20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660844 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #990 på: 10. Nov. 2012, 23:40 »
Jeg skjønner heller ikke hvorfor vi skal spille pælmefotball bare fordi vi har Carroll på topp sammen med Cisse/Ba?
Om vi har en stor sterk okse på topp, så binder det opp forsvarere som dermed gir plass til HBA sine raid innover i banen, alternativt en mulighet for Cabaye til å dunke inn mål fra returrommet.

Jeg så som de fleste andre kampen mot Pool, og jeg vil ikke si at Liverpool kom inn i kampen fordi vi pælma ballen langt, men heller at vi pælme ballen langt fordi Pool pressa oss til å gjøre feil. Hvis man tenker etter; hvor mange ganger klarerte ikke Simmo & Co utover sidelinja istedenfor å søke pasningsalternativ lengre frem? Med slik universell mangel på adresse på avleveringene kunne vi klona AC med Ursain Bolt og likevel ikke fått tak i ballen. Alle vet at når man starter med dårlige avklaringer, så blir man pressa mer, og det er vanskeligere for hvert minutt å komme ut av et slikt mønster fordi motstanderen får det psykiske overtaket.

Tenk også på at om vi har AC + Saylor inne i deres straffefelt på corner/frispark, så må selv cabaye treffe en av dem med ujevne mellomrom. Tenk på all nedfallsfrukten som kan druses i mål på sinnsyke volleyer fra senegaleserne våre...

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 10. Nov. 2012, 23:56 »
Går fint an å spille fin fotball med store spisser. Gomez i Bayern og Dzeko i City er to eksempler på klubber som får til possession fotball uten å hoofe ballen opp til sine spisser. Men man er avhengig av spillende vinger og backer. Til nå i sesongen har bevegelsen og balltempoet i laget vert grusomt til tider. Kan ikke alltid være lett å være Ben Arfa og Ba når ikke laget følger etter. At Cabaye har hatt en formsvikt lenge har heller ikke gjort ting lettere. 

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #992 på: 11. Nov. 2012, 01:08 »
enig med fluffy

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #993 på: 11. Nov. 2012, 02:41 »
Åpenbart enig. Er ganske lei av denne myten om at det å ha en Carroll i laget betyr at vi skal spille som Stoke. Vi er forresten milevis fra et nivå som er like kjedelig å se på som lag ala Stoke og Sunderland selv om vi har manglet rytme i angrepsspillet vårt i år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 11. Nov. 2012, 11:49 »
Grunnen til at vi må pælme er jo fordi det rett og slett ikke er alternativer.. Har sett flere ganger når vi har ballen, står medspillerne bare å ser på og det er null bevegelse. Dermed blir det enkelt for motstanderen å stenge av disse alternativene, og spiller med ball har ingen alternativer. Likevel er det fortsatt ingen som rører på seg! I tillegg går det til tider ALTfor fort fremover, og vi gir fra oss ballen altfor lett.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #995 på: 12. Nov. 2012, 09:09 »
Det er mykje unnskyldningar av Pardew i nylege intervju med nufc.co.uk. Av og til bør han berre seie det som det er, og ikkje gøyme seg bak unnskyldningar. Det laget vi hadde på bana i går skal vere meir enn godt nok til å slå West Ham på heimebane.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 12. Nov. 2012, 09:52 »
Jepp, jeg er lei av unnskyldninger..

Jeg vil ha handling, ikke ord...

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #997 på: 12. Nov. 2012, 10:35 »
Jeg ventet paa en unnskyldning fra AP, var ikke sikker paa hva han kom til aa skylde paa, men midtbane fraværet var grunnen visst i gaar..
Etter mitt syn er han bare jævla feig i laguttaket, spsielt paa hjemmebane og mot et lag som vi skal spille i stykker.
              Krul
Santon-Willie-saylor-Fergie

Anita-Bigi

Obertan-Cabaye-Ben Arfa

Ba

dette laguttaket hadde kanskje klart a skape litt mer enn en defensiv 442.. overlapp paa kanten og litt folk i boksen sa hadde farsdagen blitt bedre.. steike jeg var forbanna i gaar!

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #998 på: 19. Nov. 2012, 22:26 »
Håper Pardew og co ser på West ham vs Stoke i dag. Flere tips til corner varianter der i dag.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #999 på: 19. Nov. 2012, 23:03 »
Bladerunner: Benke Tiote og kaste på en skadet Cabaye? :P

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 20. Nov. 2012, 07:42 »

Cabaye var vel ikke skadet 12 november   :P
sunt pueri pueri puerilia tractant

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 20. Nov. 2012, 17:52 »
NUFC Stats ‏@NUFC_Stats
Just 4 PL sides produce fewer short passes per game on average currently than NUFC - 314. The do produce most long though (77)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 20. Nov. 2012, 18:26 »
Det syns jeg faktisk er ganske shocking stuff.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 20. Nov. 2012, 19:33 »

Cabaye var vel ikke skadet 12 november   :P

Oh, så ikke når posten var lagt ut. ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 20. Nov. 2012, 20:42 »
NUFC Stats ‏@NUFC_Stats
Just 4 PL sides produce fewer short passes per game on average currently than NUFC - 314. The do produce most long though (77)

Long ball pass stats from the Swansea game - Krul 20, Williamson 12, Tiote 8, Ben Arfa 7 while the most by a Swansea player was 9 (GK) then 6 from De Guzman.

From West Ham - Krul 20 again, Cabaye 15, Simpson 9, 7 each from Taylor and Santon while West Ham's most was the GK again with 19 and the next after that was Noble with only 8 then McCartney with 5. We played vastly more than they did.