20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 662194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1755 på: 28. April 2013, 00:37 »
.
...

Takk for meg.

Godt innlegg, men du kunne kanskje ha via eit avsnitt til prestasjon og innsats av dagens spelarar? Du snakkar om krigarmentalitet. Er det ikkje i det minste noko ein burde forventa av eit lag som risikerar nedrykk? Eg såg ikkje ein einaste spelar i dag som sto fram og gjekk i krigen. Flaut. Og ikkje tolk dette som noko form for forsvar av Pardew eller hylling av den mannen. Han ser jo allereie ut som "Ross" (frå Friends) sin karakter i Band of Brothers...
« Siste redigering: 28. April 2013, 00:39 av lgrinde »

oyosla

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1756 på: 28. April 2013, 01:46 »
Det eg såg av Newcastle i dag er noko av det verste eg har sett av laget nokon gong. Det gjorde vondt å sitte heime i godstolen å sjå på det her. Noko så planlaust og talentlaust har eg aldri sett. Og det verste er at fram til 4-0 spring Newcastle spelarane like langt om ikkje lenger enn Liverpool spelarane, vi har mest possesion og har høgare treffprosent på pasningane enn Liverpool. Kvaliteten er der, men ein evneveik manager som ikkje maktar å sjå løysningar øydelegg alt. Å stå so høgt med backrekka mot PL's kanskje raskaste spiss måtte bli katastrofe.

Pardew vart hylla for mange gode kjøp i januar, og eg var sjølv ein av dei som var positiv. Det eg har sett av dei nye kjøpa den siste tida, og då tenke eg særleg på dei tre i backrekka er horibelt. Tiote held altfor lenge på ballen på midten og stoppar eit kvart angrep. Perch bør forbigåast i stilleheit, og Jonas ser heilt umotivert ut. Det har han gjort lenge. Likevel startar han gang på gang. Syns synd på Cabaye og Taylor i dag dei såg nærmast ut til å vere på gråte. Dei vil men utan ein plan på korleis vi skal spele er det håplaust.

Pardew må ut. Med Pardew er eg redd det blir 3 strake tap og nedrykk til Championship. Same kven som kjem inn, så lenge han kan få inn litt entusiasme og defensiv struktur. Ræva fotball ut sesongen er heilt greit så lenge vi får poeng. Denne klubben tåler ikkje eit nedrykk no. Då er eg redd det blir lenge til vi er i PL igjen.

Å få inn De Boer som manager hadde vore ein draum. Moyes hadde og vore spennande.
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1757 på: 28. April 2013, 02:23 »
Skulle gjerne sett Shearer i stolen jeg! Ja det vil selvfølgelig være en gamble gitt hvor uerfaren han er, men der kan vi jo ha en manager for de neste ti årene hvis han gjør det bra. Ingen ville turt å sparke han ihvertfall (om det ikke gikk helt skeis).

Tror du i tilleg kunne utlignet hans uerfarenhet med Carver. Disse to var de nærmeste gutta til Robson under vår forrige "storhetsstid" og begge vet hva som bor i klubben, hva slags følelser fansen knytter og hvilken type fotball vi vil se (de vet ihvertfall hva som tidligere har gitt oss suksess). I tillegg er det et helt utrolig romantisk bilde med Shearer som styrer skuta vår igjen, denne gang forhåpentligvis under litt enklere forhold enn forrige gang. Og nåde den spilleren som ikke gir alt i hver bidige kamp da, Alan vet hva som kreves av drakta!

Så spørs det vel bare om Shearer i det hele tatt ville vært interessert om Ashley skulle tilby han jobben. En fin drøm er det ihvertfall spør du meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1758 på: 28. April 2013, 04:10 »
Alan Shearer har vel uttalt at han vel aldri så for seg å jobbe under Ashley igjen. Så det tror jeg ikke er spesielt realistisk. Skjærte seg vel veldig den sommeren vi rykka ned og de ikke ble enige.

Uansett er jeg noe usikker på Shearer som manager skal jeg innrømme. Selvfølgelig grusomt vanskelig å dømme ut fra de 8 matchene han hadde når skuta allerede hadde tatt inn såpass med vann. Men det var jo alt annet enn imponerende den gang - klarte ikke piske den nødvendige vilje og energien inn i laget da. Jeg er jo redd han har tatt litt for mye fra en managertype som Graeme Souness da. Husker han prata veldig varmt om Souness - og at han hadde lært endel når han spilte under ham.

Syns uansett Shearer må bevise seg i en annen klubb først. Da bør nesten Lee Clark være et mer spennende alternativ.

Jeg er enda positiv til Roberto Martinez, selv tatt i betraktning at han kan rykke ned med Wigan i år. Hadde vært veldig spennende å sett Martinez trene et mer kapabelt mannskap og fått flere midler på overgangsmarkedet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1759 på: 28. April 2013, 08:31 »
Hvis man ser seg litt om i fotballhistorien så er det svært mange trenere som har fått sparken på tross av resultater fordi de ikke spilte "rett" fotball.  Det holder ikke å vinne, man skal spille på en måte som underholder og engasjerer.

Jeg ville ikke ha pardew sparket fordi resultatene var for dårlige, jeg ville ha han sparket fordi dette ikke var levedyktig på sikt, alle med litt fotballforståelse så allerede da at å ligge bakpå og krysse fingrene for litt flaks den dagen ikke er noe man bygger suksess på i lengden, 10 kamper uten tap eller ikke.

Forskjellen på da og nå er at det nå er for sent, mens da kunne vi erstattet treneren mens ambisjonene og stemningen var relativt høy.

Nå er det egentlig altfor sent å sparke pardew, skaden er allerede gjort og jeg tipper det er endel spillere på telefon til agenten sin uavhengig av hva som skjer videre.

Klubben har kastet bort det beste laget vi har hatt på 10 år fordi vi så oss blind på resultater og ignorerte spillestilen og filosofien.

På samme måte kan du dele den polariserte fan-opinionen inn i to hovedgrupper, de som så/ser på resultater og de som forsøker å se bak resultatene.

Dette har vært en gjennomgangsmelodi i alle klubbene Pardew har vært trener for, fansen har vært dypt splittet.

Mannen er snart 60 og kan skilte med ett trofe, St. Johnstone trophy som får Ligacupen til å skinne som en CL-bøtte til sammenligning.

Mange her virker som oppegående typer, men samtidig en typisk "But, we was 5th"  som nekter å trekke huet opp av sanden.

Det som har skjedd nå var uungåelig med pardew ved roret, ref. Charlton, West ham, reading osv ad finitum.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1760 på: 28. April 2013, 09:55 »
 :gp:

Var enkelte som advarte om Pardew sine taktiske svakheter i 5.plass sesongen, men vart "angrepet" pga alt gikk så bra. (Mykje pga den enorme medgangsbølgen laget hadde. Alt gikk vår veg. Cissé kunne t.d score frå alle vinkler på bana. Alt gikk inn)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1761 på: 28. April 2013, 10:15 »
Har du skreve det sjølv snkz? ;)

Det er faktisk ikkje so enkelt. Kor mange ville ha Pardew når han først vart ansett? Ingen trur eg. Når mi først måtte ha han so handlar det for meg om å gi ein manager tid. Grunna vår historie sidan eg begynte heia på dette laget. Mi har sparka so ekstremt mange managerar og det vil alltid vera folk som skriker om dette uansett korleis laget spelar. Går det dårleg so vil folk sparka manageren. Slik er fotballen, men eg ga Pardew ein sjanse grunna av at når ein manager først er ansatt so bør han få god tid på seg til å vinna eit trofé. Utifrå denne sesongen bør Pardew få sparken, men då må mi vita at sen rette mannen kjem inn å erstatta han. Det har eg ingen tru på vil skje. Dessutan tykkjer eg ein del har eit urealistisk syn på kor gode mi skal vera. Eg vil heller ha eit trofé enn å fokusera på kor fantastisk fin angrepsfotball mi skal spela i kvar kamp. Der er jo og veldig mange måtar å tolka kva fin angrepsfotball er. Ingenting er dessutan so enkelt med Ashley og Co. Dessutan brukar du KK sin æra på god taktikk so då må vel nokre kunne sei at 5.plassen i fjor var ein bra plassering og noke ein kunne byggje vidare på.
« Siste redigering: 28. April 2013, 10:23 av lgrinde »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1762 på: 28. April 2013, 10:26 »
Ja, men der lov til å innrømme at en har gjort en feil. Beklager Pardew du er ikke mannen vi trodde du var!
Kan ikke være så forbanna sta når fyren du forsvarer viser seg å være evnevik og totalt blokka!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1763 på: 28. April 2013, 10:31 »

« Siste redigering: 28. April 2013, 10:33 av Christian »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1764 på: 28. April 2013, 10:40 »
 :spytt:  :toon:

ascobar

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1765 på: 28. April 2013, 10:53 »
Pardew fortjener sparken kun basert på følgende hendelser denne sesongen.

1) jævla lange ballene mot bakerste mann ved frispark lågt i banen.
2) Etter 20 kamper hittil i sesongen var Newcastle laget med flest langpasninger.
3) Så har vi Jonas da. Mannen som ikke kan drible, sentre, uten tempo, og med en udugelig høyrefot..Spiller attpåtil på venstreving så må ofte bruke venstre når skal legge inn. Forutsigbart? jepp.. 5 assist på 4 sesonger forteller jo sitt! Spiller fast 90 min, fordi flink til å "track back"
4) At pardew ikke ser talentet til Marveaux før etter 2 år! Jeg digger Marveaux...
5) At man går inn i sesongen med kun 3 midstoppere.. Hvor Taylor var skadet. Det betydde selvsagt Willo fast i laget frem til Januar.. Helvette Pardew. ikke skyld på andre enn deg selv. Vi hadde ligacup og Europa League denne høsten også.. Med 3 midtstoppere. Har ikke ord.
6) Borteform. Taktisk tilnærming på bortebane
7) Enven til å endre noe som ikke fungerer lik 0.

Jeg kan egentlig fortsette med punkter men mener dette er hovedargumenter for FYKEN.. Allerede i høst!

Eikelanden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1766 på: 28. April 2013, 11:31 »

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1767 på: 28. April 2013, 12:20 »
Dette er nok for fint for han

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1768 på: 28. April 2013, 15:39 »
Jamen kjære deg, lgrinde. Fotball er ikke noen kjære mor - og måten vi har fremstått på sesongen gjennom er krise. Dette var akkurat det jeg frykte av Pardew da han ble ansatt - at han var en one season man. Mye som tyder på det dersom du ser på hans tidligere meritter - og han har kanskje en tendens til å slite på sine omgivelser. Hans totale mangel på taktisk kløkt skremmer meg også. Den totale mangelen på ærlighet i media er også patetisk. Ingen som hører på unnskyldningene om skader og tretthet lengre uansett. Andre lag har også fått merke at EL sliter på en tynn stall - men ingen lag har vært i nærheten av en slik kollaps som oss. Selvfølgelig skal ikke spillerne heller slippe unna. De har ikke gjort jobben sin i nærheten av forventet standard. Men det er nå en gang slik at Pardew sitter med hovedansvaret for å få disse spillerne til å prestere, samt fungere som et kollektiv.

Vi kan ikke la Pardew sitte bare for kontinuitetens skyld. Pardew er på tur å styre oss rett til Wankership igjen. Det er selvfølgelig ikke holdbart. Vekk med han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1769 på: 28. April 2013, 15:44 »
Enig.
Vi har såvidt over 1p i snitt pr.match i tillegg ligger vi på ca 2 innslupne pr. match.
Det er helt sinnsykt.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...