20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00  (Lest 51744 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #255 på: 02. Feb. 2011, 23:39 »
Meget dårlig underholdning på Craven Cottage i kveld. Vi var så tamme i alt vi foretok oss at jeg er veldig betenkt på hva som rørte seg inne i hodene på spillerne. Kan godt komme med mange skader, Fulham i form, osv. Men Fulham var veldig dårlige selv, likevel er det kun en Harper, som jeg mener er vår KLART beste i dag, som hindrer at vi taper mer. Vi er ikke i nærheten av å ofre like mye som i de siste kampene.

Utenom Harper mener jeg det ikke er noen som kan være fornøyde. Barton og Coloccini får godkjent, Jonas hadde en brukbar 2. omgang. I andre enden av skalaen finner vi Best, som rett og slett var verst. Makan til elendig innsats og dårlig humør. Fikk nesten like vondt av å se på det som å se Carroll valse inn på Anfield. Ranger er anonym, vil ikke forvente stort mer. Guthrie og Nolan sentralt ser nesten ut som de har et par bein på deling, gikk virkelig smått der både i press og offensivt. Skal bli godt med Tiote tilbake kjenner jeg. Simpson er sånn småshaky, ikke spesielt dårlig, men ikke godkjent heller. Williamson opptrer stort sett som en klovn. Vinner noen hodedueller, men ser ut som han har en lidenskapelig interesse for stoffet trøyene er lagd av. I tillegg sliter han voldsomt med både tempo og plassering, har sett han bedre enn dette. Enrique var også særdeles svak, roter vekk ballen, glipper i markeringene, og er direkte skyld i målet. Det er ikke tvil om at det er backene som skal innrette seg etter den linja som settes i midten, dog tror jeg at Williamson er vel langt tilbake der.

Alt i alt en drittkamp, som "formlaget" Fulham vinner 1-0 uten å overbevise i det hele tatt. Det er bare vi som er patetiske. Håper gleden og gløden er tilbake mot gunners i helga, ellers kan det bli helsvart.

Spot on!!
En begredelig fotballkamp av begge lag. Hadde håpet at vi skulle vise glød og vilje i kveld, men ikke faen!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #256 på: 02. Feb. 2011, 23:39 »
Når er arfa tilbake? Han er gull verdt nå, må vell være mulig og dytte han opp på topp?

I mars sies det.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

nobby

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #257 på: 02. Feb. 2011, 23:41 »
Når er arfa tilbake? Han er gull verdt nå, må vell være mulig og dytte han opp på topp?

I mars sies det.
på det humøret jeg er nå, og etter den forestillingen i dag så tror jeg ikke engang en magisk Ben Arfa kan redde oss. Men men, ting snur fort i fotball, gudskjelov........

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #258 på: 02. Feb. 2011, 23:43 »
Vi kan ikke regne med Ben arfa for å redde plassen vår..
Han har ikke spilt fotball på 7 måneder og har sikkert en høyre lårmuskel på størrelse med folk som har cerebral parese.
Jeg sliter strengt tatt med å se hvem som skal lage målene fremover.
Men sånn er det å være Newcastle-supporter!
Oppturer og nedturer, mest av det siste, men gud så forelsket jeg er i skjærene våre.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 02. Feb. 2011, 23:54 »

Grusom kamp! Forferdelig å se på! Fult fortjent Fulham seier!

Min konklusjon etter denne nitriste oppvisningen.
Taylor foran Williamson any day!
Best er ikke god nok, men hvem andre har vi å putte inn.
Løvenkrands er altfor dårlig for PL. Må holde han unna både laget og benken heretter.
Ranger er tilgitt på grunn av alderen og erfaringen hans. Forventer opp og nedturer om en annen med han.
Guthrie er ikke god nok for denne klubben. Er for treig både til bens og til å sette igang angrep fra sin midtbaneposisjon.

Til slutt vil jeg spør der andre her, hvemer best av Simpson og Perch?
Jeg heller mot å bruke Perch igjen. Han er mye raskere og tettere opp i mann enn hva Simpson er. Er heller ikke begeistret for Simpson sin plasseringsevne. Det er allikevel passiviteten hans til å være tettere opp i mann som ergrer meg mest.

Fremdeles 3 seire unna sikker PL plass.

Då har du hukommelsen til ein gullfisk. Simpson har vore ein av vore beste denne sesongen

Javel, men jeg er ikke enig!
Jeg sa forrige sesong at vi ikke burde signere Simpson permanent fordi jeg synes han er for svak. Når de først gjorde det og hentet Perch samtidig håpet jeg at konkurransen ville heve dem begge til å prestere når muligheten var der. Det syntes jeg ingen av dem har benyttet.
Jeg er fult klar over at Perch ikke har vært god i sine 4-5 kamper for NUFC, men jeg synes fremdeles at Simpson er et svak kort i backrekka.
Dødt løp i mellom dem, men jeg kunne tenke meg å gi Perch en siste sjanse. Høyreback må handles om nivået der ikke heves betraktelig.
« Siste redigering: 02. Feb. 2011, 23:56 av Frode »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 02. Feb. 2011, 23:56 »

Grusom kamp! Forferdelig å se på! Fult fortjent Fulham seier!

Min konklusjon etter denne nitriste oppvisningen.
Taylor foran Williamson any day!
Best er ikke god nok, men hvem andre har vi å putte inn.
Løvenkrands er altfor dårlig for PL. Må holde han unna både laget og benken heretter.
Ranger er tilgitt på grunn av alderen og erfaringen hans. Forventer opp og nedturer om en annen med han.
Guthrie er ikke god nok for denne klubben. Er for treig både til bens og til å sette igang angrep fra sin midtbaneposisjon.

Til slutt vil jeg spør der andre her, hvemer best av Simpson og Perch?
Jeg heller mot å bruke Perch igjen. Han er mye raskere og tettere opp i mann enn hva Simpson er. Er heller ikke begeistret for Simpson sin plasseringsevne. Det er allikevel passiviteten hans til å være tettere opp i mann som ergrer meg mest.

Fremdeles 3 seire unna sikker PL plass.

Då har du hukommelsen til ein gullfisk. Simpson har vore ein av vore beste denne sesongen

Javel, men jeg er ikke enig!
Jeg sa forrige sesong at vi ikke burde signere Simpson permanent fordi jeg synes han er for svak. Når de først gjorde det og hentet Perch samtidig håpet jeg at konkurransen ville heve dem begge til å prestere når muligheten var der. Det syntes jeg ingen av dem har benyttet.
Jeg er fult klar over at Perch ikke har vært god i sine 4-5 kamper for NUFC, men jeg synes fremdeles at Simpson er et svak kort i backrekka.

Då er mi ueinige. I dag var no Enrique dårlegare enn Simpson...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 02. Feb. 2011, 23:57 »
Simpson har hatt et par svake kamper nå, men jevnt over er han for min del en overraskelse fordi jeg hadde veldig liten tru på ham. Han har etter mitt skjønn vært en habil PL-back, og gjør sjelden grove feil. Såklart ikke god nok når målet er å stabilisere seg på øvre halvdel, men per nå er han vår beste høyreback. Perch har jeg dessverre gitt opp - det er jo en vandrende katastrofe.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 02. Feb. 2011, 23:58 »
Jeg snakker ikke om bare en kamp her, men sesongen sett under ett til nå og alternativene vi har i stallen til å kansje kunne få prestasjonene ørlite grann opp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 03. Feb. 2011, 00:01 »
Sesongen sett under ett er jeg ikke i tvil om at jeg foretrekker Simpson til fordel for både Raylor og til fordel for Perch.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

VegardAa

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #264 på: 03. Feb. 2011, 00:02 »
Helt enig Nordin!
Nå er det sikkert 1 år siden sist jeg skrev noe her, så det er vel på tide at jeg logger inn.

Jonas får ballen, også stopper det opp.. Det hele minner mer om katt som pirker litt borti maten med labben. Han stopper helt opp, prøver å vende av seg en spiller når han har 3 stk rundt seg.. Han tror jo han er heter messi! Gud så jeg gleder meg til Ben Arfa er tilbake i form (neste sesong).

Ranger er ung og har ikke fått første målet enda, han vant mange dueller! Når han vant duellene så oppsøkte Jonas samme duell, istedenfor å ha tro på at Ranger skulle vinne. Hadde Jonas hatt litt troa å bevegd seg inn i boksen, så kunne han fort ha puttet noen mål.

Best..... Tror jeg hadde klart å springe like mye som han iløpet av en kamp! Han orker jo ikke noe!! Han står jo bare å ser på! Ikke noe press på keeper! ALDRI! Når løven ENDELIG kommer inn (han skulle ha byttet før, og han skulle ha byttet ut jonas mot løven eller lignende) så jobber han mye, jager ballene, her med ned på midtbanen for å hente opp ballen. Han får kanskje ikke til så mye, men han har jo ikke fått klippekort sånn som Best tydeligvis har fått etter han skåret i _EN_ kamp..

Barton hadde tydeligvis ikke dagen, mange av innleggene var horrible..

Orker ikke å ta hele laget, men MOTM er helt klart Harper!

Ser ikke lyst på de neste kampene, men om 3 uker så har jeg litt med tro på laget! Ireland og tiote kan være det vi trenger.

Og en siste ting, ja nå er Ameobi ute lenge vil jeg tro. Hvem har vi igjen da.. Best, løven og ranger... Ai ai ai... Føler seg vel temmelig smart hele Newcastle ledelsen nå..

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 03. Feb. 2011, 00:10 »
Sesongen sett under ett er jeg ikke i tvil om at jeg foretrekker Simpson til fordel for både Raylor og til fordel for Perch.

Greit at han har vært svak i noen kamper og spesielt mot ManU i den første. Men han spilte både mot Villa 6-0 og Everton borte 1-0. NUFC har tatt noen poeng med de få kampene han også har spilt.
Dessuten har han vikariert på midtbanen og som venstreback mot Lennon. Det må da folk ikke legge så mye vekt på da han spiller ute av posisjon.
Greit at dere ikke synes han er god nok, det synes ikke jeg heller av det han har vist til nå. Men jeg synes heller ikke Simpson er det. Gang på gang står han flere meter fra sin mann og lar han slå inn i 16 meter vår. Det ergrer meg skikkelig ihvertfall.

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #266 på: 03. Feb. 2011, 00:10 »
For det første: alltid like moro å se hvor mye enkelte graver seg ned etter en kamp her inne.
Ja, det var dårlig. Skapte ingen ting. Så ut som en gjeng tomskaller osv. Men har da sett flere kamper i år som har lignet på denne. Er vel den sjette kampen uten mål i år, så ingen nyhet at det ikke løsner fremover.
Skal ikke begi meg ut på å bedømme alle spillerne, men har noen kommentarer.
For meg kan Best sette seg på sidelinja til han finner noe som minner om glød og gnist. Han glimtet til med hat-tricket sitt, men det er for meg alt han har vist. Har personlig mer tro på at Ranger med tillitt kan skape mye røre, som han har gjort med hell tidligere. Selv om dette har vært da han har kommet inn senere i kampene.
Hva gjelder Simpson vs. Perch diskusjonen heller jeg klart mot Simpson. Enkelt og greit fordi Simpson for meg har vært bedre enn det Perch har. Perch har for meg vist at han ikke hører hjemme i PL i det hele tatt, mens Simpson har hatt noen dårlige øyeblikk.

Taper fullt fortjent. Synd Enrique skulle glippe i dag, men måtte vel komme en gang det også. Gleder meg til å få tilbake Tiotè.

PS: Ben Arfa kan vel være et alternativ på topp på slutten av sesongen om ikke annet?

PSS: Fulham er et formlag. De var ikke gode i dag de heller, men vertfall langt bedre enn oss.

Til slutt: jeg tror fortsatt ikke vi rykker ned. Vi har hatt nedturer før i år, og det vil komme fler, men tror ikke det kommer nok nedturer til at det blir nedrykk.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #267 på: 03. Feb. 2011, 00:12 »
Jonas får ballen, også stopper det opp.. Det hele minner mer om katt som pirker litt borti maten med labben.

hahahahaha
If it has tits or wheels, count on problems!

bonnafs

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #268 på: 03. Feb. 2011, 01:27 »
Gud bedre! Begredelig forestilling fra begge lag, men dog fortjent seier til Fulham.
Skal sies at jeg kun så siste halvdel av 1.omg, og 2.omg. Vet ikke hvordan kampen forløp før dette, men tviler på det var noe å skrive hjem om...

Syns allikevel folk her på forumet er svært raske med å svartmale situasonen.. Ja, vi spiller helt planløst offensivt, forsvaret er like shaky som en avis som blir holdt og lest av en 99 år gammel pensjonist, samtidig som midtbanen holder norsk 2.div nivå. Men dette har tross alt skjedd tidligere i sesongen også (som enkelte tidligere har påpekt). En ELENDIG forestilling er ikke synonymt med nedrykk, selv om det skal sies at undertegnede har tenkt tanken selv. Før salget av Carroll tenkte jeg at 35 mill inn ikke er så nyttig dersom vi befinner oss i Championship neste sesong.

Men det er viktig å tenke positivt :)

- Denne forestillingen føyer seg inn i en rekke av noen begredelige forestillinger fra Newcastles side. Ingen grunn til å svartmale situasjonen totalt

- Tiote  og kanskje S.Taylor tilbake neste kamp. Ireland og Gosling tilbake om ca 2 uker, selv om de sannsynligvis vil trenge en del kamptrening.

- Ny sjanse allerede på lørdag. Er dog ikke så optimistisk mtp poeng i den kampen, men med Newcastle involvert vet man aldri! Vi har en tendens til å heve oss mot de store lagene. Etter min mening må vi gi laget og spillerne "arbeidsro" i en periode på ca 3 uker, før vi trekker konklusjoner mtp nedrykk. Jeg tror spillerne hever seg betraktelig til neste kamp, og forhåpentligvis får med seg en positiv opplevelse derfra, som vil være med på å snu 0 poeng til 3 poeng. Skulle neste kamp gå til h******, består førsteelleveren av en såpass profesjonell gjeng, at jeg tror vi får se laget vårt kjempe med nebb og klør, med Barton, Nolan og Tiote i spissen. Er dog SVÆRT avhengig av disse 3 spillerne, og spesielt Barton og Tiote. Dersom Barton blir skadet, og Tiote fortsetter å få unødvendige gule kort, ser situasjonen straks mørkere ut.

Når det gjelder forsvaret ser jeg det diskuteres hvorvidt Pardew bør bruke Simpson eller Perch. I mine øyne er Simpson helt klart førstevalg. Han har overrasket meg positivt denne sesongen, selv om han ikke er noen klassespiller. Perch er rett og slett en vandrende katastrofe. Han har absolutt ingenting i en PL klubb å gjøre. I midtforsvaret ser jeg Colo og S.Taylor. Williamson er som en kar oppsumerte det meget bra her, et vandrende straffespark. Er ikke første gang han er heldig som unngår å få straffespark mot seg. Enrique har hatt en strålende sesong, men glapp dessverre idag, og hadde en dårlig kamp i likhet med resten av laget.

Når det gjelder Gutierrez er litt i tvil. Han er en av de få spillerne som tør å utfordre, og faktisk har forutsetninger for å lykkes med det. Men syns også at han går seg fast litt for ofte, og det ender opp i ingenting. Syns egentlig i likhet med en kar ovenfor her, at han er litt oppskrytt. På sitt beste er han meget bra, men av og til virker han å være helt ute.

På topp er det selvsagt veldig tynt. Til og med min morfar ser det, og han er ikke nevneverdig glad i fotball. Styret burde helt klart hentet inn en ny spiss, uavhengig om Carroll hadde gått eller ikke. Ranger er ung og synes helt klart han virker å være bedre som supersub istedenfor å starte kamper. Men dersom vi sikrer plassen, er jeg enig i at Pardew meget gjerne kan starte med Ranger på topp. Best er like ustabil som situasjonen i Kairo, og har etter min mening ikke vist nok til å ha klippekort som han åpenbart har. Ser dog at Løvenkrands får meget mye tyn. Men helt seriøst folkens, hva i helvete skal han utrette når han ikke får en jævla ball å jobbe med?? Løvenkrands er ikke noen klassespiss, men syns han får ufortjent mye tyn her. Hvis Løvenkrands skal lykkes, må vi spille på styrken hans, nemlig farten, og det har jeg ikke sett vi har gjort en jævla gang i år. Gang på gang har jeg sett Løvenkrands på vei gjennom, bare for å se at ballen heller blir spilt ut til Gutierrez som roter den vekk. Er det rart gutten blir frustrert?? (Og ja, jeg vet han var alene gjennom mot Spurs) Hadde det vært opp til meg hadde vi lagt opp spillet etter farten til Løvenkrands. Da tror jeg han hadde blomstret og puttet et par mål. Alt er uansett bedre enn det offensive spillet vi viser i dagens kamp.

Ikke svartmal situasjonen folkens. Negativitet smitter. Gi gutta 3 uker, så kan vi evt da begynne å tenke CCC :)
« Siste redigering: 03. Feb. 2011, 01:35 av bonnafs »
There is only one No.9.. Alan Shearer

Newcastle - Manchester United: 5-0

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #269 på: 03. Feb. 2011, 07:06 »
Veldig enig i din oppsummering. Tror spesielt løven kan hjelpe oss litt fremover hvis vi spiller på styrken hans. Ranger er også brukende til gjennombruddsfotball,men må minnes på å invitere mer. At Best er like ustabil som situasjonen i Kairo,borger for at han kan være f
Et fyrverkeri innimellom. La oss håpe for Egypt sin skyld at situasjonen der forblir eksplosiv på samme nivå som Best. Dvs eksplosiv på nivå med en boks valium eller ei spekeskinke.

Nei mitt syn er at både Ranger og Løven må spille, så gar vi i det minste fart å by på