20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjerkis

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2550 på: 31. Mars 2014, 23:53 »
Greit nok at fotball skal være morsomt og underholdende, men da et jeg veldig skeptisk på hvordan du skulle ønske at vi skal spille?

Hvem skal tre frem, som ikke har fått muligheten?

Hvem på laget har "det lille ekstra"? (Her trenger du ikke dra frem Ben Arfa, som etter min mening har vært LANGT unna noe som minner om verdensklasse spilleren vi liker å kalle han)

Hvem skal score mål?

Problemet vårt er jo nettopp at vi desverre ikke har de samme kvalitetene som topp 7 lagene har i forsvar og på midtbanen. Derfor kan vi heller ikke tillate oss å ha disse "luksus" spillerne som fks. Ben Arfa, da deres manglende defensive kvalitet gjør at hele laget kommer bakpå og motstanderen får overtall hver gang.

Dette slitet voldsomt på de stakkarene som hele tiden må jage og løpe etter ball, istedet for å posisjonere seg.

Et annet problem er at vi han alt for mange forskjellige spillertyper på laget, noe som betyr at får vi skader på spillere må vi legge om spillerstil hver gang vi får en skade. Da blir det vanskelig å finne en riktig spillerstil!

Jeg mener vi må være realistiske å faktisk se bakom resultatene og ikke hver eneste gang skylde på den enkleste = Alan!

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2551 på: 01. April 2014, 02:24 »
Ingen manager vil få utløst sitt potensial i Newcastle United med den transferpolitikken som hersker under Ashley. Det går verken an å bygge lag, eller å tilpasse en ønsket 11er og stall etter ønsker og behov. De beste og viktigste spillerne forsvinner og det blir ubalanse og uro i en allerede tynn stall. Spillere selges også når markedsverdien er høyest - i januar, men som samtidig er verst tenkelig tidspunkt for laget og det med å få inn erstattere. Til alt overmål har vi svært dårlig rekruttering og vi må finne billige franskmenn for å dekke opp for dette.

Klubben har ikke lyktes på transfermarkedet de to siste overgangsmarkedene på grunn av begrenset vilje og taket klubben tydeligvis har satt som overgangsum, ca £ 10mill. Dette gir klubben store begrensninger. Klubben er også dårlige til å kvitte seg med spillere som ikke fungerer og erstatte dem med nye. Det gir hodebry for fans og manager.

Jeg skal ikke forsvare Pardew for hans taktiske disposisjoner, som i flere kamper har vært råtten, men det må tas med i betraktning at forutsetningene for å lykkes under dagens regime er begrenset. Pardew er i stand til å få klubben til være en topp 10 klubb i PL, men ikke mer enn det. Pardew er ikke direkte udugelig, men det er bare grusomt tamt å havne i ingenmannsland med tidvis kjedelig fotball og feig innstilling. Jeg (og i likhet med mange andre) er sikker på at det går an å spille langt mer publikumsvennlig fotball enn det Pardew gjør og samtidig havne på øvre halvdel. Så det må være den grunnen til at jeg kunne tenke meg ny manager, men det er jo ikke bare å velge fra de øverste hyllene der heller..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2552 på: 01. April 2014, 02:34 »
Bjerkis: Allikevel så ser vi jo uke inn og uke ut at lag som på papiret har en mye dårligere stall enn oss spiller så til de grader mer underholdende fotball. Hvis man har spilt fotball selv så vet man at tankesettet til treneren har enormt å si, gode trenere kan skape offensive lag av hva det skal være om de bare får innprentet en mentalitet i spillergruppen (herregud se på utviklingen til Stoke på kun ett år!). Det er helt lov å være en manager som har et større fokus på det defensive og der er Alan god noe 11/12-sesongen er et bevis på når han hadde individualister fremme som kunne avgjøre kampene. Men det er ikke slike managere jeg ønsker å se i Newcastle, det er mye av samme grunnen til at Allardyce aldri ble en suksess

Det at han ikke lenger har disse matchvinnerne burde jo gjøre det enda klarere at vi må ha et mer grunnleggende angrepsspill og det virker det ikke som Pardew er i nærheten av å innse. Han står nå for en fotball som ikke skal kjennetegne Newcastle og han virker å være ute av stand til å ønske eller klare å endre på det.

Hovedproblemet her er at Pardew tenker akkurat som deg, at vi ikke kan tillate oss å ha en spiller som Ben Arfa på banen. Det handler rett og slett bare om å skru den bryteren motsatt vei og endre tankesettet, noe du ikke kommer til å få Pardew til å gjøre.

Du spør hvem som skal score mål, LAGET SKAL SCORE MÅL! Og det gjøres ved å få flere spillere fremover og nærmere motstanderens mål, det gjøre ikke ved å slå langt på en enslig spiss som attpåtil er ute av form og så være like overrasket hver gang det ikke går. Ja dette krever at man ofrer defensiv trygget, men ha nå for faen motet til å gjøre det da! Jeg tar mye heller en sesong som 10/11 hvor vi i noen kamper vinner 5-1, 6-0 osv og så går på noen smeller en det jeg har opplevd nå i de to siste sesongene, jeg håper folk er enige her.

Du kan ikke seriøst mene at siden vi mangler verdensklassespillere på topp så MÅ vi gå defensivt til verks. Da har du gått glipp av viktige leksjoner gitt til Premier League av klubber som Swansea, Southampton og til og med Blackpool de siste årene.

Du sier vi har for mange forskjellige spillertyper på laget og der er jeg også sterkt uenig. Vi har for mange spillertyper som blir omskolert til å spille på en unaturlig måte. På den måten ser det ut som vi har grupper på to-tre spillere utpå banen som til enhver tid har ulik oppfatning av hvordan vi bør gå frem. Dette er managerens oppgave å innprente og som Daniel viser til å overlater han det søren meg til Carver.

Beklager, men ble ekstremt frustert over det innlegget for du skriver som om vi må ta til takke med en slik fotball og det nekter jeg å godta. Dagen vi gjør det har vi tapt mye av sjelen som gjorde oss til supportere av dette fantastisk offensive fotballaget for ti (eller flere) år siden.

Hvis du vil ha et svar på ditt innledende spørsmål så skal du få det. Vi skal øke fokus på balltempo, spillere osm Coloccini, Anita, Tiote osv har mer enn nok ferdigheter til å klare dette om de får instrukser om å faktisk gjøre det. Vi skal utnytte arbeidskapaisteten til spillere som Gouffran, Sissoko, ja egentlig hele midtbanen vår til å tørre å presse høyt og risikere noe for offensiv gevinst. Klasseksempel er på White Hart Lane hvor vi scorer etter jusst dette, håper du så det! Vi skal videre ha et økt fokus på Forflytning av lagdelene slik art dersom vi mister ballen så skal vi ha flere spillere enn motstanderen i den banedelen slikt at vi forhåpentligvis kan vinne den srakst tilbake og ta dem i ubalanse. Vi skal spille på styrkene til spillerne våre, for eksempel i større grad utnytte den offensive vilje til Debuchy og sett han opp i posisjoner til å legge inn. Når det legget kommer skal vi fylle på i boksen med midtbanespillere samtidig som bakre ledd er bevisste på offensiv markering uten å selge seg helt (Mbiwa på Barkley-målet). Vi skal også sette opp en spiller som Ben Arfa i flere en mot en situasjoner og dette gjøres gjennom det som tidliger har vært nevnt: balltempo og bevegelse. Og til slutt skal vi som sagt la midtbanespillerne få forflytte seg frem i mellomrommet slik at Cisse kan fokusere på det en han er god til, nemlig å avslute angrepene rettvendt, ikke bli tvunget feilvendt med stoppere i ryggen.

Håper dette ikke er noe du synes er en helt urealistisk måte å spille på for det finnes faktisk lag som spiller (og ihvertfall forsøker å spille) på denne måten uke inn og uke ut, mange av er på papiret dårligere enn oss også.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2553 på: 01. April 2014, 08:34 »
https://www.facebook.com/chroniclenufc/photos/a.506019436077361.125253.505605949452043/769656789713623/?type=1&theater

Bonus på vei til Pardew?

Hva i SVARTE SKJER?

Ta det med ro. Stoke og West Ham havnar føre oss på tabellen ;)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2554 på: 01. April 2014, 10:04 »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2555 på: 01. April 2014, 10:58 »
Bjerkis: Allikevel så ser vi jo uke inn og uke ut at lag som på papiret har en mye dårligere stall enn oss spiller så til de grader mer underholdende fotball....

...Det at han ikke lenger har disse matchvinnerne burde jo gjøre det enda klarere at vi må ha et mer grunnleggende angrepsspill og det virker det ikke som Pardew er i nærheten av å innse....

Hovedproblemet her er at Pardew tenker akkurat som deg, at vi ikke kan tillate oss å ha en spiller som Ben Arfa på banen. Det handler rett og slett bare om å skru den bryteren motsatt vei og endre tankesettet, noe du ikke kommer til å få Pardew til å gjøre.

Du kan ikke seriøst mene at siden vi mangler verdensklassespillere på topp så MÅ vi gå defensivt til verks. Da har du gått glipp av viktige leksjoner gitt til Premier League av klubber som Swansea, Southampton og til og med Blackpool de siste årene.

Du sier vi har for mange forskjellige spillertyper på laget og der er jeg også sterkt uenig. Vi har for mange spillertyper som blir omskolert til å spille på en unaturlig måte.

..Beklager, men ble ekstremt frustert over det innlegget for du skriver som om vi må ta til takke med en slik fotball og det nekter jeg å godta....

Dette innlegget hylles opp i skyene. For å spare plass har jeg valgt ut visse deler jeg liker ekstra bra.
For all del, jeg forstår mye av argumentasjonen som har vært i tidligere innlegg. Det jeg derimot er så uenig i som man kan bli, er konklusjonen som trekkes av det.

Vi blir for svarte pissa på av lag som i utgangspunktet er mye dårligere enn oss.
Det er en helt latterlig innstilling at vi ikke kan gjøre ditt eller datt. Gi meg ett ærlig forsøk på bruke spillere i rette posisjoner, bygge ett lag og en filosofi over tid. Dersom det ikke funker så skal jeg si meg enig i at folk har hatt rett hele tiden - Ben Arfa er ikke god nok, samme med Marveaux, Sissoko er begreneset, Mbiwa er ikke det talentet vi trodde han var, og så videre. Frem til dette forsøket blir skikkelig gjennomført nekter jeg å si meg enig.

Jeg syntes ikke det er det minste rart at spillerne våre ikke presterer når de settes i de situasjonene/posisjonene de gjør. Og akkurat dette ansvaret for at spillere blir brukt riktig, faller på Pardew og Pardew alene.

Ja, vi har mistet Ba og Cabaye? So what? Jeg forventer ikke at vi skal være der oppe å kjempe med Liverpool, Chelsea og City om seriegull. Det jeg derimot forventer, er at vi faktisk prøver.

- Pardew har hatt tre og en halv sesong på seg, og vi er lengre borte fra en spillestil og filosofi enn når han kom.
- Dette laget er uendelig mye bedre enn hvordan de fremstår.
- Transferpolitikken kan forsvare at vi ikke er "der opp". Den kan ikke forsvare hvorfor vi ikke har en spillestil eller filosofi - fordi vi har beholdt såpass mange spillere over tid nå at det burde vært mulig å få til noe som er veldig mye bedre enn hva vi ser idag.

Kort oppsummert; jeg vil ikke ha Pardew bort fordi vi ikke ligger høyere på tabellen. Jeg vil ha han bort fordi han er milevis unna å utnytte potensialet i laget. Dette viser seg gjennom at vi aldri dominerer en kamp og blir pissa på av langt dårligere lag. I tillegg er det klart at Pardew nekter å forandre noe som helst, eller prøve noe annet og jeg har derfor totalt mistet troen på forbedring.

Jeg mener vi må være realistiske å faktisk se bakom resultatene og ikke hver eneste gang skylde på den enkleste = Alan!
Om jeg oppfatter dette riktig, så har du, ihvertfall i forhold til hva jeg mener, misforstått hele diskusjonen. Kritikken mot Pardew går ikke på resultatene, men nettopp på hva som er bak resultatene. Det er elendige taktiske disposisjoner, elendig kampledelse, forskjellsbehandling, negativ og destruktiv fotball, total planløshet som ligger bak resultatene. Som sagt, jeg forstår argumentene, jeg er bare total uenig i alle konklusjoner som dras.
« Siste redigering: 01. April 2014, 11:50 av Skjæren »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2556 på: 01. April 2014, 11:45 »
:gp:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2557 på: 01. April 2014, 11:58 »
Enes med Andymag og Skjæren her. Bravo!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eppa

• NewUtd.no
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2558 på: 01. April 2014, 12:45 »
Applaus til Andymag og Skjæren! :thumbu:
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #2559 på: 01. April 2014, 13:03 »
Veldig gode poeng. Det er lett å skylde på manager, men jaggu er det endå lettare å skylde på spelarar og Ashley når ting går dårleg.

Sjå berre på Liverpool under Rodgers, og i motsatt ende Manchester under Moyes. Moyes har klart å rævkøyra eit lag med spelarar av eit kaliber eit par hakk over oss med ein elendig taktisk og man-management plan. Rodgers har i andre enden laga eit forbanna sterkt lag utifrå noko som for litt sidan var like skjørt som balansen til Ashley Young i straffefeltet. Forskjellen mellom desse to laga er etter mi meining nesten utelukkande hjå manager.

Er det då for mykje å be om at Alan Pardew har ein plan litt over min eigen i FIFA når eg speler på eit par vanskelegheitsgradar for høgt? For meg ser det ut som Pardew slit litt med vanskeligheitsgraden om dagen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2560 på: 03. April 2014, 13:39 »
Vi blir for svarte pissa på av lag som i utgangspunktet er mye dårligere enn oss.
Det er en helt latterlig innstilling at vi ikke kan gjøre ditt eller datt. Gi meg ett ærlig forsøk på bruke spillere i rette posisjoner, bygge ett lag og en filosofi over tid.

- Pardew har hatt tre og en halv sesong på seg, og vi er lengre borte fra en spillestil og filosofi enn når han kom.

Kort oppsummert; jeg vil ikke ha Pardew bort fordi vi ikke ligger høyere på tabellen. Jeg vil ha han bort fordi han er milevis unna å utnytte potensialet i laget. Dette viser seg gjennom at vi aldri dominerer en kamp og blir pissa på av langt dårligere lag. I tillegg er det klart at Pardew nekter å forandre noe som helst, eller prøve noe annet og jeg har derfor totalt mistet troen på forbedring.
:gp:

Her treffer du spikeren på hodet. Dette er grunnen til at Pardew må bort.

Ja, Pardew har vanskelige arbeidsforhold, men en bedre manager vil kunne få ut så utrolig mye mer av potensialet som bor i det mannskapet vi har.

- Mbiwa kom til klubben som en av Europas mest talentfulle midtstoppere, hos oss er han knapt nok benkefyll.

- Papiss Cissé kom til klubben som en av Europas fremste goalgettere, og det var et kupp at vi greide å få tak i senegaleseren. Etter to år i klubben har han denne sesongen scoret TO, 2, mål, og han har mistet absolutt alt som heter selvtillit. Han vet ikke lenger hvordan han skal score mål. Han er livredd når han får ballen i god posisjon.

- Hatem Ben Arfa er en ustabil spiller, det er helt korrekt. Han har sine svakheter defensivt, det er også korrekt, men Gud bedre for en kraft han er offensivt, når han er "påslått" og i form. De siste par sesongene har han blitt tregere, feitere, og en skygge av sitt gamle jeg.

Det er ikke det at disse spillerne ikke har ferdigheter. Det er at de har blitt misbrukt og frarøvet all tro på seg selv som fotballspillere. Selv Tim Krul har hatt en negativ utvikling de siste par sesongene. I 11/12 tok vi femteplass med mye av den samme gjengen. Ben Arfa herjet villt på vingen, Cissé scoret mål på bestilling. Tim Krul var en levende vegg. Fab Coloccini var ti ganger bedre enn David Luiz.

Jeg er helt sikker på at Alan Pardew er feil mann for Newcastle, og jeg er stygt redd for at støtteapparatet hans heller ikke holder mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2561 på: 06. April 2014, 15:14 »
De som sa Martinez ikke var et steg opp iforhold til Pardew......

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2562 på: 06. April 2014, 15:59 »

Haha kunne ikke vært edruelig dem som sa det. Martinez er en godkar. En manager som skaper en identitet og offensiv spillestil med en gang. Uansett hvor hardcore Pardew-fans man skulle være, så bør også dem innrømme at Newcastle kunne ha spilt langt underholdene og effektiv angrepsfotball med mannskapet og ressursene som har vært tilgjengelig. Martinez klarte seg svært bra med et høyst begrenset Wigan-mannskap.

Med Pardew vet man liksom ikke hvordan han ønsker at laget skal spille. Det han har vært god på er å bedre det defensive, men det har også forverret det offensive. Også har han vært tidvis svært god til å skape perioder med entuasiasme og flyt slik at spillerne yter maks. I motgang derimot (ved stortap og flere tap på rad), står hans prestasjoner til strykkarakter. På tre år burde han gjort betraktelig bedre. Men Newcastles skjebne står og faller på en annen mann og det må vi supportere leve med enn så lenge..

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2563 på: 06. April 2014, 17:32 »
Pardew er værre enn perioden vi hadde med Big Sam..

Tar kem som helst som manager, selv Gerd Liv Valla hadde gjort en bedre jobb enn dette!!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2564 på: 06. April 2014, 23:03 »

Du får begynna leita i arkivet. ;) Eg får ikkje håpa eg har sagt det, men det eg og fleire har sagt er at han aldri ville ha sagt ja til Ashley. Og vertfall ikkje når Everton var aktuelt. Eigaren vår trur eg hindrar oss i å få dei fleste attraktive managerane. Det er eit realistisk syn. Uansett har det gått so langt at Pardew må vekk. Det seier jo litt når ein veit at det som kjem inn mest sannsynleg ikkje er noko særleg betre. Og for å vera ekstra tydeleg, Pardew må gå.

Nokon andre som reagerer på måten me taper på når me først taper under Pardew. Tykkjer me i løpet av 3 sesongar har ekstremt mange kampar der me ikkje er tilstades frå første spark. Og aldri om me snur kampane etter å ha sluppe inn fyst.
« Siste redigering: 06. April 2014, 23:07 av lgrinde »