20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660547 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1785 på: 28. April 2013, 21:58 »
Vil ikke akkurat si at det er deilig å ha rett, når det kan medføre nedrykk, men nå ser det heldigvis ut som øynene har gått opp for de fleste. Pardew er ikke rett mann. Han skal ha sin del av æren for fjorårssesongen, på lik linje som alle andre faktorer som spilte inn også skal ha sin del av æren.

Høres ut som det er bare du som har vært negativ til AP.
Når han ble ansatt så var det en tråd om hvor lenge kom til og bli, mener jeg tippet januar.
Mener og husker at det var mange som var skeptisk til han.
Men det er jo klart det var
morsomt i fjor men det er det mange faktorer til da.
Sa alle sammen du snakker om vet jeg ikke?

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1786 på: 28. April 2013, 22:24 »
Vil ikke akkurat si at det er deilig å ha rett, når det kan medføre nedrykk, men nå ser det heldigvis ut som øynene har gått opp for de fleste. Pardew er ikke rett mann. Han skal ha sin del av æren for fjorårssesongen, på lik linje som alle andre faktorer som spilte inn også skal ha sin del av æren.

Når han ble ansatt så var det en tråd om hvor lenge kom til og bli, mener jeg tippet januar.

Absolutt ikke bare meg. Men i perioden har det jo vært blasfemi med å stille spørsmålstegn til Pardew. Og det er jo ikke akkurat sånt at det er noe som har forandret seg angående Pardew, det er bare lett å se mellom fingrene på ting når vi har marginer på vår side og plukker poeng. Det er liksom for god til å være sant at noe sånt kan vare, noe det er så lite fundament bak prestasjonene, og det er jo det som har vært de største ankepunktene angående Pardew, at boblen kommer til å sprekke en dag, og da blir ting helt forjævlig.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1787 på: 28. April 2013, 22:35 »

Jeg sitter og ser på matchen mot Liverpool. Er virkelig dette laget jeg ble forelska i? Dette dritet her? Dette laget med en fargeblind høyreback fra Nottingham plassert på midtbana sammen med en Ivoriansk utgave av Hannibal Lector? For å ikke snakke om en sentral midtbane/høyreback/venstreback/høyreving/venstreving kalt Spiderman som virker like ukomfortabel på en fotballbane som Jan Thomas ville gjort ved et besøk i Uganda. Greit nok, det er ikke Tiotes feil at det psykiske helsetilbudet i Elfenbenskysten er dårlig eller at Gutierrez ikke trives på banen. Men hvem sin feil er det da? Alain Pardaux muligens?

Jeg har ikke fulgt NUFC like lenge som mange andre her, men jeg tør påstå at dette er den dårligste treneren vi har hatt siden jeg satt å så Bellamy score mot Enga for 9 år siden. Hvorfor ikke Joe Kinnear? Hvorfor ikke Greame Souness?

Okey, la oss snu klokka tilbake litt her: Pardew tok over et rimelig ungt, talentfullt lag en desemberkveld i 2010. Et lag med Mike Williamson og Danny Simpson i forsvar. Med Alan Smith, Leon Best og Peter Løvenkrands. Jeg vil vel ikke akkurat konkludere med at vi hadde beste spillermaterialet for å si det sånn. Det var mye rusk og rask her og der. Vi tapte en del kamper ? vant en del kamper. Vi spilte kynisk og langt. For den nøytrale tilskuer, kanskje ikke det fineste å se på. Spør du meg: Aldri sett noe finere! Det Chris Hughton hadde gjort med det laget var et mirakel. Ja, vi hadde mye dårlige spillere og spilte ikke tiki-taka. Men det han gjorde var noe som er veldig vanskelig. Dette var et toppmotivert lag. Det var et brorskap, alle trodde på hverandre og stolte på hverandre.

Som nevnt var spillermaterialet han hadde til rådighet svært begrenset, og Hughton la opp et spillemønster etter dette. Det var fra Coloccini til Barton, over til Carroll som flikka videre til en pustende og pesende, tung,  Kevin Nolan som avslutta med en signatur-tap in. Fint å se på? Njaa. Funket det? Som bare faen! Spillerene visste nøyaktig hva de skulle gjøre på banen. De hadde et klart spillermønster ? en helt klar plan. Dagen etter Pardew ble ansatt slår vi Liverpool 3-1. Det første målet var et frispark fra Barton, via Carroll til Nolan. Kabaaam! 

2,5 år framover i tid sitter vi å ser på Newcastle igjen. Vi taper 6-0 hjemme mot Liverpool. Hva har skjedd siden desemberkvelden da vi banka dem 3-1 sist? Vel, for det første: Spillerne ANER ikke hva de skal gjøre. De har fått null instrukser om hva de skal gjøre. Treneren har ikke lagt opp en plan for noen situasjoner. Bortsett fra om vi ligger under da, naturligvis. Da skal vår beste offensive spiller ? som regel Ben Arfa eller Marveaux byttes ut med en defensiv midtbane, slik at vi minsker tapet. For ligger vi under har vi tapt, er Pardews tankegang.

Uansett, dette er ikke hovedproblemet. Problemet ligger i at vi har en trener som nekter å gjøre forandringer. Som UANSETT hvordan, hvor lenge, eller hva som skjer overser feil etter feil etter feil. Vi har ikke scoret på corner på nesten 2 år. Det er helt vilt. Hver jævla dødball insiterer Pardew på at dødballen skal slås på en mann. Tenk dere det! Vi stiller opp Mike Williamson ALENE på kanten av 16 metern, og putter en 6-7 mann i midten av boksen. Vet nesten ikke om det er vits i å nevne det, siden alle med over 40 på en IQ test vet at det er MYE større mulighet for å få mål hvis vi slår ballen dit hvor det faktisk ER spillere. Du sender gjerne ikke en mann alene i krigen, mens de 7 andre i hæren bare skal se på? Og når den ene soldaten dør, sender du gjerne ikke ut en ny soldat alene for å vinne krigen mens resten av troppen ser på, igjen? Krig er teamwork. Og for øyeblikket er fotball krig. Det er så mange lag som kan rykke ned. Og så mange lag kniver om og ikke havne sammen med QPR og Reading.

Så for å dra frem krigseksemplet igjen. Når man fører krig gjelder det å være smart. Man må lage en klar taktikk og sørge for at hele troppen vet nøyaktig arbeidsoppgavene sine. Men det viktigste er å være uforutsigbar. Rutiner dreper deg. Står den samme soldaten vakt på samme tidspunkt på samme sted, dag etter dag, forstår fienden deg. Fienden vet da hvordan den skal forsvare seg og hvordan den skal angripe. Det gjelder altså å være uforutsigbar, og å legge inn nye overraskelsesmomenter hele tiden.
Vi er en dårlig hær og ett lett bytte. Vi slår de samme dødballene kamp etter kamp, vi har ingen plan over angrepsspillet og er overhodet ikke farlige på kontringer, siden det alltid er Sissoko og Cisse som er de eneste som går fremover. Og når vi så havner under, vet motstanderens trener nøyaktig hva som skjer. Pardew kaller til seg Shola og Perch og tar ut Gouffran og Marveaux for å minske tapet. Motstanderens trener vet da akkurat hva han skal gjøre: Sett lagets største spiller til å holde Shola feilvendt og ellers bare rull over oss. Siden Pardew nettopp har tatt ut våre to beste kontringsspillere er det ikke lenger noen fare for å stå høyt og satse på en større seier.

Det Hughton greide var å innprente et klart spillemønster i gruppa ? og god stemning. I dag så det ut som de fleste spillerne ville gå og dø før det var spilt et minutt ? ene og alene fordi de ikke hadde fått noen instrukser av Pardew om hvordan de skulle spille, og dermed visste at de var helt sjanseløse. Jeg må også få si at måten Pardew stakk fra banen etter kampen er latterlig. Taper vi 6-0 hjemme mot 7.plassen i serien med fullsatt St.James?Park burde han være mann nok til å gå t på banen stille seg opp klappe respekterende for de få supporterne som satt igjen. At han ikke tar Rodgers i hånda etter matchen er også særdeles lite gentlemanaktig. Lite klasse.

I mine øyne burde det være komplett umulig å la Pardew få bli sittende, enda det er kun 3 kamper igjen. Dette er så uakseptabelt at ingen andre ting enn Pardews avgang kan rettferdigjøre dette. Vi må slutte å tenke på hvem som skal inn ? det viktigste er hvem som skal ut. Det er førsteprioritet. Få Pardew ut først, deretter tenk på hvem som skal bli ansatt. Spør du meg kan like gjerne John Carver få ansvaret ut sesongen, da han virker som en true gentleman og en dyktig kar.
Takk for meg.

:thumbu: Dette!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1788 på: 28. April 2013, 22:36 »

Absolutt ikke bare meg. Men i perioden har det jo vært blasfemi med å stille spørsmålstegn til Pardew. Og det er jo ikke akkurat sånt at det er noe som har forandret seg angående Pardew, det er bare lett å se mellom fingrene på ting når vi har marginer på vår side og plukker poeng. Det er liksom for god til å være sant at noe sånt kan vare, noe det er så lite fundament bak prestasjonene, og det er jo det som har vært de største ankepunktene angående Pardew, at boblen kommer til å sprekke en dag, og da blir ting helt forjævlig.

Da er vi enig, for boblen har så til de grader sprukket ;)
For vi er jo bare 2,3 eller 4 poeng fra nedrykk.
Som jeg og noen andre nevnte tidligere, kommer vi til og miste masse spillere hvis det skjer.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1789 på: 28. April 2013, 22:51 »
Nufc Transfer Romours (Facebook-side):
According to Mick Lowes (BBC Newcastle) Pardew has already been sacked, and Rafa Benitez has accepted the job for next season.

Har den siste tiden begynt å få nok av Pardew jeg også, og ville tatt imot Rafa. Noen sier han er defensiv og alt det, men langt bedre taktisk og har et større navn enn Pardew..

Lov å drømme om at det er sant...
« Siste redigering: 28. April 2013, 22:58 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1790 på: 28. April 2013, 23:11 »
Jeg er villig til å ta hvem som helst som ikke allerede har fått sparken hos oss.
Vel; enkelte viktige unntak er det jo:

Spoiler (hover to show)

Jeg har inntil Liverpool kampen sagt at jeg var villig til å gi Pards en sesong til, men har ombestemt meg. Get Rid!

oyosla

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1791 på: 28. April 2013, 23:34 »
Rafa hadde vore supert. Han har hatt suksess, og Chelsea har ikkje vore så defensive i år og scorer bra med mål. Likevel treng vi ein god midlertidig manager. Ein som kan fortelle gutta kva som er forventa av dei. Tom Nordlie burde vere mannen. Han har alltid kortvarig suksess.
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1792 på: 29. April 2013, 06:16 »
David Moyes har blitt nevnt før. Han kom inn og gjorde en kjempe jobb sin første fulle sesong i Everton, men holdt på å rykke ned sesongen etter. Prøver ikke å forsvare Pardew, er selv en av de som vil ha han sparket i sommer. Men kan være det kan lønne seg å ha litt tålmodighet.

2001-02: 15th (last nine games)
    2002-03: 7th
    2003-04: 17th
    2004-05: 4th (Qualification for UEFA Champions League)
    2005-06: 11th
    2006-07: 6th (Qualification for UEFA Cup)
    2007-08: 5th (Qualification for UEFA Cup)
    2008-09: 5th (Qualification for UEFA Europa League)
    2009-10: 8th
    2010-11: 7th
    2011-12: 7th

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1793 på: 29. April 2013, 07:13 »
Rafa hadde vore supert. Han har hatt suksess, og Chelsea har ikkje vore så defensive i år og scorer bra med mål. Likevel treng vi ein god midlertidig manager. Ein som kan fortelle gutta kva som er forventa av dei. Tom Nordlie burde vere mannen. Han har alltid kortvarig suksess.

Dei har no eit litt betre lag enn oss...Mange gode offansive spelarar. Kan ikkje samanlikna oss med Chelsea.

For all del, er forsovidt einig i å sparka Pardew, men mi kan ikkje forventa at Benitez skal koma inn og vips so skal mi spela som Chelsea gjer no. Stikk fingeren i jordi og sjå på tabellplasseringa vår dei siste 9 åra.
« Siste redigering: 29. April 2013, 08:15 av lgrinde »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1794 på: 29. April 2013, 07:36 »
David Moyes har blitt nevnt før. Han kom inn og gjorde en kjempe jobb sin første fulle sesong i Everton, men holdt på å rykke ned sesongen etter. Prøver ikke å forsvare Pardew, er selv en av de som vil ha han sparket i sommer. Men kan være det kan lønne seg å ha litt tålmodighet.

Men nå er det viktig at du ser på historien til Pardew. Han har opplevd AKKURAT de samme problemene med andre klubber som han nå opplever med Newcastle, og da må det jo nesten være noe galt med treneren? Og det er der problemene ligger.
Nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1795 på: 29. April 2013, 08:15 »

Dei har no eit litt betre lag enn oss...Mange gode offansive spelarar. Kan ikkje samanlikna oss med Chelsea.

Og? De spiller fortsatt ikke så deffensivt som folk mener. Tror du Pardew noensinne hadde klart å styre en hvilken som helst klubb til 44 ligamål på 22 kamper?

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1796 på: 29. April 2013, 08:16 »

Men nå er det viktig at du ser på historien til Pardew. Han har opplevd AKKURAT de samme problemene med andre klubber som han nå opplever med Newcastle, og da må det jo nesten være noe galt med treneren? Og det er der problemene ligger.

Både Ashley, Pardew og ikke minst spillerene skal ta sin del av skylden denne sesongen. Ashley som ikke kjøpe inn det nødvendige i sommer, Pardew som gang etter gang viser at han ikke kan sette opp lag eller taktikk og spillere som rett og slett ser for dårlige ut, var ikke noe guts på noen av spillerene på lørdag.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1797 på: 29. April 2013, 08:19 »

Og? De spiller fortsatt ikke så deffensivt som folk mener. Tror du Pardew noensinne hadde klart å styre en hvilken som helst klubb til 44 ligamål på 22 kamper?

Eg trur ikkje Benitez vil stå for den offansive taktikken som må til for å tilfredsstilla ein del her inne. Det er mi meninig. Eg tek gjerne i mot han eg. Då kan det henda me kan vinna eit trofè for ein gongs skuld. Med tanke på CV`n han har.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1798 på: 29. April 2013, 08:19 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/competitions/premier-league/10024024/Newcastle-United-manager-Alan-Pardew-accepts-blame-for-abject-display-following-thrashing-by-Liverpool.html

There is genuine support for Pardew in the boardroom. Managing Director Derek Llambias remains convinced he is a good manager having a bad spell, but owner Mike Ashley is less attached, far less impressed by the team?s decline and he has the final say on everything.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1799 på: 29. April 2013, 08:27 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/competitions/premier-league/10024024/Newcastle-United-manager-Alan-Pardew-accepts-blame-for-abject-display-following-thrashing-by-Liverpool.html

There is genuine support for Pardew in the boardroom. Managing Director Derek Llambias remains convinced he is a good manager having a bad spell, but owner Mike Ashley is less attached, far less impressed by the team?s decline and he has the final say on everything.

Dette sier jeg ikke ofte, men GOGO MIKE!!

UT MED SØPLA!