20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659259 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2070 på: 15. Mai 2013, 11:13 »
Snakk om sola... (Europa League)

http://www.dagbladet.no/2013/05/15/sport/chelsea/europa_league/27182903/

- Vi var heldige som vant finalen i fjor. Vi var skuffet da vi endte opp i Europa League i år. Men jo mer vi har blitt involvert i turneringen, jo mer har vi lært oss å elske den, sier midtbanespiller og visekaptein Frank Lampard (34).

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #2071 på: 15. Mai 2013, 14:41 »
Veldig bra innlegg Milburn  :) Det er takket være sånne innlegg, med nyanse (som du sier, mangle mangler) at jeg fortsatt gidder å titte innom her.

Vi kan godt bytte ut AP hvis vi faktisk kan få tak en klassemanager, men jeg ser ikke helt hvilken klassemanager som skulle være interessert i å ta over. Kontinuitet setter jeg langt foran bytte for byttes skyld. Tenker også at man gjennom kontinuitet øker at sjansen for at en klassemanager vil ta over en dag, da de vet at her får man mulighet til å bygge lag over tid.
FVM

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2072 på: 15. Mai 2013, 16:01 »
Klasseinnlegg Milburn, hever kvaliteten her inne med mange hakk. Årsaken bak den dårlige sesongen er litt mer sammensatt enn "PARDEW ER DUM!!!11"

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2073 på: 15. Mai 2013, 16:11 »
En Cityfans hjertesukk over stadige managerutskiftninger. Ikke egentlig et innlegg i debatten for/mot Pardew, men føler det er relevant likevel http://manchestercity.no/index.php/component/content/article/54-blogg/3696-manager-city

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2074 på: 15. Mai 2013, 16:25 »
Only Cabaye (52) has created more chances in the pl this season for NUFC than Anita (34). Marveaux is next with 33.

Anita har produced 168 final third entry passes for nufc in the PL in 1697 mins. Jonas just 151 in 2807 mins.

Bur Marv&Anita continue to start om the bench!
sunt pueri pueri puerilia tractant

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2075 på: 15. Mai 2013, 17:38 »
Klasseinnlegg Milburn, hever kvaliteten her inne med mange hakk. Årsaken bak den dårlige sesongen er litt mer sammensatt enn "PARDEW ER DUM!!!11"

Jepp. Endelig noke fornuftig som blir skrevet her  :thumbu:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2076 på: 15. Mai 2013, 18:24 »
Det der er jo bare tåpelig. Ingen her inne sier at "Pardew er dum". Jeg for min del syntes de aller aller fleste innleggene her inne om hvorfor Pardew må ut er veloverveide, saklige og gode. De har i det minste argumenter som faktisk er "vanntette" i motsetning til argumenter som skader og formsvikt, som langt ifra forsvarer alle hans håpløse taktiske disposisjoner sesongen gjennom.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2077 på: 15. Mai 2013, 18:25 »
Jepp. Skjæren og Jokke med fler har kommet med svært gode argumenter om hvorfor Pardew må gå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2078 på: 15. Mai 2013, 18:49 »
Noe som jeg igjen og igjen registrerer både her, andre steder og med Pardew i virkeligheten - hvorfor setter alle opp laget i en 4-2-3-1-formasjon? Om noen sitter på en statistikk på hvordan vi har prestert de siste sesongene i den formasjonen, er jeg ganske sikker på at det er denne oppstillinga vi har dårligst uttelling med. De siste gangene jeg syns vi har sett solide ut er når vi har starta i en klassisk 4-3-3 og grunnlaget for den gode sesongen i fjor ble lagt gjennom 4-4-2. Hvorfor skal vi på død og liv kjøre 4-2-3-1?! Fordi de beste lagene i CL gjør det?

Mulig jeg tar grundig feil her, men det er et inntrykk jeg har sittet med lenge.
Oscillons From The Anti-Sun

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2079 på: 15. Mai 2013, 18:59 »
Only Cabaye (52) has created more chances in the pl this season for NUFC than Anita (34). Marveaux is next with 33.

Anita har produced 168 final third entry passes for nufc in the PL in 1697 mins. Jonas just 151 in 2807 mins.

Bur Marv&Anita continue to start om the bench!

Jepp. Det er ikke lenge siden jeg nevnte at Anita burde fått spilt i en eller annen kamp i stedetfor en eller annen spiller (var det Shola?), men da var det en som mente at jeg tok helt feil fordi Newcastle trengte mål og Anita bidro ikke med noe offensivt. Han er jo tross alt en defensiv midtbanesiller.:ler:
« Siste redigering: 15. Mai 2013, 19:03 av boris. »
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2080 på: 15. Mai 2013, 20:13 »
Det der er jo bare tåpelig. Ingen her inne sier at "Pardew er dum". Jeg for min del syntes de aller aller fleste innleggene her inne om hvorfor Pardew må ut er veloverveide, saklige og gode. De har i det minste argumenter som faktisk er "vanntette" i motsetning til argumenter som skader og formsvikt, som langt ifra forsvarer alle hans håpløse taktiske disposisjoner sesongen gjennom.

Selvsagt forsvarer ikke det alle hans svake taktiske disposisjoner! Det tror jeg ingen har ment. Men samtidig er det viktig at alle argumenter kommer fram, ikke bare de som taler for at han skal ut. For de finnes faktisk.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2081 på: 15. Mai 2013, 21:03 »
Kommer til å bli noen fine måneder på dette forumet. Et innlegg som prøver å nyansere bildet på sesongen blir møtt med "du er pro pardew" osv. Jeg er også for at Pardew bør sparkes, men er fortsatt enig i det milburn skriver i sitt meget gode innlegg.

Hva om Pardew ikke blir sparket? Skal hele forumet konkurrere klaging på Pardew?

Hva kan bli bedre neste sesong til tross for at Pardew er manager?
Personlig håper jeg på:
- Oppgradering av trenerapparatet. En coach som forhåpentligvis kunne hjulpet pardew med det offensive
- En ny spiss som kan gi Cisse kamp om plassen
- Unngå salgt av nøkkelspillere
- God oppkjøring uten skader på nøkkelspillere
- Mer PL erfaring for de nye spillerne
- Ikke europacupspill vil være en positiv faktor (også mtp hjemlige cuper)

Disse faktorene alene vil føre til en mye høyere tabellposisjon. Det blir sikkert ikke feiende flott fotball etter snkz sin smak, men i hvert fall mer poeng. Jeg er rimelig sikker på at det ikke blir nedrykksstrid neste sesong, selv om man aldri vet med denne klubben.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2082 på: 15. Mai 2013, 22:20 »
Ein ting som er relevant å diskutere i denne "Should he stay or should he go"-karusellen, er jo om det å bytte manager så totalt er i strid med prinsippet om kontinuitet. Enkelte av dei som vegrar seg for å gi slepp på Pardew grunngir det blant anna med at vi dermed må starte heilt frå scratch igjen. Eg vil hevde at det ikkje nødvendigvis treng å bli slik.

Det er absolutt moglegheit for ein ev. ny manager til å bygge vidare på dei elementa som gav oss 5. plass i fjor under Pardew. Fjorårssesongen er fortsatt såpass friskt i minne at det er mogleg å la den danne grunnmuren for det som skal skje neste sesong. Det vi har i klubben no er i alle fall ikkje svakare på papiret enn det som avslutta sesongen 2011/12. Troppen er annerledes, men den kan justerast med ein god sommar på transferfronten (her bør det hentast folk med drive og sjel, uavh. om vi må hente dei for dyrare summar enn det Ligue1 kan by på). Det er ikkje berre Pardew som kan bygge vidare på ein slik grunnmur. Andre frå utsida kan også analysere fjorårssesongen, og sjå kva som ev. må utviklast frå det som gav oss 5. plassen då. 

-
Dei to avsnitta ovanfor er om ikkje anti-Pardew, så i alle fall pro-ny manager. Dei neste er mine håpefulle bemerkningar, dersom Pardew får tillit også neste sesong.

Denne sesongen har vore eit arbeidsuhell av dimensjonar, og det trur eg alle - Pardew inkl. - er smerteleg klar over. Om han blir verande, håpar eg i alle fall vi får inn eit breiare arsenal av offensive spelarar, slik at også han ser at angrep i nokon tilfelle er det beste forsvaret.

Eg likar å tru at folk kan endre meining når dei har blitt motbevist. Denne sesongen må ha gitt Pardew fleire spørsmål enn svar. Forhåpentlegvis går han derfor tilbake til basic. Mannen har vist at han kan levere før, så forhåpentlegvis brukar han delar av sommaren til å dyrke dei styrkene han utvilsamt (ja, eg har såpass tiltru til toppidrett, og at det må eksistere eit minimum av kompetanse blant dei som tek del i den) må besitte. Fjorårssesongen er det enkelte her inne som hevdar han har forholdsvis liten ære for, og enkelte forsøk på å argumentere mot dette synet har vel ikkje ført til spesielt mange nye innsikter for nokon av partane. Fair enough.

Men då er det kanskje relevant å kikke litt på den første PL-sesongen hans i West Ham. 9. plass i PL og tap på straffer i finalen i FA-cupen. Det er også vel verdt å nevne at WHU denne sesongen var det sjette - SJETTE - mestscorande laget i serien; ein ganske sterk kontrast til evalueringa av årets sesong offensivt. Enkelte har hevda at årets og fjorårets Newcastle-lag har så mange briljante offensive spelarar, at det berre skal ein manager av marginalt kaliber til å få det til å rulle og gå som eit sjølvspelande piano.

Om ein ser på det mest benytta West Ham XI i 05/06 (eg nemner igjen at dette laget var det sjette mestscorande), så bestod den av følgande spelarar: Carroll, Repka, Gabbidon, A. Ferdinand, Konchesky; Benayoun, Mullins, Reo-Coker, Etherington; Harewood, Zamora. At Ben Arfa tidvis kan klare ting på eiga hand som få andre skal få æra for, er éin ting. Men å få desse ovanfornemnte elleve til å fungere saman som eit særs habilt lag, MÅ vel kunne skuldast andre ting enn berre den individuelle briljansen til enkeltspelarane. Få av desse har vore i nærleiken av å prestere noko liknande både før og etter 05/06. Med andre ord er det lite som tyder på at disse elleve var såpass briljante at Pardew berre var ein bremsekloss; eit hinder som eigentleg øydela verdensbarn som Reo-Coker og Mullins sine draumar om Ballon' d'Or.

Pardew har takla motgangen svært dårleg denne sesongen, og stått fast på ting som ikkje fungerer. Kanskje kan ein god start neste sesong forsterke det som i alle fall er mitt inntrykk: At mannen er flink til å få ting til å gli når dei først har begynt å gli. Så får vi ev. håpe at han lært nok av motgangen denne sesongen til å kunne takle den betre når formduppen oppstår neste gong.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2083 på: 15. Mai 2013, 22:26 »
Litt av problemet er at Pardew er ein typisk britisk manager, og me har eit lag av franskmenn. For det West Ham laget er ganske typisk engelsk, og det gikk ikkje så bra med Pardew når han fekk to argentinske stjerner sesongen etterpå.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2084 på: 15. Mai 2013, 22:47 »
Dette med nasjonalitet har jo blant andre du sagt ikkje er så viktig i andre samanhengar, så då er vel det gyldig også her. Franskmenn hadde vi i fjor også, og det gjekk heilt fint. Haïdara og Gouffran har ikkje vore noko svakare enn dei andre spelarane etter nyttår, Sissoko var glimrande i to kampar, og Debuchy har vore stødig om ein ser vekk ifrå to unødvendige straffespark og ei hjerneblødning på slutten mot Liverpool (der han etter mitt syn ellers var ein av dei minst dårlege). Mbiwa har vore den som har levert minst teikn på kvalitet, men det skuldast vel antakelig like mykje at han treng innkøyringstid (og ikkje har fått tid til å akklimatisere seg i takt med at laget har spelt dårleg). At vi ikkje har fått nok ut av dei er heilt klart, men det er ingen sikker kausalitet mellom det å vere utanlandsk og det å ikkje fungere under Pardew. Storparten av førsteellevaren i fjor var også ikkje-britisk.

Når det gjeld Tevez, så er det vel ingen manager i Storbritannia som har fått han til å fungere utan sutring. Han krangla etter kvart med Curbishley, forarga Ferguson og har vore nok i trøbbel under Mancini også.
« Siste redigering: 15. Mai 2013, 22:49 av Hans J »