20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 2. jan: Wigan - Newcastle (17:00)  (Lest 48199 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 2. jan: Wigan - Newcastle (17:00)
« Svar #210 på: 03. Jan. 2011, 01:27 »
Nå har jo Routledge egentlig fått nok sjanser i PL uten å overbevise så har egentlig vanskelig for å se at han plutselig kan bli så mye bedre enn det han er nå. Det virker også som Pardew har lyst på en ny høyreving (Becks, Bentley nevnt) og får vi inn enda en spiller blir situasjonen en annen, men akkurat nå syntes jeg det er klart at han er en nyttig spiller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 03. Jan. 2011, 10:12 »
Her er BBCs Match of the Day av kampen http://hotfile.com/dl/93791375/f053944/Wigan_v_Newcastle_MOTD_Highlights_02-01-11.avi.html

Routledge har evnen til å komme seg rundt. Problemet er innleggsteknikk og fotballforståelse. Som Jonas drubler han for mye. Men det aller verste er innleggskvaliteten. Hans andre svakheter kan rettferdiggjøres hvis han har evnen til å legge inn. Fordi selv om han går seg fast til tider, er han i flere gode innleggsposisjoner hver kamp. Men innleggene kommer dessverre ikke.

Til vingene sitt forsvar har ikke vår sentrale midtbane vært patent i år når det gjelder ballfordeling, noe som er logisk når den består av Nolan og Tiote. Som resultat får vingene mindre hjelp til å spille seg rundt sin back enn andre lag: F.eks ved å slå pasning inn og motta ballen i backens bakrom eller ved at den sentrale midtbanen er i stand til å vri spillet til den siden av banen hvor motstanderen er i ubalanse. Derfor er det viktig at Routledge og Jonas bruker backoverlappene når de først kommer, noe de gjør i for liten grad.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 03. Jan. 2011, 11:26 »
Gud bedre med for en sjanse shola bomma på  etter innlegg av Simpson. Innlegget var ett av flere strålende innlegg Simpson har hatt denne sesongene. Hvis han lærer seg å ta de offensive mulighetene oftere, kan han bli en god høyreback.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 03. Jan. 2011, 11:45 »
Og analysen av Sholas spill er jo fantasisk. Den viser hvor viktig det er å ha en spiller som Shola som evner å plukke ned ballen og holde på den slik at resten av laget får flyttet etter. Han sentrer også til rett tidspunkt.  Var nettopp dette spillet av ham som gjorde at vi kunne ta 3 poeng borte mot Arsenal. Er noe annet enn Nolan på topp, som mister ballen for ofte og skaper farlige brudd i mot.

Men MOD er jo på grensa til latterlig også. Aldri i verden om det var straffe på Tayls. Han hadde hendene helt inntil kroppen. Og den slakten av Tiote?? Hvis de hadde sett litt bedre etter, så fikk han wiganfingeren i øyet. Tiote er rett og slett ikke en spiller som filmer. Hvis han var det, ville han falt som en potetsekk da han ble skallet av Kaboul
« Siste redigering: 03. Jan. 2011, 11:49 av InspectorC »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 03. Jan. 2011, 12:21 »
Og analysen av Sholas spill er jo fantasisk. Den viser hvor viktig det er å ha en spiller som Shola som evner å plukke ned ballen og holde på den slik at resten av laget får flyttet etter. Han sentrer også til rett tidspunkt.  Var nettopp dette spillet av ham som gjorde at vi kunne ta 3 poeng borte mot Arsenal. Er noe annet enn Nolan på topp, som mister ballen for ofte og skaper farlige brudd i mot.

Men MOD er jo på grensa til latterlig også. Aldri i verden om det var straffe på Tayls. Han hadde hendene helt inntil kroppen. Og den slakten av Tiote?? Hvis de hadde sett litt bedre etter, så fikk han wiganfingeren i øyet. Tiote er rett og slett ikke en spiller som filmer. Hvis han var det, ville han falt som en potetsekk da han ble skallet av Kaboul

Det Tiote presterte av skodespel der var FLAUT. Eg likar ikkje slikt uansett kven det er. Wigan-spelaren var sovidt borti han, og han skreik og rulla rundt som om foten var knekt rett av. Og nokre sekund etterpå hoppa han opp att som om ingenting skulle skjedd. Det verte for dumt. Det trur eg dei fleste er einig i sjølv om han er Newcastle-spelar. Taylor er berre morsom å sjå på når han handsar, då held han seg alltid til magen eller eit område på kroppen langt unna armen og skjere grimasar. Hehe akkurat som ein liten unge som veit han har gjort noke gale ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 03. Jan. 2011, 12:56 »
jeg tror faktisk tiote fikk den i øynene. last ned videosnutten jeg la ut og se etter. Wigan spilleren drar hånden i ansiktet til Tiote. Og da skal det ikke mye til får han treffer ett øye. Og det kan gjøre vondt, og er meget skummelt. Tiote er ikke spilleren som filmer. Han har aldri gjort det tidligere, heller ikke mot Kaboul, hvorfor skal han gjøre det nå plutselig?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 03. Jan. 2011, 13:05 »
Han har aldri gjort det tidligere, heller ikke mot Kaboul, hvorfor skal han gjøre det nå plutselig?

Fordi vi i motsetning mot spurs leder 1-0 på bortebane og det er få sekunder igjen. Jeg håper du har rett Insepctor, men Tiote er ikke akkurat den første afrikaneren man ser komme med slike anfall.
« Siste redigering: 03. Jan. 2011, 13:06 av fredd »

Barton88

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #217 på: 03. Jan. 2011, 13:10 »
jeg tror faktisk tiote fikk den i øynene. last ned videosnutten jeg la ut og se etter. Wigan spilleren drar hånden i ansiktet til Tiote. Og da skal det ikke mye til får han treffer ett øye. Og det kan gjøre vondt, og er meget skummelt. Tiote er ikke spilleren som filmer. Han har aldri gjort det tidligere, heller ikke mot Kaboul, hvorfor skal han gjøre det nå plutselig?
Mulig han fikk noe i øyet, men så vondt gjorde det nok ikke. Han var rask oppe på bena igjen og jeg kan ikke huske han blinke eller holde seg for øyet. Han filmet og dreit seg ut, men vi fikk 3 særdeles viktige poeng som i mine øyner overskygger Tiote sitt skuespill. ;D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 03. Jan. 2011, 13:10 »
Det er ingen tvil om at Wigan-spilleren er aggressiv og klasker Tiote i fjeset, samtidig som det var vårt innkast. Og så er det en kjennsgjerning at for å få dommerens oppmerksomhet i en slik situasjon er man nødt til å overspille. Men det er vel veldig tvilsomt om forseelsen var grov nok til å få noen konsekvenser, og da ser det bare helt forferdelig dumt ut.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 03. Jan. 2011, 13:50 »
Så deilig ;D Men ka i alle daga Pardrew drive med da?! Smith og Best? Det blir rett og slett for dumt.
Sikkert spelt FM, sånn at det blir lettare å selge dei to  :P

Best er satt på salg nå, god til å spå du!  :o Og Smith linket til Leeds også!  :o
« Siste redigering: 03. Jan. 2011, 13:58 av thomashaer »

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #220 på: 03. Jan. 2011, 14:17 »
Visstnok bare pølsevev :S
Gan canny doon Toon!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 03. Jan. 2011, 17:09 »
Tusen takk for videoen, Inspector!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 03. Jan. 2011, 21:15 »
Helt i orden Chrissieboy :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #223 på: 03. Jan. 2011, 21:27 »
Jeg skjønner ikke inspector din tolkning av amøba vs nolan. Amøba mistet ballen i 8 av 10 ganger, og at han slipper ballen til riktig tid er sikkert riktig. Du får si fra når han i tillegg sender ballen i riktig retning...

Jeg vil ha nolan fremfor amøba i 11 av 10 tilfeller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 03. Jan. 2011, 21:44 »
Jeg skjønner ikke inspector din tolkning av amøba vs nolan. Amøba mistet ballen i 8 av 10 ganger, og at han slipper ballen til riktig tid er sikkert riktig. Du får si fra når han i tillegg sender ballen i riktig retning...

Jeg vil ha nolan fremfor amøba i 11 av 10 tilfeller.

Last ned kampanalysen av Wigankampen eller se de kampene han har spilt og vært skadefri, som mot West Ham og Arsenal. Hans hold-up spill var da rett og slett glimrende. Helt instrumentalt. Dette kan sammenlignes mot Nolans spill som hengende spiss, f.eks mot City hvor angrepene City mønstret var på overganger hvor de tok ballen litt for enkelt fra Nolan.