20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2670 på: 11. Mai 2014, 22:08 »
Nei.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2671 på: 11. Mai 2014, 22:28 »
Får en vond klump inni meg når KK snakker om Modric der...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2672 på: 12. Mai 2014, 00:21 »
?@lee_ryder: #nufc likely to announce that Pardew will stay on as manager in coming days?

En liten opptur på slutten av sesongen  ::)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2673 på: 12. Mai 2014, 07:36 »
 :spytt:

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2674 på: 12. Mai 2014, 08:54 »
Hurra! Ser allerede fram til neste sesong  :lol:

:thumbd:

NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2675 på: 12. Mai 2014, 10:11 »
Trenger en gif for "vet ikke om jeg skal le eller grine".
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2676 på: 12. Mai 2014, 11:40 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2677 på: 12. Mai 2014, 12:59 »
Close :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2678 på: 12. Mai 2014, 14:11 »
Får en vond klump inni meg når KK snakker om Modric der...
"Not good enough for the premiership". Og nå dominerer han for Real Madrid.
Herregud for noen aper han var omgitt av. Hei, vi kan få den og den spilleren for nøyaktig den prisen, og nøyaktig den lønna. La oss tilby en brøkdel av den prisen og en brøkdel av den lønna. Da sier de helt sikkert nei, så kan vi heller kjøpe to idioter fra Spania for dobbelt så mye som ikke er i nærheten av å være god nok.

Keegan hadde i det minste integritet nok til å nekte å jobbe under slike omstendigheter. Ser ikke bort fra at Alan Pardew sliter med litt av det samme, men aksepterer det.

Tipper scouting-rapportene på Bony tilsa at han hadde potensiale til å bli toppscorer. Ikke rart en så god spiller kostet penger. Men Swansea vil helt sikkert si at han var billig i forhold til hva han har levert av resultater. Men risikoen er tilstede for at han kunne skutt oss til europacup, og det ville jo vært en katastrofe. Takk Gud, for at vi holdt oss på god avstand fra Europa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2679 på: 12. Mai 2014, 21:48 »
Må leses.. Anbefales på det sterkeste..

http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/best-article-youll-ever-read-current-state-newcastle-united/

Synes ikke den artikkelen er så spot on som det mange her synes.

Det Joakim nevner over om Kevin Keegan og hans ønske om Luka Modric i NUFC og hva de som står for transfers gjør istedenfor vitner nok om at Keegan og Pardew har/hadde ganske like arbeidsforhold og at ingen av dem styrer/styrte noe på overgangsmarkedet. Sier litt når Joe Kinnear blir hentet inn for å kjøpe spillere!

Dette er ikke et forsvar av noe/noen som helst, mer at jeg synes det er så mye mer som er galt hos de som styrer over Pardew at det for meg er vanskelig å kun peke ut 1 syndebukk.

For å starte med eieren Ashley, så kan jeg begynne å nevne at klubben dette året hadde nesten 79 millioner pund i inntekter kun fra sin deltagelse i PL. Nå er det riktignok sånn at klubben også har utgifter, men når man plusser på reklame/sponsor inntekter i tillegg til spillersalg så har klubben gått solid i pluss. Jeg skulle også likt å sett hvor mye Mike Ashley betaler for all den SportsDirect reklamen sin som er å se over alt på stadion. Dette burde vært en av de mest innbringende avtalene klubben har. Jeg mistenker sterkt at den ikke er det.

Det samme skjer i hvert j.... overgangsvindu. Klubben selger en av sine antatt beste spillere og erstatter dem ikke. Det er en gjenganger under Ashley sitt regime. Det startet med Milner, fortsatte med N`Zogbia og Given før klubben rykket ned. Videre ble Carroll solgt, Nolan gikk, Barton gikk, Demba Ba gikk, og nå sist Yohan Cabaye. Felles for alle er at det omtrent ikke ble hentet noen erstatter. På spissplassen er vi f.eks. så syltynt besatt, både i kvalitet og kvantitet, at det ikke holder Championship nivå engang.

Helt greit at klubben skal ha en sunn drift og holde seg til de nye fair play reglene, men når eieren ikke er villig til å bruke littegrann engang av det klubben får inn så blir klubben hengende langt etter.

For ikke lenge siden fikk klubben ny ledelse. Vekk gikk Joe Kinnear og hele hans stilling, inn kom Lee Charnley. Var det ikke samme mann som annonserte at NUFC ikke kom til å satse noe særlig på cupene og at topp 10 i PL var hovedmålet?
Hva slags ambisjoner er dette? Burde ikke klubben satse skikkelig på cupene? Det er jo der vi har mulighet til å vinne et trofè. Topp 10 i PL? Hva er det for en ambisjon? Burde ikke bonus kun bli utbetalt om klubben vant noen titler eller klarte å kvalifisere seg til Europacup? Ambisjonene er latterlig lave.

Så kommer vi til Pardew. Man kan kritisere han for så mye, samtidig er jeg ikke sikker på at en annen manager ville gjort det så mye bedre med de samme forutsetningene. Når klubben har et så dårlig akademi at det omtrent aldri kommer en spiller som er god nok opp til A-laget så må det investeres i nye spillere gjennom kjøp. De som kjøpes må også passe til manageren og hans måte og spille på, uansett om det er Pardew eller en annen som styrer laget.

Etter å ha lest Zlatan sin bok er jeg også blitt skeptisk til alle franske spillerne som er i klubben. Som Zlatan selv skriver da han kom til Inter å så forskjellige grupperinger med brasilianske, argentinske, italienske og resten i forskjellige grupper, tok han turen rett opp til eieren og sa at så lenge det var sånn ville ikke klubben vinne noenting.

Jeg kan se for meg mye av det samme i NUFC der vi har et lass av fransktalende spillere, som helt sikkert ikke bare er en gruppe men gjerne både 2 og 3 grupper. Vi har også noen fra Nederland eller som har spilt i Nederland samt noen spansktalende, i tillegg til de få engelske vi har.
Det jeg mener med dette er at jeg ser på det som et problem at klubben/de som styrer overganger kun ser etter spillere stort sett fra Frankrike. Det må da være andre gode muligheter der ute også, kanskje spillere som det er mulig å kommunisere med på engelsk for å gjøre det lettere for alle parter.
Det gjøres en betydelig innsats når det gjelder talentsatsing i land som Danmark, Sverige, Sveits, Belgia ikke minst, Tyskland har jo alltid vært gode på dette, Italia, Spania, Nederland som alltid, osv. Til og med Norge er blitt et mer spennende marked med flere 15 - 17 åringer som får brukbart med spilletid i Tippeligaen. Hvorfor ikke se litt andre steder også? I Sør Amerika må det jo også være noen solide spillere som ønsker seg ut f.eks.

Tilbake til Pardew, han hadde en helt fantastisk sesong for 2 år siden når klubben endte på 5. plass. Forrige sesong var derimot en katastrofe. Denne sesongen var ganske brukbar helt til Cabaye ble solgt og ingen erstatter kom inn. Klubben hadde inntil da heng på både Everton og Tottenham som igjen var med å kjempet om CL plassene. Det siste halve året har derimot vært et mareritt med kun 4 seire på de siste 16 kampene og de aller fleste andre kampene har endt med solide tap.
Pardew har en fullstendig uakseptabel oppførsel på sidelinjen som gjør han til en meget usmakelig og upopulær person. Resultatene de siste mnd og oppførselen hans på sidelinjen burde igrunn vært nok til å gi han fyken, men når så ikke skjedde da han ble suspendert regner jeg med han blir værende ihvertfall noen mnd til.

Det har vært så mye action og ting som skjer rundt NUFC så altfor lenge nå. Helt siden SBR ble sparket. Vi supportere har ofte sagt at det aldri er kjedelig å heie på NUFC med så mye hendelser, oppstyr, bråk, managerbytter, spillersalg og spillerkjøp, osv. Men akkurat nå er det faktisk litt tamt være supporter av klubben. Har ikke de store forventningene til sommerens transfervindu, og skjer det ikke noe da har jeg ikke noen forventninger hva neste sesong angår heller, kjedelig.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2680 på: 12. Mai 2014, 21:59 »
Vel, Frode, artikkelen er innom ganske mange ulike sider ved klubben, du skriver nærmest utelukkende om overganger. Pardews hovedproblem er vel neppe hans oppførsel på sidelinjen, men snarere det fullstendige fravær av en ide om hvordan man skal/kan spille fotball.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2681 på: 12. Mai 2014, 23:44 »
Ja, men jeg synes mange supportere, både av NUFC og andre klubber, er litt urealistiske. Alle vil jo at NUFC skal spille som under Kevin Keegans første periode i NUFC, men det var andre tider, klubben hentet mange gode spillere og gikk med 500 millioner kr i minus (om jeg husker riktig). Det var mye penger den gang.
Sannheten er at NUFC kun har endt på øvre halvdel 3 ganger de siste 10 sesongene, om man tar vekk sesongen i CCC, stemmer ikke det? Det betyr ikke at klubben ikke skal ha ambisjoner. Men å tro at NUFC med dagens stall skal kunne spille blendende offensiv og underholdende fotball og samtidig kjempe om CL plassen er i mine øyne veldig urealistisk. Offensivt så har klubben denne sesongen hatt Cabaye og Remy, jeg kan ta med Ben Arfa som presterer i 1 av 10 kamper om man er heldig, men ellers så er det ikke veldig lite å skryte av. Når i tillegg Cabaye ble solgt og Remy var suspendert og skadet var det så syltynt som det er mulig å få det. Det må jo alle være enig i?

Jeg ser heller ikke vondt i at noen er mer defensivt orientert så lenge det er en offensiv plan vel å merke. For å sitere Mourinho: "De to viktigste hendelsene rent taktisk i løpet av en kamp er når vi vinner eller taper ballen. Et lag som er svært godt defensivt organisert vil være vanskeligere å slå selv om laget i utgangspunktet er rangert svakere."

Er noe dere kan legge merke til med Mourinho sine lag, hvor kjapt hver enkelt spiller finner sin posisjon defensivt når laget mister ball.

Pardew har prøvd, ikke denne sesongen men tidligere, å la laget stå høyere i banen å dominere mer, det funket jo ikke i det hele tatt. Det jeg mener er grunnen til det er at laget mangler for mye fart, både sentralt på midtbanen og ikke minst på stopperplass. Det beste eksempelet på dette er vel WBA kampen hjemme for 2 sesonger siden da vi tapte 2-3. Lå under 3-0 ganske tidlig etter gang på gang å ha blitt fraløpt sentralt av WBA sine raske spisser.

Må også nevne at NUFC etter 19 spilte kamper i denne sesongens PL lå på 8. plass med 33 poeng. Det var 3 poeng mer enn den sesongen klubben endte på 5. plass, og klubben hadde god heng på noen av lagene foran seg. Må vel tilbake til SBR sine dager for å finne noe lignende start på sesongen.
Etter at Cabaye forsvinner går alt så dårlig som det kan gjøres. Vinner kun 5 av de siste 19 kampene, spiller en uavgjort og taper 13 kamper.
Jeg tror mye av dette skyldes av vi mistet vår beste offensive spiller og lagets kanskje viktigste brikke. Var jo den eneste som kan holde litt på ballen og finne lagkameratene offensivt.

PS! Dette er ikke et forsvar av Pardew. Jeg er heller ikke noe fan av Mourinho. Alt jeg vil belyse er at med gode spillere tilgjengelig så var det ikke så hakkande galt den første halvdelen av sesongen. Men stallen til NUFC er syltynn når det kommer til kvalitet at når Cabaye ble solgt og Remy i tillegg rett etterpå fikk 3 kampers karantene og så ble skadet så merket laget selvfølgelig det.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2682 på: 13. Mai 2014, 00:05 »
Synes Frode har mange gode poeng i sine to innlegg her. Mye negativt rundt Pardew det siste halvåret. Men jeg må nevne bortekampene mot Villa, Cardiff og West Ham. Det var ren utklassing av nufc, total dominans i store deler av kampene. Så det er mulig å få til ok fotball selv med Pardew, men det sier seg selv at når man selger nøkkelspillere så blir det vanskeligere. Vi har jo sett det før med denne syltynne troppen. Skadefri tropp så er laget solid, noen få skader så er det under topp 10 kvalitet. Uansett Pardew eller ikke, denne klubben er nødt til å begynne å bruke penger snart. Kvalitet koster.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2684 på: 13. Mai 2014, 00:50 »
?@nufcfans: The Telegraph also claims that we will bring in several new players before the WC and can expect a new signing in the next few days! #NUFC?

Haha, selv om jeg ikke kan nekte for at jeg synes det er spennende, tror jeg ikke et fnugg på det ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒