20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 61783 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Simmi

• Gjest
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #285 på: 16. Jan. 2011, 18:29 »
Atter en gang får man bevist på dette forumet at fotball er følelser heller enn logikk... Noen sier Shola var bb mens andre mener han var elendig. Det er derfor håpløst når enkelte her skriver at andre mangler kunnskap når de fremmer sine syn.

Jeg mener at Shola var under pari i dag. Man skulle tro han kunne få erfaring i toppetasjen av så mange år i PL, men han fremstår ofte som en urutinert 18 åring, så også i dag. Kan mer enn de fleste, men viser det bare noen få ganger pr kamp. Best presterte som forventet og beviser at han ikke skal spille når vi må ha moen til å jage eller holde på ballen. De to stasjonære spissene våre gjorde det vanskelig for midtbanen, og det er egentli pardew sin feil. Løven eller Ranger burde kommet innpå tidlig i andreomgangen.

Målet så jeg ikke pga satelittsendinga ramla ut...
Guthrie er i beste fall en squadplayer men spilte periodevis ok i andre omgang. Willo viser at han holder nivået i 90% av tiden, mens de andre 10% forteller meg at jeg foretrekker taylor når han er klar.

Surt poengtap, som pardew må bære litt av skylden for i og med at vi ikke er mer kyniske på slutten og at han venter for lenge med byttene

Du går litt i din egen felle Bjørni.

Ameobi spilte en god kamp i dag. Han løp mye, og jeg syntes også at han skapte en del. I tillegg vant han veldig mange dueller i motsetning til Best. Ameobi var ikke fantastisk, men han var god i dag.

Syntes også du er litt vel streng med Guthrie. Vi hadde taket på midtbanen til S'land i 2. omgang, og mye av det var Guthries fortjeneste. Han dekket store rom, og jobbet hardt hele kampen i gjennom. Til og med en nøytral tilskuer som Frode Marti syntes at Guthrie gjorde en god kamp i dag. De fleste her på forumet er altfor strenge med Guthrie bare på grunn av kampen mot City. Da var han helt elendig, men det er mange som har vært det i år. Personlig syntes jeg han er bedre enn Smith.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 16. Jan. 2011, 18:35 »
Synes ikke vi bør skylde så mye på Harper. Målet kom etter at vi lot Sunderland presse for mye på slutten og skapte en rekke store sjanser. Hadde vi klart å holde Sunderland vekke ifra mål, hadde de aldri fått sjansene på slutten. Synes vi la oss litt for defensivt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 16. Jan. 2011, 18:44 »
Er vanskelig uansett. Det er helt naturlig at man faller bakpå på overtid og det andre laget flytter opp alt fordi de har ingenting å tape. Vi kunne kanskje ha vært mer kyniske, holdt ballen mer i laget på slutten. Men for all del, vi kan ikke klage. Uavvgjort borte mot Sland med våre 3 beste spillere ute.. Fjern Bale, Vart og Modric fra Tham og de vil slite de også...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #288 på: 16. Jan. 2011, 18:46 »
Simmi: hvordan går jeg i min egen felle? Dette er jo mine subjektive meninger, som er et utslag av følelsen jeg har under og etter kampen. Jeg presenterer dette som min oppfatning, ikke som en fasit. Ulikt inspektøren, Inuz m.fl som påstår at andre ikke har peiling

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #289 på: 16. Jan. 2011, 18:50 »
Tydlegvis er det bjørni ser som er rett. Ameobi gjorde ein fantastisk jobb idag.
Igjen: jeg har presentert mitt syn. Ikke en fasit. Det er KUN det jeg kverulerer på. Alle skal få ha sin mening - og dette er min. Hvis du ikke ser forskjellen, kan det være at du ser det ved å scrolle to sider tilbake og se hva jeg egentlig skriver...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 16. Jan. 2011, 18:54 »
Jeg kan bare ikke fatte at det går an å mene at Ameobi hadde en dårlig kamp i dag - og syns på en måte at du argumenterer som InspectorC når han slakter Steven Taylor.

Er du ikke enig i at Ameobi vant et titalls hodedueller, var flink til å holde på ballen, og i høyeste grad bidro til nolans mål?

Jeg vet ikke, men jeg tror, at hvis Carroll hadde gjort den samme innsatsen, hadde han blitt hyllet, også av deg, bjørni.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 16. Jan. 2011, 18:58 »
Jeg har aldri slaktet Taylor, har bare påpekt at han tjener allerede for mye i forhold til prestasjoner på banen. Taylor er en ok midtstopper, men ikke så god at han fortjener over 40 i uka..Det har alltid vært mitt poeng.

Simmi

• Gjest
« Svar #292 på: 16. Jan. 2011, 19:06 »
Atter en gang får man bevist på dette forumet at fotball er følelser heller enn logikk... Noen sier Shola var bb mens andre mener han var elendig.

Det var dette jeg mente med å gå i din egen felle. Du starter innlegget sånn og så gjør du akkurat det samme, legger følelser foran logikk.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #293 på: 16. Jan. 2011, 19:14 »
Ja, det er jo det jeg sier... Fotball er følelser og ikke logikk. Ihvertfall ikke i en kamptråd. Det er ingenting å arrestere meg på, jeg har jo sagt det 17 ganger allerede.

Og Eivind: det er riktig at carroll skal spille mye dårligere enn ameobi for å bli slaktet av meg. Ref det jeg har prøvd å si mange ganger tidligere i denne tråden. Forskjellen er at jeg vet det selv, mens enkelte andre er såkalt objektive og har copyright på sannheten.

Alle har sine kjepphester, Ref tidligere diskusjoner om emre, oba, insomnia, smudger, rout Osv Osv

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #294 på: 16. Jan. 2011, 19:22 »
De som mener shola er bb bør se kampen igjenn, han var heller ikke dårlig i dag. men at noen mener jobben han gjør i dag er fantastsk, må ha sett for mange man united kamper med berba på topp. Se kampen igjen og se på innsats til feks barton mot shola. Stor forskjell, men for all del syns shola var god, men har noe igjenn før han matcher jobbingeb til feks. Carroll.. Da tenker jeg kunn innsats ikke ferdigheter

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #295 på: 16. Jan. 2011, 20:35 »
De som mener shola er bb bør se kampen igjenn, han var heller ikke dårlig i dag. men at noen mener jobben han gjør i dag er fantastsk, må ha sett for mange man united kamper med berba på topp. Se kampen igjen og se på innsats til feks barton mot shola. Stor forskjell, men for all del syns shola var god, men har noe igjenn før han matcher jobbingeb til feks. Carroll.. Da tenker jeg kunn innsats ikke ferdigheter

Helt enig!!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 16. Jan. 2011, 20:54 »

Shola var ikke vår beste idag, men han er en av dem. I mine øyne var Barton var beste på Stadium of Shite, like bak ham var Sholadinho og Coloccini, i tillegg syns jeg backene stort sett klarte seg meget bra.

Når det gjelder Sholas innsats så er den ikke perfekt, og ALLE vet at han skulle scoret på den sjansen etter 12 minutter, eller når det var. Men se på den jobben han gjør som oppspillspunkt. Som noen skrev før meg, Bramble var jo nærmest sjanseløs mot ham, i tillegg var Ameobi mye nede og hentet med ryggen motSunderlands mål og fant ofte gode alternativer for å prøve og skape noe. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg her:
KANSKJE hadde vi klart å holde unna på slutten dersom Best også hadde klart å involvere seg like mye som Ameobi. Jeg gir ikke Best skylden for at vi ikke vant, men hver gang vi klarerte mot slutten så kom Sunderland veldig fort tilbake inn i feltet vårt. Vi var ikke flinke nok til å holde på ball når vi vant den. Der var Ameobi god idag, mot slutten så han dessverre, og forståelig nok, sliten ut.

Uansett var Ameobis rolle viktig utpå der idag. I Colo, Barton og Ameobi så hadde vi en leder i hver lagdel, det er viktig for å inspirere medspillerne rundt seg. Mange spillere klarer å prestere bra i et godt kollektiv, men for å skape det trengs det også ledere. Der hadde vi adskillig flere av enn Sunderland idag, dessverre holdt det bare til uavgjort. Det er ikke så dårlig det heller, det er bare så ergelig når utligningen imot kommer etter 93 minutter.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 16. Jan. 2011, 21:02 »
Jeg er glad jeg ikke postet noe like etter kampslutt i dag, for da var jeg ikke blid. I ettertid kan jeg driste meg til å si at 1-1 borte mot Sunderland i en kamp vi mangler Carroll og Tiote absolutt er godkjent, men det føles likevel mer som vi mistet to poeng enn som om vi vant ett. Harper synes jeg er dårlig, mange ganger han er skummelt plassert, mens Coloccini er Newcastles klart beste, han er dominerende i forsvar.

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #298 på: 16. Jan. 2011, 21:33 »
Forskjellen er at min vurdering er korrekt, mens din er feil...Han spilte en like god kamp som mot Arse. I den kampen ble hans rolle fremtrukket av MOD. Den jobben han gjør er en møkkajobb, lite synlig, men utrolig viktig.

Spot on. Han dominerte joh Shambles for det meste i lufta og tok ned ballen mange ganger for så å spille den videre. Det som også er bra at han prøver å spille ballen fremover og da må laget ha god bevegelse og hvis det ikke er noe bevegelse rundt han vil han enten prøve å holde på ballen eller spille en vanskligere passning, men han er ikke akkuratt den beste til og spille ballen der medspillere vil han den når de er på vei gjennom. Men han prøver og får for det meste til det veldig bra. Shola var stor idag. Best derimot var dårlig selvom jeg likte at han jagde en del baller og stresset forsvaret dems.
Dette har med øynene som ser tydeligvis. Godt dere er så selvsikre da...
Jeg synes Shola har alle forutsetningene for å være en stjernespiller men at feilfaktoren hans er alt for stor, både mtp scoringssjangser, gjennomspill, enkle dempinger og ikke minst offside. INGEN spillere med samme potensial spiller så ofte så dårlig.

Min innvending mot Shola er altså at han ikke presterer jevnt bra, han har enkelte lekkerbiskener og mange feil. Men for all del; han er millioner ganger bedre enn Best.

Og atter en gang; Shola har potensial dom få men bruker det på en lite effektiv måte

Shola var god, men gjør som Bjørni skriver altfor mange feil, dårlige pasninger etc som i mine øyner trekker mye ned. Hadde han klart å spille en skikkelig ball til Løven på slutten hadde kanskje kampen endt annerledes.

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #299 på: 16. Jan. 2011, 22:17 »
Vet ikke VG og Dagbladet at det har vært Tyne-Wear derby idag eller? Flau prestasjon å ikke lage egen artikkel til det. Jeg rister på hodet...
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!