20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stevenage - Newcastle 8. Januar, kl. 18.30  (Lest 60888 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Stevenage - Newcastle 8. Januar, kl. 18.30
« Svar #315 på: 09. Jan. 2011, 12:11 »
Enig med Frode.

Det som iallefall er sikkert, er at Nolan og Smith ikke kan spille sammen sentralt i banen, så her må det gjøres endringer i Tiote's suspensjonsperiode.

Jeg er sugen på å sette Barton på HM, Nolan CM, JONAS CM og Ferguson på VM, bare for å holde Smith vekke fra DM rollen. Alternativt kan vi sette Gosling på HM, Barton CM med Nolan og Jonas på VM.

Et siste alternativ: Kadar på VB, Enrique VM, Jonas CM, Nolan CM, Barton HM. Enrique har såpass løpskraft at han vil kunne hjelpe Kadar mye, samtidig som han kan komme til en del inlegg.

Jaja, glad ikke jeg skal ta disse beslutningene..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 09. Jan. 2011, 12:17 »
Muligens dristig, men hva med Coloccini? Han har spilt deffansiv midtbane før, forutsatt at både Williamson og Taylor er klare til mackems selvfølgelig...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 09. Jan. 2011, 12:20 »
Er enig i at vi i fremtiden kan prioritere cupen frode. Men akkurat nå er det aller viktigste at vi overlever i PL. Stallen vår er syltynn, og vi har ikke råd til å få skader/suspensasjoner på nøkkelspillere. Sannsynligheten for dette øker for hver cup vi er med i. Kampen i går kostet oss Tiote i tre kamper. Taper vi disse er vi rett nede i nedrykksstriden igjen.

Og jeg synes forøvrig at det ikke er noe rart at vi spiller dårlig heller når vi tar i betraktning hvilke spillere som spilte. Ranger klarer ikke holde seg på føttene, Løven er ubrukelig hvis han ikke får stikkpasninger, Nolan trenger bokssballer og er ikke noen ballfordeler, Smith trenger ikke flere kommentarer, ditto Routledge.. I tillegg spiller vår beste ballfordeler på gal side. Med den midtbanen er det ikke noe rart at vi spilte helt elendig.

Det var Leon Best som spelte frå start...Hattrick mot WH sist eg såg :P ALLE samen, HEILE laget var JEVLA dårleg i går. Det eg prøver å sei, og som andre har sagt, er at du kan ikkje forklara denne smellen med taktikk og ferdigheitane til dei som var utpå der.
Sjå på laget som slo Chelsea borte i ligacupen... PERFOMANCE PERFORMANCE PERFORMANCE.

26 Krul
02 Coloccini (Williamson 63)
05 Campbell
16 Taylor yellow card (Tiote 63 yellow card)
17 Smith
18 Gutierrez
29 Vuckic
31 Shane Ferguson (Barton 90+4)
11 Lovenkrands
23 Ameobi yellow card
30 Ranger

Substitutes
33 Soderberg, 06 Williamson, 04 Nolan, 07 Barton, 24 Tiote, 09 Carroll, 37 Ben Arfa
« Siste redigering: 09. Jan. 2011, 12:47 av lgrinde »

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #318 på: 09. Jan. 2011, 13:08 »
Barton må spille sentralt mot mackems!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 09. Jan. 2011, 13:18 »
Jepp, trenger antydninger til løpskraft !

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 09. Jan. 2011, 13:29 »
Tiote er så forbanna god at Nolan kan flyte på ham. Fordi førstnevnte dekker et så stort område, kan Nolan i større grad konsentrere seg om å luntre opp i motstanderboksen. Kombinasjonen Smith og Nolan er derimot grusom. Den bør unngås hvis mulig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 09. Jan. 2011, 13:31 »
Eneste mulige oppstilling i mine øyne er:

Routledge - Barton - Nolan - Jonas

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #322 på: 09. Jan. 2011, 13:42 »
Slik det er nå har ikke Newcastle nok spillere som kan styre tempoet i kampen (balltempo). Mot dårligere lag og lag som legger seg bak er man enten avhengig av å holde et balltempo som er høyere eller pumpe inn i boks og ta krigen derfra (det funker så lenge Carroll er der).

Mot bedre lag kan vi ligge litt bak og ta overganger når det skjer, og bruke Carroll som oppspillspunkt ellers. For få på midten som behersker kortpasninger med tempo når kampene blir intensive. Selv Tiote (den beste vi har på misten) blir litt for treig med ball, driver ikke opp tempo (er riktignok ikke hans rolle). Jonas drar ned tempo, det samme med Barton (selv om han har gode legg mot Carroll og er viktig for laget).

Nolan fungerer bra som backup og når vi trenger krigere i og rundt boks. Da kan han spille bak Carroll. Men skulla hatt en spiller til på midten med god nok teknikk til å drive opp tempo når laget trenger det.

Barton - Tiote - Ny spiller? - Ben Arfa

Carroll - Ny spiller?

"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 09. Jan. 2011, 16:24 »
Kan være enig med deg Frode ifht antall kamper over tid. Dermot bør det nevnes at denne cupen kom på et ugunstig tidspunkt fordi spillerne har akkurat vært gjennom det harde juleporgrammet. Ergo burde Pardew ha spart de viktigste spillerne i denne kampen, slik at stallen var fit for fight mot S'land. Og så kunne han heller ha toppet laget i neste cup-kamp igjen.  Med Tiote borte, øker sannsynligheten for tap de neste kampene. Og jeg  hadde glatt byttet bort seier mot denne møkkamotstanderen mot en et par seire de neste 3 ukene.
« Siste redigering: 09. Jan. 2011, 16:41 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 09. Jan. 2011, 16:31 »
Jeg hadde også håpt på et mye mer reservepreget mannskap enn det vi fikk se. Et lag tre divisjoner under oss burde vi ha god sjans til å slå, og basert på hva førstelaget vårt viste tipper jeg at vi hadde klart oss bedre med langt mer reservepreget mannskap.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 09. Jan. 2011, 17:25 »
Kan være enig med deg Frode ifht antall kamper over tid. Dermot bør det nevnes at denne cupen kom på et ugunstig tidspunkt fordi spillerne har akkurat vært gjennom det harde juleporgrammet. Ergo burde Pardew ha spart de viktigste spillerne i denne kampen, slik at stallen var fit for fight mot S'land. Og så kunne han heller ha toppet laget i neste cup-kamp igjen.  Med Tiote borte, øker sannsynligheten for tap de neste kampene. Og jeg  hadde glatt byttet bort seier mot denne møkkamotstanderen mot en et par seire de neste 3 ukene.

Jeg er enig i at Pardew burde brukt unggutter i større grad i denne kampen, men det er viktig at de holder nivået også, og det tror ikke jeg at NUFC har så mange av og ihvertfall ikke sentralt på midten på nåværende tidspunkt. Ferguson burde ha spilt, det kunne kansje Kâdâr også, men det var helt greit at Best og Løvenkrands startet på topp fremfor Ranger. De 2 førstenevnte trenger kamper for å komme i ordentlig kampform, ihvertfall Best etter sitt lange skadeavbrekk.
Vuckic hadde nok vært aktuell hadde han vært ordentlig fit etter sin skade (om han ikke er skadet enda). Ellers er det bare Guthrie jeg stiller et spørsmål ved. Er han skadet eller er han helt ute etter at Pardew har tatt over som manager?
Dette viser at Pardew ikke har så voldsomt mange å velge i om han ville bytte litt på laget.

Jeg vet at klubben har mange flere lovende unggutter, men man kan ikke bare la dem spille sånn uten videre, de må også være klare for det. Er noe helt annet å spille mot jevngamle 17-19 åringer som de gjør til vanlig enn å spille mot rutinerte og "voksne mannfolk".

Alan Pardew er vel også ganske så raus når det gjelder og gi ungguttene sjansen. Det er bare å se på tiden han var i West Ham og laget han mønstret i FA cupfinalen mot Liverpool. I Southampton brukte han vel også noen unggutter.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 09. Jan. 2011, 17:38 »
og med en heldig trekning kunne klubben kommet veldig langt.

Så Stevenage er ikke heldig nok? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 09. Jan. 2011, 17:46 »

Jo, det er derfor innstillinga til spillerne våre er så sjokkerende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 09. Jan. 2011, 18:03 »

Jo den var veldig heldig, men nå tenkte jeg mer på de videre rundene om spillerne hadde gjort jobben. Det var liksom et svar til de som mente at man bare skulle gi en stor F... i hele turneringen.

Husk at NUFC var i 3 semifinaler på rad i FA cupen fra 1998 til 2000, 2 av dem endte i finalespill, den siste et knepent tap for Chelsea etter et mål av Poyet (tror jeg). De 2 finalene NUFC var i møtte vi veldig tøff motstand i Arsenal og ManU, mens Chelsea møtte Villa i finalen etter de slo NUFC i semien i 2000.
NUFC nådde også semifinale i 2005 (tror jeg det var) under Souness.
Og det er jo kjempemorro å se NUFC i slike kamper der det virkelig er noe som står på spill, og jeg hadde virkelig troen på at det kunne bli bra om vi kom oss videre de første 2 rundene. Da kunne kansje Ben Arfa, Gosling og en og annen nysignering gjort det morro å se NUFC i de videre rundene.
Alltid lov å være optimistisk! Får begynne å håpe på neste sesong da, som vanlig!  ;)