20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1305954 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8295 på: 24. Aug. 2011, 20:24 »
Frode: Baines hadde NI  assists i 2009/2010 sesongen og ett mål..Det er fortsatt bra for å være venstreback..Så han har to veldig gode sesonger (1,5 mer enn Enrique) bak seg..Å si at back som i løpet av to sesonger skårer 6 mål og står bak 20 ikke er bedre enn Enrique blir for meg litt rart..Om vi hadde hatt en back som skapte 9 mål i løpet av en sesong, er jeg rimelig sikker på at ville kommet høyere opp en 12. plass...Og jeg vil presisere at jeg aldri har sagt at Enrique er dårlig..Han er god, men han er ikke en KLASSEback, som Baines, Evra og Cole..

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8296 på: 24. Aug. 2011, 20:24 »
Alle diskuterer hvordan laget spiller i transfer tråden fordi det skjer så forbanna lite på transfer fronten  ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8297 på: 24. Aug. 2011, 20:25 »
Men Barton går vel vederlagsfritt til QPR, så den eneste økonomiske fortjenesten er at vi slipper å betale lønna hans. Men skal vi fortsette sånn, så blir vi fort en klubb med mye penger, med totalt blottet for et sportslig produkt. Vi blir altså en næringslivsbedrift, og ikke en fotballklubb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8298 på: 24. Aug. 2011, 20:26 »
Barton har utvilsomt vært en nøkkelspiller for oss. Han bidrar med ekte entusiasme,innstilling og et trøkk som er direkte nødvendig i PL.  Han har siden han ble skadefri vært en dynamo for oss. En lederskikkelse på banen.
Det er viktig å påpeke at det ikke er "spilleren" Barton som har ledet til dette, det er personen Barton. En mann som gjentatte ganger går imot ledelse og apparatet rundt seg , som uttaler seg gang på gang på en slik måte at det skader klubben, som hvis man skal tro diverse troverdige kilder tidvis bidrar til sterk uro i garderoben. Det har blitt for mye kontroverser, alt for mye kontroverser. Og ingen ting tyder på at det ville blitt mindre med tiden nå som Barton har blitt Master-twitter  ;)

Jeg forstår hvorfor Barton nå går. Forhåpentligvis kan dette bidra til at vi signerer et par klassespillere med riktig innstilling. Onohua, Pieters og Erding og jeg hadde drømt søtt i lang tid  ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8299 på: 24. Aug. 2011, 20:33 »
Bartons exit er ene og alene et økonomisk anliggende - ikke en avgjørelse Pardew har tatt.

Det er vel ikke direkte dekkende med mindre vi starter en lang kjede med årsakssammenheng. Men det var en del av grunnen til at han dro ja.

Forøvrig en av få ganger at  jeg ser noen si at å ha 4. mest målgivende i ligaen betyr ingenting siden han tar dødballer for en skadet spiller. Jeg synes 11 målgivende (ifjor) er imponerende selv om de kommer på corner og frispark. Dødballer er et offensivt bidrag det også, eller er et dødballmål kvantitativt mindre verdt enn et spillemål?  :-\

Men for all del, skal ikke stille meg i InspectorC sin leir, Baines er emm ingen klasseback i verdensmålestokk. Han er meget god og det synes jeg Enrique og er. Evra og Cole er nok, over flere sesonger en klasse eller to over.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8300 på: 24. Aug. 2011, 20:33 »
Og i angrep HBA - hans talent er udiskutabelt og forhåpentligvis klarer vi å få frem det beste i ham. Forsvinner disse klarer vi aldri å erstatte dem uten at vi igjen trekker et kjøp ala tiote opp av hatten..

Eg skjønnar ikkje korleis ein som knapt har spelt for oss kan vera ein nøkkelspelar? Eg har høyrt deg lovprisa denne karen i 1 år no, og mot Everton viste han seg fram med eit fantastisk mål. Eg håpar verkeleg at han kan verte skadefri, og visa meg kva du snakkar om. Men han må gjera det øve tid før han verte ein nøkkelspelar for oss. Ta for eksempel Barton, Jose og Nolan, dei har dei siste sesongane vore nøkkelspelara for oss. Og dei er ikkje letta å erstatta, uansett kva grunnen var for at dei forsvann. Når ein i tillegg sliter med å få inn vback og spiss, då verte ein oppgitt og bekymra.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #8301 på: 24. Aug. 2011, 20:37 »
Mm, HBA har et talent, men han har ikke vist en dritt enda, og med den stygge skaden hans er det et stort spørsmålstegn om han noengang kommer tilbake til de taktene han viste i everton-kampen.

Barton var enorm for oss i fjor, jeg er MEGET trist over at han drar.

Hvorfor blir alle spillere som drar fra oss plutselig "shit" ? :P
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8302 på: 24. Aug. 2011, 20:39 »
Frode: Baines hadde NI  assists i 2009/2010 sesongen og ett mål..

8 i PL. Bare for å være nøyaktig. Alle de andre statistikkene jeg har nevnt er kun med PL.

Som sagt så har Baines 1 sesong hvor han fikk ta alt av straffer, cornere og frispark til Arteta kom tilbake fra skade, det var forrige sesong. Sesongene før det har han ikke vært i nærheten av like god "målpoeng".

Det viser også sitt at lag og managere som Arsenal og Wenger og LFC og Dalglish var ute etter Enrique. Det er fordi han er god og har imponert og vært god i PL. Defensivt er han blant de 3 beste i PL. Mange raske og tekniske vinger som har lekt seg med backer som Clichy og Baines men som har slitt veldig mot Enrique.
Jeg kan ikke huske en motspiller Enrique har hatt problemer med igjennom en hel kamp. Hans hurtighet og styrke i kroppen er vanskelig å håndtere for motstanderne.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8303 på: 24. Aug. 2011, 20:40 »
Er festlig hvis scott parker linken som florerer på Twitter stemmer:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8304 på: 24. Aug. 2011, 20:41 »
Isåfall er det vel ingen som er nøkkelspillere dersom ikke Barton er det. Vi vant ikke kamper uten Barton forrige sesong. Enriques tullefeil er dessuten så massivt overdrevet etter at han ikke var fantastisk i samtlige kamper etter jul, som før. Han var fortsatt GOD gjennom en hel sesong for oss. Barton og Gosling er dessuten to ulike spillere. Bartons forse er ikke farten eller evnen til å gå på løp i boksen - Bartons evne er disse fantastiske pasningene, kreativiteten og evnen til å styre spillet. Dersom Gosling skal erstatte noen på sikt ser jeg heller at han er en yngre og piggere versjon av Nolan. Jeg syns det blir for dumt måten du stadig bagatelliserer spillere vi selger sitt bidrag til dette laget.

Enrique hadde noen grove feil i fjor, og han var heldig at de ikke medførte baklengs..F.eks to stygge tilbakespill mot Bham..Barton var viktig i fjor, men da hadde vi også dårligere dekning på midtbanen..Pards har selv sagt at han vil ha mer bevegelse og hurtighet, og da passer ikke Barton inn..Og du mistforstår litt en kantspillers jobb: Han skal ikke være ballfordeler kristoffer..Det er Cabaye som skal gjøre den jobben..Skal angrepsspillet fungere kan vi ikke spille med både Cabaye og Barton..Vi trenger balanse i laget, som jeg har nevnt 1000 ganger..

Det er ingen A4 definisjon på hvordan en kantspiller skal opptre eller utøve rollen. Hvordan Cabaye og Barton alene skal klare å skape ubalanse i spillet klarer du aldri å argumentere godt for heller...

Fotball handler om en ting, å skape samhandling mellom spillere..Dermed er det viktig å sette sammen et lag som passer sammen. To spillere som er på papiret kan være fantastisk gode  kan spille hverandre dårlige om de settes på samme lag.Dette problemet har england slitt med i årevis fordi de har insistert på å bruke to like spillere som Lampard og Gerrard på sentral midtbane..Og den samme problematikken vil vi komme oppi hvis vi velger å både bruke cabaye og barton..Begge er rivjern, de er gode pasningsleggere, men mangler litt fart..Cabaye er mer målfarlig og har kanskje en bedre dødballfot..Barton har pl-erfaring...

Det som ofte skjer når vi spiller med Barton er at han trekker inn i banen med og uten ball..Får han ballen på kant, går den enten tilbake til midten, eller så vrir han over til Jonas..Ergo skjer det lite kreativt på hans front i den forstand at han kommer ned på kant og legger inn..Så alt ansvaret for innlegg, som Cabaye kan komme på løp på, faller på Jonas..Resultatet er at Cabaye får færre skåringsmuligheter og vi får ikke utnyttet ham 100%..Samtidig forsvinner bredden i spillet..Med bredde i spillet kan vi hele tiden vri spillet over til den siden hvor motstanderen er i ubalanse..De få gangene arsenal var farlige mot oss, var når de nettopp evnet å gjøre dette..

SAFs evne til å forvandle dritt (Fletcher f.eks) om til gull kommer  fordi han har den evnen til å sette spillere inn i et system..Fletcher er god til å komme løp inne i boksen og et defensivt rivjern, ellers en begrenset spiller..Men fordi han hele tiden får innlegg og fordi han er flink til å komme på løp blir han god i det systemet...

Hadde vi ikke hatt cabaye ville saken vært en helt annen selvsagt..Da ville også jeg ha beholdt Barton.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8305 på: 24. Aug. 2011, 20:42 »
8 i PL. Bare for å være nøyaktig. Alle de andre statistikkene jeg har nevnt er kun med PL.

Nei 9? Iallefall følge PL sine offisielle sider for 2009/10. Assists i parentes.

1   Frank Lampard   Chelsea   17
2   Francesc Fabregas   Arsenal   15
3   Didier Drogba   Chelsea   13
4   James Milner   Aston Villa   12
5   Ryan Giggs   Man Utd   11
6   Nicolas Anelka   Chelsea   10
7   Craig Bellamy   Manchester City   10
8   Aaron Lennon   Tottenham   10
9   Luis Nani   Man Utd   10
10   Ashley Young   Aston Villa   10
11   Leighton Baines   Everton   9
12   Matthew Etherington   Stoke City   9
13   Adam Johnson   Manchester City   9
14   Florent Malouda   Chelsea   9
15   Antonio Valencia   Man Utd   9
16   Kevin Davies   Bolton   8
17   Shaun Wright-Phillips   Manchester City   8
18   Jozy Altidore   Hull City   7
19   Gareth Barry   Manchester City   7
20   Dimitar Berbatov   Man Utd   7

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8306 på: 24. Aug. 2011, 20:45 »
Frode: Jeg vet ikke hvilken kilde du bruker, jeg er inne på PLs offisielle side..og der er han registert med 9 assist for den sesongen

http://www.premierleague.com/page/Statistics/0,,12306,00.html

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8307 på: 24. Aug. 2011, 20:45 »

Nei 9? Iallefall følge PL sine offisielle sider for 2009/10. Assists i parentes.

1   Frank Lampard   Chelsea   17
2   Francesc Fabregas   Arsenal   15
3   Didier Drogba   Chelsea   13
4   James Milner   Aston Villa   12
5   Ryan Giggs   Man Utd   11
6   Nicolas Anelka   Chelsea   10
7   Craig Bellamy   Manchester City   10
8   Aaron Lennon   Tottenham   10
9   Luis Nani   Man Utd   10
10   Ashley Young   Aston Villa   10
11   Leighton Baines   Everton   9
12   Matthew Etherington   Stoke City   9
13   Adam Johnson   Manchester City   9
14   Florent Malouda   Chelsea   9
15   Antonio Valencia   Man Utd   9
16   Kevin Davies   Bolton   8
17   Shaun Wright-Phillips   Manchester City   8
18   Jozy Altidore   Hull City   7
19   Gareth Barry   Manchester City   7
20   Dimitar Berbatov   Man Utd   7

Har alltid fulgt denne her jeg.

http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/19952/leighton-baines?cc=5739

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8308 på: 24. Aug. 2011, 20:50 »
Ja ESPN er bra, men ikke alltid 100% presis har jeg lagt merke til ved noen anledninger.

http://www.premierleague.com/page/Statistics

Så går du til 09/10 sesongen. Om ikke de offisielle statistikksidene til Barclays Premier League kan stemme så vet jeg sannelig ikke hva vi skal basere oss på. Står 9 alle andre plassene jeg kikker innom nå også. Uansett så er det jo flisespikk.  :-\

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8309 på: 24. Aug. 2011, 20:54 »
AndyKerrtv Andy Kerr
Whispers #NUFC have enquired about Scott Parker as a replacement. V good player when at SJP but pretty sure his family didn't settle in #NE

I såfall et realt ballespark for breddespillet til InspectorC...  ;)