20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 28. des: Tottenham - Newcastle  (Lest 22362 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: 28. des: Tottenham - Newcastle
« Svar #120 på: 28. Des. 2010, 23:49 »
Det Newcastle har manglet hele denne sesongen er vel noen som kan komme fra benken å sette et preg på matchen. Det er bare Ranger som har den egenskapen. Litt kjedlig at vi bare har ett kort å spille på. Vet jo at noe av dette vil endre seg når Ben Arfa og Gosling er tilbake, men allikevel... Vi bør handle i januar. Da gjerne ikke spillere som går klart rett inn på laget, men en som har en egenskap som gjør at han kan komme inn å forandre kampbildet.
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

Simmi

• Gjest
« Svar #121 på: 29. Des. 2010, 00:28 »
Jeg fikk ikke sett denne kampen, noe som kanskje er like greit.

Å klandre Pardew mener jeg er helt feil, og jeg er fullstendig enig med Tveit sin opppsummering, så da gidder jeg ikke skrive omtrent nøyaktig det samme :P

Tipper vi tar B'ham, og jeg håper vi tar West Ham og, for da skal jeg over ;D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 29. Des. 2010, 03:42 »
På grunn av julens fristelser fikk jeg i likhet med Simmi ikke sett denne kampen, noe som kanskje var like greit. Jeg vil gjerne ha en OBJEKTIV mening om Taylor sine prestasjoner (Noe som helt klart utelukker InspectorC sin mening, og selvsagt også en som er klar pro-Taylor, ikke at jeg kommer på en i farten.

Vil forøvrig si at jeg er skuffet over defensiviteten i laguttaket, mener det var en sølvrev som for et par uker siden lovet gull og grønne skoger hva offensiv slagkraft angikk. Men når det er sagt, jeg synes ikke Tottenham står tilbake for NOEN offensivt denne sesongen, så taktikken kan nok tilsynelatende forståes.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 29. Des. 2010, 03:59 »
Taylor spilte en godkjent kamp synes jeg. Vant mye i lufta, og hadde grei kontroll på spissene. Han var dog innvollvert i andre målet, der blir han herja litt med av Bale før han avslutter i lengste hjørnet. Hvorvidt han kunne gjort det bedre i den situasjonen er jeg litt usikker på. Forsvaret var i ubalanse fordi laget var i angrep, og han klarte tross alt å styre Bale vekk fra en god skuddposisjon, allikevel så klarer han å score. Er mer riktig å creds til Bale, enn å klage på noen av våre synes jeg. Kort oppsummert så var det en grei kamp av Taylor, som med god hjelp av midtbanen foran seg hadde kontroll på det som kom mot oss sentralt i banen. Scoringene kom begge fra kant. Når det er sagt så pleier Williamson også å spille godt når midtbanen foran han fungerer, så han ville sikkert gjort en like god jobb. Betryggende at vi har alternativer på stopperplass!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 29. Des. 2010, 08:58 »
Synes ikke vi skal legge skyld på Taylor ved Tottenham sitt 2. mål. Er ikke mye Taylor kunne gjort annerledes der. Bale kommer i stor fart mot og Taylor tvinger han til å skyte fra ganske spiss vinkel. Han får til et hardt og lurt skudd som sniker seg inn ved borterste stolpe. Er ikke mange spillere i PL som er verre å møte i slike situasjoner.
Man kan heller se på foranledningen til målet. Nok en gang mister vi ballen unødvendig (Carroll), Tottenham setter fart og får store rom å løpe i. Modric har flere valgmuligheter og for NUFC sin del er det nesten mann mot mann.
Kunne kansje vært mer kynisk og laget et frispark tidlig der. Det hadde garantert blitt gult kort, men lagene til Mourinho, Mancini, Ferguson, m.fl. ville garantert gjort det. De er ganske så kyniske i spillet for å få stoppet slike overganger
Vi fikk 2 slike mål imot da ManCity gjestet St. Jams Park, da mistet vi i tillegg ballen farlig nære egen 16 meter. Da Carroll slurvet bort ballen igår var det jo rett utenfor motstanderens 16 meter. Men NUFC jaktet en utligning og kjørte folk frem i banen. Da må de ikke rote ballen bort på det viset. Begynner å bli lei slike juniorfeil nå.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #125 på: 29. Des. 2010, 08:59 »
AP kan ikke gjøre noe med innleggskvaliteten, men han kan enkelt gjøre noe overfor spillerne mtp at de må gjøre ting enklere. DET er min innvending, sånn at det er klart.

Er også enig med Kristoffer i at det er for tidlig å dømme AP etter 3 kamper, men jeg mener ikke det er for tidlig å være skeptisk til om han er bedre enn CH, som jeg skrev i går.

Det er klart at bedre spillere gir bedre muligheter for manageren, men det er faktisk mulig å konsentrere seg om enkle ting fremover.

Fremtiden vil vise om jeg er helt på jordet, og som med CH så håper jeg at jeg tar feil. Ingen prestisje i å få rett - da tar jeg heller bølgen for AP når han har bevist noe

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 29. Des. 2010, 10:27 »
Jeg negativ til Taylor? :) Det er litt merkelig spør dere meg. Han gjør ingen grove feil, men samtidig er det noe som skurrer i bakgrunnen, jfr plasseringsevne og når man skal presse/ falle av. Kanskje en trend nå begynner å gjøre seg gjeldende:

*Målet mot Liverpool: Retningsforandring på Taylors fot, litt mer aggressivitet fra hans side og målet ville vært unngått.
*2. målet til Tevez: Målet til Lennon i går illustrerte perfekt faren ved at en forsvarer konstant rygger. Lennon fikk spasere inn i vår 16m fordi Perch rygget. Da Tevez stakk inn på blindsona til Colo, benyttet han seg av rommet mellom Colo og Tayls. I stedet for å lukke dette rommet, hvilket er Tayls jobb, fortsatte Tayls å falle av nesten bak til egen keeper. Med andre ord fikk Tevez avslutte upresset en halvmeter foran Tayls i hans SONE.
* Retningsforandring på Tayls fot på Lennons mål..

Er det noen som ser trenden gutter..hehe..Tayls gjør ingen grove feil, samtidig er han alltid millimeteren på etterskudd..Han har ikke det "lille ekstra" som hindrer mål...

GeordieLad

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #127 på: 29. Des. 2010, 12:36 »
Jeg negativ til Taylor? :) Det er litt merkelig spør dere meg. Han gjør ingen grove feil, men samtidig er det noe som skurrer i bakgrunnen, jfr plasseringsevne og når man skal presse/ falle av. Kanskje en trend nå begynner å gjøre seg gjeldende:

*Målet mot Liverpool: Retningsforandring på Taylors fot, litt mer aggressivitet fra hans side og målet ville vært unngått.
*2. målet til Tevez: Målet til Lennon i går illustrerte perfekt faren ved at en forsvarer konstant rygger. Lennon fikk spasere inn i vår 16m fordi Perch rygget. Da Tevez stakk inn på blindsona til Colo, benyttet han seg av rommet mellom Colo og Tayls. I stedet for å lukke dette rommet, hvilket er Tayls jobb, fortsatte Tayls å falle av nesten bak til egen keeper. Med andre ord fikk Tevez avslutte upresset en halvmeter foran Tayls i hans SONE.
* Retningsforandring på Tayls fot på Lennons mål..

Er det noen som ser trenden gutter..hehe..Tayls gjør ingen grove feil, samtidig er han alltid millimeteren på etterskudd..Han har ikke det "lille ekstra" som hindrer mål...
Var vel strengt tatt Perch skuddet gikk via?
We are the geordies, the geordie bootboys.
And we are mental, and we are mad.
We are the most loyal footballsupporters,
the world have ever had!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 29. Des. 2010, 13:23 »
Herrefred da mann. Dette er noe du tidligere i hele år har kalt maks uflaks, osv - når slike defleksjoner fører til mål. Nå koker du derimot ei jævla tynn suppe for å underbygge din negative holdning til Tayls.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 29. Des. 2010, 13:23 »
Så målene i høydepunkt nå, liten tvil om at vi ved disse anledningene ble felt av kvaliteten på Tottenhams vinger i forhold til våre forsvarsspillere. Litt vanskelig å forvente at noen skal være bedre enn det de er.

Enrique hadde muligens klart og gjort det noe bedre i situasjonen mot Lennon, men jeg er langt fra sikker. At Williamson hadde gjort det bedre enn Taylor i situasjonen mot Bale er jeg mye mer tvilende til, da Taylor er litt kjappere til beins og mer bevegelig. Men dette blir selvsagt bare spekulasjoner.

Slik jeg ser det er det stopperplassen ved siden av Colo som er den det er klart mest rift om pdd. Derfor er det interessant å følge Taylor sin utvikling spesielt. Om han hadde vært noe tvilsom i kampen i går hadde det muligens vært best med et bytte foran Wigan-kampen. Men jeg mener at Williamson så langt i sesongen har gjort mer for å spille seg ut av laget enn det Taylor har gjort.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 29. Des. 2010, 14:14 »
Herrefred da mann. Dette er noe du tidligere i hele år har kalt maks uflaks, osv - når slike defleksjoner fører til mål. Nå koker du derimot ei jævla tynn suppe for å underbygge din negative holdning til Tayls.

Hehe, må jo sørge for å skape litt balanse her i forumet. Enkelte er jo alt for positiv til Tayls.

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #131 på: 29. Des. 2010, 14:50 »
Synes ærlig talt at målene vi fikk imot oss ikke var så ille, var luker der ballen AKKURAT klarte å karre seg inn, så var perfekte avslutninger. Selvfølgelig kan man ikke se bort ifra at lennon sin fikk en liten skubb i seg så den gikk inn i hjørnet. Krul kunne kanskje ha reddet det andre målet om benparaden hadde vært bedre.

Vil egentlig ikke dvele på dette tapet. Tottenham sin stall har vokst umenneskelig dette året og de har kvalitet på backup i nesten alle ledd.

Håper vi gir wigan en god kamp med bedre lag på banen og januar vinduet bringer en overaskelse eller to så overlever vi nok premier league i år.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 29. Des. 2010, 15:29 »
Så målene i høydepunkt nå, liten tvil om at vi ved disse anledningene ble felt av kvaliteten på Tottenhams vinger i forhold til våre forsvarsspillere. Litt vanskelig å forvente at noen skal være bedre enn det de er.

Enrique hadde muligens klart og gjort det noe bedre i situasjonen mot Lennon, men jeg er langt fra sikker. At Williamson hadde gjort det bedre enn Taylor i situasjonen mot Bale er jeg mye mer tvilende til, da Taylor er litt kjappere til beins og mer bevegelig. Men dette blir selvsagt bare spekulasjoner.

Slik jeg ser det er det stopperplassen ved siden av Colo som er den det er klart mest rift om pdd. Derfor er det interessant å følge Taylor sin utvikling spesielt. Om han hadde vært noe tvilsom i kampen i går hadde det muligens vært best med et bytte foran Wigan-kampen. Men jeg mener at Williamson så langt i sesongen har gjort mer for å spille seg ut av laget enn det Taylor har gjort.

Akkurat det er eg veldig i ueinig i. Colo og Williamson ilag har hatt mange ekstremt gode kampar heilt ifrå i fjor og fram til Bolton-kampen. Eg er ikkje so negativ som Inspector men kvifor endre på eit stoppar-par som fungerar so godt i lag som Colo-Williamson? Det er eit eller anna som skurrar når Taylor spelar med Colo, det meinar vertfall eg.

Tykkjer det og er rart at folk ikkje er meir kritiske til vår ekstremt svake 2 omg i går. Og då spesielt etter at Spurs får 1 mann utvist. Mi fekk jo ikkje til noko som helst. Var det pågrunn av at alle hadde ein dårleg dag på jobben? Vart dei slitne?

Dei 2 neste kampane bør vera 6 poeng. Wigan borte og West Ham heima.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 29. Des. 2010, 15:44 »
Helt enig Lgrinde..Synes Williamson i det minste skulle fått anledning til å spille seg ut av laget.. Årsaken til at vi ikke klarte å skape noe som helst i 2. omgang var jo fordi vi ikke hadde kreativt mannskap tilgjengelig. Routledge og Jonas er jo evnesløse fremover: de sliter med å slå enkle pasninger.. Og Smith og Tiotes jobb er egentlig ikke fremdrift..

Egentlig burde Pardew ha spart flere nøkkelspillere i går som Tiote, Carroll og Barton. Det er ikke borte mot tham vi skal ha alle tre poengene. Vi skulle heller ha stilt med et friskt mannskap mot Wigan og WH. 6 poeng der og jeg er rimelig sikker på at vi holder oss.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 29. Des. 2010, 15:54 »
Egentlig burde Pardew ha spart flere nøkkelspillere i går som Tiote, Carroll og Barton. Det er ikke borte mot tham vi skal ha alle tre poengene.

Det blir helt feil å tenke slik. Flere tusen NUFC supportere reiser den lange veien ned til London for å støtte laget, da blir det feil å sende ut reservelaget og å ta tapet på forskudd. Må gjøre et ærlig forsøk og gi litt motstand. Av og til har vi flaksen og prestasjonene som skal til for å få til et godt resultat.