20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00  (Lest 29570 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle 2. Februar kl.21.00
« Svar #270 på: 03. Feb. 2011, 08:34 »
ser ut til at vi må ta oss en studietur til Goodison Park og lære hvordan man skal score mål uten brukbare spisser... :(

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 03. Feb. 2011, 08:58 »
Jeg synes Barton var klasse i går..Han fordeler ballen bedre enn de fleste.. Men alt ble utrolig vanskelig både for ham og Jonas pga spissenes elendige arbeid i går. Jeg har faktisk ikke sett så dårlig arbeid på topp på det jeg kan huske. De stod alt for mye stille begge to, de tok ikke løpene før etter at pasningen hadde gått, men da er det for sent..De må starte løpene i forkant, dette gir både rom siden de trekker med seg forsvarere og flere pasningsalternativer for midtbanen.  Begge har spilleforståelsen til en 3-åring. Det kan jo selvsagt kompanseres gjennom innsats, men begge jobbet jo nesten ingenting i går, og det irriterte meg noe jævlig. De presset ikke før nesten innpå vår egen banehalvdel. Skikkelig oppofrende press fra spissene innebærer at forsvarerne til fulham må spille ut på sin egen back eller pole ballen opp. Hangeland fikk derimot spasere med ballen og sentre inn til midtbanen..håpløst

Sholadinhio er mye bedre enn resten av våre angripere..Hvis han blir klar til neste kamp bør vi han spille sammen med Løven..De passer i lag, og selv om Løven kan være usynlig til tider, vil han i løpet av kampen ha flere gjennombruddsmuligheter, og da er det opp til vår egen midtbane å bruke ham. Det er mer enn hva vi kan si om ranger hvis teknikk er håpløs og best som ser ut som hodet er en helt annen plass enn på en fotballbane. Savnet etter Sholas possesionspill var i går stort. Å sentre ballen opp på topp var som å gi den vekk, hvilket betydde at vi ikke klarte å flytte laget etter og skape overtall rundt fulhams 16m

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #272 på: 03. Feb. 2011, 09:23 »
Jeg også er selvfølgelig enig i at Shola må spille, så lenge han er klar. Men spørsmålet blir vel hvor lenge han blir værende ut med dette kjevebruddet?

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #273 på: 03. Feb. 2011, 09:42 »
Med tanke på skaden på Shola, tipper jeg vi går inn i en tørkeperiode nå. Og kan med det desverre ligge godt i sumpa når vi får tilbake spillere som Ireland, Ben Arfa og Gosling. Men, med de to førstnevnte i form, tror jeg vi kan klare å redde plassen. ser faktisk for meg Ben Arfa som spiss når han blir klar igjen. 4-5-1 formasjon, med Ireland liggende bak Arfa. Ev Shola på topp dersom han ikke blir ute for lenge, med Ben Arfa istedenfor Jonas.
Skal bli godt å få tilbake Tiote også, men desverre tror jeg han kan måtte stå over mange kamper resten av sesongen pga suspensjoner..

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #274 på: 03. Feb. 2011, 10:20 »
Men alt ble utrolig vanskelig både for ham og Jonas pga spissenes elendige arbeid i går. Jeg har faktisk ikke sett så dårlig arbeid på topp på det jeg kan huske. De stod alt for mye stille begge to, de tok ikke løpene før etter at pasningen hadde gått, men da er det for sent..De må starte løpene i forkant, dette gir både rom siden de trekker med seg forsvarere og flere pasningsalternativer for midtbanen.  Begge har spilleforståelsen til en 3-åring.
Veldig enig her.

Var mange smarte passninger fra Barton som kunne vært gull, men det virket som om noe eller noen blokkerte de logiske tankeprosessene til spissene våre, og de fleste passningene endte opp i Fulham-bein. Det ble faktisk svært provoserende etterhvert og Joey kikket oftere og oftere opp på skyene og hyttet med neven etter bom-passningene. Klart at frustrasjonen sprer seg.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #275 på: 03. Feb. 2011, 10:41 »
Helt forferdelig kamp av oss igår, var så man nesten følte seg uvel av å se på. Possession var på 88-12  i andre omgang etter noe sånt som en halvtime spilt, det sier mer enn nok.

Men uansett, til tross for den forferdelige forestillingen igår, er jeg ikke spesielt bekymret for nedrykk. Spissene var veldig dårlige, men tror dette også skyldes at midtbanen var elendig. Nolan så jeg ikke én eneste gang omtrent i kampen, Guthrie lite involvert, Jonas hadde en dårlig kamp, men var i det minste litt involvert, og Barton var også dårlig.

Men fra lørdag har vi Tioté tilbake, noe som jeg tror blir ekstremt viktig. Største problemet igår var at vi ikke klarte å holde ballen i laget, men også et stort problem at vi slet ekstremt med å vinne den når Fulham hadde den. Lørdag er en av seriens beste ballvinnere tilbake, og da tror jeg vi vil heve oss betraktlig.

Og med possession tror jeg vi vil skape sjanser,og Best viste mot West Ham at han er kapabel til å sette sjansene sine!  :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 03. Feb. 2011, 10:43 »
Men alt ble utrolig vanskelig både for ham og Jonas pga spissenes elendige arbeid i går. Jeg har faktisk ikke sett så dårlig arbeid på topp på det jeg kan huske. De stod alt for mye stille begge to, de tok ikke løpene før etter at pasningen hadde gått, men da er det for sent..De må starte løpene i forkant, dette gir både rom siden de trekker med seg forsvarere og flere pasningsalternativer for midtbanen.  Begge har spilleforståelsen til en 3-åring.
Veldig enig her.

Var mange smarte passninger fra Barton som kunne vært gull, men det virket som om noe eller noen blokkerte de logiske tankeprosessene til spissene våre, og de fleste passningene endte opp i Fulham-bein. Det ble faktisk svært provoserende etterhvert og Joey kikket oftere og oftere opp på skyene og hyttet med neven etter bom-passningene. Klart at frustrasjonen sprer seg.

Jepp, var spesielt en gang jeg la merke til at dette: Barton slo ballen ut til siden, men Ranger startet løpet sitt alt for sent. Ranger bør selv skjønne at han enten må komme i mot Barton (vise iniativ til at han vil ha ballen) eller trekke ut til siden før Barton slår pasningen i det rommet. To ting kan hvis Ranger tar løpet ut før Barton slår pasningen: A) han trekker med seg en spiller ut og åpner rom som Barton da kan føre ballen i eller B) Ranger mottar pasningen på siden..Begge alternativene forutsetter uansett at Ranger orker å ta løpene i forkant og at han har vilje eller evne til å skjønne at han må involvere seg uten at ballen nødvendigvis slås direkte mot ham. Begge delene var fraværende i går.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #277 på: 03. Feb. 2011, 10:48 »
Tror vi må hente poengene på hjemme bane nå, og heldigvis har vi nolan, som har vært veldig god hjemme sammen med tiote. tiote dekker ufattelig mye rom, og slår "lette" men geniale passninger. han er nede og henter ballen hos stopperne og får delt dem ut til barton/jonas, ofte etter bakken noe som passer oss bedre uten Carroll. Desuten må de dekke han opp med en til to spillere, for vis han får rom setter han fart rett frem. Nolan bidrar ikke så mye i oppbygging av spillet, men han har scoret 10 mål i år, (alle hjemme?) Mitt tips er at han havner på flere mål enn carroll i år:)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #278 på: 03. Feb. 2011, 11:38 »
Ja, da skjedde det igjen.
Hvorfor i granskogen spiller vi alltid noen av våre dårligeste kamper i mot klubben Fulham, det er jo ræva fotball.
Spillerene burde være full av energi etter en treningsperiode i Portugal? Men nei, vi virket helt tafatte og helt på jordet, det var så elendig at jeg noen min etter Fulham scoret,satt jeg av pc min og tok turen i senga, så elendig var det.

Hvorfor skjer dette?
Hodgson sa jo det samme etter at de hadde tapt mot Wolves, da de tapte og kansje de spilte den dårligeste kampen noensinne? Da hadde de og hatt kampfri og hadde bare trent en uke++

Hvorfor skjer sånne ting?
Hvorfor skjer det med hele laget?
Hva har skjedd, er det det mentale som spiller inn?
Og hvorfor, hvorfor alltid nesten spiller vi så ræva mot Fulham.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 03. Feb. 2011, 12:26 »
Fulham er gode bakover i banen og virker veldig godt organisert. Når vi lemper inn elendige innlegg fra langt ute i banen er det barnemat for en stopper som Hangeland. Ingen av spissene våres virker særlig samkjørte.
Tipper bortekampen mot Birmingham om noen uker kommer til å bli veldig lik denne!!
« Siste redigering: 03. Feb. 2011, 12:32 av Thomas Beckheim »

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #280 på: 03. Feb. 2011, 12:30 »
Forferdelig kamp av oss. Ingenting stemte og vi så aldri ut som vi kom til å score.

Denne kampen minte meg faktisk en del om spillet vårt den sesongen vi rykka ned.

Men vi får bare glemme den, se frem mot Arsenal og satse på at Tiote vil gi troa tilbake til gutta!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 03. Feb. 2011, 12:55 »
Denne kampen minte meg faktisk en del om spillet vårt den sesongen vi rykka ned.

Flere som fikk noen ubehagelige flashbacks ja...  :P

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #282 på: 03. Feb. 2011, 13:38 »
Som flere her påpeker, syns jeg det er litt tidlig å grave seg 3 fot med allerede. Hjemmekampen mot Fulham var, før denne kampen, den desidert dårligste kampen jeg hadde sett men vi klarte likevell å komme sterkere til bake. (Kanskje ikke kampen etter :P)
Med Tiote til bake på lørdaghåper jeg at vi kan kjempe Arsenal ut av stilen med fysisk spill. Må også inrømme at jeg er skeptisk til spissene våre, men satser på at vi kan krige inn et par mål på døball i tiden fremover. Nolan er jo en helt annen spiller med sjeiken bak seg. Jeg har mest troen Best - Løven som spisspar, og så får heller Ranger komme inn etter 60 min å lage uro. Lukter ikke akkurat svidd av dem, men tror vi greier å få de 10 poengene vi trenger for å være trygge.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #283 på: 03. Feb. 2011, 13:39 »
Vi kan ikke regne med Ben arfa for å redde plassen vår..
Han har ikke spilt fotball på 7 måneder og har sikkert en høyre lårmuskel på størrelse med folk som har cerebral parese.

Så du mener at en del av opptreningen gjøres i kamp? og ikke akkuratt nå? fysisk er han nok rustet når han kommer tilbake, men sikkelig rusten. Men en rusten arfa er nok nedre en alternativene

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil