20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1305954 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8235 på: 24. Aug. 2011, 17:50 »
Enrique er en av PLs beste backer, og er helt klart verdt de pengene han tjente i Newcastle + litt til spør du meg. Vi kommer aldri i livet til å få inn en back som kan steppe rett inn i laget å gjøre en like god jobb.

Barton er jeg litt mer ambivalent til, men jeg mener at de positive sidene med Barton såvidt gjør det greit å holde på han ett år til, spesielt når vi setter oss en klemme slik vi gjør nå.

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8236 på: 24. Aug. 2011, 17:52 »
Jose hadde vi aldri klart å holde på. Det er ganske tydelig av hans uttalelser etter å ha forlatt klubben. Når det kommer til Barton er det ja og men. Han har dog en høy lønn. Og Pardew har kanskje fått beskjed om at lønn må frigis om lønn skal gis. Hvem vet? kanskje Barton går ut for at en venstreback og spiss skal komme inn?

Troppen sånn helhetlig ser mye lysere ut denne sesongen. Og ser mange utelater Ben Arfa fra januarvinduet. Men hovedsaklig ble han faktisk signert permanent i januarvinduet. Så utelate han fra inn/ut lista siste halvåret blir feil.

Vi har fått inn ett godt ungt talent, for de som har fulgt preseason så har vel mange fått med seg at Abeid har vært imponerende i de kampene han har fått. Tavernier kan også forhåpentligvis være med i førstelagsdiskusjon etter imponerende preseason og gode innhopp på nåværende låneopphold.

Gosling er tilbake som gir oss mye løpskraft. Dette er også positivt.

Den grunnen til at jeg er mest positiv i det negative av at Barton muligens forsvinner er at det blir plass til en ny type spiller i midtbaneleddet. Ettersom jeg synes at Barton, Tiote og Cabaye blir for like i stilen. Alle liker å sitte dypt. De vegrer seg litt på å komme tett opp i spissene. Tror for.eks Gosling som hadde en nydelig sjangse mot scum i slutten av kampen er en spiller som med sin høyde og styrke kan tilføre hodestyrke som Nolan hadde ifra midtbanefeltet og komme seg inn i boksen på de tunge løpene.

Men venstrebacken er der skoen enda trykker mest som jeg har uttalt tidligere. Å ha en trygg og god back som kan begge deler og har hurtighet er essensielt for den nye pass and move stilen vi visstnok skal innføre.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8238 på: 24. Aug. 2011, 17:54 »
Hadde vi klart å holde på Jose og Barton + fått inn de nye hadde jeg vært SVÆRT fornøyd med vinduet. Synd at salg av to såpass innflytelsesrike spillere skal ødelegge så mye.

Sorry, men Enrique er ikke verdt de pengene han nå tjener i Liverpool, og Barton er gal i hodet..Så lenge vi klarer å hente inn erstattere synes jeg ikke dette er problem..

Så lenge vi klarer å hente inn erstatter? Alle klubber klarer det, men om viljen er der er en annen sak.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8239 på: 24. Aug. 2011, 17:57 »
Hadde vi klart å holde på Jose og Barton + fått inn de nye hadde jeg vært SVÆRT fornøyd med vinduet. Synd at salg av to såpass innflytelsesrike spillere skal ødelegge så mye.

Sorry, men Enrique er ikke verdt de pengene han nå tjener i Liverpool, og Barton er gal i hodet..Så lenge vi klarer å hente inn erstattere synes jeg ikke dette er problem..
Inspector du rosemaler alt klubben kommer oppi. Du ser positivt på ting og det er bra,men du får det til å se ut som alt er perfekt og det er det ikke. Langt ifra.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8240 på: 24. Aug. 2011, 17:59 »

Den grunnen til at jeg er mest positiv i det negative av at Barton muligens forsvinner er at det blir plass til en ny type spiller i midtbaneleddet. Ettersom jeg synes at Barton, Tiote og Cabaye blir for like i stilen. Alle liker å sitte dypt. De vegrer seg litt på å komme tett opp i spissene. Tror for.eks Gosling som hadde en nydelig sjangse mot scum i slutten av kampen er en spiller som med sin høyde og styrke kan tilføre hodestyrke som Nolan hadde ifra midtbanefeltet og komme seg inn i boksen på de tunge løpene.

Dette er jeg enig i. Det eneste positive som kommer ut av Bartons exit er i mine øyne gunstige utviklingsforhold for Dan Gosling, som jeg har stor tro på.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8241 på: 24. Aug. 2011, 17:59 »

Så fort noen forlater Newcastle så er de rævva i dine øyne, eller du finner på noe spinn for å få det til å se lyst ut, uten dem...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8242 på: 24. Aug. 2011, 18:03 »
Veldig godt innlegg Vegard..Du nevner en viktig faktor: vi har allerede nok spillertyper ala Barton..Forøvrig har vi Mav straks tilbake.Da kan vi flytte Jonas over til høyresiden..Hvis vi virkelig skal trekke frem viktige spillere i de siste to oppgjørene er det Colo og Jonas..Sistnevnte har vært så god bakover at raylor har sett ut som en ok venstreback, og det sier sitt. Midtbanen blir da godt balansert etter mitt skjønn..Ballfordelingsegenskaper og muskelkraft sentralt, og bevegelighet og fart på kant..

Thomas: Klubben kommer til å hente inn en erstatter...Mesteparten av handlingen skjer de siste dagene før vinduet stenges..Sjekk de andre klubbene..Få av dem har kjøpt så mye som oss..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8243 på: 24. Aug. 2011, 18:03 »
Det blir bare for dumt. Vi mister to KLASSESPILLERE på kort tid enten du liker det eller ei. Klassespillere er dyre i drift ja ofte - men Enrique spaserer selvfølgelig inn på en stor majoritet av lagene i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8244 på: 24. Aug. 2011, 18:04 »

Dette er jeg enig i. Det eneste positive som kommer ut av Bartons exit er i mine øyne gunstige utviklingsforhold for Dan Gosling, som jeg har stor tro på.
Det er faktisk litt sant (Bare han holder seg skadefri), men vi mister likevel den krigerske innstillingen fra Barton.

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8245 på: 24. Aug. 2011, 18:11 »
Det blir bare for dumt. Vi mister to KLASSESPILLERE på kort tid enten du liker det eller ei. Klassespillere er dyre i drift ja ofte - men Enrique spaserer selvfølgelig inn på en stor majoritet av lagene i PL.

Enrique har vært lost cause siden januar ifjor. Å tru på at han skulle være her ved overgangsvinduets slutt hadde vært som å tru på julenissen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8246 på: 24. Aug. 2011, 18:13 »
Det var som et tilsvar til Inspector som stadig prøver å bagatellisere de sportslige bidragene og viktigheten til alle nøkkelspillerne vi stadig selger - og skifter ut med unproven PL-spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8247 på: 24. Aug. 2011, 18:13 »

Er fortsatt uenig..Enrique er ennå ikke en klassespiller..Baines, Evra, Cole er klassespillere..Men hvis Enrique fortsetter å utvikle seg kan han bli det..Enrique har som jeg har nevnt mange ganger før til gode å levere EN HEL GOD sesong på øverste nivå.

KØ: Jeg har vært rimelig konsekvent ifht kritikken min av Nolan, Enrique og Barton...Jeg definerer ingen av disse tre som  nøkkelspillere på banen, jeg tror det er mulig å få tak i spillere som kan bli minst like gode..Tiote og Colo er på den annen side uerstattelige..Selges Tiote for £15 mill i sommer så skal jeg love deg at min sympati for regimet forsvinner..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8248 på: 24. Aug. 2011, 18:15 »
KØ: Jeg har vært rimelig konsekvent ifht kritikken min av Nolan, Enrique og Barton...Jeg definerer ingen av disse tre som  nøkkelspillere på banen, jeg tror det er mulig å få tak i spillere som kan bli minst like gode..Tiote og Colo er på den annen side uerstattelige..Selges Tiote for £15 mill i sommer så skal jeg love deg at min sympati for regimet forsvinner..

Beklager Inspector, men tror du er rimelig alene om denne oppfatningen, så da er det kanskje på tide å innse hvor langt ute på jordet du faktisk er...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8249 på: 24. Aug. 2011, 18:16 »
Skal bli interessant å se hva som skjer med Colo neste sommer... Har kontrakt som går ut i 2013 og de spillerne med god lønn som har hatt et år igjen denne sommeren vet vi hva har skjedd med.