20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660153 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2535 på: 15. Mars 2014, 17:53 »
Poenget var at argumentet med "hvordan kan spillerne nå respektere Pards", er langsøkt. Fergie klarte seg brukbart etter den episoden hvertfall. Det Pards gjorde var feil, men å nevne sparking er hvertfall usaklig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2536 på: 15. Mars 2014, 17:55 »
Temmelig latterlig å sammenligne tidenes fotballmanager med en middelmådig en også da. Utgangspunktet var noe annet der altså  :ler:
Forøvrig var vel Fergie-episoden med Beckham i større grad et uhell vel - og ikke en tilsiktet handling?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2537 på: 15. Mars 2014, 20:32 »
Jeg vet utmerket godt hva det andre argumentet var, men det blir jo helt feil å dra inn Ferguson/Beckham hendelsen, da det ikke engang kan sammenlignes med Pardew episoden. Kristoffer skrev ovenfor to gode eksempler på hvorfor.

Jeg syntes forøvrig ikke Pardew burde fått sparken for heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2538 på: 15. Mars 2014, 20:35 »
Nei - det ville vær latterlig. Men dersom Pardew hadde klinka ned en av våre spillere med fullt overlegg derimot.

Denne er forresten fin:

« Siste redigering: 15. Mars 2014, 22:39 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2539 på: 25. Mars 2014, 09:58 »
@lee_ryder: AP says: "I had a letter from one of our fans this week saying that they have been proud of the team since we got 40 points."

Ser for meg at mannen er skikkelig stolt nå.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2540 på: 26. Mars 2014, 19:04 »
http://keithrnufc.wix.com/internetpresentation/apps/blog

Ålreit sak om Pardew, taktikk og dagens stall. Ikke alt jeg er enig i,en han treffer rimelig godt på det meste. Spesielt angående Pardew og taktikk.
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2541 på: 30. Mars 2014, 21:46 »
John Carver om Pardew:

?Every Monday he comes into work having compiled a defensive report on the opposition. That?s his project, working with our video analysts to provide players with the best information."

?This week, for example, he will talk about Manchester City?s angles of attack, their set-pieces, their movement, as well as focussing on individuals. The lads will be made aware of Dzeko?s strengths and weaknesses, the best way to nullify Silva, Milner?s incredible work-rate, everything."

?That takes care of Monday to Thursday. On Friday it?s my turn when we look at ways to get at opponents. Put simply, Alan concentrates on how not to lose and I then find ways to win.?

Pardew om seg selv:

"Put on top my personality - which we all know is a little bit of a winning mentality - and I want to make sure we want to win."

Pardew om seg selv og Mike Ashley:

"I don't think he likes tactics where teams set out to defend deep and look to nick something, it's not the way he is. It's not his style and it's certainly not my style.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2542 på: 31. Mars 2014, 08:26 »
"Newcastle  got 33 points in the first 18 games of the season, and we have 13 in the last 14 games played ? and that?s a frightening statistic." - nufcblog.com

Pardew: ?That?s a performance that we need to make sure never happens again. It was our lack of energy, wherever you were sitting in the stadium, that looked a problem.?

Kva skal ein sei...

« Siste redigering: 31. Mars 2014, 08:39 av lgrinde »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2543 på: 31. Mars 2014, 09:38 »
Det som er åpenbart er at vi kan få en stygg nestesesong. Uten Remy, uten Cabaye, antakeligvis uten Ben Arfa og Debuchy. Mange må inn, mye penger må brukes.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2544 på: 31. Mars 2014, 11:09 »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2545 på: 31. Mars 2014, 12:40 »
Hvis det er avtalt på forhånd, med en topp 10 plassering f.eks, så er det klart han skal ha den! Det skulle jo bare mangle..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2546 på: 31. Mars 2014, 13:52 »
Med de tallene ute som viser hvor avhengig vi har vært av Cabaye og Remy så er jo det tydelig at en stor del av problemet ligger i spillerstallen. Jeg regner med det blir debatt angående Pardew sin stilling frem mot neste sesong, så tar en liten form for oppsummering nå.

Det er lett å fremheve de negative tendensene i lys av dagens situasjon, men det er ikke til å stikke under en stol at AP har gjort en del positivt. Først og fremst 5. plassen vår for 2 sesonger siden, samt første del av årets sesong. Personlig synes jeg laget spilte mye bedre første del av denne sesongen enn det vi gjorde for 2 år siden. Taktikken hans mot antatt storlag har til tider vært utmerket, dog med de rette spillerne tilgjengelig, og formen vår mot Chelsea samt seieren mot Scum har vært høydepunkter. Også har en utviklet en del (defensive) spillere i positiv retning, ref Williamson (hvem skulle tro?), Tiote, Debuchy osv.

Vurderer man de siste 3 sesongene så ser man et tydelig mønster. Siste del av denne sesongen + hele fjorårets sesong så manglet stallen vår stor kapasitet i forhold til behov. Med EL forrige sesong så var det tydelig at kun signeringen av Anita var alt for lite, like så var tapet av Cabaye og mangel på en spiss ved siden av Remy kritisk for denne halvdelen av sesongen. Like fullt spiller vi som en topp 6 lag med bare litt bedre kvalitet fremover.

Kontrastene til de positive sidene ligger i det offensive mønsteret. Jeg mener at taktikken til AP ligger på defensivt fokus, med en mer "fluid" offensiv strategi. Altså at sentrale spillere kontrollerer tempoet, at det offensive mønsteret baserer seg på relasjoner, og at vi spiller på de kvalitetene vi har. Dessverre har spillere som Papiss og Ben Arfa falt totalt igjennom, førstnevnte kan man nesten lure på hva som har skjedd, sistnevnte må det ligge noe vi ikke vet bak. Men ser man de offensive spillerne vi har så kan man skjønne resultatene. Hverken Sissoko, De Jong, Gouffran eller noen av våre reserverer har utmerkede egenskaper, bortsett fra arbeidskapasitet og noen primitive skills som ikke akkurat bidrar til Europa-forhåpninger for min del.

Per dags dato, med Remy som forsvinner og mest sannsynlig Debuchy i tillegg, så synes jeg stallen vår har STORE mangler. Bortsett fra stopperparet vårt, Krul, og enten Tiote / Anita som defensiv motor sentralt så ser jeg ingen spillere per dags dato som jeg mener holder et Europa-nivå. Greit, en del spillere kan rotere i stallen i tillegg til noen yngre geordies, men vi har et sterkt behov for kvalitet i stallen vår.

Roten til problemet ligger selvfølgelig i Mike Ashley. Jeg synes det bare tilfører mer vondt enn godt å diskutere Pardew sin posisjon som manager før vi har byttet eier. Han har utvilsomt både positive og negativer sider, men det burde være lov å la en manager bruke litt tid under de riktige forutsetningene til å utvikle seg også. Ville Martinez gjort det så mye bedre med dagens stall? Eller noen andre?
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2547 på: 31. Mars 2014, 14:32 »
Med de tallene ute som viser hvor avhengig vi har vært av Cabaye og Remy så er jo det tydelig at en stor del av problemet ligger i spillerstallen. Jeg regner med det blir debatt angående Pardew sin stilling frem mot neste sesong, så tar en liten form for oppsummering nå.

Det er lett å fremheve de negative tendensene i lys av dagens situasjon, men det er ikke til å stikke under en stol at AP har gjort en del positivt. Først og fremst 5. plassen vår for 2 sesonger siden, samt første del av årets sesong. Personlig synes jeg laget spilte mye bedre første del av denne sesongen enn det vi gjorde for 2 år siden. Taktikken hans mot antatt storlag har til tider vært utmerket, dog med de rette spillerne tilgjengelig, og formen vår mot Chelsea samt seieren mot Scum har vært høydepunkter. Også har en utviklet en del (defensive) spillere i positiv retning, ref Williamson (hvem skulle tro?), Tiote, Debuchy osv.

Vurderer man de siste 3 sesongene så ser man et tydelig mønster. Siste del av denne sesongen + hele fjorårets sesong så manglet stallen vår stor kapasitet i forhold til behov. Med EL forrige sesong så var det tydelig at kun signeringen av Anita var alt for lite, like så var tapet av Cabaye og mangel på en spiss ved siden av Remy kritisk for denne halvdelen av sesongen. Like fullt spiller vi som en topp 6 lag med bare litt bedre kvalitet fremover.

Kontrastene til de positive sidene ligger i det offensive mønsteret. Jeg mener at taktikken til AP ligger på defensivt fokus, med en mer "fluid" offensiv strategi. Altså at sentrale spillere kontrollerer tempoet, at det offensive mønsteret baserer seg på relasjoner, og at vi spiller på de kvalitetene vi har. Dessverre har spillere som Papiss og Ben Arfa falt totalt igjennom, førstnevnte kan man nesten lure på hva som har skjedd, sistnevnte må det ligge noe vi ikke vet bak. Men ser man de offensive spillerne vi har så kan man skjønne resultatene. Hverken Sissoko, De Jong, Gouffran eller noen av våre reserverer har utmerkede egenskaper, bortsett fra arbeidskapasitet og noen primitive skills som ikke akkurat bidrar til Europa-forhåpninger for min del.

Per dags dato, med Remy som forsvinner og mest sannsynlig Debuchy i tillegg, så synes jeg stallen vår har STORE mangler. Bortsett fra stopperparet vårt, Krul, og enten Tiote / Anita som defensiv motor sentralt så ser jeg ingen spillere per dags dato som jeg mener holder et Europa-nivå. Greit, en del spillere kan rotere i stallen i tillegg til noen yngre geordies, men vi har et sterkt behov for kvalitet i stallen vår.

Roten til problemet ligger selvfølgelig i Mike Ashley. Jeg synes det bare tilfører mer vondt enn godt å diskutere Pardew sin posisjon som manager før vi har byttet eier. Han har utvilsomt både positive og negativer sider, men det burde være lov å la en manager bruke litt tid under de riktige forutsetningene til å utvikle seg også. Ville Martinez gjort det så mye bedre med dagens stall? Eller noen andre?

Godt innlegg :thumbu: Enig med alt. Er usikker på om Martinez kunne ha gjort det så mykje bedre med samme spillestall. Laget skriker etter spillere som kan løfte nivået.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2548 på: 31. Mars 2014, 15:15 »
Helt enig med Sogning der. Det som imidlertid er noe bekymringsverdig er at det virker som om laget ikke er ordentlig motivert lenger. Det er strengt tatt en managers oppgave å sørge for at spillere yter det de er gode for når de drar på seg drakta. Også dette kan en imidlertid diskutere om er utelukkende Pardews feil.

Hvem av dere hadde blitt demotiverte av å spille i et lag som ligger på skuddhold til CL-kvallik, og velger å kvitte seg med sin beste spiller fremfor å hente inn en ekstra spiss og kjempe for å komme noen vei? Hvem hadde blitt demotivert av at to av de spillerne i troppen som per dags dato må regnes som de beste (Colo + Remy) hinter om at de ikke vil være i klubben når sesongen er over? Ca. samtlige Newcastle supportere gir per dags dato faen i årets sesong, og venter kun på hva som skjer i sommer, og om vi kommer til å prøve å vinne noe neste år. Det er urovekkende, men veldig forståelig at spillerne gjør det samme.

Motivasjonen til spillerne er som sagt Pardews ansvar, men jeg klarer ikke å se for meg at en annen manager hadde klart å skape bedre motivasjon unner disse bedritne forholdene.
« Siste redigering: 31. Mars 2014, 15:17 av Sigurd »

Eppa

• NewUtd.no
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2549 på: 31. Mars 2014, 21:56 »
Dere som finner noe positivt å si om Pardew kan jo ikke akkurat ha interesse av å se flott angrepsfotball. Når jeg ser på Liverpool i dag så minner dem meg mye om Newcastle under Keegan på midten av 90-tallet. Feiende flott fotball og en nytelse å se på. Aldri snakk om "safe" en 1-0 ledelse ved å legge seg bakpå og invitere motstanderen inn i kampen. Fotball skal være underholdende :happy:

Jeg mener vi har spillere i stallen vår til en slik type fotball. Handler bare om å ha riktig filosofi av manageren vår, og det er helt klart at Pardews filosofi baserer seg på det defensive og feighet. Og dermed bruker han en del av spillerne feil etter min mening.
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -