20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659243 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1485 på: 21. Jan. 2013, 13:31 »
Åja. Så det var bare flaks. Og i år har vi ikke hatt noe uflaks tipper jeg.

Det som er gammelt nytt er at vi igjen skal sparke en manager for ansette en annen middelmådig manager. Og om det så ikke går helt som planlagt med Martinez så kan vi jo spare han også. Det å sparke managere har vi prøvd i 10 år nå. Dessuten er det langt fra sikkert at Martinez vil ta over, selv kan jeg ikke helt skjønner hvorfor han skulle ville bytte  til oss.

Det er nettopp det å prøve noe nytt, jeg har lyst til. Å satse mer langsiktig på en og samme manager.

Gidder ikke diskutere med deg da du er staere enn meg :)

Jeg vil også satse langsiktig på en manager som spiller en lovende fotball med utviklingspotensiale i.

Det er akkurat det MOTSATTE Pardew gjør og står for. Han prøver så godt han kan og ødelegge fotballen og viser gang på gang hvor inkompetent han er taktisk sett.

Jeg er åpen for å hente Martinez å gi han 10 års kontrakt og jeg skal ikke klage ei gang om vi rykker ned, så lenge han forsetter med sin filosofi og bygger sten på sten.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1486 på: 21. Jan. 2013, 13:53 »
Martinez har bevist at han kan utvikle spelarar, noko eg føler eg ikkje har sett hjå Pardew. Han er meir opptatt å klage over at han må bruke desse unge spelarane.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #1487 på: 21. Jan. 2013, 13:56 »
Middelmådig? Martinez satte jo i gang det som har skjedd i Swansea, og jeg synes han har bevist seg god nok for PL. Jeg er ikke 100% for å sparke Pardew, men blir mer og mer overbevist!
Martinez er en lovende, ung og god manager, som jeg tror ville ha gjort det bra med vårt spillermatrial. Så han er mitt evt førstevalg.. Men Pards er ganske langt unna å få sparken, så dessverre ikke noe poeng i å drømme :/

Jada, ser at han har et potensial, men neppe noe stort hopp fra AP.

Og som det stadig blir sagt, "jeg TROR" at han kunne gjort noe bra. Kan vel like gjerne tro at AP snur da.

Så slipper vi nok en gang å sparke for prøve en som kanskje er bedre. Hvis vi rykker ned kan noen vi tror vil gjøre en bedre jobb få prøve seg.
FVM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1488 på: 21. Jan. 2013, 14:08 »
Jada, ser at han har et potensial, men neppe noe stort hopp fra AP.

Uenig.. Typen fotball og mentaliteten utgjør stor forskjell. Martinez er mer offensiv slik jeg ser det, og vil dermed ha større fokus på dette i kamper. Typen fotball snakker for seg selv. Med Martinez vil nok Cabaye, Ben Arfa, Marve, Obertan og til og med Jonas få muligheten til å dominere/bidra sterkere i kamper.. Mener jeg!

Så slipper vi nok en gang å sparke for prøve en som kanskje er bedre. Hvis vi rykker ned kan noen vi tror vil gjøre en bedre jobb få prøve seg.

Rykker vi ned, er det allerede for sent! Kan ikke lukke øynene og håpe at vi overlever, og evt bare ta konsekvensene av et nedrykk! Vi skal kjempe med nebb og klør for å unngå nedrykk, og når det ser svart og dårlig ut, må grep gjøres!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1489 på: 21. Jan. 2013, 14:22 »
Folk må virkleg ikkje tru at, om me rykker ned så går me rett opp igjen som sist gang.

Laget og ting er totalt forandret siden sist gang. Sist gang hadde me fleire spelarar som hadde noko å bevise, og ikkje var så attraktive for andre klubber. Ashley gav oss også 20mill pund for å holde hjulene igang.

Om me går ned nå, vil fleire forsvinne og me har ikkje dei samme talentene/reservene som står å venter på sjansen som den gang.

Itilegg så vil dei øknomiske konsekvensene bli enndå større denne gang, pga den nye tv avtalen.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1490 på: 21. Jan. 2013, 14:36 »
Om vi rykker ned tror jeg vi er rimlig fucked for de fremtidige årene dessverre :\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1491 på: 21. Jan. 2013, 20:02 »
Vil nok være langt verre denne gang enn sist ja. Tror ikke like mange førstelagsspillere velvillig ønsker bli i klubben da - og da sliter vi veldig. For selv om de har underprestert i år er det garantert mange av disse som ikke vil ha problemer med å finne seg ny arbeidsgiver både i PL og i andre toppligaer. Så dermed kan vi ikke se oss blinde på kontinuitet dersom Pardew ikke makter snu dette.

Et annet viktig poeng i forhold til dette med spillestil og filosofi - så vil jeg jo påstå at det ligger ganske godt inni ryggmargen i historien og kulturen til Newcastle United at det å spille underholdende fotball er essensielt. Sam Allardyce hadde greie resultater - men fotballen var helt grusom å se på, og han fikk lite fans blant geordiene. At vi spilte litt kjipt under Chris Hughton da vi var nyopprykka kunne en godta nettopp fordi vi var nyopprykka og måtte spille deretter. Når Pardew verken leverer resultater eller evner tenke offensivt - da sliter han også lett. Martinez er således en finere match til klubben vår. Dessuten Lars Arild - selvfølgelig ville vi også ropt på Martinez sin avgang dersom han hadde prestert likt med dagens stall. Jeg tror bare at vi er flere som ikke tror han ville gjort det så ille.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1493 på: 22. Jan. 2013, 18:22 »
Verdt å lese:

http://bloggar.aftonbladet.se/bankoniva/2013/01/shout-out-to-the-scout-pt-i/

La den i transfers tråden også, men forsvinner litt i alle ryktene.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1494 på: 29. Jan. 2013, 23:25 »
Mannen er jo helt håpløs, beviser det nok ei gang...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1495 på: 29. Jan. 2013, 23:28 »
Blir helt trist av å tenke på hvor bra dette laget KUNNE blitt med en annen manager...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1496 på: 29. Jan. 2013, 23:55 »
Valget han gjorde ved å bytte inn Shola i dag var som å se dømmekraften til Lars Berger på standplass i sidevind.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1497 på: 30. Jan. 2013, 00:09 »
Intuitivt - og i teorien - er det mulig å forstå tanken bak. Får ein inn ein stor og tung spiss som kan holde oppe ballen, og skape tid til å flytte opp laget, så er det ikkje så dumt i ein fase av kampen der vi knapt klarte å halde ballen i laget i tre samanhengande trekk.

Problemet var at Shola ikkje var i nærleiken av å klare å halde ballen særleg lenge - om han i det heile tatt hadde to berøringar etter kvarandre i løpet av omgangen - og at det dermed blei ein hoof tilbake frå Villa mot ein Benteke, som  - i motsetning til Shola - klarte oppgåva si perfekt. Shola sin svake kveld gjorde at laget vårt vart trykka bakover og at vi enda opp med ein Cisse heilt nede med Debuchy.

Trekket med å legge Anita (og etter kvart Sissoko) lenger framme enn Shola, ser eg på som eit ønske frå Pardew om å demme opp for alle langballane mot Benteke, og å ha kvikkare bein til å forstyrre dei som slo langt frå forsvarslinja til Villa. Det fungerte berre sånn nogenlunde, for å seie det mildt.

-
Det er absolutt ting å rette på taktisk for Pardew, men trur både han og laget har vore prega av ekstrem nervøsitet lenge no, med 'confidence levels' godt under det vi hadde i fjorårssesongen. Forhåpentlegvis kan tre poeng og ein seier på bortebane gi litt meir arbeidsro for både manager og spelarar, slik at framtidige omgangar ikkje blir like paniske som den siste i dag.

Hadde vi haldt unna i eit kvarter-tjue minutt - snarare enn fire minutt - før vi slapp inn mål i 2. omgang, så trur eg også meir av piffen hadde gått ut av Villa. Dei var i ein klassisk 'twist or stick'-situasjon - for å bruke Redknapp-terminologi -, der det berre var å 'twiste' på og håpe på det beste.

Strengt tatt kunne dei lett ha fått tre poeng om det ikkje hadde vore for BB Krul, men vi fekk då til slutt det vi håpte på: 3 p.
« Siste redigering: 30. Jan. 2013, 00:10 av Hans J »

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1498 på: 30. Jan. 2013, 03:24 »
Valget han gjorde ved å bytte inn Shola i dag var som å se dømmekraften til Lars Berger på standplass i sidevind.
hahahahhah
lt;3 Newcastle <3

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1499 på: 30. Jan. 2013, 07:05 »
For all del, me er ikkje friskmeldt, men eg trur Pardew har full tiliit. Kven er det som har ansvaret for 1 omgangen? Han bør vel få skryt for den, men samtidig bør han få gjort noko med etter-pause formen vår. Dessutan tykkjer eg ikkje bytta var so håpleuse som andre her tykkjer.
« Siste redigering: 30. Jan. 2013, 07:09 av lgrinde »