20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00  (Lest 32997 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #150 på: 22. Jan. 2011, 19:17 »
Et spørsmål til InspectorC: Siden du mener strake bein = rødt kort, da må du vel mene at Guthrie skulle vært vist ut i første omgang?

Kan forsvares ja. Jeg reagerte på den taklinga. Han kom inn med strake føtter og det kunne fort blitt et styggere resultat. Glad dommeren ikke fikk det med seg.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 22. Jan. 2011, 19:19 »
Herregud, jeg synes det blir for dumt om man skal vise ut for alt sånn. Risikoen for å pådra seg skader er et element i veldig mange idretter, og bare sånn det er. Jeg synes all denne sutringen om farlige taklinger osv. er helt meningsløs.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 22. Jan. 2011, 19:22 »
Helt enig, torfinn. Damefotball er å anbefale, Inspector!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #153 på: 22. Jan. 2011, 19:26 »
Har tatt meg en isbit og sett bent score for noen andre enn sunderland:)
Laget gjorde en god jobb, Men er ikke enig at nolan får bedre enn guthrie, (6-7)
Hadde tatt 1 poeng før kampen med tanke på skade situasjonen, neste kamp er 2. feb. og da er forhåpentligvis carrol tilbake, samt at arfa tilbake i trening. En eller to signeringer så ser det veldig lovende ut for resten av kampene. Håper dette er den berømte "down" perioden, og da har vi kommet veldig godt ut av det.! 7 plass og Sunderland uten målscorere så er den i rekke vidde. Høyere opp blir vanskelig når det er 7 poeng, og lagene bak ligger tett på oss.

Noen som vet om Ben Arfa er tilbake i trening?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 22. Jan. 2011, 19:28 »
Helt enig, torfinn. Damefotball er å anbefale, Inspector!

Jeg synes taklingen var stygg. Vedkommende måtte hoppe opp for ikke å bli tatt.

Alekss

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #155 på: 22. Jan. 2011, 19:31 »
Helvette så surt at vi ikke klarer å holde helt inn.

Og Løven, han synes jeg er en direkte katastrofe. Han er god til å time løp, men han gidder ikke å gi jernet og løpe. Virker umotivert.

Hadde han vært en spiss av klasse hadde han hivd seg inn på det skudde til Ranger i sluttminuttet og sklidd den i mål. UDUGELIG!

Simmi

• Gjest
« Svar #156 på: 22. Jan. 2011, 19:32 »
Det er forskjell på å komme for sent inn i en takling, og kvesting ala De Jong sin takling. Guthries takling var stygg, og det var klart gult kort, men den var ganske langt unna rødt kort.

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #157 på: 22. Jan. 2011, 19:43 »
Pardew gjør to store feil på slutten, bytter inn Perch og Løven. Han skulle heller bytta inn Ranger tidligere, og en annen på midten. Både Perch og Løven er ubrukelige, for å sette det litt på spissen.

Ranger skaper den sjansen alene, og fikk vel litt panikk av å plutselig være alene med keeper. Hadde han fått lenger tid på banen hadde han garantert skapt mer, og vi hadde garantert ikke delt poeng, men vunnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 22. Jan. 2011, 19:47 »
Jeg har reagert flere ganger denne sesongen på "Nani-taktene" til Rafa Van der Vaart. Han er virkelig en motbydelig spiller som legger seg, filmer og sutrer som ei jævla f****! Sånn var tilfellet også i dag, flere som legger merke til det?? Samme greia er det med Robben, og til dels Van Persie. Van Bommel og de Jong er andre idioter. For et avskyelig landslag Nederland har... De er gode fotballspillere, men likevel er de alle en skam for fotballen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 22. Jan. 2011, 19:49 »
Ja, han var helt på trynet. Heldigvis gjennomskuet dommeren han fra første sekund!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #160 på: 22. Jan. 2011, 19:54 »
Fy faen så latterlig å begå samme feilen som mot Sunderland! Vi sender opp 6-7 mann i angrep når vi leder 1-0 mot et CL-lag på overtid?? Helt utrolig.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 22. Jan. 2011, 19:57 »
Aleksiss: Tror Løven hadde en kortslutning der. Han var mer opptatt av å holde seg på linje med Dawson. Mao var  han redd for å gå i offside, noe det umulig kunne ha vært uansett siden Ranger la inn fra dødlinja. Dessuten var det dårlig av Ranger. Han må se opp der og legge inn rett. Hvis ikke avgir vi poeng mot de beste lagene.

Alekss

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #162 på: 22. Jan. 2011, 20:14 »
Enig i at han Ranger kanskje burde lagt inn der Inspector. Men det var flere situasjoner hvor Løven var på deffensiven og ræva.. Som når Tottenham begynte å røre litt deffensivt på slutten. Han bare dulta etter istedenfor å legge inn et helhjertet press på ballfører. Helt umotivert etter min mening. Sånne ting gjør spillere for meg UDUGELIGE.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 22. Jan. 2011, 20:23 »
I bunn å grunn så viser dette at vi har en alt for tynn stall. når vi får skader så må vi rokere på spillere istedenfor å kunne sette inn en spiller direkte i den posisjonen. Vi trenger flere signeringer.

For tynn, for dårlig og for ubalansert stall synes jeg.
Vi har 5-6 spisser i stallen men kun et fåtall holder mål over en lengre periode.
På vingplassen er det totalt krise, og selv om vi har flere sentrale midtbanespillere må det i denne posisjonen også oppgraderes for å gjøre laget bedre. Er flere der som dessverre ikke er helt til å stole på.

Surt å nok engang tape poeng på overtid. Mangel på kynisme og slitne spillere mener jeg er årsaken. Hadde dette vært for 5 år siden hadde ballen blitt spilt til Shearer som hadde siktet på cornerflaget for å skjerme og drøye tiden og spillerne hadde blitt i posisjonene sine.

Jeg vil også si at denne kampen viser at ny ving, ny spiss og ny sentral midtbane må handles, og det må være kvalitet.
Etter Carroll synes jeg vi på spissplassen mangler alternativer som vi kan stole på. Prestasjonene varierer voldsomt.
På den sentrale midtbanen kan jeg ta kampen idag som et eks. Nolan burde vært tatt av banen i løpet av de siste 15-20 minuttene. Han var jo helt ferdig og ble jo nærmest torturert på slutten der. Hadde ikke noen alternativer å sette inn istedenfor. At Perch måtte vikariere der på slutten er bare enda et bevis.
På vingplassen er det ikke vits å si noe. Alle vet at vi har manko på vinger.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #164 på: 22. Jan. 2011, 20:35 »
Hadde håpet på 1 poeng før kampen. Tottenham er et topplag.
Vi er nyopprykket med en alt for tynn stall, det viser seg i dag. Mot slutten av 2 omg virket våre spillere skikkelige slitne, de orket ikke annet enn og spirnge rundt og bruke energi på det. Vi så dette da den store feilen ble gjort, alle stormet i angrep, Tottenham kontret oss i senk. Vist jeg ikke så helt feil, hadde vi kansje rundt 6 eller 7 spillere på egen banehalvdel, da Tottenham scoret,  ingen orket å komme tilbake.
Spillerene skal ha skryt for formidabel innsats.

Minuset er at vi så sent på slutten hiver alle i angrep? Men er det ikke dette vi har vært kjent for og elsket tidligere under Keegan?
Jeg synes vi skal vært stolte av hva vi har gjort så langt denne sesongen 8)
Mitt eneste mål er og holde Newcastle i premier league og bygge videre på det. Hva som skjedde med CH og hvordan vi har vært i ettertid og hva vi ha plukket av poeng, ja jeg er stolt av Newcastle og jeg elsker moralen som er der for tiden.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.