20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663662 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Sv: Alan Pardew
« Svar #645 på: 29. Feb. 2012, 14:41 »
Enig Peter.

Ser du noe utviklingspotensial i Pardew? Evner han snu rundt kamper hvor vi sliter?
Har vi fått noe av det han har "lovt" oss so far?

1. Utviklingspotentsialet har vel allerede kommet fram da vi kom på 11. plass ifjor og nå ligger godt plassert på 6.
2. Pardew har da ofte snudd kamper hvor vi sliter. NUFC-Arsenal ifjor, ManU borte i år, Spurs hjemme, QPR hjemme med Arfa byttet osv.
3. Pardew har da ikke lovet stort annet enn at han ville gjøre oss til en bedre klubb, og det har vi jo også blitt.

1. Jeg snakker om fra nå av og utover. Tror du han er mannen som kan ta oss videre?
3. Pardew kom med den intensjonen om å spille en helt annen fotball enn den fotballen som blir praktisert for øyeblikket i hvert fall.

1. Det vil tiden vise. Trodde ikke i utgangpunktet han var mannen til å ta oss til en 6.plass heller. Men så langt har det bare gått oppover siden han tok over, så hvorfor ikke.
3. Med resultater vil spilleren få selvtilliten de trenger til å spille nydelig fotball. Man har jo sett tendenser i år på at de kan klare det.
FVM

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #646 på: 29. Feb. 2012, 14:48 »
En del av problemet er jo at HBA ikke har prestert i kamp i de siste. Hvis han bruker sjansene han får i innhopp litt bedre er jeg sikker på han vil få sjansen fra start av Pardew.

Litt av problemet for min del er at han ved tidligere innhopp gjorde det svært bra, og faktisk var helt avgjørende for resultatet. Likevel ble han benket i et par kamper etterpå...

Men forsåvidt enig at han ikke har overprestert akkurat de siste innhoppene. Likevel vanskelig å imponere voldsomt når man får så spredte forsøk og såpass liten tid (10-20 min) pr forsøk.

Som har blitt nevnt av bedre folk enn meg så er det akkurat tid Ben Arfa trenger. Tid, stabilitet og tillitt. Når man føler at man må bevise "alt på en gang" hver gang man slipper til på banen er det fryktelig lett å rote seg bort. Og det ser litt ut, for meg ihvertfall, at det er slik med Ben Arfa - at han rett og slett prøver for hardt, om du vil. Og akkurat *det* tror jeg går på Pardew og det han eventuelt sier til Ben Arfa i det han går på banen.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #647 på: 29. Feb. 2012, 15:03 »
I forhold til Pardew så var jeg først skeptisk, så begeistret, men nå litt skepisk igjen. Det er godt mulig at jeg blir begeistret igjen med Pardew også. Det er 2 faktorer som avgjør dette:

1. Resultat/tabellplassering
2. Måten vi spiller fotball på.

Jeg stemmer ihvertfall for å gi mannen noe mere tid.

Mine motforestillinger til Pardew går på at han ikke gir Ben Arfa tillit over tid og at vi til dels fremstår som et lag som er mer opptatt av motstanderen gjør, enn å stole på egen taktikk og filosofi.

Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #648 på: 29. Feb. 2012, 16:54 »
Litt enig med kritikken mot Pardew.

Men jeg synes det er fryteklig deilig at vi har fått litt stabilitet rundt mangagerjobben. Ett av problemene våre etter at Sir Bobby Robson ble sparket, er at vi har byttet manager like ofte som jeg bytter sokker.
Jeg synes vi må la Pardew få være helt i fred frem til sommeren, etter hva han har gjordt poengmessig denne sesongen. Selv om det spillemessig har vært grusomt til tider. Det har vært imponerendes til tider også(ManU f.eks). Og de grusomme kampene har, etter min mening, vært langt fra så grusomme som litt av de vi så under Souness, Kinnear og Allardyce.
Om vi plukker bra med poeng neste sesong, samtidig som vi ser en forbedring spillemessig, så vil jeg være godt fornøyd. Om vi derimot ikke ser noen forbedring spillemessig, bør Pardews fremtid i klubben kanskje diskuteres.

Pardew sitter med mye fotballkunnskap, hadde han bare vært litt mindre redd for å ta noen sjangser å prøve noe nytt(Ben Arfa og spill langs bakken) hadde det blitt veldig bra tror jeg.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #649 på: 29. Feb. 2012, 16:54 »
En del av problemet er jo at HBA ikke har prestert i kamp i de siste. Hvis han bruker sjansene han får i innhopp litt bedre er jeg sikker på han vil få sjansen fra start av Pardew.

Litt av problemet for min del er at han ved tidligere innhopp gjorde det svært bra, og faktisk var helt avgjørende for resultatet. Likevel ble han benket i et par kamper etterpå...

Men forsåvidt enig at han ikke har overprestert akkurat de siste innhoppene. Likevel vanskelig å imponere voldsomt når man får så spredte forsøk og såpass liten tid (10-20 min) pr forsøk.

Som har blitt nevnt av bedre folk enn meg så er det akkurat tid Ben Arfa trenger. Tid, stabilitet og tillitt. Når man føler at man må bevise "alt på en gang" hver gang man slipper til på banen er det fryktelig lett å rote seg bort. Og det ser litt ut, for meg ihvertfall, at det er slik med Ben Arfa - at han rett og slett prøver for hardt, om du vil. Og akkurat *det* tror jeg går på Pardew og det han eventuelt sier til Ben Arfa i det han går på banen.

Du har nok et poeng der. Men vi er faktisk i en situasjon der vi kjemper om CL plass, og syns faktisk Pardew gjør rett i å ikke gi en spiller som ikke får det helt til for mye sjanser akkurat nå. Men det viktigste poenget mitt er det å ikke spille HBA er ikke noen grunn for å snakke om ny manager.

Når det kommer til tid, stabilitet og tillit, er det noen viktige stikkord her, i forhold til Pardew. Han har gjort en ok jobb (bedre enn forventet) så langt på forholdsvis kort tid. En og en halv sesong (lenge i Newcastle sammenheng kasnkje, men dog) er ikke så mye tid til å bygge opp et lag på når man ikke får store summer å handle for.

FVM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #650 på: 29. Feb. 2012, 17:27 »
Er no heller ikkej nokke nytt fenomen at HBA sliter med spilletid over tid. Opplevde det samme i både Marseille og Lyon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 29. Feb. 2012, 21:32 »
For meg er det ikke noe som helst spørsmål rundt Pardews stilling. Med de resultatene han har, kan vi ikke så mye som å tenke på å bytte han ut. Men det er lov å pirke borti han for det. Det er bare sunt å ha en viss kritisk distanse til jobben han gjør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #652 på: 29. Feb. 2012, 21:45 »
For meg er det ikke noe som helst spørsmål rundt Pardews stilling. Med de resultatene han har, kan vi ikke så mye som å tenke på å bytte han ut. Men det er lov å pirke borti han for det. Det er bare sunt å ha en viss kritisk distanse til jobben han gjør.

Nettopp det jeg tenker også. Jeg er meget fornøyd med Pardews jobb, kunne nesten ikke blitt gjort bedre. Det eneste jeg savner er litt mer Ben Arfa og naturligvis et mer possesion orientert spill. Men alle disse tingene kan og kommer nok til å bli endret innen ikke alt for lang tid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 29. Feb. 2012, 21:54 »
For å si det sånn; I'll poke him with a stick, that's how I show my love.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 29. Feb. 2012, 21:56 »
Jeg er fornøyd med tabellplasseringen noe sikkert alle er. Men savner at vi spiller bra fotball. Forventer at vi skal kunne klare og styre hjemmekamp mot wolverhamton, så er litt bekymringsverdig at vi må spille drillo fotball mot dem. Synes det er skuffelsen i sesongen at vi som regel aldri styrer kamper, spesielt hjemme mot svakere motstand. så kan jo man lure på hvor vi hadde liggi på tabellen uten demba ba.
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 29. Feb. 2012, 22:00 »
Fant dette på N-O om denne såkalte Pardew vs Ben Arfa saken.

Stolen from a discussion about HBA on Toontastic -

"He has talent but he only expresses it sparingly," said Deschamps, who left Ben Arfa, one of the most talented French players, on the bench for most of the season.

Marseille President

"Clearly, he is not committed enough physically. He does not do enough for the team, does not sweat enough for the shirt. If that is what Didier [Deschamps - manager] thinks, I cannot contradict him.

"I regret this deeply because, as a player, he has what it takes to be a great.

Doesn't seem like it's just Pardew who was 'too scared to play him' or 'must have something against him', he isn't the first manager to have concerns about starting him.

Jeg for min del bryr meg ikke så voldsomt mye om hvem det er som starter så lenge laget vinner og gjør det så bra som frem til nå.
At Ben Arfa i form er en bedre spiller enn Obertan og R. Taylor er det vel ingen som tviler på. Men han har kun fått vist dette glimtvis denne sesongen. Om Ben Arfa begynner å storspille og resultatene til NUFC også blir bedre nå i sesong innspurten så ville jo det vært strålende.

Angående dette å sparke Pardew for å erstatte han med f.eks. van Gaal eller Heiko Vogel som ble nevnt i en kamptråd er jo morsom lesning. Er vel noen av de mest defensive managerne i man kjenner til, ihvertfall van Gaal, men de får jo gode resultater med sin spillemåte.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #656 på: 01. Mars 2012, 07:49 »
Jeg er fornøyd med tabellplasseringen noe sikkert alle er. Men savner at vi spiller bra fotball. Forventer at vi skal kunne klare og styre hjemmekamp mot wolverhamton, så er litt bekymringsverdig at vi må spille drillo fotball mot dem. Synes det er skuffelsen i sesongen at vi som regel aldri styrer kamper, spesielt hjemme mot svakere motstand. så kan jo man lure på hvor vi hadde liggi på tabellen uten demba ba.

At de siste kampene har vært dårlig er jo ingen tvil om, men å si vi spiller drillo fotball er vel å ta i? Så du landskampen i går? Vi spiller faktisk helt utrolig fotball i forhold til landslaget :P
FVM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 01. Mars 2012, 10:26 »
Vi har en ganske direkte spillestil. Det handler om å få ballen hurtig opp på motstanderens halvdel, og komme til avslutning foran mål. Og det er en spillestil som blir enda mer direkte jo dårligere vi spiller. I våre beste kamper denne sesongen har vi sett ut som Rosenborg i sine glansdager, i våre dårligste kamper har vi sett ut som landslaget gjør på sitt verste. Det er jo den direkte spillestilen på godt og vondt.

Men i det store og hele vil jeg påstå at vi har vært en slags mellomting. Der vi i perioder av kampene har slått mye langt, og i andre perioder spilt mye på fot. Intensjonen er nok likevel at vi skal bruke våre ballsikre spillere for det de er verdt, og det er meningen at Cabaye skal være en slags dyptliggende playmaker og styre mye av spillet vårt. I de beste og jeg vil påstå fleste kampene har det også fungert.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 02. Mars 2012, 14:18 »

Christian

• Gjest
« Svar #659 på: 03. Mars 2012, 17:28 »
For dei som ikkje fekk sett SSN idag tidleg, så sa Pardew følgende:

?Good morning, it?s early especially on the eve of such a big game  but we are so  pleased to announce that our captain Coloccini has signed a new four year contract and our goalkeeper  Tim Krul has signed a new five year contract.?

?We are absolutely delighted with the news and we?re sure our fans are,  and I think it  shows the intent in Mike Ashley to keep the core of this team together,  because that?s really the bedrock of any successful side.?

?As far as I?m concerned, for the players and staff it is going to be a huge boost ahead of tomorrow?s game, and I hope our fans have a nice smile on their face and continue that through Sunday,?

?We?ve signed Papiss Cisse for a huge fee, but sometimes the most important players are ones you have already, and who have done fantastic.?  ?These guys sitting next to me have both got a chance of being the Player of the Year at this football club.?

?They?ve been absolutely terrific, they deserve their new contracts and, for me, it takes a big headache away knowing that these two guys will be in and around me.?

?I think Mike Ashley realizes he is going to be here for the long-term, and in view of that he is trying to make every possible chance for us to bring success to the fans and to the football club.?

?These are major, major signings in terms of doing that. The core of our team now are all under contract for a period of time ? the next four or five years ? and it gives us a great opportunity now to push on and have a successful season.?

?If I was a fan of Newcastle this morning, I couldn?t have better news than this. I would be absolutely delighted and looking forward to the game, and I hope they come in fantastic spirit tomorrow, and really give us the backing we need.?