20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2280 på: 03. Aug. 2013, 21:52 »
Det er topptrente idrettsuttøvere vi snakker om. De må da for faen klare å spille 2 kamper i uka i en periode? Hvis ikke kan de bli buss sjåfører eller noe.
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2281 på: 03. Aug. 2013, 22:45 »
Det er jo en selvfølge at å kunne få en uke mellom hver kamp og kun fokus på den kommende kampen med treninger på treningssenteret i Newcastle fremfor å reise rundt omkring i Europa med begrensede treninger og en syltynn spillerstall hva angår kvalitet, ikke er sammenlignbart. Er jo en grunn til at NUFC ikke er den første klubben som fikk en slik nedtur rett etter oppturen sesongen før, og de blir garantert ikke den siste heller.

Om kampene ute i Europa hadde noe å si for alle de skadene vi fikk på spillerne forrige sesong vet jeg ikke. NUFC har jo hatt for vane å ha mange skader.

Men tilbake til det intervjuet med Pardew, det eneste jeg reagerer på er skrytet rettet mot personen Ashley. Helt greit at han reddet klubben økonomisk, både når han kjøpte den og da de rykket ned. Men samtidig har Ashley selv tatt flere elendige avgjørelser som har satt klubben i uføret, spesielt med tanke på nedrykket. Den siste avgjørelsen med å ansette Kinnear bare føyer seg inn i rekken.

Ellers reagerer jeg ikke spesielt på intervjuet. At Pardew snakker slik om EL reagerer jeg ikke på,der er han bare den siste av mange andre som har sagt det samme.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2282 på: 03. Aug. 2013, 23:16 »
Det er topptrente idrettsuttøvere vi snakker om. De må da for faen klare å spille 2 kamper i uka i en periode? Hvis ikke kan de bli buss sjåfører eller noe.

Amen! Gutta i Championship spiller jo opptil tre i uka og i kamper hvor det vel er mer løping enn det vi så i EL (eller i PL for den saks skyld).

Synes ikke jeg så noe spesielt mønster på at gutta så dårligere ut etter en EL-kamp. De hadde sikkert godt av å lykkes et sted ifjor også!

Apropos skader så er det jo ikke EL sin feil at vi f.eks valgte å gi Ben Arfa returen sin på kunstgress og i minusgrader.
« Siste redigering: 03. Aug. 2013, 23:17 av Andymag »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2283 på: 04. Aug. 2013, 11:20 »

Amen! Gutta i Championship spiller jo opptil tre i uka og i kamper hvor det vel er mer løping enn det vi så i EL (eller i PL for den saks skyld).

Synes ikke jeg så noe spesielt mønster på at gutta så dårligere ut etter en EL-kamp. De hadde sikkert godt av å lykkes et sted ifjor også!

Apropos skader så er det jo ikke EL sin feil at vi f.eks valgte å gi Ben Arfa returen sin på kunstgress og i minusgrader.

Amen to that!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2284 på: 04. Aug. 2013, 22:18 »
Forskjellen på Europa League og Championship League er ganske stor. De spiller flere og oftere kamper i divisjonen under, men alle følger stort sett samme terminliste med kamper i helgene og av og til i midtuka. Derfor blir det heller ikke store forskjellene når det kommer til hvile og restitusjon. Dette gjelder alle lag i den divisjonen. Resultatmessig er jo dette en "jojo" liga uten sidestykke med svært gammeldags måte å spille fotball på og resultatene varierer voldsomt. 

Når det kommer til PL og Europa League så er for det første kvaliteten enormt mye større, for det andre er det kun 1-3 lag i PL som kan kvalifisere seg til EL og risikere å få kamper med kun 1-2 dags mellomrom (f.eks torsdag og sen kamp på lørdag, hender jo dette). De få lagene som da er ute i EL møter lag som har hatt vesentlig bedre tid til forberedelser og restitusjon, som oftest.

Det er faktisk statistikk på dette som jeg mener å ha postet her under et VM eller EM arrangement. Der kunne de vise til at lag/nasjoner som kun har hatt 2 dager hvile som oftest taper mot lag som har hatt 3 eller mer. Lag som hadde hatt 3 døgn hvile tapte oftere mot lag som hadde hatt 4 dager eller mer, men tapsprosenten var ikke like høy der. Hadde man derimot 4 dagers hvile spilte det ingen rolle om man møtte lag som hadde hatt lenger opphold mellom kampene. Jeg husker ikke prosentene i hodet, men dette var statistikk tatt ut fra serie og landskamper flere steder.

Til sist må jeg bare nevne at det er en selvfølge at forberedelser og restitusjon mellom kampene har noe å si. Blir litt sjokkert over at noen kommer med et argument med at de spiller noen få ganger 3 kamper i uken i divisjonen under uten å ta hensyn til reisetid, klokke, kvalitet på motstander, osv.
Pardew er ikke første manager som nevner dette. Redknapp nedprioriterte EL for kun ett par sesonger siden. Managere som Ferguson, Wenger, Mourinho, Benitez, Mancini, Houlliere, osv har alle vært å klaget på terminlistene til FA opp igjennom årene etter å ha ment at de får seriekamper for tett opp etter en CL kamp. Det går omtrent ikke en sesong uten at de nevner dette, og de aller fleste av disse representerer lag som spiller CL kamper på tirsdager og onsdager, EL kamper går som kjent enda en dag senere.

Men for all del, kan jo hende at statistikkene er fullstendig feil og at disse forholdsvis brukbare managerne ikke vet en døyt og at hvile/restitusjon og forberedelser til neste kamp ikke betyr en damn shit. Er jo tross alt topptrente idrettsutøvere de har med å gjøre hver dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2285 på: 04. Aug. 2013, 22:43 »
Godt å ha deg tilbake, Frode.

Forøvrig delvis enig med deg Frode. Ashley skal ha en stor del av skylden for ikke å innse at vi trengte en mye bredere stall i fjor. Det var følgelig høyst forventa at vi kom til å falle på tabellen etter slik en makssesong som vi tross alt hadde. Det stemmer også det du sier om at andre mindre lag som har kommet til EL har slitt mer i PL. MEN - det er fortsatt slik at ingen har hatt slik en så ekstrem sprekk som det vi opplevde forrige sesong. Det kommer faktisk ikke Pardew utenom. Chris Hughton var nær opprykk med et Birmingham som hadde mistet enormt med spillere etter nedrykk med et tøffere kampprogram enn noe annet lag i det engelske ligasystemet den sesongen. Spilte flere kamper enn Chelski som vant CL det året.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2286 på: 18. Aug. 2013, 18:03 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2287 på: 18. Aug. 2013, 19:32 »
Hadde vi hatt denne stallen ved starten av forrige sesong skal det sies at vi hadde vært mye bedre rusta for EL enn det vi var for et år siden. Vil tro vi også ville beholdt Perch og kanskje Simmo også dersom vi skulle spilt EL i år. Så klok av skade og erfaring tror jeg vel Pardew også ser nå at vi har et lag som i mye større grad er kapable til å spille på to fronter igjen.

Problemet er bare at jeg føler PL har blitt så sinnsykt mye jevnere og kompetitivt bak de aller beste bare på noen år. Newcastle har ikke vist de økonomiske musklene til å kjempe med lag som Swansea, West Ham eller Soton blant annet i sommer. Når vi da kanskje heller ikke har en manager som er i stand til å få ut det offensive potensialet som ligger i den stallen vi har nå, så er jeg skeptisk til om EL-plass er innen rekkevidde.
Pardew har mye å bevise kommende sesong, og nå legger han også lista høyt. La oss håpe han følger opp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2288 på: 20. Aug. 2013, 07:14 »
Fra en Arsenal-side :

"So Alan Pardew isn't happy we made a bid for Yahan Cabaye before Newcastle's game with Manchester City... Do I care? No. What I care about is that Arsenal get their transfer business done sooner rather than later. And it's getting late now, as we all know.

Pardew said:
"When you do a pre-season and prepare for three days with a team that includes Cabaye it?s tough for his head to be turned on the eve of a game. 
"I don?t see any reason why that needed to happen. Why they couldn?t give us the respect and honour of waiting until Tuesday morning? It?s beyond me."
Respect and honour? What a load of nonsense.

And as John Cross reveals in the Daily Mirror, Dick Law made our £10million bid for Cabaye on Friday... and even I know that isn't the night before the game.

What is clear is that we've seriously undervalued the player's worth. I can understand Newcastle not wanting to sell for £10m. But on the other hand you can understand why Arsenal have gone in with a low bid considering what Mike Ashley paid for him - £4.2m to Lille in 2011. Cabaye's stock hasn't risen that much in  two seasons in England.

Arsenal will go back with an improved bid for the French midfielder who we have been interested in for some time. So Jamie Carragher assessment that our bid for the 27-year-old is a sign of panic is wide of the mark."

Om dette er riktig, så ljuger Pardew i så fall så han tror det selv.....

http://www.ashburtongrove.co.uk/2013/08/pardew-lies-over-cabaye-bid-duo-linked.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AshburtonGrove+%28AshburtonGrove.co.uk%29

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2289 på: 20. Aug. 2013, 08:15 »
What a suprise...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2290 på: 20. Aug. 2013, 08:24 »
Pardew sier jo det som passer han :D

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #2291 på: 20. Aug. 2013, 09:44 »
flaks at han hadde noe å skylde på,, hva blir det neste?

Jeg skal være så ærlig å si at jeg likte måten pardew gikk ut mot city, offensivt og ikke mye feigt.
Det som bekymrer meg er om han nå tørr å fortsette å angripe på denne måten, eller kommer til å legge seg bakpå, West Ham er ingen walkover neste kamp. Og vi er avhengig av å komme godt igang

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2292 på: 20. Aug. 2013, 14:19 »
http://www1.skysports.com/football/news/11678/8879360/transfer-news-newcastle-boss-alan-pardew-calls-for-window-change

Er ikkje i ueinig i akkurat dette med at det stenger før PL begynnar, men denne er patetisk viss det stemmer: "I don't think the result would have been the same if he had played."
« Siste redigering: 20. Aug. 2013, 14:27 av lgrinde »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2293 på: 20. Aug. 2013, 14:21 »
Ganske patetisk...
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2294 på: 20. Aug. 2013, 14:27 »
Er da andre kilder som melder at budet kom i går da?!