20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1305954 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8250 på: 24. Aug. 2011, 18:17 »
Inspector: Du snakker om en spiller som nå er fast på et hardtsatsende Liverpool og snuser på en plass hos det spanske landslaget! Det er ikke snakk om at kan vi inn en like god spiller som med det første.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8251 på: 24. Aug. 2011, 18:21 »
Det blir bare for dumt. Vi mister to KLASSESPILLERE på kort tid enten du liker det eller ei. Klassespillere er dyre i drift ja ofte - men Enrique spaserer selvfølgelig inn på en stor majoritet av lagene i PL.

Er fortsatt uenig..Enrique er ennå ikke en klassespiller..Baines, Evra, Cole er klassespillere..

Enrique er definitivt ikke noe dårligere enn Baines. Har fått voldsomt skryt etter sine første kamper i LFC.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8252 på: 24. Aug. 2011, 18:23 »
KØ: Jeg har vært rimelig konsekvent ifht kritikken min av Nolan, Enrique og Barton...Jeg definerer ingen av disse tre som  nøkkelspillere på banen, jeg tror det er mulig å få tak i spillere som kan bli minst like gode..Tiote og Colo er på den annen side uerstattelige..Selges Tiote for £15 mill i sommer så skal jeg love deg at min sympati for regimet forsvinner..

Beklager Inspector, men tror du er rimelig alene om denne oppfatningen, så da er det kanskje på tide å innse hvor langt ute på jordet du faktisk er...

jeg er mer pragmatisk...En midtbane bestående av mav - tiote  -  cabaye - jonas er mer balansert, mer bevegelig enn en med mav - tiote  - cabaye  - barton..I sistnevnte midtbane er det kun mav som er bevegelig og har fart...I de fleste tilfeller når Barton får ballen slår han den enten tilbake til tiote/cabaye eller så frir han ballen over til venstresiden..Resultatet blir alltid det samme..Alt innleggsansvar faller til Mav, evntuelt Jonas. Vi trenger bredde i spillet, som jeg har sagt mange ganger før, for å best utnytte Cabaye Tiote og Ba..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8253 på: 24. Aug. 2011, 18:25 »
Inspector; Det her blir bare pinlig. Det tror jeg du nesten innser selv også. Barton, Jose og Nolan er store tap for oss, men vi har heldigvis fått inn en ving og en sentral midt. Problemer er 1. Vi mangler bredde i stallen og alternativer fordi vi selger minst like hyppig som vi kjøper. 2. Laget vårt mister mer og mer kontuinitet. Det er ikke nødvendigvis så enkelt som at man erstatter en god spiller med en annen god. Man skal lære hverandre å kjenne og klubben mister litt identitet når gjennomtrekken øker. Nå har vi mistet 4 av de viktigste brikkene i laget vårt de siste to sesongene. Det er ingen fordel, uansett hvordan du vrir og vender på det.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8254 på: 24. Aug. 2011, 18:26 »
Skal bli interessant å se hva som skjer med Colo neste sommer... Har kontrakt som går ut i 2013 og de spillerne med god lønn som har hatt et år igjen denne sommeren vet vi hva har skjedd med.

Gjelder vel også Jonas? Det som skjer er at de blir solgt, noe annet vil overraske meg. Burde diskutert ny kontrakt med disse allerede no!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8255 på: 24. Aug. 2011, 18:27 »
KØ: Jeg har vært rimelig konsekvent ifht kritikken min av Nolan, Enrique og Barton...Jeg definerer ingen av disse tre som  nøkkelspillere på banen, jeg tror det er mulig å få tak i spillere som kan bli minst like gode..Tiote og Colo er på den annen side uerstattelige..Selges Tiote for £15 mill i sommer så skal jeg love deg at min sympati for regimet forsvinner..

Beklager Inspector, men tror du er rimelig alene om denne oppfatningen, så da er det kanskje på tide å innse hvor langt ute på jordet du faktisk er...

jeg er mer pragmatisk...En midtbane bestående av mav - tiote  -  cabaye - jonas er mer balansert, mer bevegelig enn en med mav - tiote  - cabaye  - barton..I sistnevnte midtbane er det kun mav som er bevegelig og har fart...I de fleste tilfeller når Barton får ballen slår han den enten tilbake til tiote/cabaye eller så frir han ballen over til venstresiden..Resultatet blir alltid det samme..Alt innleggsansvar faller til Mav, evntuelt Jonas. Vi trenger bredde i spillet, som jeg har sagt mange ganger før, for å best utnytte Cabaye Tiote og Ba..

Hva skjer når det blir afrikamesterskap, skader eller suspensjoner da?? Er du så blind at du overser nytten av å ha en innbytterbenk som kan gjøre en like god jobb som de som er på bana......? Nå er det jo slik at vi omtrent sitter med en jævla svarteper hver gang en spiller i 11´ern blir skada.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8256 på: 24. Aug. 2011, 18:29 »
Det blir bare for dumt. Vi mister to KLASSESPILLERE på kort tid enten du liker det eller ei. Klassespillere er dyre i drift ja ofte - men Enrique spaserer selvfølgelig inn på en stor majoritet av lagene i PL.

Er fortsatt uenig..Enrique er ennå ikke en klassespiller..Baines, Evra, Cole er klassespillere..

Enrique er definitivt ikke noe dårligere enn Baines. Har fått voldsomt skryt etter sine første kamper i LFC.

Du tuller nå Frode? Har du sett statistikken til Baines?.I fjor hadde Baines 11 assits og fem mål....Til sammenligning har vel Enrique i løpet av hele sin karriere i NUFC fem assits og ett mål..

Enrique spiller nå på et bedre defensivt lag, og de har faktisk møtt akkurat den samme motstanden som oss..Og jeg synes verken Arsenal eller Sunderland klarte å sette inn noe nevneverdig press på Raylor..Forøvrig slapp Enrique å møte kantspilleren Gervinhio,,

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8257 på: 24. Aug. 2011, 18:31 »
Jose Enrique er en langt bedre back defensivt enn hva Baines er. Baines har det offensive, så det kommer helt an på hvordan man ønsker å se på det..

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8258 på: 24. Aug. 2011, 18:32 »
Cissokho i aksjon for Lyon på Viasat Fotball mot Rubin Kazan for de som vil se nærmere på han!

Men han har vel egentlig aldri vært aktuell uansett.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8259 på: 24. Aug. 2011, 18:34 »
Midtbanen vår er jo kanon..  Ferguson, Guthrie, Tiote, Mav, Vukic, HBA, Gosling, Jonas og Cabaye..Det er plenty med spillere....Selv om vi mister Nolan og Barton er vi mye sterkere på midten enn hva vi var i fjor..Det vi trenger er spisser og venstreback..og helst en høyreback..

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8260 på: 24. Aug. 2011, 18:40 »
Midtbanen vår er jo kanon..  Ferguson, Guthrie, Tiote, Mav, Vukic, HBA, Gosling, Jonas og Cabaye..Det er plenty med spillere....Selv om vi mister Nolan og Barton er vi mye sterkere på midten enn hva vi var i fjor..Det vi trenger er spisser og venstreback..og helst en høyreback..
Midtbanen er bra, men det kommer garanter 3-4 skader der. Det vet vi jo. Spiss og vb er første pri.
Guthrie kan forøvrig strykes. Ferguson er talent men ikke noe mer. Ben Arfa er skada. Da sitter vi ikke igjen med mer enn akkurat en firer + noen på benken som vi ikke vet hvor gode de er.
« Siste redigering: 24. Aug. 2011, 18:43 av Fluffy »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8261 på: 24. Aug. 2011, 18:40 »

Guthrie - Kanon? Jaha...
Ferguson - Ung, ingen "proven" midtbanespelar
Mav - Ikkje spelt i PL endå.
HBA - Kven? Fortsatt skada...
Gosling - Ung. Lovandes.
Jonas - No ein av våre beste og viktigaste spelara
Cabaye - Ingen "proven" midtbanespelar, men med tanke på at han er fransk landslagspelar so er det lovandes. Kan verte veldig god. Heilt på det jamne i dei to første kampane.
Tiote -  Kanon forrige sesong. Litt meir rusten i dei to første kampane denne sesongen. Viktig spelar. For mange gule forrige sesong.

Mi må ha spiss og vback.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #8262 på: 24. Aug. 2011, 18:41 »
Man vet hva man har, men ikke hva man får.

Vi får se hvor kanon alle disse nysigneringene blir. Kan bli både himmel og helvete.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8263 på: 24. Aug. 2011, 18:43 »
En midtbane bestående av Barton - Tiotè - Cabaye ville jo vært helt fantastisk å kunne benytte seg av i vanskelige kamper mot de antatt beste lagene. Den midtbanen er det ikke mange som ville matchet i PL.
At vi nå mister Barton svekker selvsagt laget/stallen. Men jeg er helt enig i at det beste nok er å kvitte seg med han. Han er uberegenlig til til tider og er nok veldig vanskelig å håndtere for enkelte. Er jo ikke mange ukene siden Pardew sendte han ned til reservelaget etter en krangel.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8264 på: 24. Aug. 2011, 18:44 »
Man vet hva man har, men ikke hva man får.

Vi får se hvor kanon alle disse nysigneringene blir. Kan bli både himmel og helvete.
Nettopp. Det kan overraske eller så går det rett vest. Angrepsspillet vårt synst jeg er skremmende dårlig.