20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 664852 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #3120 på: 12. Des. 2014, 11:19 »

With three wins out of four last month, @NUFC's Alan Pardew is the #BPL Manager of the Month for November.

:yaoscared:
Nei.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3121 på: 12. Des. 2014, 11:48 »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3122 på: 12. Des. 2014, 12:21 »
Gratulerar! Det er fortent. Ganske so sterkt av han å koma tilbake etter tapet mot Stoke.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3123 på: 12. Des. 2014, 19:29 »
Man kan si mye om denne mannen og jeg kjenner jeg har et relativt ambivalent forhold til hele fyren, men denne er fortjent. Gratulerer!
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3124 på: 15. Des. 2014, 23:42 »
Har vel snart fleire trofeer stående på kontoret sitt enn det newcastle har tatt dei siste 50 åra  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3125 på: 16. Des. 2014, 10:18 »
Alan Pardew said on Saturday night that Newcastle might have to wear the Emirates defeat because his team might have been a bit too ambitious.

:lol:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3126 på: 16. Des. 2014, 10:30 »
Ambisiøst å starte med Williamson og Gouffran kontra Haidara og Cabella, ja :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3127 på: 16. Des. 2014, 10:58 »
Haha. For ein type ass.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3128 på: 16. Des. 2014, 11:40 »
Alan Pardew said on Saturday night that Newcastle might have to wear the Emirates defeat because his team might have been a bit too ambitious.

Kor ligg det intervjuet/sitatet?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3129 på: 16. Des. 2014, 17:15 »

Kor ligg det intervjuet/sitatet?

Han sa det etter kampen til media.
Det han mente var nok at de prøvde å holde for mye på ball og ga Arsenal altfor store rom. Var ikke kyniske nok. NUFC hadde f.eks ballen nesten like mye som Arsenal på Emirates. Arsenal hadde den 51,3 % men Newcastle hadde den 48,7 %.
Utespillerne til Arsenal slo 28 langpasninger i denne kampen. Utespillerne til Newcastle slo til sammenligning 26 langpasninger.

Kan vel si at det å gå ut på Emirates med tanken på å spille ut Arsenal på noe de er MYE bedre enn oss på er en feilslått kamptaktikk. Er ikke mange om noen lag som klarer det.
Derfor har Pardew i ettertid sagt at han har skylden for prestasjonene/resultatet gjennom feil valg/bruk av taktikk. Hva som han mener han gjorde feil sier han ikke noe om, men det er ikke så vanskelig å gjette seg til når man ser på statistikken fra kampen.
Når han først hadde en intensjon om å spille på denne måten burde han også gjort noen bytter på startoppstillingen. Burde hatt spillere med mer fart og bedre ballbehandling på banen, mener jeg.
Uansett så var dette en av sesongens vanskeligste kamper, på en arena vi har en elendig statetikk fra før.

Lokalavisa hadde etter denne kampen en artikkel som viser at NUFC denne sesongen er best (vinner flest kamper) når de ligger bakpå og kontrer og lar motstanderen ha ballen mye mer. Som tilfelle var mot f.eks. LFC, ManCity, Tottenham og Chelsea. Er det derimot NUFC som prøver å ta styringen i kampen så sliter de langt mer, både defensivt og spesielt når det kommer til sjanser. Skaper veldig lite i kamper der NUFC har ballen mest.

Sist NUFC slo Arsenal på Emirates, (under CH i 2010), spilte NUFC på en helt annen måte. Vi hadde ballen langt mindre, vant duellene suverent i antall og var mye mer presise i pasningsspillet. Slo også vesentlig mer langt mot Carroll og Ameobi.
Arsenal på sin side stilte med spillere som Fabregas, van Persie, Nasri, Song, Walcott, m.fl. Så det er mulig å vinne bare man treffer med taktikken og spillerne har dagen/gjør jobben.
« Siste redigering: 16. Des. 2014, 17:19 av Frode »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3130 på: 16. Des. 2014, 19:40 »
Enig i det du skriv her, Frode, men får det ikkje heilt til å rime med det du skreiv i kamptråden for Arsenal (B).

Korleis går det å slå langt - og såleis strekke laget - overeins med å ligge lavt og kompakt med lagdelane, og såleis "forsøke å ri av stormen"? Eg tolka det dithen at du meinte at sistnemnte strategi var å foretrekke, i og med at du stilte deg bak darkshark sitt innlegg i nevnte kamptråd. Eg ser for øvrig at du i same kamptråd er ute og kritiserer Pardew sin taktikk til kampen, noko eg er heilt enig i. Eg vil gå så langt å seie at det er den verste taktiske prestasjonen (Southampton borte var etter mitt syn ein kollaps i stor grad forskyldt av spelarar som ikkje bevegde føttene, meir enn ein taktisk bommert av Pardew) han har stått for denne sesongen, og eg ser vanlegvis meir positivt på strategiane hans enn det som er gjengs her inne.

Eg skreiv i same kamptråd at han burde sett på det CH gjorde i 1-0-kampen, noko som var å ta av presset ved å slå langt. Det Pardew gjorde var det stikk motsette. Lagoppstillinga var kreert for å ligge lavt, utan at vi hadde noko form for gjennombrotskraft til å ta av presset med. Heller ikkje noko oppspelspunkt var å finne, sjølv om ein kan argumentere for at han heller ikkje har spesielt mykje å velge mellom i dagens tropp i den forstand.

Det ser ut som du er av same oppfatning, men det var ikkje slik eg tolka darkshark sitt innlegg. Kan sjølvsagt hende at eg tolka han feil, men eg synest den relativt sterke kritikken som kom fram mot Pardew i kamptråden (f.eks frå Fluffy) var heilt på sin plass.

Så enten var vi alle stort sett enige allerede då, eller så er vi i alle fall blitt meir enige no.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3131 på: 16. Des. 2014, 20:39 »
Enig i det du skriv her, Frode, men får det ikkje heilt til å rime med det du skreiv i kamptråden for Arsenal (B).

Korleis går det å slå langt - og såleis strekke laget - overeins med å ligge lavt og kompakt med lagdelane, og såleis "forsøke å ri av stormen"?

Skjønner ikke helt hva du mener her, men til en kamp må man ha både en offensiv plan og en defensiv plan. Man er nødt til å vite hva man gjør når man får eller vinner ballen, hva lagkameratene gjør, og hvordan man skal angripe.
Man strekker ikke nødvendigvis laget ved å slå langt som du henviser til heller. Da er det isåfall dårlig taktikk bak, mener jeg. Det er mange måter å gjøre dette/angripe på. Det som uansett er det mest synlig er at hele laget pumper opp med kompakte lagdeler/balanse/ lite rom mellom forsvar og midtbane der man varierer med hvem som får gå i angrepet, avhengig av hvor det angripes. Hvor man så setter presset ved et balltap varierer etter hva som er tilgjengelig og ferdigheter til forsvar, da spesielt midtstopperne.

Mourinho sine lag f.eks. blottlegger seg aldri. Uansett hvordan det angripes om det er mulighet for kontring eller hva som helst så er det alltid sikring bak.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3132 på: 28. Des. 2014, 20:58 »
http://www.shieldsgazette.com/sport/football/alan-pardew-fuels-palace-job-talk-with-media-no-show-after-newcastle-win-1-7023455

Om Ashley klarer å skvise noen kroner ut av Crystal Palace, tipper jeg Pardew sitter på første fly til London.

:thumbu:

Så er det bare å stålsette seg for hvilke manager vi får inn som erstatter evt?  :nervøs:
« Siste redigering: 28. Des. 2014, 21:00 av Tremblem »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3133 på: 28. Des. 2014, 21:03 »
Spennende, men ikke om Joe Kinnear står øverst på listen til Ashley. Noe jeg frykter han kan gjøre!?!?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #3134 på: 28. Des. 2014, 22:28 »
Helt surrealistisk om vi faktisk får penger for å bli kvitt Pardew når vi har fem seige sesonger i vente med han ved roret. Men som Frode sier så spørs det jo hvem som kommer inn. Hvis Ashley har sett for seg en Kinnear-type til å lede laget framover så setter jeg heller min lit til Pardew en stund til...
NewUtd.no: av supportere - for supportere!