20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 61787 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #255 på: 16. Jan. 2011, 15:47 »
SURT. Men jeg er dritglad for at Welbeck ikke var på bana idag. Litt skuffa over at Guthrie kom på bana før Gosling, da sistnevnte i alle fall viste gode takter på sine femten sekunder.
Det er klart vi trenger en bedre midtbane - nå var ikke tiote her riktignok - men spissene våre fikk svært lite å jobbe med. Best er nok egentlig ganske god, men hva fikk han å jobbe med? Ingenting!
Gan canny doon Toon!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #256 på: 16. Jan. 2011, 15:49 »
Guthrie var egentlig ganske god i 2. omgang synes jeg. Åpnet fryktelig, men spilte seg opp etter hvilen
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #257 på: 16. Jan. 2011, 15:50 »
Forsvaret og midtbanen var veldig gode i 80 min. Det som skjer de siste minuttene må være mulig å rette på. Må beholde roen i 90 min+++. Spissene syns jeg er tamme og stille ståenede, unntaket er at shola glimter til. Vis man legger merke til hvordan carroll går 100% inn i alle dueller samt å presse forsvar/keeper. Der vil jeg si ameobi er lat, han jogger inn i samtlige situasjoner og er stille stående. Best er der for å score, type spiss som trenger å få en sjanse for å score, tror han paser bedre med andy. Håper carroll er klar mot tottenham. Samt at det blir informert om at det er 90 min.+++

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #258 på: 16. Jan. 2011, 15:50 »
Shola elendig? I alle dager, vi kan virkelig ikke ha sett samme kamp.

Kanskje ordet "elendig" var å ta litt hardt i.. Men synes ikke han var noe særlig idag! I 1.omg, og deler i 2.omg var han grei.. Men i perioder, så står han pinn i ro, tar ikke initiativ, jobber ikke og viser hvor dårlig fotballforståelse han har! I tillegg, så sku han ha scort..

Viser hvor lite du skjønner av fotballkamper når du sier Shola var elendig idag.
Ba Ba Ba!!!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 16. Jan. 2011, 15:54 »
Det er når Tiote ikke spiller man merker hvor viktig han er. I dag synes jeg spesielt det var i den offensive biten at han ble savna. Han er ikke den som slår de fantastiske pasningene i bakrom og låser opp forsvaret, men han er alltid orientert i forkant og dytter den enkle, presise pasningen i riktig øyeblikk. Det er alfa og omega for tempo i pasningsspillet vårt, og dessverre så er hverken Smith, Nolan eller Guthrie i stand til det samme. Men jeg mener uansett at Nolan skal spille så sant han ikke er dødssjuk. Han er kanskje (kanskje!), vår aller viktigste spiller. Viser igjen stor innsats, går foran som en ekte kaptein, og er igjen på riktig sted og varter opp med en fiks scoring.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #260 på: 16. Jan. 2011, 15:56 »
Williamson vant ALT på hodet, men jeg forstår ikke hvorfor den treige forsvarsrekka vær (minus Enrique) skal stå så høyt mot kjappe spisser som Bent og Gyan på overtid når man allerede har tre poeng i lomma!

Helt enig! Hadde aldri skjedd under Hughton. Forstår egentlig ikke hvorfor vi står så høyt hele kampen egentlig. Var pokker så heldig flere ganger.

Lurer også på om scoringen var Ameobis. Ser ikke at Nolan er borti den, å Ameobi peker på seg selv etter at ballen er i nettet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 16. Jan. 2011, 16:09 »
Klart det svir når man slipper inn mål nesten 4 min på overtid, men alt i alt så er det vel fortjent. Sunderland var best i 1 omgang, Newcastle best i 2 omgang.

Også er det jo deilig at sunderland ikke fikk revansjen sin.. Men Harper viser at vi har et målvakt problem, han hadde minst 4-5 dårlige situasjoner når han skal ut i felt. Samt at han er mer eller mindre skyldig i målet til s.land.

Haha, akkurat det er å ta i!! Harper har stått to gode kampar på rad, og holdt nullen. Dessutan har Krul gjort fleire gode kampar på rad. I dag var Harper god i 1 omg, men hadde eit par dårlege involveringar i 2 omg i tillegg til den store feilen som førte til mål. Men det skal no leggjast til at det er lite imponerande av resten av laget å vera so lite kyniske når mi er 3-4 min på overtid. Det var eit godt og hardt skot, og det er vanskeleg holda. Dessutan er det ein  haug av spelarar som står rett framfor Harper, so det er vanskeleg leggja returen ein stad der det ikkje er ein Mackem-spelar. Dessutan viss han hadde ungått den hadde ingen prata om keeperproblem! Men det er likevel ein stor feil av Harper.

Ameobi var stor i dag, men det var svakt av han å ikkje setja den 100% sjansen i 1 omg. Synd. Han kan umogleg ha vore sist på Nolan si skåring. Colo var vår beste i dag meinar eg. Utruleg god mot eit veldig godt spisspar.
Etter mi meining var mi det klart beste laget i dag, og hadde fortjent 3 poeng. Men mi rotar det vekk nok ein gong, som mi har gjort fleire gonger denne sesongen.

PS. Nolan har no 10 ligamål. Det er sterkt!!!
« Siste redigering: 16. Jan. 2011, 16:13 av lgrinde »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 16. Jan. 2011, 16:10 »

Også er det jo deilig at sunderland ikke fikk revansjen sin.. Men Harper viser at vi har et målvakt problem, han hadde minst 4-5 dårlige situasjoner når han skal ut i felt. Samt at han er mer eller mindre skyldig i målet til s.land.

Ein middels kamp av Harper og me har eit keeperproblem..

Legg til 7-8 middels kamper av Harper, samt en shaky Krul. Ja, da har vi faktisk et keeper problem! Vi har ingen keepere som kan vinne fotballkamper for oss, slik som Given kunne.

Enig!

Det føles litt surt å tape to poeng tre minutter på overtid, og med to igjen å spille. Mulig det er derfor jeg er litt streng med Harper, men syns vel at Harper, litt for mange ganger, har bevist at han sjelden evner å avgjøre jevne kamper til vår fordel. Vi har en stabil keeper, men ingen matchvinner mellom stengene. Men mulig vi er litt bortskjemt etter mange år med Given bakerst kanskje?

Ellers syns jeg egentlig laget fremstår på en posetiv måte idag. Best er unntaket og han burde vært tatt ut langt tidligere. Jeg tror kanskje vi hadde blitt midnere presset tilbake på slutten dersom v hadde hatt to spisser som hadde evnet å involvere seg i spillet i større grad.

Coloccini, Barton og Ameobi sto frem som lederne våre på banen, og alle tre gjorde en meget god kamp. Syns tidivs Nolan var veldig bra også, men tidvis helt borte igjen. Endelig har vi også to gode backer, José Enrique er blant ligaens beste i sin posisjon, men jeg er også meget fornøyd med hvordan Danny Simpson løser sakene sine.

I utgangspunktet er det sterkt å kommt til Stadium of Light og ta med seg ett poeng hjem. Dessverre så føles det allikevel som om vi taper to poeng ettersom utligningen kommer slik som den gjør, og på det tidspunktet. Men alt i alt var det kanskje et rettferdig resultat. Ved sesongslutt så kan det vise seg å bli ett viktig poeng!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 16. Jan. 2011, 16:17 »
Syntes det skal nevnes at Nolan scoret sitt tiende mål og er mestscorende midtbanespiller i ligaen. Han har sine svakheter, men fryktelig deilig å ha en midtbanespiller som er så målralig igjen.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #264 på: 16. Jan. 2011, 16:32 »
Nolan får jo også lov til å satse fremover når vi har Tiote som rydder opp bakover. Nå hadde vi ikke han i dag, men verken Smith eller Guthrie gjorde seg bort i hans fravær.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 16. Jan. 2011, 16:36 »
Smith spelte ok den halvtimen han var innpå. Og Guthrie tykkjer eg  hadde eit veldig godt innhopp. Mi eigde heile 2 omg, og det det er sjølvsagt ekstremt surt rota vekk seieren 4 min på overtid.
Er det Spurs heima neste helg? Eg ser allereie fram ti den kampen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 16. Jan. 2011, 17:00 »
Skal vi ha en matchvinnerkeeper, må vi satse på Krul. Han er raskere og mer reaksjonssterk enn Harper, og har potensiale til å bli "vår nye Given".

Harper er den trygge, stabile keeperen som du vet hvor du har, men som aldri presterer det lille ekstra. En som svært svært sjelden har kamper hvor han er helt umulig å overliste. Slike kamper har Krul allerede vist flere av, i en alder av 22 år.

Men skal vi ha en slik keeper, må vi også tåle at det kommer feil på en del andre områder, som for eksempel med ballen i beina. Og vi må også tåle at det kommer kamper hvor alt går inn, uten at keeperen nødvendigvis gjør en dårlig kamp. Skal Krul bli en god keeper må vi tåle at han er ustabil og gjør feil i tidlig alder. Det er ikke alltid en matchvinnerkeeper kan vinne matchen for oss. Noen ganger må det gjøres gjennom godt angrepsspill. Vi kan ikke alltid stole på at en god keeper redder oss. Tim Krul vil ikke alltid spille som mot Palermo, der han står som en levende vegg. Det gjorde heller ikke Shay Given.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 16. Jan. 2011, 17:09 »
Gi Sunderland poengstraff, og tilkjenn oss seieren.
Men FA kommer garantert ikke til å heve et øyenbryn over dette.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 16. Jan. 2011, 17:09 »
Harper spilte ikke en dårlig kamp. Var en dårlig boksing i 2. omgang, pluss klareringen til målet. Samtidig er Harper bedre enn Krul til å rykke ut og snappe opp ballen foran motstanderen. Hadde et par gode eksempler på dette i dag og mot WH. Og dem som sier at Shola spilte en dårlig kamp idag bør stikke ned på nærmeste butikk og kjøpe seg fotbalforståelse..