20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659428 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1500 på: 30. Jan. 2013, 07:38 »
Det som irriterer meg enormt denne sesongen, er at Pardew ikke makter A sette spillere som ikke presterer pA benken. Det er utrolig viktig A gi klar beskjed, om man ikke presterer fAr en annen spiller sjangsen. Om det sA betyr at en uerfaren unggutt mA starte sA er det bedre enn at "de vanlige" har klippekort og kan gA og luffe rundt pA banen kamp etter kamp. Jonas skulle hatt en tur pA benken for lenge siden, om det betyr at man mA rokkere og sette inn f.eks Campbell fra start sA fAr det bli slik.

En annen ting er at det er 3 spillere denne sesongen som har irritert meg ca hver eneste kamp. Willy, Simpson og Jonas har ikke bare vaert totalt elendige denne sesongen, de passer overhodet ikke inn I den spillestilen vi burde stA for. Stort sett hele denne sesongen har jeg sett en Simpson som kun evner A enten slA en horribel langpassning fremover, eller blir feig og slAr en stQttepassning til Willy som mAker ballen frem til ingenmannsland. Hadde det ikke vaert for at dette har skjedd HELE tiden, sA er jeg sikker pA at ballinnhavet vArt hadde vaert mye hQgere. Jonas klarer sA og si aldri A slA en kjapp, kort passning. Hver gang han fAr ballen skal han av en eller annen grunn alltid stA og tulle det til I 5 min fQr han gjQr ett horribelt forsQk pA enten en langpasning eller ett elendig dribleraid.
Resten av laget vArt er I stand til A slA svaert kjappe og presise passninger. Om vi bare hadde maktet A holde ballen I laget ved A sentre kjappt og presist , sA hadde vi ikke sluppet inn sA ekstremt mange mAl.

NA er heldigvis Willy og Simpson ute av laget. Jeg hAper Pardew snart forstAr at Jonas ikke burde spille og at vi snart fAr se bedre fotball.

Beklager for skrivefeil osv, vanskelig A skrive pA en knQttliten mobilskjerm med engelsk tastatur.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1501 på: 30. Jan. 2013, 07:41 »
Et lag som starter med Jonas og Perch på banen, er rett og slett et lag som ikke er bedre enn et lag som må kjempe om å holde plassen i PL.

Verken mer eller mindre!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1502 på: 30. Jan. 2013, 08:52 »
Intuitivt - og i teorien - er det mulig å forstå tanken bak. Får ein inn ein stor og tung spiss som kan holde oppe ballen, og skape tid til å flytte opp laget, så er det ikkje så dumt i ein fase av kampen der vi knapt klarte å halde ballen i laget i tre samanhengande trekk.

Problemet var at Shola ikkje var i nærleiken av å klare å halde ballen særleg lenge -

Å sette inn en spiss som kan holde på ballen er i utgangspunktet en god tanke, ja. Men det er en plan som faller fullstendig igjennom fordi at Shola aldri har vært spesielt flink til denne øvelsen. Nå har den godeste mr.Pardew vært i klubben i litt over to år, og burde faktisk vist det, og følgelig ikke satt inn Amøba igår. Eskempelvis er Obertan bedre til å holde på ball enn Sholadinho, selv om han ikke har den samme fysikken. Nå var riktignok ikke Obertan på benken igår, men med mindere han var skadet så burde han så absolutt vært det!

That being said, nå har styret handlet, og som Pardew selv sa: nå er det opp til meg. Å sparke ham nå for å ansette en ny manager på dette tidspunktet er bare tull. Ikke engang Pardew skal klare å lede klubben til Championship nå, så kan han heller evalueres igjen på nytt ved sesongslutt.

Som Igrinde sier: han må vel få skryt for første omgangen igår.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1503 på: 30. Jan. 2013, 08:52 »
Valget han gjorde ved å bytte inn Shola i dag var som å se dømmekraften til Lars Berger på standplass i sidevind.

Årets kommentar til nå!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1504 på: 30. Jan. 2013, 09:21 »
Så mye som vi sleit på dødballer mot PL's dårligste dødball lag så skjønner jeg godt tanken med å sette Ameobi inn.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1505 på: 30. Jan. 2013, 10:24 »
I går var jeg faktisk helt enig med alle byttene som Pardew gjorde. Han kunne evt ha tatt ut Jonas i stedet for Perch når Ameobi kom inn.

Ameobi kommer ikke inn for å holde på ballen, men for og demme opp mot Benteke og Vlaar på dødball. I tillegg så var Villa langt mer giftige på vingene etter at gabby og weimann kom inn. Ameobi er en langt bedre hodespiller en Perch og han fungerer også relativt godt som førsteforsvarer på midten.

Sissoko småhaltet litt, M'Biwa var det soleklare valget for å komme inn for han.

Gouffran forsvant litt ut av kampen og Anita ga oss litt mer energi på midten.

Helt grei gjennomføring av Pardew, ikke fantastisk, men heller ikke så elendig som mange skal ha det til.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #1506 på: 30. Jan. 2013, 11:02 »
Han skulle ha byttet Shola direkte med Cisse, istede for å rokkere rundt på laget når vi er under press, det skaper bare kaos.. da må plutselig mange spillere bytte posisjon, samme når anita kommer innpå, da spiller han plutselig offensiv midtbane/spiss mens shola er stopper, mbiwa sentral midt, og cisse flanke.

Shola - Cisse
Jonas - Anita
Mbiwa - Perch

Sånn skulle byttene vært spørr du meg.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1507 på: 30. Jan. 2013, 12:24 »
Ameobi kommer ikke inn for å holde på ballen, men for og demme opp mot Benteke og Vlaar på dødball.

No har eg ikkje sett intervju med Pardew 'post match', men eg kan ikkje fatte om ikkje det første punktet der også var ein del av planen med å sette han inn. Om det ikkje var ein del av planen å prøve å halde ballen oppe i banen, og strekke laget til Villa meir enn det vi klarte i starten av omgangen, så er jo det i direkte forstand ein invitasjon til Villa om å berre trykke på.

Men då dette ikkje gjekk, så blei Ameobi meir og meir om til ein tredje midtstoppar, som du er inne på. For å presisere det eg forsåvidt nemnte i mitt forrige innlegg: Eg forstår i stor grad kva Pardew tenkte med bytta sine, og slaktar han i så måte ikkje.

-
Kyllingmann: Ameobi har fleire kampar bak seg der han har gjort nettopp dette. Innhoppet mot Spurs i PL-comebacksesongen (då han blant anna curla ballen vakkert inn i langhjørnet), kampen mot Man Utd i januar i fjor, då vi slo Arsenal 1-0 under Hughton, etc. I går var han derimot for svak i ballbehandlinga, og sleit også med det faktum at avstanden ned til dei ni andre utespelarane var for stor altfor ofte.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1508 på: 30. Jan. 2013, 12:28 »
Jeg er helt enig, jeg presiserte meg nok litt feil. Det er ingen tvil om at noe av tanken var Ameobi skulle ta ned ballen og holde den høyere i banen (som han er bedre på en Cisse), men jeg tror en like stor grunn til at han byttet Perch mot Ameobi var for å demme opp mot innleggene og dødballene til Villa.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1509 på: 30. Jan. 2013, 12:41 »
Dette skrev jeg da på twitter i går når byttet ble foretatt - ikke noe nytt her ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1510 på: 02. Feb. 2013, 18:21 »
De to siste kampene indikerer at det er spillerstall og skader som har vært hovedproblemet vårt i første del av sesongen..? Eller er det enda SPARK PARDEW som er oppfatninga?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1511 på: 02. Feb. 2013, 18:23 »
Han har bokstavelig talt kjøpt seg litt tid ihvertfall.
Men det er klart - veien er kort fra himmel til helvete, og andre vei likeså. Og det er bare å gratulere han med at han endelig har klart å snu en match for oss i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1512 på: 02. Feb. 2013, 18:24 »
Forsatt har Pardew sine taktiske svakheter, tros me har vunnet dei to siste.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1513 på: 02. Feb. 2013, 18:28 »
Forsatt har Pardew sine taktiske svakheter, tros me har vunnet dei to siste.
Greit det, men han må da ha sine enorme styrker også siden han tok oss til femteplass i fjor? Og guttene som har kommet inn har gått rett ut og spilt fantastisk fotball for oss med unntak av en begredelig omgang.
Det er for eksempel ikke automatikk i at Sissoko skal bli plassert i en offensiv rolle, mange ville brukt ham mye dypere i banen. Her fortjener Pardew masse kred.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1514 på: 02. Feb. 2013, 18:31 »
La oss nå ta ting litt etterhvert før vi konkluderer.
Nå har han fått henta inn sine spillere - og i enda større grad forme laget etter sitt eget bilde. Klarer han gjøre en god andre halvdel og klatrer oppover tabellen med oss - så blir det selvfølgelig vanskelig å gi han fyken. Vil være merkelig uansett å sparke han nå etter at vi har gjort såpass mange kjøp. Men jeg har allikevel blitt skremt av enkelte av valga hans denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida