet klarer du aldri å argumentere godt for heller...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM