20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stevenage - Newcastle 8. Januar, kl. 18.30  (Lest 61068 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Stevenage - Newcastle 8. Januar, kl. 18.30
« Svar #285 på: 08. Jan. 2011, 20:56 »
Man kan ikke skylde dette på Alan Pardew. Å sende utpå et ok lag i FA cupen kan absolutt forsvares, og i og med at Jonas, Tiote og Taylor f.eks. starter ute er et tegn på at han hvilte de som trengte det. At han bytter innpå Tiote for å prøve å redde kampen kan også forsvares. Selvsagt, hadde han ikke gjort det, hadde ikke Tiote fått muligheten til å drite seg ut, men profesjonelle idrettsutøvere bør klare å kontrollere seg og holde seg borte fra sånne latterlige situasjoner. Når det er sagt, var det vel også en smule strengt idømt. Ergo, er det noen som skal ha skylden er det Tiote for irrasjonell og urutinert opptreden, og dommeren for å være vel ivrig på avtrekkeren.

Selve kampen tar jeg med en klype salt. Litt irriterende å ryke ut, men tar lett dette tapet hvis vi vinner på Stadium of Light. Det er de etablerte spillerne som skuffer meg mest, men samtidig mener jeg at Barton og Coloccini var blant våre minst svake. Nolan var forferdelig, Williamson likeså. Perch, Smith, Routledge, Løvenkrands, Best osv. hadde jeg ikke forventet stort mer av... Eller vent, det var jo ikke et Premier League-lag vi spilte mot! Da får alle stryk, ihvertfall nesten.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 08. Jan. 2011, 21:03 »
Jaja.. Jeg driter egentlig i hele FA-cupturnerigna. Det som irriterer meg mest, er rødkortet til Titoe. Selv om han traff ball var det en hodeløs takling som godt kunne ha endt karrieren til offeret.

Derimot forventet jeg faktisk et tett oppgjør. For det første springer slike lag til de stuper, og for det andre er det nok at favoritten senker skuldrene litt og stiller med svekket lag. Dermed blir ligaforskjellen mindre enn antatt. Et av problemene våre er at spillere som Ranger, Routledge, Smith og Perch er så mye dårligere enn de som spiller fast. Igjen, en midtbane med Smith og Nolan er katastrofe. Null bevegelighet, og null fordeling av ball, noe som medførte at våre vinger, som allerede ikke fungerte fikk enda dårligere arbeidsvilkår.

Jeg mener først og fremst at laguttaket til Pardew kan kritiseres. Som nyopprykket lag må man tørre å satse ung/hvile nøkkelspilleret i cupen, og taper man, så får det heller være. Derfor skulle våre absoultt viktigste spillere som var tilgjengelige til denne kampen Barton, Colo og Tiote ikke vært på banen overhodet. Selv om ingenting kan rettferdiggjøre Tiotes takling, mener jeg at det var unødvendig av Pardew å bruke ham . Han vet at Tiote sanker kort, og har vært småskadet..Hvorfor da risikere ham når neste kamp er mot Sland?

Forøvrig synes jeg ikke man anklage noen av spissene mye i dag. De fikk dårlige arbeidsvilkår. Ikke en god ball, ikke et godt innlegg. Og da er det vanskelig å være spiss. Barton var ikke så fremtredende da han spilte venstrekant. Pardew skulle i stedet satt ham på høyre, for å få i gang ballfordeling og innlegg og Ferguson på venstre..Sistnevnte har jo hatt to gode kamper for førstelaget, og det er mere enn Routledge som igjen beviste sin døde innleggsfot. Med Barton og Ferguson tror jeg frekvensen på innleggene ville ha økt, og dermed tror jeg kamputfallet ville ha tiltet i vår favør også.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 08. Jan. 2011, 21:15 »
Uansett laguttak, taktikk, disposisjoner som man er uenige i fra trenerbenken i dag, så er innstillingen hos spillerne skrekkelig. Man burde vite godt at disse lagene går utpå bana uten respekt, og jobber til de krampa tar de og vel så det.

Vi har sett dårlige prestasjoner før, og selv om dette er kanskje det dårligste noen gang, så bør det gi en faen innad i spillergruppa for å heve oss mot Sunderland. Jeg tror faktisk det å få seg en på tryne kan gi en vitamininnsprøytning. Vi tapte 0-4 mot Arsenal(uten sammenligning forøvrig) fire dager før Tyne-Wear derbyet i høst også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 08. Jan. 2011, 21:16 »
Uansett laguttak, taktikk, disposisjoner som man er uenige i fra trenerbenken i dag, så er innstillingen hos spillerne skrekkelig. Man burde vite godt at disse lagene går utpå bana uten respekt, og jobber til de krampa tar de og vel så det.

Vi har sett dårlige prestasjoner før, og selv om dette er kanskje det dårligste noen gang, så bør det gi en faen innad i spillergruppa for å heve oss mot Sunderland. Jeg tror faktisk det å få seg en på tryne kan gi en vitamininnsprøytning. Vi tapte 0-4 mot Arsenal(uten sammenligning forøvrig) fire dager før Tyne-Wear derbyet i høst også.
Nå skal jeg se litt positivt på dette :D
Etter å ha tapt 0-2 mot b'pool, reiser vi oss og vinner borte mot everton.
Etter å ha 0-4 mot arse i ligacupen, reiser vi oss og gruser sunderland 5-1.
Etter å ha blitt gruset 5-1 av bolton, presterer vi 1-1 mot regjerende seriemester Chelsea.
Etter å ha ha tapt 1-3 mot West Brom, reiser vi oss og slår Liverpool 3-1.
Etter å ha tapt 1-3 mot stevenage, kommer vi til å reise oss og slå Sunderland.

Etter hvert skikkelig flaue tap vi har hatt denne sesongen, har vi gjort det bra i neste kamp. Derfor tror jeg vi gjentar historien og reiser oss mot Sunderland :D

;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 08. Jan. 2011, 21:27 »
Hovedproblemet vårt er at vi har for tynn stall. Våre reserever i Ranger, Smith, Perch, Routledge er så mye dårligere enn de som spiller fast i disse posisjonene. I tillegg er Nolan og Løven helt avhengige av å bli brukt rett (Nolan fikk litt pes av Fjørtoft i dag pga sin småkraftige kropp.. :) ) Nolan på midtbanen sammen med Smith er katastrofe. Ditto faller Nolan ut hvis Barton ikke blir spiller fordi da får han for få baller i boksen. Og Løven trenger pasninger i bakrom for å fungere.
« Siste redigering: 08. Jan. 2011, 21:30 av InspectorC »

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #290 på: 08. Jan. 2011, 21:28 »
Fikk ikke sett kampen idag, men uansett... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA fy faen.
Toon till I die.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #291 på: 08. Jan. 2011, 21:44 »
Det er typisk ja! Vinner 5-0 mot West Ham, og ingenting blir nemnt engang! Men når me besøker Stevenage FC? (text-tv sa borough) er selvfølgelig Newcastle kjempe-interessant å følge plutselig... pattetisk...
   Eg fekk dessverre kje sett kampen i dag... Korleis var spelet? Var det bar Stevenage-spillere utpå der? Som sprang og sprang med endeløs motor. Mens me sjølv tok veldig lett på det, og utover i kampen blei meir redd fordi me ikkje klarte eget spill? Nåken som kan gi ein analyse på koffor i helvete da gjekk så dårlig?
   Zeiten eg e spent på å sjå kva spelarane seie og forsvarer seg sjølv med etter kampen.
Når eg tenker meg om, er det typisk at spillerene går ut før kamp - som nå - og seie dei skjønne alvoret og at dei garantert ikkje skal undervurdere nåken som helst, til og med at dei ville vinne fa-cupen og - for det var jo mye lettere enn å kapre ein 8. plass - for å drite seg fullstendig ut, og ikkje vise nåken vilje overhodet.
   Slik var det også når det var diskusjon om 442 kontra 451 ein periode med hughton, me skulle kjempe med nebb og klør mot alle for å overleve. Og når spelerene er "bevist" på nettopp dette og sier alle dei "rette" tingene før kamp. Koffor i helvete følge ingen opp det dei sier? Det er berre tomme ord blitt...
   Om det ikkje blir bounce-back mot Sunderland, blir eg skuffa øve gjengen!
Venter i spenning...

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #292 på: 08. Jan. 2011, 21:59 »
Mulig derbyet mot Sunderland gikk rett i vasken med det røde kortet til Tioté. Skulle gjerne hatt en Bentley å sette inn på høyrekanten nå, ettersom Barton må inn sentralt. Blir vel Routledge da...
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 08. Jan. 2011, 22:07 »
Synes i alle fall at det er ganske klart at man ikke kan starte med duoen Nolan/Smith sentralt. Hvordan Pardew da skal løse det blir interessant å se, kanskje det er en ny midtbanespiller klar? Jeg heller litt mot Nolan fram i hengende spiss-rollen igjen, med Barton og Smith sentralt. Routledge/Larsson/Sessegnon/annen random nykommer på høyre. Er vel altfor brutalt å hive innpå Gosling i den kampen, om han mot formodning skulle være klar.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #294 på: 08. Jan. 2011, 22:15 »
Vi knuser Sunderland, i mårra har vi glemt denne kampen!

Tviler sterkt på at vi får lov til det.........

Har du ikke troa?

Tullet litt, men mente at vi mente at ikke får lov til å glemme dette tapet med det første ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TheBandit

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #295 på: 08. Jan. 2011, 22:18 »
Jeg fikk hvertfall begrenset tapet mitt på bet365 ned til 200kr da jeg vant på at det kom rødt kort i kampen, Bordeaux seier og PSG seier, sist nevnte leder 4-0..

Noen som spilte på tipset mitt om rødt kort? :P

tragisk kamp

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #296 på: 08. Jan. 2011, 22:20 »
Gjelder rødt kort i FA Cuper for serien og da?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #297 på: 08. Jan. 2011, 22:22 »
Jepp.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 08. Jan. 2011, 22:22 »
Gjelder rødt kort i FA Cuper for serien og da?
Japp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 08. Jan. 2011, 22:30 »
Hovedproblemet vårt er at vi har for tynn stall. Våre reserever i Ranger, Smith, Perch, Routledge er så mye dårligere enn de som spiller fast i disse posisjonene. I tillegg er Nolan og Løven helt avhengige av å bli brukt rett (Nolan fikk litt pes av Fjørtoft i dag pga sin småkraftige kropp.. :) ) Nolan på midtbanen sammen med Smith er katastrofe. Ditto faller Nolan ut hvis Barton ikke blir spiller fordi da får han for få baller i boksen. Og Løven trenger pasninger i bakrom for å fungere.

Det går ikke an å skylde på for tynn stall her. Selvfølgelig skal Nolan og Smith sentralt enkelt klare å ta et 4. divisjonslag. Vi hadde også en Barton på bana som spilte sentralt hele andreomgang, uten at det på noen som helst måte hevet oss noe. Det hele gikk på innstilling, innstilling og atter innstilling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida