20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2610 på: 22. April 2014, 11:52 »
Jeg har lenge vært ekstremt kritisk til det Moyes driver med i Man Utd.
Litt usikker på hvem som skrev det, men Moyes står for veldig mye av det samme som Pardew, bare en mye bedre versjon. Så sånt sett, så er ikke Moyes min drømmemanager i Newcastle. Når det er sagt; Moyes har tidligere vist at han er god nok til å stabilisere ett lag høyt oppe i PL. Kanskje det er det klubben trenger nå; en som kan bygge noe over tid... Det er hvertfall ett klart steg opp fra Pardew.. Kanskje han har lært litt av å være i Man Utd også ?

Forøvrig, han som ble sparket av Southampton, hvor ble det av han?

Nigel Adkins  - kjemper om siste playoff plass med sitt Reading i championship.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2611 på: 22. April 2014, 19:23 »
Jeg tror Moyes og Ashley hadde passet fint sammen. Moyes har vist at han gjør gode verdikjøp (Cahill, Baines, Jagielka) og greier å gjøre mye ut av ressurser.

Problemet til Moyes hos Scum har jo til dels vært at han behandler Man Utd som en småklubb. Defensiv tilnærming, sier at Pool er favoritter før de møtes på OT, sa visst nok "wow!" når han fikk se en presentasjon av Man Utd's troféer på en galla, veldig opptatt av hvordan motstanderen spiller kontra å bare dominere med eget lag, og generelt viser veldig lite ambisjoner.

Man kan også spørre seg hvor god han egentlig er i lys av årets sesong. En ting er en forferdelig innsats hos han selv i Man Utd, men når man ser løftet Everton har fått under Martinez (tross alt bare første sesongen hans) så kan man nesten lure på om Moyes til tider hemmet Everton.

Managere kan ha et toppnivå også. Vinnere har noe eget. Litt som når MA sparket Hughton, på bakgrunn av at han ikke ville gitt oss det nødvendige løftet. Isolert sett en smart avgjørelse, ettersom CH var ganske limitert som manager og AP ga oss en femteplass sesongen senere.

Enn så mye jeg hater AP i disse tider stiller jeg fremdeles mer krav til andre sider av klubben. AP har hvertfall ganske god statistikk mot topplag i motsetning til Moyes. Ashley er fremdeles vårt største problem. Spillerstallen vår er også et større problem enn AP's manglende ferdigheter.

Jeg tror faktisk at Mike Ashley sin plan var (er?) å bruke Hughton til å komme oss til PL, der så bruke AP til å stabilisere oss til som et Europa-lag med fornuftig økonomi, for så å få en ny manager til å ta oss det nødvendige løftet til et topplag. Ikke en dum plan, spesielt om man ikke vil bruke penger.  :sint:

Kan også kjapt nevne at jeg "forsvarer" AP på bakgrunn av at han ikke er en vannvittig dårlig manager, har tross alt oppnådd til dels gode resultater hos oss, og det virker som vi alltid har harmoni i spillergruppen vår. Jeg synes dog at hovedgrunnlaget for dagens frustrasjon MÅ bli rettet direkte mot 'the fat fucking bastard' og vår manglende kvalitet i laget. Uten et godt nok lag med gode nok spillere vil man IKKE oppnå resultater (ref Cabaye, Bale, Suarez), da har det lite å si om det er AP, Moyes, Mons Ivar Mjelde eller Pep Guardiola som leder laget.

Jeg håper vi shopper unge, sultne og gode spillere i sommer som en offensiv og ambisiøs manager kan arve, når vi (forhåpentligvis) blir kvitt jævlafuckings Mike Ashley og får inn ______ (insert hvemsomhelstandreennMA) som eier.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2612 på: 22. April 2014, 21:40 »
http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/failed-score/

Det meste er bedre enn Pardew, Moyes også. Problemet er at om Moyes ikke fungerer så må vi fortsette kombinasjonen av å se tap og drittfotball i ett er jeg redd. Og da må vi vel vente 2 nye år før han eventuelt blir sparket.
For all del, godt mulig han hadde gjordt det veldig bra, men....
Jeg ser oss ikke kjempe i toppen med det første samme hvem som tar over, men å få se litt offensiv kvalitetsfotball hadde gjordt det litt gøyere å se Newcastle spille igjen.
Jeg ville helle tatt en risk med å satse på noe ala AVB, enn at vi skal safe inn en årlig 10plass med en defensiv, kjedelig spillestil.

Men så lenge Ashley styrer showet, så betyr nok ikke kvalitetsfotball mye.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2613 på: 23. April 2014, 14:52 »
Som i André Vilas Boas? Og du ville se offensiv fotball??  ???

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2614 på: 23. April 2014, 15:06 »
Jeg har lenge vært ekstremt kritisk til det Moyes driver med i Man Utd.
Litt usikker på hvem som skrev det, men Moyes står for veldig mye av det samme som Pardew, bare en mye bedre versjon. Så sånt sett, så er ikke Moyes min drømmemanager i Newcastle. Når det er sagt; Moyes har tidligere vist at han er god nok til å stabilisere ett lag høyt oppe i PL. Kanskje det er det klubben trenger nå; en som kan bygge noe over tid... Det er hvertfall ett klart steg opp fra Pardew.. Kanskje han har lært litt av å være i Man Utd også ?

Forøvrig, han som ble sparket av Southampton, hvor ble det av han?

Jeg synes ikke Moyes står for mye av det samme som Pardew, snarere tvert imot. Det gjelder både spillestil, væremåte og hans evne og tålmodighet til å få frem yngre spillere.

Om vi skal ta hans 10 sesonger i Everton som grunnlag så var Everton blant de lagene som scoret flest mål og blant de som slapp inn minst, riktignok litt bak de største klubbene i antall scoret mål, mens i antall de har fått imot seg er de egentlig helt på høyde med de beste lagene. Det henger nok også litt i sammen med hvor mye penger som er brukt på overganger.
Skal man hylle Martinez så voldsomt, så kan man også vise til at Everton denne sesongen til nå har puttet 57 mål, og de har 3 forholdsvis ganske tøffe kamper igjen. Dette er tall Moyes var helt på høyde med da han ledet Everton. De aller fleste sesongene endte laget fra litt over 50 scorede mål til 60 scorede mål som det meste. ca 10 - 15 mål bak de bedre lagene der.

Jeg tror ikke vi skal legge så mye i de 10 mnd Moyes fikk i ManU. Det er helt åpenlyst at han fikk spillergruppa imot seg ganske kjapt, noe som også de mer etablerte stjernene viste gjennom kritikk i media som f.eks. RvP og Rio Ferdinand. At en spiller som Giggs også skal ha ytt misnøye som vist nå i ettertid, en spiller som nesten har vært der like lenge som Alex Ferguson, gjør den jobben Moyes var kommet for å gjøre veldig vanskelig.
Jeg tror det er "flere veier til å finne gull", og at kanskje flertallet av spillerne ikke ville finne seg i de forandringene Moyes tok med seg. Da var det nok lettere å gå imot sin egen sjef fremfor å prøve å ta til seg noe nytt når det som var før funket så godt. Problemet er at det som var før var under Ferguson, og at de aldri kommer til å finne en prikk lik kopi, heldigvis!
De kan hente van Gaal som gjerne trenger både 2 og 3 sesonger på å gjøre sitt lag gode og vinne noen titler. Vil han få så god tid i ManU om han blir ansatt?

Tilbake til Moyes. Jeg sier ikke at han er drømmemanageren, men han gjorde veldig mye bra i Everton. Fikk frem flere gode unge spillere, ga dem tillit, hentet unge og billige spillere i divisjonene under PL og gjorde dem til utfordrere til en landslagsplass. Da Martinez tok over Everton fikk han en klubb og jobb som var godt lagt tilrette for videre utvikling, under gode og sunne økonomiske rammer, uten tvil.

Om muligheten hadde bydd seg ville ikke jeg nølt med å takke ja til Moyes. Han er en bedre manager enn Pardew på alle mulige måter. Jeg tror også han er blitt bedre, hardere og er skikkelig revansjelysten etter tiden i ManU. I tillegg tror jeg at Moyes er en slik type manager NUFC trenger nå. En som kan forbedre klubben på flere områder, lage den berømte "grunnmuren".

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2615 på: 24. April 2014, 11:35 »
Jeg synes ikke Moyes står for mye av det samme som Pardew, snarere tvert imot. Det gjelder både spillestil, væremåte og hans evne og tålmodighet til å få frem yngre spillere.

Om vi skal ta hans 10 sesonger i Everton som grunnlag så var Everton blant de lagene som scoret flest mål og blant de som slapp inn minst, riktignok litt bak de største klubbene i antall scoret mål, mens i antall de har fått imot seg er de egentlig helt på høyde med de beste lagene. Det henger nok også litt i sammen med hvor mye penger som er brukt på overganger.
Skal man hylle Martinez så voldsomt, så kan man også vise til at Everton denne sesongen til nå har puttet 57 mål, og de har 3 forholdsvis ganske tøffe kamper igjen. Dette er tall Moyes var helt på høyde med da han ledet Everton. De aller fleste sesongene endte laget fra litt over 50 scorede mål til 60 scorede mål som det meste. ca 10 - 15 mål bak de bedre lagene der.

Jeg tror ikke vi skal legge så mye i de 10 mnd Moyes fikk i ManU. Det er helt åpenlyst at han fikk spillergruppa imot seg ganske kjapt, noe som også de mer etablerte stjernene viste gjennom kritikk i media som f.eks. RvP og Rio Ferdinand. At en spiller som Giggs også skal ha ytt misnøye som vist nå i ettertid, en spiller som nesten har vært der like lenge som Alex Ferguson, gjør den jobben Moyes var kommet for å gjøre veldig vanskelig.
Jeg tror det er "flere veier til å finne gull", og at kanskje flertallet av spillerne ikke ville finne seg i de forandringene Moyes tok med seg. Da var det nok lettere å gå imot sin egen sjef fremfor å prøve å ta til seg noe nytt når det som var før funket så godt. Problemet er at det som var før var under Ferguson, og at de aldri kommer til å finne en prikk lik kopi, heldigvis!
De kan hente van Gaal som gjerne trenger både 2 og 3 sesonger på å gjøre sitt lag gode og vinne noen titler. Vil han få så god tid i ManU om han blir ansatt?

Tilbake til Moyes. Jeg sier ikke at han er drømmemanageren, men han gjorde veldig mye bra i Everton. Fikk frem flere gode unge spillere, ga dem tillit, hentet unge og billige spillere i divisjonene under PL og gjorde dem til utfordrere til en landslagsplass. Da Martinez tok over Everton fikk han en klubb og jobb som var godt lagt tilrette for videre utvikling, under gode og sunne økonomiske rammer, uten tvil.

Om muligheten hadde bydd seg ville ikke jeg nølt med å takke ja til Moyes. Han er en bedre manager enn Pardew på alle mulige måter. Jeg tror også han er blitt bedre, hardere og er skikkelig revansjelysten etter tiden i ManU. I tillegg tror jeg at Moyes er en slik type manager NUFC trenger nå. En som kan forbedre klubben på flere områder, lage den berømte "grunnmuren".

Enig i noe, uenig i annet. På en generelt nivå er ikke det å score mål det samme som offensiv og underholdende fotball. Mitt inntrykk av Moyes er at det er kjedelig, safe og trygg fotball, derfor på samme måte som Pardew, vil jeg fortsatt hevde. Men det er ingen tvil om at han er 1000 ganger bedre på akkurat det, og sikkert bedre enn Pardew på den offensive også, selv om vi ikke snakker om Klüpp. Anyhow, jeg ser mange likhetstrekk mellom disse to når det kommer til tilnærmingen til spillet.

Der jeg er hjertens enig, er at Moyes har mange andre kvaliteter, som du tar opp, som er totalt fraværende hos Pardew. Han er utvilsomt er veldig bra alternativ for Newcastle slik klubber er nå, men jeg likevel ikke man skal regne med festfotball og 10-0 kamper av den grunn, tilnærmingen vil jeg tro blir noe den samme; bare mye bedre gjennomført - og da er det forsåvidt greit nok.

Også enig i at jeg tror Moyes fortsatt har det i seg og har blitt herdet av Man Utd oppholdet. Slik jeg ser på det, så har han gjort en dårlig jobb i Man Utd og var rett og slett hverken klar eller god nok for oppgaven. Likevel tyder mye på at han har jobbet med en helt forjævlig spillergruppe som ikke har hjulpet på saken.

Alt i alt mye bedre enn Pardew og jeg hadde tatt imot ham med åpne armer - men tror ikke det blir festfotball på SJP av den grunn, men fortsatt mye bedre forhold.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2616 på: 26. April 2014, 17:30 »
Sikkert bare rykter med ja takk...

The speculation over Pardew's future has intensified following five consecutive Premier League defeats and David Moyes was installed as the bookmakers' favourite to succeed the 52-year-old at St James' Park following his departure from Manchester United this week.

Sources on Tyneside have also had to quell speculation that Crystal Palace manager Tony Pulis was being lined up for an imminent vacancy.

"When you lose five games in the Premier League, if you can't accept that there's going to be some speculation about your job, then you are not being realistic," said Pardew.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2617 på: 28. April 2014, 11:20 »
Enig i noe, uenig i annet. På en generelt nivå er ikke det å score mål det samme som offensiv og underholdende fotball. Mitt inntrykk av Moyes er at det er kjedelig, safe og trygg fotball, derfor på samme måte som Pardew, vil jeg fortsatt hevde.

Jeg har jo heller aldri sagt at det å score mye mål er det samme som offensiv og underholdende fotball, men det viser jo at at må ha ett brukbart angrep/angrepsmønster når Everton og Moyes presterte det så bra og jevnt over tid (10 sesonger). At de i tillegg er/var solide defensivt er jo bare enda ett pluss og vitner om en manager som er god på organisering.
Se på Mourinho og Chelsea, spiller ultra defensivt, selv med så gode individuelle spillere, så vinner de nesten hver gang, også når de møter de beste lagene.
Wenger som blir ansett for å spille så bra fotball har vel fremdeles tilgode å vinne mot et lag Mourinho styrer!? Så det å ha en defensiv innstilling til kampene er ikke så farlig i mine øyne så lenge det også er en offensiv plan/spillemønster, vilje til å vise at man også vil score så fort sjansen byr seg. Det mangler Pardew og co.

En annen ting, hva er offensiv og underholdende fotball? Det å se et lag trille ball innad i laget som Guardiola er så kjent for å få sine lag til å spille og som Martinez også benytter seg mye av er i manges øyne, og mine, ikke veldig underholdende å se på. F. eks. synes jeg Bayern Munchen var mye gøyere å se på og var mye mer gjennombruddshissige sist sesong da de vant The Treble under Jupp Heynckes. Dortmund er jo også et godt eksempel på lag et lag som spiller feiende flott fotball uten nødvendigvis å trille ball rundt på midtbanen. Der går det ekstremt kjapt i lengderetningen med mange flotte kombinasjoner. Drømmelag å se på når det fungerer skikkelig!

Nå er ikke Moyes den optimale managerløsningen for NUFC heller, ihvertfall i mine øyne. Han er en trygg og solid manager, god på å få frem unge spillere fra eget akademi og god på hente billige spillere fra lavere divisjoner og gjøre dem gode i PL. Jeg tror at Moyes er en manager som fint kunne stabilisert NUFC rundt topp 6-7 og gjort dem til en utfordrer til CL plassen uten at det hadde kommet en rik sjeik eller russer på eiersiden. Med Everton slet han derimot med å ta det neste steget inn i toppen, og noe som har vist seg gang på gang, både i Everton og Manu, er at så fort han fikk solide transfersummer mellom hendene brukte han de ikke godt nok.

Derfor rangerer jeg en manager som Steve Bruce hakket høyere enn Moyes. Han har stort sett ledet "mindre" lag fra CCC og rykket opp med dem til PL og stabilisert dem rundt midten av tabellen. Taktisk er han litt mer spennende siden han varierer med formasjonene ettersom hvem han møter. Denne sesongen har han f.eks. spilt mye 3-5-2/5-3-2. Defensivt opptrer lagene hans meget disiplinert og offensivt er det bredde i spillet og mye fart. Steve Bruce er også god på transferfronten. Det har han senest vist denne sesongen i Hull, både i sommervinduet og i januar. Derfor rangerer jeg også Steve Bruce som hakket bedre og mer interessant enn Moyes. Så skulle Pardew få sparken og NUFC kun ser etter nye managere innenfor de britiske øyer så er begge disse 2 linket og begge er solide managere, men jeg ville foretrukket Bruce om jeg fikk velge.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2618 på: 28. April 2014, 19:16 »
Kunne faktisk tenkt meg Ronny Deila som erstatter for AP. Tror han kunne gjort det bra med en langsiktig plan som han har vist i Godset. Men tviler Ashley ser utenfor sin egen telefonliste hvis det er snakk om ny manager.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2619 på: 28. April 2014, 23:24 »
Ver så snill å forsvinn...
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2620 på: 28. April 2014, 23:24 »
Har nesten ikke sett et dårligere lag offensivt (defansivt også forsåvidt), uansett årgang, uansett lag. Det er skrekkelig det dette laget serverer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2621 på: 28. April 2014, 23:51 »
Hører han sa vi spilte bra i andreomgang?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2622 på: 29. April 2014, 01:09 »
Pardew har nå en så stor utfordring at jeg har ingen anelse hvordan han kan løse den.

For det første: blodrøde tall

For det andre: flere av fansen vender ham nå ryggen. Denne trenden har så vidt jeg kan huske ingen tidligere managere klart å snudd og som har resultert i sparken. Fansen reaksjon (som i aller høyeste grad er rettmessig) påvirker spillere, troa seg selv og manager og det brer dårlig stemning i laget. Nedrykksesongen 08-09 var jo et prakteksempel på det.
Og hvordan skal Pardew klare å snu trenden og samle spillergruppa på så knapp tid før neste sesong kjøres i gang? Er veldig enig med TV2-studio; taper Newcastle de første kampene neste sesong, uten tegn til bedring, ja hva da? Klubbens videre eksistens i PL henger i en syltynn tråd dersom det ikke skjer endringer rimelig kjapt.

Nye spillere er vitalt, det kan gi ny entusiasme i spillergruppa positive virkninger. Men Newcastle kan ikke bare gå inn i sommervinduet og plukke ut erstattere for Cabaye og Remy. Spillere må først bestemme seg for om de faktisk vil spille under en klubb under dagens regime.

Pardew har nådd sitt toppnivå som manager og utfordringen han nå står overfor har han ikke sjans i havet til å gjøre noe med. Jeg gjentar gjerne atter en gang: når Rodgers er så fryktelig nære seriegull i sin andre sesong etter de problemene de hadde før han kom, så finnes det managere som kan gjøre en bedre jobb en Pardew i Newcastle. En ny, samlende manager og en betydelig økt investering i nye spillere og rekruttering så er vi på gang, selv med Ashley som eier. Han må vi uansett leve en god stund til med.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2623 på: 29. April 2014, 02:18 »
Vil ha Pardew ut, enhver manager som har Ben Arfa i stallen men ikke tar han med i kamptropp uten at det ligger åpenbar disiplinstraff bak bør miste jobben.

Men hvem i alle dager skal ta over for Pardew?

Hadde faktisk satt pris på å få Solskjær inn, han er ikke en type jeg er spesielt fan av, men han står for en type fotball som blir satt pris på på St. James' - og Newcastle ville fått TV-kamp hver uke :)

Realiteten er selvsagt at Ashley blir å hente inn en gammel eks-landslagsspiller som tror at fotballen England vant VM med i 66 enda er moderne.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2624 på: 29. April 2014, 07:55 »
Korleis kan han stå der og snakka om å sjå framøve, byggja vidare på det me har (tydlegvis ikkje har) og at me i det lange løp er sterke som klubb?!?!

Dette meinar han at ein berre skal kosta under teppet?: And that?s the sixth defeat in a row in the Premier League for the club, a new record, and in the last 18 league games we have lost 13, and failed to score in 13, and accumulated just 13 points ? and that?s real relegation form ? and over a full season that would get us about 27 points.

And throw in the loss to Cardiff City in the FA Cup third round at home and that?s 14 defeats in the last 19 game

Meinar han seriøst at han skal byggja vidare på dette? Og eg trenge ikkje nemna korleis spelet vårt har vore. Vertfall ikkje for oss som har sett kvar jevla kamp denne sesongen. For å sei det slik, det er ikkje rart me taper.
Førre sesong hadde me 10 tap på 13 kampar etter kvarandre. I år er det ekstremt mykje verre og han står der snakkar om long term! Det er kunn for å ta vekk fokuset på dei to siste. I beste fall kan han og laget karra seg til ein seier mot Cardiff. Noko som for min del har ingenting å sei.
« Siste redigering: 29. April 2014, 08:19 av lgrinde »