20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 656764 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2835 på: 04. Sep. 2014, 13:13 »
Mye prat om rasjonelle, modige og fremtidsrettede ansettelser her. Blir ikke overrasket om det er David Hockaday som til slutt tar over laget om Pardew får fyken.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2836 på: 04. Sep. 2014, 13:37 »
Det er mange spennende managere der ute, om klubben har ambisjoner.  Men det er jo nettopp derfor Alan Pardew fremdeles er manager. Pga manglende ambisjoner. Jeg klarer ikke helt se for meg at Galtier eller noen andre skal gidde å bruke tid og krefter på å trene et lag for en klubb totalt blottet for ambisjoner. Som ikke har råd til å konkurrere med topp 4, og som er livredd for Europa League. Everton vil mer enn gjerne kjempe hardt for å bli nummer fem eller seks i PL. Newcastle derimot kjemper hardt for å IKKE bli nummer fem eller seks. Det er sikkert mulig å lokke en god manager hit med lovnader om det ene og andre. Men når vedkommende innser hvordan klubben faktisk styres tror jeg de fleste vil gjøre som Kevin Keegan, ta sin hatt og gå.

Neil Lennon kan være desperat nok etter en PL-jobb til at han er villig til å bli en stund. Om det er positivt eller ikke, skal være usagt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2837 på: 04. Sep. 2014, 13:42 »
Nå vil jeg vel si at det først og fremst er på managerfronten det skorter mest på ambisjonene, transfervinduet i sommer har vist at man i det minste har en viss vilje til å investere allerede opptjente midler i spillere. Troppen innehar mange nok kvaliteter, om man hadde hatt en manager med evne til å utnytte dem. Derfor tror jeg at en ansettelse av en manager med peiling fort kunne ført til en oppjustering av de sportslige ambisjonene i takt med forhåpentligvis bedre prestasjoner, og at det i utgangspunktet ikke skulle være et ankepunkt for eventuelt nye managerkandidater.

Xuz

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2838 på: 04. Sep. 2014, 19:25 »
Fra den dagen Alan Pardew kom inn dørene på St. James. Park, har jeg sett mye rart. Den sesongen vi kom på 5. plass, tenkte jeg egentlig da at nå våkner vår kjære fotballklubben Newcastle United til live igjen. People come, people go, for all del. At det var FORTJENT at han vart kåret til årets manager den sesongen, kan man diskuterest.

Det som forundrer meg så jævlig, er denne 8 års kontrakten som han og resten av staben fikk. Jeg skulle likt og sett den 8 års planen med mine egne øyer. Finst der noen rød tråd av det arbeidet som AP gjør nå i det store og det hele? Utifra det som jeg har sett ifra mitt perspektiv: ingen visjon, ingen rød tråd, spillerer brukes på feil måte, selg unna de beste, få noen brukbare erstatterer, ingen ambisjoner, unnskyldninger på rekke og rad and the list goes on.

Med sånt spillematerialet som han har nå per dags dato, syns det er jævlig rart at han ikke klarer å bruke og utnytte det bedre. Selfølgelig finst der ingen fasit på hvordan fotball skal spilles.

Den dagen AP får sparken, jeg skal jammen meg heise flagget til topps og så skal jeg springe naken i nabolaget der jeg bur i full jubel!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2839 på: 04. Sep. 2014, 19:47 »
Det er mange spennende managere der ute, om klubben har ambisjoner.  Men det er jo nettopp derfor Alan Pardew fremdeles er manager. Pga manglende ambisjoner. Jeg klarer ikke helt se for meg at Galtier eller noen andre skal gidde å bruke tid og krefter på å trene et lag for en klubb totalt blottet for ambisjoner. Som ikke har råd til å konkurrere med topp 4, og som er livredd for Europa League. Everton vil mer enn gjerne kjempe hardt for å bli nummer fem eller seks i PL. Newcastle derimot kjemper hardt for å IKKE bli nummer fem eller seks. Det er sikkert mulig å lokke en god manager hit med lovnader om det ene og andre. Men når vedkommende innser hvordan klubben faktisk styres tror jeg de fleste vil gjøre som Kevin Keegan, ta sin hatt og gå.

Neil Lennon kan være desperat nok etter en PL-jobb til at han er villig til å bli en stund. Om det er positivt eller ikke, skal være usagt.

Er ikke helt enig med deg Joachim. Inntil nå har MAs ambisjon vært å få klubben på fote økonomisk. MA har alltid vært tydelig på at han vil at klubben skal være økonomisk selvstendig. Og det er fornuftig spør du meg. Sånn sett har Pardew vært nyttig: Han er ikke den dyreste manageren, han leverer nok til at vi holder oss greit i PL, og han finner seg i å leve under et strengt økonomisk regime. Men Pardew har ikke en moderne spillestil. Så hvis MA nå vil utvikle klubben videre,må han ansette en manager som ikke har gått ut på dato.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2840 på: 04. Sep. 2014, 20:21 »
Frank De Boer hadde vært det absolutt beste i mine øyne. Offensiv tankegang og har selv sagt at han kunne tenkt seg å ta over Newcastle. Kommer også fra en liga Newcastle speider godt i.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2841 på: 04. Sep. 2014, 20:24 »
Det som forundrer meg så jævlig, er denne 8 års kontrakten som han og resten av staben fikk. Jeg skulle likt og sett den 8 års planen med mine egne øyer. Finst der noen rød tråd av det arbeidet som AP gjør nå i det store og det hele? Utifra det som jeg har sett ifra mitt perspektiv: ingen visjon, ingen rød tråd, spillerer brukes på feil måte, selg unna de beste, få noen brukbare erstatterer, ingen ambisjoner, unnskyldninger på rekke og rad and the list goes on.
Eneste røde tråden jeg kan finne er at klubben skulle bli selvstendig når det gjelder økonomi. Bortsett fra det er det vel ikke så mye mer som gjelder. Fra Pardew sitt ståsted så er det fortsatt ingen som klarer å se en identitet i laget. Det varierer fra det ene til det andre, både i form av taktikk og formasjoner. Det har gått snart fire år med Pardew som trener og enda er det ikke en klar rød tråd for hvordan han vil spille fotball. Det er meget spesielt og sånn sett passer Ashley og Pardew greit sammen. Er ingen som vet hvor de vil hen.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2842 på: 04. Sep. 2014, 20:28 »
Setter personlig Neil Lennon foran David Moyes hva britiske managere angår.
Aner ikke hva slags fotball Lennon står for så der kan jeg ikke uttale meg. Har dog fått med meg at han har fått noen gode resultat i CL. Moyes fikk tross alt jobben for verdens største fotballklubb. Kan jeg spørre hvorfor du er fan av Lennon?
Ser også at Lennon har hatt sine utbrudd mot andre trenerer på sidelinjen. Gidder vi det igjen?

Fått til gode resultater med lite midler. God til å få frem unge spillere og gi de sjansen (dette var han jo nødt til i Celtic). Mye mer vant til offensiv fotball enn Moyes, men kan også organisere lag defensivt på en god måte.

Lennon vil i mine øyne gi oss et friskt pust på managersiden. Han er ikke redd for mixe ting opp litt og ønsker å gi unge spillere en sjanse. Moyes er i mine øyne bare en litt bedre versjon av Pardew og står ikke for den fotballen vi ønsker.

I tillegg er Lennon en ekte sjef og vil aldri tillate seg å bli Ashley's nikkedukke. Sa jo opp i Celtic grunnet manglende midler så dette er en manager som har store ambisjoner for lagene han trener. Han er ung, dyktig og sulten og i mine øyne den beste av de mest aktuelle kandidatene om Pardew får fyken.
Om han kan ta med seg dette inn i en eventuell nufc jobb så høres jo det bra ut.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2843 på: 05. Sep. 2014, 20:30 »
http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/10-charges-levelled-alan-pardew/?

Syns denne var ganske treffende, jeg. Pardews 10 forbrytelser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

pane

• Gjest
« Svar #2844 på: 07. Sep. 2014, 10:00 »
Denne snoken ble tilbudt Crystal Palace-jobben intet mindre enn to ganger før Colin Wanker fikk den.

Så nært, likevel så fjernt.

pane

• Gjest
« Svar #2845 på: 08. Sep. 2014, 21:34 »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2847 på: 08. Sep. 2014, 22:34 »
http://sackpardew.com
Nå så jeg bare veldig kjapt igjennom, men virka som en ytterst trist side. "Alan's thought of the day" var at Newcastle ikke kan konkurrere med klubber som har "sovereign states" i ryggen, noe jeg virkelig ikke ser problemet med. I tillegg så jeg at de hadde lista opp 7-3-tapet mot Arsenal som en "Dark day". Sikkert fordi Pardew brukte slitne spillere som unnskyldning for at det gikk fra 3-3 til 7-3. Ettersom dette var en kamp på 5. juledag, hvor Arsenal IKKE hadde spilt 2. juledag, så er det jo et under at vi i det hele tatt greide å score 3. Jeg var dritsur etter den kampen, men det var ikke på oss eller på Pardew - utelukkende på urettferdig kampprogram.

For all del, vil ha Pardew ut like mye som alle andre, men dersom man ettergår enhver manager med lupe vil man finne nok shitty enkeltkamper og hendelser til mannen virker inkompetent.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2848 på: 08. Sep. 2014, 23:04 »
http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php/topic,95667.0.html

Do you want Pardew to go or stay
Go 593 (98.8%)
Stay 7 (1.2%)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2849 på: 09. Sep. 2014, 00:05 »
Du trenger ikke spy ut Pardew-hatet hele tiden lenger. Vi er omtrent alle enige om at Pardew må forsvinne så det er ingen du trenger å overbevise her. Blir litt slitsomt å lese Pardew ut på alle sider for tiden.