20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663507 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #660 på: 05. Mars 2012, 09:46 »
Litt ballinnehavstatistikk (før sunderlandkampen) :
http://www.eplindex.com/10745/newcastle-united-goals-creativity-2-opta-stats.html

Viser at vi har en mye gå på når det kommer til å holde på ballen i siste tredjedel av banen. Avliver også litt Swanseamyten vil jeg si. Swansea har ballen mindt på siste tredjedel, og triller ballen mest på midten og i forsvar. Når det kommer til ballinnehav, sjangseskaping og skudd er vi blant de dårligste i ligaen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 05. Mars 2012, 11:40 »
Det var den jeg så etter som viste at vi har mye å gå på hva possesion angår. Vi bør kunne ha et lag som er over 50% in average i PL. Jeg mener jo vi har spillere til å holde mer på ballen - og samtidig også mer i siste tredjedel også.
Forøvrig avliver den ikke noen Swansea-fact, den bekrefter heller den. Samtlige vet at Swansea har mye ballinnhav og samtidig skaper for lite sjanser, det har vært åpenbart hele sesongen. Fortsatt - i det minste veit vi at jo mer du har ballen, jo mindre sjanse er det for at motstanderlaget får muligheten til å skape sjanser. Swansea har da også en bedre defensive record kontra oss. De har dog ikke i nærheten like bra spisser selv om Graham har vært god. Uten Ba hadde vi jo vært på nedre halvdel må sies.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 05. Mars 2012, 13:30 »
jeg skrev heller ikke fact, men myte. Og da tenkte jeg at myten er at Swansea er et eksempel til etterfølgelse og at de spiller veldig flott fotball, skaper masse sjangser osv. I enkelte kamper klarer de dette veldig bra. Å trille ballen på midten og i forsvar uten å skape noe er ikke særlig imponerende mener jeg. Det er fortsatt lov å ha gode spillere på laget heldigvis. Hva om vi ikke hadde hatt Shearer, Ferdinand osv? Hva om Arsenal ikke hadde hatt Van Persie.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #663 på: 05. Mars 2012, 13:53 »
At Swansea midtstopper, Ashley Williams, har flest pasninger i PL denne sesongen sier vel egentlig det meste..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 05. Mars 2012, 13:54 »
Det er jo ingen som sier dette mener jeg - og jeg mener heller ikke det er en myte. Det er en imponerende spillestil for et nyopprykket lag som evner spille ball i hatt med flere etablerte PL-lag. De skaper ikke nok sjanser - men det å evne holde ballen i laget er i seg selv svært effektivt for å hindre motstanderlaget sjanser. Når Swansea etterhvert kanskje klarer bygge på dette laget med mer kvalitet kan de faktisk bli særs god med den spillestilen de har implementert. Jeg er mektig imponert ihvertfall over den fotballen Swansea spiller. Derfor mener jeg det er en fact at Swanseas spillestil er imponerende possesion-fotball, og ikke myte.
Sier ingenting om skam - føler bare det er relativt greit å påpeke hvor fucked vi hadde vært uten Ba da vårt sjanseskapende spill nesten er på nedrykksnivå (fjerde dårligste altså).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #665 på: 05. Mars 2012, 19:34 »
Hei! Først post her, men kan jo si at jeg har fulgt forumet hele denne sesongen, så er ikke helt fersk her inne :)

Men jeg vil bruke mitt først innlegg på  diskutere Alan Pardew. Mye er sikkert sagt, og noen er vel også ferdige, men det får heller så være.

Ingen kan klage på årets poengfangst, den har vært over absolutt all forventning! Det er derimot veldig viktig å prøve å se bak resultatene, og alltid strebe etter å bli bedre, og her er det veldig mye å forbedre.
Denne sesongen har vi vært en stor overraskelse på mange, noe som undefeated-rekken vr i starten indikerer. Dette skal tilkjennes en god porsjon flaks, en god porsjon dyktighet og meget gode taktiske disposisjoner fra godeste Alan. Men som vi har sett en god stund nå, er denne tiden forbi. Vi klarer ikke lengre å ta motstanderne på sengen, og de vet hvordan de skal kontre våre taktiske trekk.

Jeg er enig i at vi ikke kan forvente å gå ut på bortebane mot city, spille vårt eget spill, styre kampen og vinne 3-0. Her må vi være kyniske og enkle i spillestilen. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt.
Men hva med hjemme mot WBA, Wigan, Blackburn? Er det virkelig nødvendig å tilpasse start-ellever og spillestil etter at Wigan har en relativt ok hurtig venstreback, som på sin beste dag kan være en viss trussel offensivt, og derfor må vi starte med en defensiv ving? Hvorfor ikke stole på egne ferdigheter og tro at denne venstrebacken vil ha nok med å konsentrere seg om vår veldig gode offensive høyreving?
Haters: Dette er selvsagt satt på spissen for å få frem ett poeng, bare sånn in case of tunnelsyn.
Som nevnt ovenfor, vår enkle taktikk som ga oss gode resultater tidligere, er nå blitt om ikke utlignet, så hvertfall noe i nærheten, og det viser seg da at vi står igjen med ingenting. Og ja, det tar tid å bli Barcelona, men vi er såpass langt ifra det, at når Pardew har hatt 1 år på seg, burde det vært mulig å bli hvertfall pittelitt bedre enn det vi nå er.
Så derfor begynner jeg å kanskje være litt skeptisk til Pardew nå. Fordi mulighetene(spillerne) er det, tiden er nå inne for å gjøre forandringer, men likevel ser jeg ikke at det tas noen grep.
En annen ting er spillermaterialet vårt, og Pardews kjærlighet for 4-4-2. Han liker brede vinger som slikker krittet, men vi har jo bare Obertan som er denne typen, enough said.. Skal ikke akkurat påstå at han ikke har peiling på fotball, men føles nesten litt som inkompetanse når en manager låser seg til en formasjon som han absolutt burde sett at vi ikke har spillere til å mestre.
Har prøvd å ta av meg Ben-Arfa brillene mine, og se ganske saklig på dette over tid.
Men konklusjonen min blir likevel at en manager burde klare å få det beste ut av spillermaterialet sitt. Og akkurat det gjør absolutt ikke Pardew. Han velger spillere etter formasjon, og ikke formasjon etter spillere. I mine øyne er en kombinasjon best.

Derfor vil jeg absolutt ikke sparke Pardew idag, men jeg vil være veldig "vaktsom" overfor han, fordi jeg syntes det er på høy tid at forandringer begynner å skje. Ja, vi har hatt en meget god sesong, men hvis vi skal VIDERE, MÅ vi begynne å spille vårt eget spill, vært best på våre egne premisser. Og jeg lurer litt på om Pardew rett og slett evner å ta oss videre?
Langt førsteinnlegg, men men! Les det dere som gidder :)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 05. Mars 2012, 20:58 »
Hei! Først post her, men kan jo si at jeg har fulgt forumet hele denne sesongen, så er ikke helt fersk her inne :)

Men jeg vil bruke mitt først innlegg på  diskutere Alan Pardew. Mye er sikkert sagt, og noen er vel også ferdige, men det får heller så være.

Ingen kan klage på årets poengfangst, den har vært over absolutt all forventning! Det er derimot veldig viktig å prøve å se bak resultatene, og alltid strebe etter å bli bedre, og her er det veldig mye å forbedre.
Denne sesongen har vi vært en stor overraskelse på mange, noe som undefeated-rekken vr i starten indikerer. Dette skal tilkjennes en god porsjon flaks, en god porsjon dyktighet og meget gode taktiske disposisjoner fra godeste Alan. Men som vi har sett en god stund nå, er denne tiden forbi. Vi klarer ikke lengre å ta motstanderne på sengen, og de vet hvordan de skal kontre våre taktiske trekk.

Jeg er enig i at vi ikke kan forvente å gå ut på bortebane mot city, spille vårt eget spill, styre kampen og vinne 3-0. Her må vi være kyniske og enkle i spillestilen. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt.
Men hva med hjemme mot WBA, Wigan, Blackburn? Er det virkelig nødvendig å tilpasse start-ellever og spillestil etter at Wigan har en relativt ok hurtig venstreback, som på sin beste dag kan være en viss trussel offensivt, og derfor må vi starte med en defensiv ving? Hvorfor ikke stole på egne ferdigheter og tro at denne venstrebacken vil ha nok med å konsentrere seg om vår veldig gode offensive høyreving?
Haters: Dette er selvsagt satt på spissen for å få frem ett poeng, bare sånn in case of tunnelsyn.
Som nevnt ovenfor, vår enkle taktikk som ga oss gode resultater tidligere, er nå blitt om ikke utlignet, så hvertfall noe i nærheten, og det viser seg da at vi står igjen med ingenting. Og ja, det tar tid å bli Barcelona, men vi er såpass langt ifra det, at når Pardew har hatt 1 år på seg, burde det vært mulig å bli hvertfall pittelitt bedre enn det vi nå er.
Så derfor begynner jeg å kanskje være litt skeptisk til Pardew nå. Fordi mulighetene(spillerne) er det, tiden er nå inne for å gjøre forandringer, men likevel ser jeg ikke at det tas noen grep.
En annen ting er spillermaterialet vårt, og Pardews kjærlighet for 4-4-2. Han liker brede vinger som slikker krittet, men vi har jo bare Obertan som er denne typen, enough said.. Skal ikke akkurat påstå at han ikke har peiling på fotball, men føles nesten litt som inkompetanse når en manager låser seg til en formasjon som han absolutt burde sett at vi ikke har spillere til å mestre.
Har prøvd å ta av meg Ben-Arfa brillene mine, og se ganske saklig på dette over tid.
Men konklusjonen min blir likevel at en manager burde klare å få det beste ut av spillermaterialet sitt. Og akkurat det gjør absolutt ikke Pardew. Han velger spillere etter formasjon, og ikke formasjon etter spillere. I mine øyne er en kombinasjon best.

Derfor vil jeg absolutt ikke sparke Pardew idag, men jeg vil være veldig "vaktsom" overfor han, fordi jeg syntes det er på høy tid at forandringer begynner å skje. Ja, vi har hatt en meget god sesong, men hvis vi skal VIDERE, MÅ vi begynne å spille vårt eget spill, vært best på våre egne premisser. Og jeg lurer litt på om Pardew rett og slett evner å ta oss videre?
Langt førsteinnlegg, men men! Les det dere som gidder :)

Flott oppsummering og førstepost og velkommen til galskapen ;)

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #667 på: 05. Mars 2012, 21:34 »
 :gp: og velkommen! ;)
Winning isn't everything, it's the only thing!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 05. Mars 2012, 21:57 »
 :gp: Enig i det meste!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 06. Mars 2012, 09:48 »
Velkommen.
Du skriver bra, og jeg er enig i mye av det du sier. Men det er ikke noe revolusjonerende nytt du kommer med. De aller færreste her inne er uenig med deg på noen måte. Du har én til to som høylytt har sagt at Pardew er en idiot som må sparkes jo før jo heller. Så har du én eller to som mener resultatene er det viktigste av alt, og at Pardew ikke har gjort noe som helst galt, og at Ben Arfa ikke er stabil nok til å forsvare en plass i laget. Men det har du sikkert lest deg til allerede  :P

Når det er sagt, så vil ikke jeg gjøre så mye som å stille spørsmål ved Pardews posisjon. Hans posisjon er, til tross for at jeg gir han en del kritikk for taktiske valg, untouchable. Resultatene er og blir viktigst, og det har han levert så det holder. Sjetteplass i PL, og en stadig økende luke ned til Liverpool (selv om jeg gjerne hadde sett at den økte enda mer) er fantastisk bra. Til tross for dårlig form og litt sviktende resultater etter nyttår, så holder vi avstanden ned til Liverpool. Vi begynner å tape terreng i kampen om CL, men det er å forvente. Det måtte komme. Det tåler vi. Det er likevel avgjørende at vi begynner å plukke tre poeng igjen ganske snart. Det er selvfølgelig viktig at vi ikke taper dårlige kamper, men at vi tar poeng selv om vi driter oss noe ut. Men det er enda viktigere å vinne fotballkamper. Hvis ikke vi begynner å vinne fotballkamper, så vil Liverpool få vind i seilene, og seile forbi oss. Og det vil vi ikke ha noe av.

Jeg har også argumentert for at tiden er inne for å gjøre litt forandringer. Vi har dalt veldig i kvalitet og spiller kun enkeltomganger av god kvalitet. Da er vi enten for dårlig trent, eller så er det en total mangel på kreativitet som hindrer oss. Jeg ser ikke bort ifra at det er en lett blanding.

Til slutt vil jeg bare arrestere deg på et punkt. Jeg er uenig i at Pardew låser seg til ett bestemt spillesystem, én bestemt måte å spille fotball på. Jeg mener Pardew flere ganger denne sesongen, nå senest mot Sunderland, har vist evnen til å snu et kampbilde med noen enkle justeringer. Vi kunne vel alle tenkt oss at det hadde skjedd i flere kamper, og gjerne i kamper der vi har dominert førsteomgang, men ikke har maktet å opprettholde trykket i andreomgang. Som regel har han gjort det ved å sette innpå Ben Arfa i en litt annen type kantrolle, enn den Ryan Taylor spiller. Det har fått oss til å spille ballen mer på fot, og mer langs bakken. Og det er en spillestil som alltid har kledd oss. Spørsmålet er hvorfor vi ikke spiller sånn oftere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 06. Mars 2012, 10:39 »
Til slutt vil jeg bare arrestere deg på et punkt. Jeg er uenig i at Pardew låser seg til ett bestemt spillesystem, én bestemt måte å spille fotball på. Jeg mener Pardew flere ganger denne sesongen, nå senest mot Sunderland, har vist evnen til å snu et kampbilde med noen enkle justeringer. Vi kunne vel alle tenkt oss at det hadde skjedd i flere kamper, og gjerne i kamper der vi har dominert førsteomgang, men ikke har maktet å opprettholde trykket i andreomgang. Som regel har han gjort det ved å sette innpå Ben Arfa i en litt annen type kantrolle, enn den Ryan Taylor spiller. Det har fått oss til å spille ballen mer på fot, og mer langs bakken. Og det er en spillestil som alltid har kledd oss. Spørsmålet er hvorfor vi ikke spiller sånn oftere.

Han har også i flere kamper vist at han ikke klarer få dette til dessverre :)

Føler også han ikke ofte nok tar aksjon, selv om han ved noen tilfeller gjør det.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 06. Mars 2012, 10:50 »
Enda litt mer artige synspunkter fra andre steder. Gått å se det bare ikke er her vi er totalt uenige :)

Les gjennom dem som vil eller bare overse totalt :D

How on earth can people credit a manager for making the mistake of not starting your best attacking player on the park by saying he made a good move by putting him on at the start of the second half?

There seems to be an obvious divide of younger fans and older ones on this board, nothing against the younger ones, and to be fair to them, this is probably the best they've seen in terms of league position as fans in their adult lives. The culture of acceptance among those is quite startling to me, having seen tenures like Pardew's an amount of times I can count on almost 2 hands now since we returned to the top flight (and I mean in 1993-1994). It's difficult to express on a forum to fans who love the club, who are obviously younger, a voice of experience while sitting behind a keyboard and a computer screen where people's automatic defensive postures are protected by a shroud of anonymity, with the tendency to pick apart well thought-out posts one sentence at a time, let alone word by word, to build a sense of an online persona. Hi Ronaldo.

The over-analysis of the 4-3-3 Keegan tactic is 100% unequivocally irrelevant.  The point I was making, is that such a manager of that calibre had the confidence and the nous to be able to identify a system that would possibly and logically fit the team he had at his disposal - and try it. If anyone believes for one moment Alan Pardew is doing this with our team, or even attempting to, well I don't know what I can say to you, other than ignorance is bless. If you believe that hoofing the ball long to 2 players who are incapable of playing the way they were asked to (hold up the ball/provide the second ball) is the correct thing to do, and simply blame Krul for his 'poor distribution', I must politely ask you perhaps post a little less and read a little more from those that do know what they are talking about. This won't happen, but I can still ask all the same.

I could walk the forum through, player by player, how as a squad, where we sit compared with other squads we've had in all our team in the Premier League and show you that we are almost as strong now as we've ever been compared to previous squads. But some people will just refuse to concede a point, as this is an internet forum where you cannot be wrong, just to save face. So I'm not going to waste the keystrokes, people with the experience following this club know this anyway.

If people are happy, let them be happy. But those people that do seem to be happy, also seem to be the ones saying things like the tactical 'masterstroke' of putting HBA on at half time, Krul's poor distribution and how poor our front 2 were yesterday were of no fault of the manager, and this is quite simply wrong. As a fan of 22 years I can very confidently say that Hatem Ben Arfa is one of the most confident and technically skilled players we've ever had in my time, and I would humbly suggest that others who have seen us for longer would agree also, as prior to when I started watching us we weren't exactly in the best of shape until a lot further back. How a football manager cannot accommodate his best player is at the least troubling at any level, but how a Premier League Manager cannot accommodate his best player is shocking. Rewind to Bellamy under Souness, arguably our best player at the time.

Due to the nature of this debate and where it's occurring, I know I'm never going to 'win', nor am I trying to - that would be impossible. But you cannot argue with the facts - we are 6th, we are performing as well now as under Roeder, Souness, Allardyce, Dalglish or Gullit. Each and every one of those managers, were found out when results caught up with their performances as the tactics and the management were simply not up to the level required. How many of those managers have gone on to any degree of success after leaving here? Zero. Because they were all poor, and I'm sorry to be the bearer of bad news, but Alan Pardew is in exactly the same bracket. How long he lasts will be how long he can be carried by the outstanding individual quality of 5-6 of our players.

A good PR man for the club, a good man-manager and a good manager at being able to relate to the fans (although how much of this is down to John Carver's presence is conspicuous). There is a reason managers sacked over and over again at smaller clubs in lower leagues don't strike it lucky at a Premier League club - because they are simply not good enough, and most Premier League chairmen would never hire a manager with his record, it's the basics of recruitment. Take a look at his CV and his reasons for having left his previous clubs and every single chairman would run a mile - except a chairman like Mike Ashley - a track record of being a risk-taker and having an impulsive business mantra. I suppose I better be quiet now and cut all hopes of ever challenging at the top of the table again, just how Mike Ashley likes it.
« Siste redigering: 06. Mars 2012, 10:52 av snkz »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #672 på: 06. Mars 2012, 13:07 »
Kan du ikke heller bare legge inn en link til der du fant dette? Evt bare finne det i synes er viktigst? Blir fryktelig mye klipp og lim inn. :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #673 på: 06. Mars 2012, 14:43 »
Lest gjennom og totalt ueinig.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #674 på: 06. Mars 2012, 14:58 »
Jeg synes faktisk det er bedre at han limer inn vellskrevne meninger istedenfor å trolle absolutt alle innleggene som er positive.

Jeg er også uenig med klipp og lim forfatteren. Jeg synes det blir rart å sammenligne klubben og spillerne som er idag med Keegan og Robson eraen. Det går ikke an å bygge en klubb og et lag basert på gode minner fra fortiden. Det skal vanskelig gjøres å sparke Pardew idag, og få inn en manager som kan gjennskape det Keegan og Robson gjorde. Jeg tror det vil komme en tide der Pardew ikke klarer å ta klubben videre, men det er ikke denne eller neste sesong. I tillegg snakker forfatteren av det innelgget som om han skulle ha doktorgrad i taktikk og bruker alderskorter for å bevise at han har mer peiling enn alle andre.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /