20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 661310 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Severin

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1035 på: 25. Nov. 2012, 19:14 »
Og nå tror jeg rett og slett vi bør innse at vi trenger tre mann sentralt i banen - for å unngå å bli utspilt på midten. Ren 4-4-2 er utgått på dato.
Helt enig med deg og dere andre. Tror dessuten dette er eneste måten vi kan få Cisse tilbake i gammelt slag. Som ren midtspiss i 4-3-3.
Per i dag har vi ikke vinger som klarer å bidra godt nok begge veier i 4-4-2.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 25. Nov. 2012, 19:14 »
Kan ikke si formasjons endringen vitner om så veldig mye forbedring. Eneste jeg kan se er at Ben Arfa og Cabaye kommer høyere. Bortsett fra det null og niks. Vingene fungerer verken i 4-4-2 eller 4-2-3-1. Vi er så lite kreative at en alene spiss vil få fryktelig lite å jobbe med. Backene samme problem som med vingene. Cisse var grusomt alene mot Maritimo i alene spiss rollen. Everton kampen prøvde vi det samme og ble regel rett filleristet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 25. Nov. 2012, 19:24 »
Det er jo også dette med å prøve det ut over tid. Slik jeg ser det var vi soleklart best spillmessig forrige sesong med 4-3-3/4-2-3-1. Cisse er svak uansett hvilken formasjon vi spiller i fordi han er i helt grusom form. Jonas er best som indreløper, Cabaye er best lenger frem i banen, Ben Arfa ikke minst. Jeg mener helt klart at en tradisjonell 4-4-2 utnytter våre offensive spillere helt feil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 25. Nov. 2012, 19:32 »
Tar man utgangspunkt i forrige sesong så hadde vi like mange gode kamper 4-4-2 vs 4-3-3/4-2-3-1. Spissene har jeg ikke anelse om hvordan skal fungere. Ball mottakene til Ba er til å grine av. Spretter hit og dit. Cisse vimser rundt. Men hva skal de gjøre da. Er jo null, og da mener jeg null hjelp i form av innlegg, pasninger, stikkere etc. Skal også sies at Ba/Cisse sine løp er grusomt lette å lese for motstanderen. Nei jeg er litt resignert nå. En formasjons endring ville kanskje hjulpet, men det er så fryktelig mye å rette på at en vet nesten ikke hvor man skal begynne..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 25. Nov. 2012, 19:37 »
En av de tingene som gjør 4-4-2 er det faktum at nesten samtlige lag nå spiller med tre spillere sentralt på midten. WH, Swansea og Soton er tre lag som gjør dette og vi har slitt voldsomt i disse kampene.

Den ekstra mannen på midten har ekstremt mye å si både i gjenvinningsfasen og ikke minst når vi skal etablere spill offensivt. I 4-4-2 blir de to sentrale liggende altfor dypt, dessuten har vi ikke to gode vinger og det ER en av de viktigste forutsetningene for å spille 4-4-2.

Man kan nesten si det er litt naivt å spille med to spisser på topp, iallefall når den ene ikke evner noe som helst i det oppbyggende spillet. En annen ting er at de to på topp overhodet ikke klarer å spille sammen. Ingenting fungerer mellom de to - uansett scenario.

Spill med en spiss foran, to vinger/inside forwards, Cabaye bak spissen, to sittende midtbanespillere. Da tror jeg vi ihvertfall vil ha forutsetninger for å spille fotball og skape noe. Det er helt greit å tape borte mot Southampton om man har prøvd alt, man ser at det er en ide og en mening bak det vi holder på med. Sånn var det ikke i dag og det har det heller ikke vært denne høsten.

Pardew må begynne å ta grep nå, vise at han klarer å ta tak i det vi mislykkes med og utvikle oss. Klarer han ikke det så må han gå, men dette er en situasjon som kan snu. Jeg vet ikke helt om jeg har troen på at Pardew kommer til å gjøre det, men det er en annen sak - det blir for dumt å sparke han nå. Pardew virker konservativ og jeg tror han tviholder på egne prinsipper - her handler det om å utnytte spillermateriellet på en best mulig måte!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 25. Nov. 2012, 19:42 »
Jeg mener bare vi bør kjøre på i en formasjon - og gitt spillermaterialet vårt føler jeg at vi rett og slett er best i 4-2-3-1. I mine øyne var vi klart best våren sist sesong, da spilte vi hovedsaklig i den formasjonen med Ba i en venstrekant-rolle. Et annet moment er at vi er sårbare sentralt fordi vi ofte er en mann mindre. Hadde vi hatt en spisstype ala Rooney eller lignende kunne vi kjørt han bak en spydspiss - men Ba og Cisse er begge tradisjonelle spydspisser som ikke fungerer nevneverdig godt i mellomrommet mellom midtbane og angrep. Ben Arfa er foreslått i en slik rolle - men jeg syns ikke han har vært veldig god de gangene han har vært plassert der, som han ble i enkelte matcher sist sesong. Det skal dog sies at det var i den perioden han slet med tillit og form, så det kan jo hende det fungerer bedre nå.
Ja, og så har vi ingen typiske 4-4-2-vinger heller. Ferguson er kanskje det nærmeste vi kommer det, men han har dessverre enda en vei å gå før han er noen regular PL-starter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 25. Nov. 2012, 20:32 »
Hva har skjedd med Newcastle? Schau i TV2 studio svarer følgende; "De har signert en 8-årskontrakt med Alan Pardew". Sært svar, men han har et poeng. I dette gamet er det beintøft å være manager. Bare ta en titt på tabellen og finn en klubb som ikke har skiftet manager siste par årene. Det er nærmest utopisk å bruke begrepet "kontinuitet". Det er naturlig at fokuset ligger på manageren og det er på sin plass at han kritiseres når resultater og laginnsats uteblir. Nå må han bare jobbe knallhardt og vise hvilke kvaliteter han har og om han er rett mann.  Det har jo ikke vært så mange nedturer siden han tok over så nå må han vise hvordan han håndterer den tøffeste perioden i jobben..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 25. Nov. 2012, 20:59 »
4-3-2-1

Krul
Santon-S.Taylor-Colo-Jonas
Anita-Tiote-Cabaye
Ben Arfa-Ferguson
Ba

Bort med 4-4-2

Ferguson er ikkje god nok. Då vil eg heller bruke Obertan. Dei to setningane mine seier jo det meste om breidden i troppen vår.
Eit godt eksempel i dag er jo at Ferguson verte bytta ut i pausen og Sammy kjem innpå. Det er då for å prøva endra kampen. Sammy var frykteleg svak og fekk ikkje til noko. Ja, det same som resten utpå der, men det seier mykje om kor syltynn stall me har.
« Siste redigering: 25. Nov. 2012, 21:01 av lgrinde »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 25. Nov. 2012, 21:30 »
Verken Ferguson eller Sammy er gode nok til å spille i PL, iallefall ikke så mye som de har gjort i høst.

Jeg synes i det hele tatt talentene våre er oppskrytte. Jeg har stor tro på Bigi og Campbell av de som har vært inkludert i kamptroppene hittil. That´s about it.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 25. Nov. 2012, 21:34 »
Verken Ferguson eller Sammy er gode nok til å spille i PL, iallefall ikke så mye som de har gjort i høst.

Jeg synes i det hele tatt talentene våre er oppskrytte. Jeg har stor tro på Bigi og Campbell av de som har vært inkludert i kamptroppene hittil. That´s about it.

Mhm, synes allievel de har mange bra innhopp, men de faller igjennom hvis de må spille lengre enn 30 min, og de må snart ta det steget. Begge er i den alderen.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 25. Nov. 2012, 21:46 »

Som me snakket om på twitter her om dagen, så er dei fleste talentene vårt ganske "gamle" iforhold til kor gode dei er. Bigi og Campbell er dei to som skiller seg ut frå mengden, berre sjå dei som herjer for Liverpool nå. Dei fleste av "talentene" våre er eldre enn desse.

Hadde ikkje Vuckic vært eit knekkebrød, kunne han vært fast i PL nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1046 på: 25. Nov. 2012, 22:00 »
Sammy Ameobi og Ferguson bør strengt tatt vært lånt ut til Wankership for fast førstelagsspill. Men det har vi jo for liten tropp til. De funker i gruppespill i EL, men er enda alt for ujevne for å spille PL-fotball fast. Og de bør spille mye i den alderen de er i nå. Men jeg ser helt klart potensiale i begge - dog blir de aldri world beaters. Pardew har jo enorm tro på Sammy da - og vi har vel alltid hatt en enorm evne til å skryte opp egne talenter til langt mer enn hva de egentlig er.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 25. Nov. 2012, 23:15 »

Som me snakket om på twitter her om dagen, så er dei fleste talentene vårt ganske "gamle" iforhold til kor gode dei er. Bigi og Campbell er dei to som skiller seg ut frå mengden, berre sjå dei som herjer for Liverpool nå. Dei fleste av "talentene" våre er eldre enn desse.

Hadde ikkje Vuckic vært eit knekkebrød, kunne han vært fast i PL nå.

Nå er det veldig individuelt når en spiller slår til, om han i det hele tatt gjør det. Så jeg synes det blir litt feil å sammenligne slikt.

Det er bra at talentene våre får rikelig med spilletid, det er jo den eneste måten de kan bli gode på. At de er veldig variable i prestasjonene er også å forvente. Problemet kommer jo når Pardew må satse på for mange av talentene samtidig som laget sliter i motgang med mange skader og suspensjoner. Da er det litt for mye for langt og forvente at det er ungguttene som skal dra lasset. Jeg tror at de ville prestert bedre og mer stabilt om de mer rutinerte gjorde det og laget som helhet gjorde det bra.

Når det butter litt imot er det veldig lett å se etter feil. Formasjoner, Pardew og ungguttene, sammen med skader og suspensjoner og dårlig form er tatt med.
Jeg velger å tro at vi hadde en sesong litt over evne ifjor i forhold til spillerne vi hadde til disposisjon. I tillegg var vi griseheldige med skader. Denne sesongen har det vært motsatt. Masse skader fra starten av og suspensjoner på viktige spillere, i tillegg til at vi forsterket stallen minimalt i sommer.

Men heldigvis er sesongen fremdeles ung. Mye kan snu og vi er ikke mange poengene bak de lagene som jager en EL plass. Noen seire på rad så er vi med der oppe igjen. Men jeg tror det vil bli meget tøft å hente poeng med såpass mange ute som det vi har nå. Det vil forhåpentligvis hjelpe med Coloccini tilbake i neste kamp, så får vi heller håpe på noen signeringer i januar igjen.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 26. Nov. 2012, 20:33 »
Skal Pardew få sparken? Nei, det skal han ikke. Men skal vi være ganske kritiske til han når det går så dårlig? Ja, absolutt.

Det er mye som går galt for Newcastle om dagen. Vi kan begynne med å skylde på at vi er uheldige med skader, suspensjoner og så videre. Klart vi merker savnet av Colo, Cabaye og Ben Arfa, da det er disse tre som er selve kjernen av alt vi produserer offensivt. Jeg glemmer ikke Ba, men han er avhengig av spillere bak han som gjør det enklere for han, da er han veldig, veldig god. Uten disse, ikke like god. Og vi har absolutt ingen fullverdige erstattere for disse, vi har ikke engang folk som er i nærheten av å inneha de samme ferdighetene. Men måten vi har fremstått på de siste kampene, er til og med ikke representative for spillere som Williamson, Ferguson, Sammy eller noen av de andre som har spilt nå. Selv med disse skadene hadde jeg regnet med å se bedre prestasjoner ute på banen. Det hadde vært så mye enklere om vi hadde faktisk slått litt fra oss, og vært litt uheldige, for da kunne vi i det minste tatt med oss det positive og håpe på at snart løsner ting. Men vi er rett og slett ræv utpå der, og tre FORTJENTE tap mot Swansea, Southampton og West Ham sier sitt. Vi er forferdelig svake utpå der.

Som sagt, vi kan klage på mye, men det koker ned til at absolutt ingenting fungerer, og i mine øyne etterlyster jeg mer handlekraft fra Pardew når han ser at ting ikke fungerer. Når vi mister det som er vår styrke, og ikke har spillere til å fylle disse hullene, må vi se etter nye styrker som vi kan spille på, og ikke bare lukke øynene og håpe på det beste. Her føler jeg Pardew har vært veldig, veldig svak. Selv om han ikke har allverden å jobbe med, det skal være sagt.

Det er selvsagt viktig å påpeke at det ser ut som alle spillerne lider av formsvikt samtidig. Dette er veldig uheldig, men det nytter ikke å frita Pardew for alt ansvar på grunn av det. "Årets Manager ifjor"-unnskyldningen holder ikke for min del. Om vi skal frita Pardew fra ansvar nå, og lesse alt over på spillerne, må vi gjøre motsatt med fjoråret, frata Pardew ros og heller kun hylle spillerne (ja, det var veldig ekstremt). Nøyaktig hvor han svikter er for meg veldig vanskelig å svare på - bortsett fra hans motvilje til å forandre på ting - men han sitter faktisk med ett solid ansvar som det øverste leder for det sportslige her, det kommer han ikke unna. Og det gjelder uansett om vi snakker næringsliv, fotball, golf eller politikk - lederskap er utrolig viktig uansett hvordan man vrir og vender på det.

Jeg etterlyser mer handlingkraft fra godeste Alan Pardew, det å faktisk innrette seg litt etter omstendigheter og hvilke situasjon vi er i nå, og prøve å rette opp i ting når det er så veldig, veldig tydelig at ting ikke fungerer over hodet.

Jeg tror - og håper - at det er lenge til Pardew sparkes. Jeg er sikker på at denne perioden ikke varer for alltid, ting vil jevne seg ut etterhvert, uavhengig av tilgjengelige spillere - for de vi har tilgjengelige er bedre enn det vi har vist den siste tiden - og når vi endelig får tilbake det fantastiske trekløveret vårt vil det bli enda bedre håper jeg.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 26. Nov. 2012, 22:49 »
ja mulig Pardew skal ha øverste ansvar, men jeg synes ikke alt er så enkelt.
Sist sesong var en fryd, alt gikk på skinner, ja pardew skal ha mye kred for det.
Alle skjønte at denne sesongen kom til og bli hardere, flere årsaker som dere sikkert kan tenke dere selv.
Denne sesongen går ikke alt like lett, kanskje helt motsatt, så nå ser vi hvilken stall vi egentlig har.
Vi har mange klassespillere men desto flere under pari i mine øyne.
klart denne skade situvasjonen ikke er helt heldig eller max uflaks så har vi spilt dårlig mot lag vi kanskje burde ha slått klart, så nå får vi igjen for at vi ikke gjorde noen skikkelige kvalitets kjøp denne sommer.
vet at det ikke er så enkelt, for vi skal kanskje være fornøyd for at ingen av de store dro men hvis vi ikke løfter oss utover sesongen er jeg kanskje mere redd for neste sommer enn hva jeg var sist.

mulig mye frustrasjon her :'( men har troa på Pardew litt til.