20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659269 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1515 på: 02. Feb. 2013, 18:35 »
Forsatt har Pardew sine taktiske svakheter, tros me har vunnet dei to siste.
Greit det, men han må da ha sine enorme styrker også siden han tok oss til femteplass i fjor? Og guttene som har kommet inn har gått rett ut og spilt fantastisk fotball for oss med unntak av en begredelig omgang.
Det er for eksempel ikke automatikk i at Sissoko skal bli plassert i en offensiv rolle, mange ville brukt ham mye dypere i banen. Her fortjener Pardew masse kred.

Veldig enig. Var generelt skeptisk til Sissoko såpass høyt i banen, men han scoret to mål. At Jonas scorte et mål Marveaux IKKE ville scoret gir oss tross alt 3 mål. Hadde Mbwia startet foran Saylor hadde vi kanskje sett 3-3. Enkelt å finne feil med managere.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1516 på: 02. Feb. 2013, 18:36 »
Kristoffer: Nå er det eit overgangsråd av fem personer som bestemmer kven me kjøper. Der Pardew er ei av fem stemmer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1517 på: 02. Feb. 2013, 18:37 »
Kristoffer: Nå er det eit overgangsråd av fem personer som bestemmer kven me kjøper. Der Pardew er ei av fem stemmer.

Jeg veit det - men det ser fortsatt temmelig idiotisk ut dersom vi handler som vi har gjort og sparker Pardew like etterpå. Både eksternt og internt i forhold til de nye spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1518 på: 02. Feb. 2013, 18:41 »
Sissoko er en box-to-box player som skal ligge ganske høyt på banen, men han skal ikke ligge altfor høyt og kun involveres når de lange ballene kommer. Han er ikke et oppspillspunkt, og det var der han ble brukt feil i andre omgang mot Aston Villa. I dag ble han brukt på en veldig bra måte.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1519 på: 02. Feb. 2013, 18:47 »
Sissoko er en box-to-box player som skal ligge ganske høyt på banen, men han skal ikke ligge altfor høyt og kun involveres når de lange ballene kommer. Han er ikke et oppspillspunkt, og det var der han ble brukt feil i andre omgang mot Aston Villa. I dag ble han brukt på en veldig bra måte.

I dag ble han brukt jævla bra - og dersom han fortsetter sette sjanser som dette er det lett å skjønne at han brukes slik. Dessuten fungerte jo også Cabaye bra i tilbaketrukket playmakerrolle hvor han får styre spillet.

Kjenner jeg blir varm av den midtbanen vi har.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1520 på: 02. Feb. 2013, 18:47 »

:gp:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1521 på: 02. Feb. 2013, 19:00 »
Jeg sammenligner ofte Sissoko med Yaya Toure, men jeg synes også han kan sammenlignes med Nolan, bare med en langt, langt, langt bedre løpskraft og arbeidskapasitet, langt, langt, langt, langt, langt bedre defensive kvaliteter, og vel, at han er en mye bedre fotballspiller generelt. Men han er en midtbanespilleren som kan fylle tomrommet etter Nolan, som var en litt for begrenset midtbanespiller, selv om han helt klart er en god en.

Jeg synes Pardew brukte spillerne fantastisk i dag. Det jeg klaget på etter Aston Villa-kampen var at Perch VELDIG ofte lå mye høyere i banen enn Cabaye, og at Sissoko i andre omgang ble brukt som et oppspillspunkt. I mine øyne burde spillerne ligger sånn som dette, selv om det selvflgelig vil bli annerledes alt ettersom hvor de befinner seg på banen, og hvem som deltar i angrepene her og der osv. Men sånn som dette (fra midtbanen og opp) er hvordan jeg mener det burde være for det mest:

Perch
Cabaye
Jonas - - Sissoko - Gouffran
Cisse

Men Perch skal ikke oppholde seg høyere på banen enn Cabaye i 60 av de 90 minuttene, og Sissoko skal ikke brukes som et oppspillspunkt.
Nei.

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1522 på: 02. Feb. 2013, 19:03 »
Jeg sammenligner ofte Sissoko med Yaya Toure, men jeg synes også han kan sammenlignes med Nolan, bare med en langt, langt, langt bedre løpskraft og arbeidskapasitet, langt, langt, langt, langt, langt bedre defensive kvaliteter, og vel, at han er en mye bedre fotballspiller generelt. Men han er en midtbanespilleren som kan fylle tomrommet etter Nolan, som var en litt for begrenset midtbanespiller, selv om han helt klart er en god en.

Jeg synes Pardew brukte spillerne fantastisk i dag. Det jeg klaget på etter Aston Villa-kampen var at Perch VELDIG ofte lå mye høyere i banen enn Cabaye, og at Sissoko i andre omgang ble brukt som et oppspillspunkt. I mine øyne burde spillerne ligger sånn som dette, selv om det selvflgelig vil bli annerledes alt ettersom hvor de befinner seg på banen, og hvem som deltar i angrepene her og der osv. Men sånn som dette (fra midtbanen og opp) er hvordan jeg mener det burde være for det mest:

Perch
Cabaye
Jonas - - Sissoko - Gouffran
Cisse

Men Perch skal ikke oppholde seg høyere på banen enn Cabaye i 60 av de 90 minuttene, og Sissoko skal ikke brukes som et oppspillspunkt.

tenk når vi bytter ut jonas gouffran og perch med benny,marve og mr T.....

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1523 på: 02. Feb. 2013, 19:05 »
Usikker på om jeg vil se Gouffran byttet ut. Han har vist seg som en sykt hardtarbeidende spiller som også er både flink med ball, og fotballsmart. Meget, meget spennende og interessant spiller.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1524 på: 02. Feb. 2013, 19:08 »
Usikker selv - men Marveaux er også i god form føler jeg, og gjør et bra innhopp i dag. Svakere defensivt, men antakeligvis gir han mer tilbake i form av teknisk eleganse og kreativitet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1525 på: 03. Feb. 2013, 12:22 »
Ingen som har skreve noko om at Pardew bytta inn Marveux i 85.min og få minuttar etterpå so avgjer me kampen. Eg tek det opp sidan AP har fått mykje kritikk for det taktiske i dei siste kampane. Mot Villa og Chelsea har han gjort det bra og med suksess. Bør vel nemnast?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1526 på: 03. Feb. 2013, 12:31 »
Pardew var spot on med byttene sine i går. Ingen tvil om det. Mot Villa var det absolutt ikke bra.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1527 på: 03. Feb. 2013, 12:39 »
Usikker på om jeg vil se Gouffran byttet ut. Han har vist seg som en sykt hardtarbeidende spiller som også er både flink med ball, og fotballsmart. Meget, meget spennende og interessant spiller.

Det er så deilig å kunne diskutere slike problemstillinger igjen! Marveux eller Gouffran, Mbiwa eller Taylor? AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH :happy:

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1528 på: 12. Feb. 2013, 18:46 »
AP om Southampton kampen: "You'd like to think with Yoan on one side, Ben Arfa on the other and Moussa Sissoko and (Papiss) Cisse through the middle - blimey, that's mouth-watering for us," Pardew said. :drool:

"I think there's a possibility Hatem will be back for the next home game.

"You put Cheick Tiote and Sissoko in there and we have got a really, really good side if we can get it out on the pitch.

"Unfortunately this year we haven't even come close to getting it out there. This is actually the closest I've come to putting my strongest side out."

:pardy:
sunt pueri pueri puerilia tractant

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1529 på: 21. Feb. 2013, 21:02 »
Det jeg har mest imot Pardew er måten vi spiller på med ei gang vi får ett mål eller kanskje to om de kommer like etter hverandre, det er rett og slett horribelt. Dette er noe vi ser igjen idag.

Jeg tror Newcastle på samme måte som vi har vokst fra spillere som Simpson og Nolan, så har vi nå med det nye spillermateriale rett og slett vokst fra Pardew.

Kanskje andre som deler mine tanker og meninger? :)