20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 61753 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #270 på: 16. Jan. 2011, 17:19 »
Surt, surt, surt, surt, surt, surt, surt og atter surt!
Så NÆR :(

Men alt i alt, et godt resultat. Vi manglet to av våre kanskje viktigste spillere idag og klarer likevel å spille bedre enn Mackems. 

Kan noen forklare meg hvorfor det blir lagt til 5 minutter??
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #271 på: 16. Jan. 2011, 17:20 »
Atter en gang får man bevist på dette forumet at fotball er følelser heller enn logikk... Noen sier Shola var bb mens andre mener han var elendig. Det er derfor håpløst når enkelte her skriver at andre mangler kunnskap når de fremmer sine syn.

Jeg mener at Shola var under pari i dag. Man skulle tro han kunne få erfaring i toppetasjen av så mange år i PL, men han fremstår ofte som en urutinert 18 åring, så også i dag. Kan mer enn de fleste, men viser det bare noen få ganger pr kamp. Best presterte som forventet og beviser at han ikke skal spille når vi må ha moen til å jage eller holde på ballen. De to stasjonære spissene våre gjorde det vanskelig for midtbanen, og det er egentli pardew sin feil. Løven eller Ranger burde kommet innpå tidlig i andreomgangen.

Målet så jeg ikke pga satelittsendinga ramla ut...
Guthrie er i beste fall en squadplayer men spilte periodevis ok i andre omgang. Willo viser at han holder nivået i 90% av tiden, mens de andre 10% forteller meg at jeg foretrekker taylor når han er klar.

Surt poengtap, som pardew må bære litt av skylden for i og med at vi ikke er mer kyniske på slutten og at han venter for lenge med byttene

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 16. Jan. 2011, 17:21 »
Harper er marginalt bedre enn Krul på noen få områder. Den største forskjellen er at Harper er stabil og trygg, og svært sjelden gjør store blundere og svært sjelden gjør store prestasjoner.

Harper spilte ikke en dårlig kamp totalt sett, men når Harper er direkte involvert i baklengsmålet på overtid, så sitter man igjen med inntrykket av at Harper var dårlig.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 16. Jan. 2011, 17:25 »
Men, vi kan ikke klage uansett. Vi dominerte på bortebane mot Sland, og vi har nesten ikke gjort investringer siden opprykket. Og snart er Gosling, Tiote, Arfa og Carroll tilbake for fullt. 3. førstelagsspillere og 1 som kanskje kan heve nivået. Jeg tror vi har store muligheter til å sikre oss europa i år.

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #274 på: 16. Jan. 2011, 17:32 »
Muligheten for Europa er ganske stor med en så jevn liga vi har i år. Men tørr ikke å håpe for mye på det, for da kan man fort bli skuffet. Vi er altfor ustabile for øyeblikket, men som her blir nevnt: vi får tilbake 3-4 førstelagsspillere i løpet av en måned som kan gi oss stabilitet og bredde.

Noen som vet om Carroll blir klar mot Tottenham?
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 16. Jan. 2011, 17:33 »
Irritasjonen etter å gi fra seg to poeng på den måten er veldig stor. Men jeg er helt enig i at det ser lyst ut. Jeg nekter konsekvent å snakke om noe som helst annet enn å beholde plassen, å si noe annet anser jeg som galskap.

Jeg håper vi har mye å se frem til ettersom nøkkelspillere kommer tilbake fra skader og karantener, men som jeg har sagt tusen ganger før, jeg nekter konsekvent å ha noe annet mål enn å overleve i PL. Det kan bli vanskelig nok, selv om jeg tror vi skal klare det greit.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #276 på: 16. Jan. 2011, 17:39 »
Hvis Liverpool spiller like dårlig som de har gjort i det siste, kommer iallefall de bak oss på tabellen. Wolves, fulham, wigan og ikke minst west ham kommer til å slite mer enn oss. Jeg kikker oppover på tabellen, og håper spillerne gjør det også, da det er bedre å være offensiv enn defensiv når man skal møte en utfordring

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 16. Jan. 2011, 17:42 »
Bjørni: Sholas jobb er uvurderlig. For det første jobber han ned og hjelper midtbanen og for det andre skal han være en spiss. Han har blitt meget flink til å holde på ballen. Dette betyr at resten av laget får tid til å flytte seg etter. Å ha en på topp som ikke klarer denne rollen er livsfarlig, fordi det medfører brudd i mot når laget er i ubalanse. Tror Shola mistet ballen kun en gang i slike posisjoner i dag. Og det viktigste er at han har begynt å spille ballen ut til spillere som kommer rundt ham. Fordi vi får flyttet laget etter, blir vi ikke satt under kontinuerlig press, hvilket ville ha skjedd oftere om vi hadde sendt ballen på topp uten at vedkommende spiss evnet å holde på den.. Så får det heller være at han bommet på den store sjansen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #278 på: 16. Jan. 2011, 17:56 »
Min vurdering av Shola går ikke på at han bommet, men at han er for dårlig til det du tydeligvis mener han er god til. Rart det der...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 16. Jan. 2011, 18:01 »
Forskjellen er at min vurdering er korrekt, mens din er feil...Han spilte en like god kamp som mot Arse. I den kampen ble hans rolle fremtrukket av MOD. Den jobben han gjør er en møkkajobb, lite synlig, men utrolig viktig.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #280 på: 16. Jan. 2011, 18:07 »
Forskjellen er at min vurdering er korrekt, mens din er feil...Han spilte en like god kamp som mot Arse. I den kampen ble hans rolle fremtrukket av MOD. Den jobben han gjør er en møkkajobb, lite synlig, men utrolig viktig.

Spot on. Han dominerte joh Shambles for det meste i lufta og tok ned ballen mange ganger for så å spille den videre. Det som også er bra at han prøver å spille ballen fremover og da må laget ha god bevegelse og hvis det ikke er noe bevegelse rundt han vil han enten prøve å holde på ballen eller spille en vanskligere passning, men han er ikke akkuratt den beste til og spille ballen der medspillere vil han den når de er på vei gjennom. Men han prøver og får for det meste til det veldig bra. Shola var stor idag. Best derimot var dårlig selvom jeg likte at han jagde en del baller og stresset forsvaret dems.
Ba Ba Ba!!!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 16. Jan. 2011, 18:14 »
For en gangs skyld enig med InspectorC. Shola var meget god i dag, både offensivt og defensivt. Best, derimot...

Syns Colo og Barton var våre beste i dag.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 16. Jan. 2011, 18:17 »
Jeg må også si meg enig med deg her Inspector. Ameobi gjorde slik jeg så det en veldig god kamp. Virker som om han er litt ekstra skjerpet foran disse møtene med Sunderland. Ellers synes jeg godt at Best kunne blitt ofra litt tidligere, gjerne til fordel for Ranger. Men dessverre virker det som om han har havna litt out of favour hos Pardew, noe som er ganske rart med tanke på hvordan ha presterte mot Liverpool i Pardews første kamp.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 16. Jan. 2011, 18:21 »
Den store forskjellen (til nå) er at vi under Pardew vinner mot lag vi er antatt sterkere enn. Vi har hatt 4 meget viktige kamper og jeg tror alle er fornøyde med seier hjemme mot pool og wh, og seier borte mot wigan og uavgjort mot Sland.

Synes forøvrig Best ikke var så dårlig. Husk at han fikk veldig få baller å jobbe med. Ingen gjennombrudd. Det meste vi skapte kom på innlegg og dødballer. Blir heller spennende å se ham mot lag hvor vi får mer rom og tid.
« Siste redigering: 16. Jan. 2011, 18:22 av InspectorC »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #284 på: 16. Jan. 2011, 18:21 »

Spot on. Han dominerte joh Shambles for det meste i lufta og tok ned ballen mange ganger for så å spille den videre. Det som også er bra at han prøver å spille ballen fremover og da må laget ha god bevegelse og hvis det ikke er noe bevegelse rundt han vil han enten prøve å holde på ballen eller spille en vanskligere passning, men han er ikke akkuratt den beste til og spille ballen der medspillere vil han den når de er på vei gjennom. Men han prøver og får for det meste til det veldig bra. Shola var stor idag. Best derimot var dårlig selvom jeg likte at han jagde en del baller og stresset forsvaret dems.
Dette har med øynene som ser tydeligvis. Godt dere er så selvsikre da...
Jeg synes Shola har alle forutsetningene for å være en stjernespiller men at feilfaktoren hans er alt for stor, både mtp scoringssjangser, gjennomspill, enkle dempinger og ikke minst offside. INGEN spillere med samme potensial spiller så ofte så dårlig.

Min innvending mot Shola er altså at han ikke presterer jevnt bra, han har enkelte lekkerbiskener og mange feil. Men for all del; han er millioner ganger bedre enn Best.

Og atter en gang; Shola har potensial dom få men bruker det på en lite effektiv måte