20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 662246 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1155 på: 17. Des. 2012, 17:18 »
Vi kom ikke på 5.plass pga flaks for å si det sånn.
Altså.. Ikke flaks..? Klart det var flaks inni bildet, herregud, så du noen kamper ifjor eller? Så med andre ord er hele denne sesongen uflaks?

Etter 38 kamper lyver ikke tabellen.

Det som var greia med fjorårssesongen var at vi steg opp på noen flytbølger og hadde bøttevis med selvtillit.
Det har utrolig mye å si med et godt momentum, og det skaffer man seg ved hjelp av dyktighet. Naturligvis kan flaks spille inn å vende om på ting i blant, men det er ganske mange ting som jeg kan peke på som suksessfaktorer i fjor og vurdere det dithen at vi fortjente den plassen vi fikk.

Krul var PLs om ikke beste, så nest-beste keeper.
Colo var PLs nest beste stopper etter Kompany.
Tiote og Cabaye var en av de beste sentrale midtbanene i fjor.
Ikke mange lag har to spisser som til sammen scorer 29 mål.

Denne sesongen er det så og si ingen som leverer stabilt på sitt høyeste nivå. Det må isåfall være Tim Krul forutenom Davide Santon som jeg mener er Newcastles beste spiller denne høsten, og selv Timmy har hatt noen uheldige situasjoner denne sesongen. (Swansea og Southampton)

En annen ting; Jeg tror selv at Pardew har taklet suksessen veldig dårlig. Mistet ydmykhet og bakkekontakt. Fokuset har vært på Champions League i hele sesongoppkjøringen og frem til tapene mot West Ham og Swansea. Jeg tror Pardew hadde litt på følelsen at ting skulle gå på skinner denne sesongen. Det er så mye basic som mangler om dagen, at jeg er nødt til å mistenke akkurat det her.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simmi

• Gjest
« Svar #1156 på: 17. Des. 2012, 17:30 »
 :gp:

Skjæren: Kø1 svarte greit ovenfor. Selvfølgelig hadde vi mye stang inn, men å si at grunnen til at vi kom på femteplass i fjor var flaks, er rett og slett feil. Skjønte ikke helt det du mente med at hele denne sesongen er uflaks, men det tror jeg du skjønner at jeg ikke mener.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1157 på: 17. Des. 2012, 17:55 »
- Selvfølgelig fasit det kø1 kommer med.

- http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10048628
Same old Shearer, always scoring!

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1158 på: 17. Des. 2012, 18:59 »
Da skal jeg også proeve og komme med et nyansert og saklig(:)) innlegg.
Ingenting av det som påpekes er feil. Der vi tydeligvis rett og slett er fundamentalt uenige, er at i mine oeyne, ser jeg ingenting som indikerer at alle disse hendelsene som koeen lister frem er ett resultat av dyktighet. Jeg mener derfor at alt dette sammenfaller samtidig og over så lang tid, er ispedd en del "flaks". Man skal selvsagt ikke frata spillere, stoetteappart, Pardew eller noen andre den creden de fortjener, men ja, jeg mener likevel vi hadde flaks med at "alt" gikk vår vei ifjor. Om dere forstår hva jeg mener, er nok litt diffust.

Som svar på at alt denne sesongen er uflaks, var det litt usaklig men foelte bare det var ett litt unyansert innlegg du skrev foerst.
Foroevrig klasse den linken fy fasan la inn!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1159 på: 17. Des. 2012, 19:47 »
Veldig gode innlegg Hans J og kø1.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1160 på: 17. Des. 2012, 20:34 »
Veldig gode innlegg Hans J og kø1.
:(

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1161 på: 17. Des. 2012, 21:34 »
Lurer på om Shearer hadde vært et alternativ jeg? Hadde ihvertfall hatt full støtte på tribunen og vært sikret fullt engasjement  :toon:

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1162 på: 17. Des. 2012, 21:59 »
Vel, han er jo ute i disse dager og kritiserer Ashley for manglende vilje til å investere i laget.
Tviler på at Ashley ringer han om Pardew blir pensjonert!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1163 på: 17. Des. 2012, 22:20 »
Berg kritiserte Blackburn... Tror ikke Ashley bryr seg om hva folk sier når de er utenfor klubben. Det er vel heller hans manglende managererfaring som eventuelt ville hindret Ashley i å gi han jobben.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1164 på: 18. Des. 2012, 10:16 »
Til dere som mener at vi har dyktighet å takke for fjorårsresultatet, og ikke flaks, svar meg gjerne på dette:

Hvorfor har ikke Simpson reddet på strek 5-6 ganger til nå? Han var jo så jævla god på det i fjor, ingen grunn til å ikke gjøre det i år.  Vi la for all del ned jævlig mye innsats og  fikk gode resultater, men å påstå at det var utelukkende dyktighet og lite/ingenting flaks at det gikk som det gikk, det blir feil i mine øyne. 

Vi hadde jævlig mange fine resultater i fjor, men antal kamper vi spilte ut motstanderen og så ut til å ha fullstendig kontroll er et fåtall og kan telles på 2 hender.  Og for hver av de kampene vi spilte såpass bra, spillte vi også bedritent dårlige kamper med grufulle tap.   
Genius by birth. Slacker by choice.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1165 på: 18. Des. 2012, 10:32 »
Det er da ingen som benekter at vi har hatt flaks i enkelte kamper. Men lag i medgang har veldig ofte marginene på sin side. Det er ikke til å komme unna at også Man Utd har hatt sin porsjon flaks denne sesongen, men over 38 kamper er det ikke bare flaks lenger. Vi hadde en del uflaks i 08/09-sesongen også. Det hadde vi vel til og med også i den avgjørende kampen på Villa Park. Men vi rykket likevel ned, og det var egentlig fullt fortjent.  Du kan ha flaks i enkeltkamper, men aldri over en hel sesong. Simpson reddet ikke på streken i samtlige 38 kamper, og alle gangene han gjorde det var det ikke bare flaks. At Simpson ikke har hatt noen strekredninger denne sesongen skyldes heller ikke bare uflaks.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1166 på: 19. Des. 2012, 00:43 »
Finner dessverre ikke kilden på nett, men jeg så en solid statistikk i fjor som viste at vi var tildelt flere heldige dommeravgjørelser enn noe annet PL-lag, og at vi justert for dem skulle hatt noen færre poeng - og viktigere, lagene rett bak oss skulle hatt flere poeng, så vi hadde endt som nummer 7. Kan gå med på at dette er flaks. Men uansett var fjoråret en kjempesesong spillemessig, og flaks i åpent spill over en hel sesong har jeg ingen tro på.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1167 på: 19. Des. 2012, 02:42 »
Mye kan sies, men fakta er at vi gjorde en god sesong ifjor og det var ingen av lagene bak oss som fortjente å komme foran oss. fakta! Vi hadde også en del uheldige avgjørelser imot (Luiz sin nedbrøytning av Ba f.eks.)

I tillegg endte vi på 5. i en sesong hvor vi scoret kun 1 mål på corner, dette er sykt ettersom det er bevist at mål på cornere ofte er avgjørende i tette matcher og det er mange poeng å hente på dette. Vi var det laget som løp og jobbet hardest i hele ligaen ifjor. Alle spillerne ga sitt ytterste i hver kamp, det var en lagmoral som få tidligere NUFC-lag har matchet og Pardew gjorde en GLIMRENDEjobb med holde dette oppe HELE sesongen og i tillegg tyne ut en enorm sluttspurt på våren. Vi var et overtidsmål (mot Arsenal) unna 4. Kan også slenge med at vi manglet Ben Arfa i store deler av sesongen og også når det gjelder han skal Pardew ha enormt med skryt!

Mange mente han burde gå rett i i XI selv om han virket veldig rusten i sine første innhopp. Pardew drøyet det, lot han få bygge seg opp, samtidig som han styrte laget fra poeng til poeng, for så å matche han mer og mer med påfølgende resultater (Bolton borte og Mackems hjemme). Dette gjorde at vi når våren begynte plutselig kunne slippe løs et vanvittig offensivt monster som få lag visste hvordan de skulle stoppe. Flere jevne kamper på våren avgjorde han i vår favør ( f. eks.) Bolton hjemme. Dette hadde ikke gått om han hadde måttet halte seg igjennom kamp etter kamp fra start. Bare se Kompany nå så ser man hvordan det går!

Blir lei av folk som sier at Pardew "egentlig ikke gjorde en så god jobb ifjor og at det var spillerne som ga oss 5." Fakta er at Pardew gjorde en strålende jobb ifjor. Han dyrket frem en vinnerpsyke og never say die attitude som er utrolig vanskelig, spør Berg og Solbakken, og han holdt dette oppe igjennom nesten hele sesongen. Nei Hakiki det var ikke flaks som gjorde at Simpson reddet på strek 5-6 ganger ifjor, det var dyktighet som da han leste spillet og sikret for Krul to ganger mot Man U. På samme måte var det ikke uflaks at Santon ikke klarte det i helgen, det var udyktighet og dårlig konsentrasjon. Så, tilbake til oppramsingen. Han fikk middelmådige PL-spillere som Guthrie, Best og Perch til å funke strålende ved å la dem spille på sine styrker og han balanserte laget helt ekstremt bra. Nest flest rene bur sier noe.

Ja, han har gjort en dårlig jobb sålangt i år og det skal han selvfølgelig kunne kritiseres for, men det å bruke fjorårets sesong som argumenter for å få han fjernet blir for rart mener jeg. 5 PLASS I PREMIER LEAGUE. Da har du gjort det meste riktig tross alt.
« Siste redigering: 19. Des. 2012, 02:46 av Andymag »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1168 på: 19. Des. 2012, 09:39 »

Nei Hakiki det var ikke flaks som gjorde at Simpson reddet på strek 5-6 ganger ifjor, det var dyktighet som da han leste spillet og sikret for Krul to ganger mot Man U.

Ingenting med Simpson tilsvarer dyktighet...

Denne spilleren er udyktig til ALT han foretar seg, så om det var noen andre skulle jeg vært villig til å si det var dyktighet, men når det var Simpson så stod han bare der tilfeldigvis.

Husker forsatt hvordan han plasserte seg på frisparket til Bellamy mot Pool ifjor, fantastiske greier.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1169 på: 19. Des. 2012, 10:11 »
Syns det er rart at du kan si det var "en stor tabbe" å sparke Hughton? Er han en bedre manager enn Pardew? Har han bevist noe mer en Pardew? Isåfall hva?

Hvorfor svarer du ikke på ting du blir spurt om Snkz? Istedenfor å bare komme med ny negativitet, hadde det vært fint for diskusjonen om du også svarte på ting folk var uenige med deg om :)